MuscleMeat

Islam: een sceptisch perspectief (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je dat denkt, vind het nog zieliger voor je
Ik vind het zielig uit medelijden, want ik vind het jammer dat je niet de waarheid kan aannemen. Behoed jezelf voor het hellevuur, voor het te laat is:rolleyes:

Ik hou mijn ogen open Spiertje, maar zolang er zich geen wonder voor mijn ogen voltrekt geloof ik niet. Ik hoop dat god de redelijkheid daarvan inziet, of mij anders ervan overtuigt dat ik er naast zit.
 
De wormen lachen het laatst, die boren zich heerlijk door je rottende vlees terwijl je wezenloos ligt te wachten op de opname in het paradijs.
 
Mischien moet je eens beter lezen, ik heb juist niet op die citaten gereageerd omdat die allemaal verschrikkelijk uit zn contexten zijn gerukt
Ik heb dit stukje geplaats als reactie op dat stuk van dat de citaten niet uit hun contexten zijn gerukt, maar historisch kloppen(verspreiding, zwaard)
Maar nergens, als je de hele koran hebt gelezen zul je vinden dat moslims zomaar iemand mogen doden, integendeel
En ja er staan geweldadige dingen in, maar dat is niet gek
De islam heeft gewoon een krijgshaftige inslag, daar waar het nodig is

Hoe kan je dit uit zijn context trekken?

De drie dochters ontvangen 2/3 van de erfenis (zie 4:11).
De ouders ontvangen ieder 1/6; totaal dus 1/3 (zie 4:11).
De vrouw ontvangt 1/8 (zie vers 4:12).
De totale verdeling van de erfenis komt nu op 9/8.

Of had Allah het niet zo voor wiskunde?
 
Mischien moet je eens beter lezen, ik heb juist niet op die citaten gereageerd omdat die allemaal verschrikkelijk uit zn contexten zijn gerukt
Ik heb dit stukje geplaats als reactie op dat stuk van dat de citaten niet uit hun contexten zijn gerukt, maar historisch kloppen(verspreiding, zwaard)
Maar nergens, als je de hele koran hebt gelezen zul je vinden dat moslims zomaar iemand mogen doden, integendeel
En ja er staan geweldadige dingen in, maar dat is niet gek
De islam heeft gewoon een krijgshaftige inslag, daar waar het nodig is
Hoe kan het in een andere context wel gerechtvaardigd zijn mijn beste Mo? Hoe kan een in Nederland opgegroeide jongen zijn geest nou zo vertroebeld zijn met islamitische blabla, en er dan nog zo stellig in geloven ook.
 
Hoe kan je dit uit zijn context trekken?



Of had Allah het niet zo voor wiskunde?

Kom ik nog op terug...mischien
Ik ben alleen een student op zoek naar kennis over de islam, en mijn zoektoch is nog lang niet voltooid
 
Hoe kan het in een andere context wel gerechtvaardigd zijn mijn beste Mo? Hoe kan een in Nederland opgegroeide jongen zijn geest nou zo vertroebeld zijn met islamitische blabla, en er dan nog zo stellig in geloven ook.

Islamtisch blablabla :no:
Moge allah je op het goede wijzen en leiden
 
Islamtisch blablabla :no:
Moge allah je op het goede wijzen en leiden
Haha

Wat is er met Spier?

*hij is geestelijk gehandicapt
*hij is geindoctrineerd
*hij geloofd, hij is een wijs man(haha)
*hij is moslim dus verdient zowiezo geen aandacht

Hmm, zou een goede poll kunnen zijn. Wie zich geroepen voelt...

*voordat ik een kaart krijg, de sarcasme moet je maar ergens zoeken want dit is geen kaart. Ik heb ook inhoudelijk gereageerd dus dat verdient een pluim.
 
Je bent een zielig ventje pk, gewoon zielig
 
zelfmoord terroristen verheerlijking dat is pas echt zielig.
 
Haha ik geloof steeds minder van Spier. Hij ligt hier gewoon tig mensen te ****en over zijn "geloof".

Ik denk zelfs dat Spier gewoon witter is als mij en gewoon zwaar katholiek.
 
Haha

Wat is er met Spier?

*hij is geestelijk gehandicapt
*hij is geindoctrineerd
*hij geloofd, hij is een wijs man(haha)
*hij is moslim dus verdient zowiezo geen aandacht

Hmm, zou een goede poll kunnen zijn. Wie zich geroepen voelt...

