XXL Nutrition

Is mijn test waarde goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nl12312

Novice
Lid geworden
20 jan 2023
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
86kg
Vetpercentage
9%
Kan iemand mij vertellen of mijn testosteron waarde goed is voor 21 jaar?
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-01-20 om 20.00.37.png
    Schermafbeelding 2023-01-20 om 20.00.37.png
    94,3 KB · Weergaven: 125
Ja, 20nmol/L is ruim boven onderwaarde. Je krijgt hier geen TRT voor voorgeschreven. LowT klachten kunnen ook vitamine gerelateerd zijn, of psychisch
 
Bedankt voor je antwoord! Ik weet dat ik geen TRT voorgeschreven krijg met deze waardes maar is het goed voor mijn leeftijd of is het wel aan de lage kant?
 
Het is niet hoog tegen bovenwaarde, maar je hebt een reden voor de test neem ik aan.
 
Zou je mij dat kunnen uitleggen? Ik vind het niet echt duidelijk hoe ik dit moet lezen. Wat zou een goede waarde zijn voor 21 jaar oud?
En klopt, heb het gevoel dat mijn spieren achter blijven ondanks de juiste en voldoende trainingen, goede voeding, slaap etc. Vaak moe en niet echt een duidelijke oorzaak.
 
Zou je mij dat kunnen uitleggen? Ik vind het niet echt duidelijk hoe ik dit moet lezen. Wat zou een goede waarde zijn voor 21 jaar oud?
En klopt, heb het gevoel dat mijn spieren achter blijven ondanks de juiste en voldoende trainingen, goede voeding, slaap etc. Vaak moe en niet echt een duidelijke oorzaak.
Vertel verder.
je test is niet laag, ligt in het midden. Kan zomaar nog stijgen,is niks van te zeggen
 
heb het gevoel dat mijn spieren achter blijven ondanks de juiste en voldoende trainingen, goede voeding, slaap etc. Vaak moe en niet echt een duidelijke oorzaak.
Testosteron is daar in ieder geval niet de oorzaak van. Als je spieropbouw achterblijft schort er iets aan je training en/of voeding. Vermoeidheidsklachten kun je het best mee naar de huisarts gaan als je ze als ernstig ervaart en geen aanwijsbare oorzaak voor hebt.
 
Vertel verder.
je test is niet laag, ligt in het midden. Kan zomaar nog stijgen,is niks van te zeggen
Nou ja dat was dus de reden dat ik naar de huisarts ben gegaan en een test heb laten doen. Ik wilde weten of mijn klachten met mijn testosteron waarde te maken had. Hoe zou het zomaar kunnen stijgen dan?
 
Nou ja dat was dus de reden dat ik naar de huisarts ben gegaan en een test heb laten doen. Ik wilde weten of mijn klachten met mijn testosteron waarde te maken had. Hoe zou het zomaar kunnen stijgen dan?
Dat gaat natuurlijk. Maar verder geen onderzoek behalve wat je nu laat zien, en wat zei je huisarts ervan ?
 
Waarschijnlijk is je voeding en training ruk.
 
Als je 86 kg weegt bij 1,88 meter en 9%
Zou je er aardig ripped bijstaan....

Post je voeding en training eens.
 
Twee opties: (1) je bent daadwerkelijk 8% body fat en moet meer eten als je meer spier en energie wilt, (2) je bent geen 8% en stelt je waarschijnlijk aan en moet gewoon harder trainen, op je voeding letten en gas geven
 
Twee opties: (1) je bent daadwerkelijk 8% body fat en moet meer eten als je meer spier en energie wilt, (2) je bent geen 8% en stelt je waarschijnlijk aan en moet gewoon harder trainen, op je voeding letten en gas geven

Ik denk nummer 2.
 
Kan iemand mij vertellen of mijn testosteron waarde goed is voor 21 jaar?
Wat ik niet snap is, je ziet toch wat onderwaarde en bovenwaarde is. Je ziet dat je er tussen zit. Waarom zou je jog afvragen of het goed is? Zolang het binnen de waarde zit, is het goed. Als ie aan de lage kant zit, dan is ie nogsteeds goed alleen wellicht wat minder goed. Vice versa, dit is toch geen rocket science?
 
Wat ik niet snap is, je ziet toch wat onderwaarde en bovenwaarde is. Je ziet dat je er tussen zit. Waarom zou je jog afvragen of het goed is? Zolang het binnen de waarde zit, is het goed. Als ie aan de lage kant zit, dan is ie nogsteeds goed alleen wellicht wat minder goed. Vice versa, dit is toch geen rocket science?
Je verpest het man. Hij wil graag horen dat ie test moet gaan zetten ipv dit logisch nadenkende wijze gedoe. :p
 
Wat ik niet snap is, je ziet toch wat onderwaarde en bovenwaarde is. Je ziet dat je er tussen zit. Waarom zou je jog afvragen of het goed is? Zolang het binnen de waarde zit, is het goed. Als ie aan de lage kant zit, dan is ie nogsteeds goed alleen wellicht wat minder goed. Vice versa, dit is toch geen rocket science?
Ik denk dat het ook komt door al die rare verhalen op internet waardoor je verleid wordt om te denken dat dit soort waardes TRT behoeven. Ik heb ook al meermaals consultverzoeken gehad van mannen met doodnormale testosteronwaarden, ook >20 nmol/L, die TRT overwogen. Waren verder gewoon snuggere gasten (eentje zelfs werkzaam in de gezondheidssector) die desondanks begonnen te twijfelen door die verhalen op internet – met name van Amerikaanse origine. Je heb inmiddels genoeg 'gezondheidssektes' op internet waarbij een (grote) groep volgers alles geloven wat hun 'grote leider' ze wijsmaakt. Het is tegelijk tenenkrommend en verontrustend.
 
zgn klinieken die je 250mg Sust EW voorschrijven als TRT
 
Back
Naar boven