MuscleMeat

Is mijn trainingsschema goed verdeeld en zijn de oefeningen effectief voor de spiergroepen?

Bezoekers in dit topic

Goud

Cool Novice
Waardering
25
Lengte
1m74
Hoi allemaal,

Ik train 5-7 keer per week met zware krachttraining. Ik streef naar 8-10 herhalingen per set en neem 2 minuten pauze tussen de sets om het maximale gewicht te kunnen tillen. Ik doe 3 sets per oefening.

Mijn vraag is of de oefeningen die ik doe goed zijn voor de spiergroepen, en of mijn schema goed is verdeeld. En hebben jullie misschien betere oefeningen voor deze spiergroepen die ik kan proberen? En ga ik misschien te vaak naar de gym, waardoor mijn spieren niet voldoende rust krijgen en kunnen herstellen? Soms train ik bijvoorbeeld 12 dagen achter elkaar.

Ik hoor graag jullie advies en eventuele tips! Thanksss

Bijlagen

• Screenshot 2025-03-12 112811.png
    Screenshot 2025-03-12 112811.png
    235,5 KB · Weergaven: 25
  • Screenshot 2025-03-12 113100.png
    Screenshot 2025-03-12 113100.png
    233,6 KB · Weergaven: 18
  • Screenshot 2025-03-12 113109.png
    Screenshot 2025-03-12 113109.png
    139,3 KB · Weergaven: 18
Minder volume op push pull voor borst/rug en armen.
Schouder oefeningen bij push/pull dagen doen.
Benen alleen trainen op een dag en iets meer volume als je nu doet, vergeet je kuiten en eventueel adductoren niet,

• Topic Starter Topic Starter
Minder volume op push pull voor borst/rug en armen.
Schouder oefeningen bij push/pull dagen doen.
Benen alleen trainen op een dag en iets meer volume als je nu doet, vergeet je kuiten en eventueel adductoren niet,
Dus bedoel je dat ik van mijn push- en pull-dagen één oefening minder per spiergroep kan doen, maar nog steeds met zwaar gewicht train?

Zou na bench en incline geen chest press meer hoeven doen. 1 triceps oefening is daarna ook wel genoeg, vind er zeker niet nog 3 nodig.

1 horizontale pull en 1 verticale in een training is wel genoeg voor rug. Ook 1 biceps curl is wel genoeg, zeker geen 3.

Compound oefeningen die je dan over houd kunnen op de 2e training van die spiergroep van de week. Zou die dan ook in een andere rep range doen.

Machine fly, lateral raise, en triceps en biceps isolatie lenen zich ook goed voor (veel) meer dan 10 reps.

Zou voor schouders de compound oefening eerst doen, daarna isolatie.

Mis nog een deadlift.

Terug
Naar boven