AndroidHealthClinic

Is 'targeting' van de beenspieren net boven de knieën mogelijk, met name van de 'teardrop' ?

Bezoekers in dit topic

Gewoon een brainfart,... Ik weet dat het hier altijd vloeken in de spreekwoordelijke kerk is... Maar, anderhalve reps?
Dus zeg maar normale rep + de bovenste helft er achteraan = een rep. Of een X aantal herhalingen normaal, en dan hetzelfde aantal de halve reps.
Kom jij maar lekker farten. Helemaal geen slecht idee, zoiets deed ik heel vroeger wel eens, met name bij extensions en volgens mij beviel dat wel. Sluit een beetje aan bij het idee achter 'sevens' (FST-7, fascial stretch training van coach Hany Rambod).
 
Maar wacht ff, mijn hele jonge jeugd aan voetbal gedaan (tot 15de) en het heeft nix geholpen.
Heel vaak. Op hoofd hoogte en middenrif. Uh zoals in taekwondo of kickboxen. Maar ik denk dat het misschien niet heel erg gericht is op het vergroten van de spier. Ik denk dat het wel erg goed complementair werkt op je training.
 
Wat ECHT een killer is, een lunge met dan op de plek een split squat. En dat is dan 1 rep. Geen idee hoe die oefening heet. Misschien double walking lunges ofzo. Daar hoef je niet eens gewicht bij te gebruiken, gewoon bodyweight. De pijn en de burn die je voelt na een paar stappen is echt extreem. Denk dat je daar sowieso wel wat groei van in je teardrop krijgt.
Ooohh... daarom ben ik steeds zo kapot van lunges. Volgens mij doe ik dat per ongeluk. Echt joh, de enige oefening waar ik bijna out van ga. Gewoon met een paar gewichten een rondje ministry of funny walks doen in de gym is killer ja.....
 
Heel vaak. Op hoofd hoogte en middenrif. Uh zoals in taekwondo of kickboxen. Maar ik denk dat het misschien niet heel erg gericht is op het vergroten van de spier. Ik denk dat het wel erg goed complementair werkt op je training.
Kickboksen heb ik een slechte ervaring mee. Ik heb wel eens een goede vriend uit de sportschool uitgelachen, die naast bodybuilding ook aan kickboksen deed. Ik hield vol dat het een sport voor mietjes was, had zelf een tijdje aan gewoon boksen gedaan en voelde me superieur. Toen moest ik natuurlijk mee naar zijn sportschool voor kickboksen en spraken we af dat hij zou aanvallen en ik me zo goed mogelijk moest verdedigen. Leek me een fluitje van een cent. Werd ik toch helemaal verrot geschopt, ik wist werkelijk niet wat me overkwam. En het was ook nog vriendschappelijk, het had nog veel slechter kunnen aflopen. Toen ik vroeg of het niet anders kon, gaf hij me een sparringschild of hoe dat ook mag heten. Werd ik weer helemaal lam geschopt, dwars door dat schild heen. Toen ben ik maar met dat schild voor me, langzaam achteruit gelopen naar de bar en daar wat besteld.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven