Fitness Seller

Is mijn training efficiënt?

Bezoekers in dit topic

Sammy7

Novice
Lid geworden
20 okt 2020
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
90kg
Vetpercentage
27%
Hoi iedereen,

Alvast bedankt voor wie de moeite neemt om mijn post te lezen en erop wil reageren.
Ik ben een vrouw , 28, ga al sinds 6 jaar minimaal 5 keer per week naar de fitness, ik doe ongeveer sinds 2 jaar serieuze krachttraining, daarvoor lag mijn focus meer op cardio en groepslessen. Ik zie wel verbetering en veel meer spiermassa t.o.v. 2 jaar geleden, maar heb het gevoel dat ik al een tijdje stilsta qua lichaamsverandering.

Mijn doel: sterker worden en meer spierdefinitie, spiergroei. Voor meer spierdefinitie moet ik mijn vetpercentage ook omlaag krijgen.
Meeste aandacht ligt momenteel bij het trainen van mijn benen. Ik heb nooit een professionele mening of mening van iemand die er verstand van heeft gekregen, vandaar mijn vraag hier, of het wel goed is waar ik mee bezig ben. Hoewel ik er elke dag plezier in heb, zou het ook wel fijn zijn om te weten of ik ook efficiënt bezig ben. Mijn max. squat gewicht lijkt maar niet omhoog te gaan, zonder afbreuk te doen aan vorm. Eerste set is bijvoorbeeld 18x20kg, dan 10x40kg, 10x50kg en dan 60kg, deze krijg ik de zesde keer al niet meer in goede vorm omhoog. Er lijkt totaal geen vooruitgang in te zitten qua kracht terwijl ik dat bij de deadlifts bijvoorbeeld wel zie.
Ik train 5 dagen per week, soms 6, in deze volgorde van 3 splits.

1. Benen - 2. Rug - 3. Schouders + triceps + borst

Hierbij de overzichten van mijn laatste sessies.

Alvast bedankt voor tips en advies
Screenshot_20201020-005507_Strong.jpg
Screenshot_20201020-005547_Strong.jpg
 
Nee, veel te veel oefeningen en setjes.
Staan veel goede voorbeelden van schema's hier op het forum. Met een beetje zoekwerk kom je er vanzelf achter dat zo veel oefeningen niet nodig zijn.
 
Back
Naar boven