*voordat ik een kaart krijg, de sarcasme moet je maar ergens zoeken want dit is geen kaart. Ik heb ook inhoudelijk gereageerd dus dat verdient een pluim.

Hij geloofd... omg. monster grammaticaskills?
you can act really pathetic dude...

Ff tussen twee haakjes:
Spier heeft de laatste paar post alleen een wens onze kant op geslingerd 'dat Allah ons moge leiden'.
Persoonlijk vind ik een dergelijke uiting van geloof al een hele vooruitgang.

Spiertje, moge Dawkins, Dennet of Gould je pad verlichten bro. :thumbs:
 
Hij geloofd... omg. monster grammaticaskills?
you can act really pathetic dude...
Ojee, 1 d/t fout.

Waarom is dat zielig. Hij loopt heel de tijd zijn geloof iedereen op te dringen, maar als er dan gerichte vragen worden gesteld waarmee hij misschien nog mensen kan overtuigen van zijn geloof en een knap beeld kan schetsen van dergelijke overtuigingen ontwijkt hij alles. Dat is toch gewoon dom?
 
Geflame graag achterwege laten, geschoond.

Had al een GPS-grap gemaakt, maar aanschouw hier de moderne god :

tom-tom-one.png
 
Ojee, 1 d/t fout.

Waarom is dat zielig. Hij loopt heel de tijd zijn geloof iedereen op te dringen, maar als er dan gerichte vragen worden gesteld waarmee hij misschien nog mensen kan overtuigen van zijn geloof en een knap beeld kan schetsen van dergelijke overtuigingen ontwijkt hij alles. Dat is toch gewoon dom?

2e fout
Het is sowieso
En vooralsnog, ik heb nog nooit een topic geopend waarin ik mensen opdring of dergelijk
Leugens van je, ik heb alleen gezegd moge allah jullie op het goede pad leiden
Heel wat anders dan die mensen die op zaterdag in de stad staan te zingen en hun geloof proberen op te dringen
 
Wtf? Ik ben helemaal niet radicaal man ???
En hun ook niet, ik heb niet de dwang om ongelovigen te doden ofzo hoor:scratch:
Maar alsnog EricR, hoop ik dat allah je op het rechte pad kan wijzen

Vaak an die rare opmerking die neigen naar extremisme ,....
maar dan toch weer dit , neem aan en hoop voor jou dat dit soort dingen je ware aard zijn en dat andere alleen sarcasme en jennen ,....

dit ( toch het beste voor hebben met mensen ) moet ik eerlijk zeggen , kan ik wel waarderen.

Echter als er gefundeerde kritiek op het geloof komt, moet men ook kunnen erkennen dat het idd ook slechte dingen bevat ,..... en dat is niet alleen bij de Islam maar ook in het oude testament etc etc.
 
Echter als er gefundeerde kritiek op het geloof komt, moet men ook kunnen erkennen dat het idd ook slechte dingen bevat ,..... en dat is niet alleen bij de Islam maar ook in het oude testament etc etc.
Heiligschennis, pas maar op voor Spier.

En verder heb ik niet gezegd dat je topics opent, alleen dat je als het maar even kan je wel even moet laten merken dat je moslim bent en dat we ongelovige honden zijn.
 
Ojee, 1 d/t fout.

--> Waarom is dat zielig. <--

Hij loopt heel de tijd zijn geloof iedereen op te dringen, maar als er dan gerichte vragen worden gesteld waarmee hij misschien nog mensen kan overtuigen van zijn geloof en een knap beeld kan schetsen van dergelijke overtuigingen ontwijkt hij alles. Dat is toch gewoon dom?

Een vraag dient te worden afgesloten met een vraagteken. Monster interpunctie? (ringin' any bells yet?) ;)

Hoezo op te dringen? Doe jij dan niet precies hetzelfde? Dit forum bestaat dan iigbij de gratie van mensen die iemand iets 'op willen dringen'...

Maar idd, ik wacht ook nog op een weerlegging. En daar kunnen we eigenlijk ook nog wel tot Sint Juttemis op wachten. Er zijn meer dan genoeg paradoxen voor handen binnen de religies.
 
Nou Spiertje stop maar met zoeken, als je een beetje helder nadenkt is geloof voor mensen zonder enige vorm van ruggegraat.

geloof maakt op een vuile manier gebruik van mensen die zelf niet kunnen nadenken. En zo is het met elk geloof.

Het moet vanuit jezelf komen. Jij bent God, Allah of wie dan ook en niet 1 of andere profeet. Dus het enige waarin je moet geloven is jezelf......
 
Back
Naar boven