MuscleMeat

is planking een goede oef

Bezoekers in dit topic

gespierdbeestje

Cool Novice
Lid geworden
21 mrt 2019
Berichten
65
Waardering
16
Lengte
1m50
Massa
65kg
hi
is planking een goede oef of niet.
Zo ja hoe het beste doen ?
 
Goed voor je core stability dat wel

duizenden vids op Youtube te vinden over planking.
 
Dikke biceps krijg je er niet van nee
 
Nee. Statische spanning is nergens goed voor. Plus er komt een punt waarop je niet meer kan overloaden owv tijd of gewicht.
 
wat bedoel je met overloaden

Dat je opbouwt qua gewicht en/of tijd. Je kan geen planks gaan doen met bv 100kg op je rug. Of een hele dag gaan planken. Uiteindelijk loop je vast daarop.
En heeft het geen zin meer. Beetje zoals iedere dag dezelfde trap tegen hetzelfde tempo oplopen en hopen dat je conditie beter word. Niet dus.
 
wie doet het wel
zie massa filmpjes op youtube
 
3x 5 minuten en dan wordt je een gespierd beest!
 
ik doe het 10 min tot 15 min 1 stuk
 
Jij bent goed bezig , je zal wel een beest worden , wil je nu een sticker ?
 
Kont te ver omhoog mogelijk.
Film je vorm eens.

Kijk eens naar planken op 1 arm en 1 been.
Dus links om rechts. Linkerarm en rechterbeen van de grond. Daarna andersom.
 
Hanging leg raises zijn heel goed voor abs.
Je kan er ook gewicht bij doen met een dip belt en het gewicht op je benen leggen dan heb je progressive overload (moet je wel erg strerk voor zijn lichaamsgewicht is meestal genoeg)
 
Elke oefening kan een goede oefening zijn. Het is maar net wat je doel is en wat je van de oefening verwacht.
 
Hanging leg raises zijn heel goed voor abs.
Je kan er ook gewicht bij doen met een dip belt en het gewicht op je benen leggen dan heb je progressive overload (moet je wel erg strerk voor zijn lichaamsgewicht is meestal genoeg)


Ik zie ze niet veel gedaan worden in de gym, naar mijn mening beste ab oefening.
Eer je die hanging windshield wipers correct kan uitvoeren heb je zeker een goede core.

 
Back
Naar boven