Fitness Seller

Islam nieuw vak op Nederlandse basisscholen

Bezoekers in dit topic

Mikeh18

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2006
Berichten
5.637
Waardering
8
Lengte
1m69
Massa
63kg
Vetpercentage
12%
Vanaf vandaag is het voor basisscholen mogelijk om een nieuw vak aan het lespakket toe te voegen. De Islamitische Scholen Bestuurs Organisatie heeft samen met de Stichting Leerplanontwikkeling een officieel lespakket over de islam ontwikkeld. Het is de eerste officiële islamitische lesmethode in Nederland.

De nieuwe methode zal vooral gebruikt worden bij islamitische scholen maar het openbare basisonderwijs kan de methode ook gebruiken. Tot op heden werd het islamitische lesmateriaal altijd samengesteld door de godsdienstleraren, maar dat werd vaak beïnvloed door religieuze organisaties. In 2002 werd er al aangedrongen op een gemeenschappelijke methode door toenmalig minister van Onderwijs Van der Hoeven.

Wat vinden jullie er van? I think we're doomed.
 
whaha , het word met de dag gekker.ik weet niet of ik nou moet huilen of moet lachen maar vind dit nergens op slaan.
 
Is dit gewoon een alternatief voor de andere godsdienstlessen of is het meer?

Maar sowieso hoort godsdienst niet thuis in onderwijs, dit is een zeer nefaste evolutie. Godsdienst hoort thuis in de familie, kerk of moskee, heeft helemaal niets te zoeken binnen de schoolmuren. We gaan met deze stap 500 jaar terug in de tijd, triest.
 
Ik vind dat godsdienst op school niet verkeerd is, maar laat dan alle belangrijke geloven zien (Christendom, Jodendom en de Islam). En niet alleen islam of christenshit....
Meer kennis over elkaar, is minder problemen?
 
Ik ben het volledig eens met BIG-T! Godsdienst hoort niet in het onderwijs thuis.
 
Is dit gewoon een alternatief voor de andere godsdienstlessen of is het meer?

Maar sowieso hoort godsdienst niet thuis in onderwijs, dit is een zeer nefaste evolutie. Godsdienst hoort thuis in de familie, kerk of moskee, heeft helemaal niets te zoeken binnen de schoolmuren. We gaan met deze stap 500 jaar terug in de tijd, triest.

Inderdaad, ik heb het ook op het middelbaar. Men noemt het daar Levensbeschouwing, maar het gaat gewoon over religie. Gewoon een tyfusvak en sinds dit jaar een verplicht examenvak. Retarded regering ook he.
 
Godsdienst hoort inderdaad niet in het onderwijs thuis. Maar zolang er op scholen ook lessen uit de bijbel gegeven worden dan vind ik dit ook kunnen.
 
Als het gaat over bepaalde culturele zaken kan ik me er wel in vinden. Maar het zal wel weer gepaard met een hoop dogmatiek waar leerlingen niks wijzer van worden.
 
Ik ben geen voorstander van religieuze scholen, maar een officieel landelijk pakket is in ieder geval veel beter beheersbaar dan als het per school door de locale imam is geïnspireerd. Het is op deze manier veel moeilijker om er extreme inhoud aan toe te voegen.
 
Religie in het onderwijs....fouter kan bijna niet.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
ik stel voor dat er coïtus les komt op school, met hele lekkere dames van lichte zede als leraressen. Vrouwen leren hoe ze goed moeten ppen, en mannen.... mogen leren hoe ze verwent moeten worden :D Natuurlijk helpen de leraressen ook een handje [letterlijk soms]

beter idee dan die waar et topic over gaat?
 
ik stel voor dat er coïtus les komt op school, met hele lekkere dames van lichte zede als leraressen. Vrouwen leren hoe ze goed moeten ppen, en mannen.... mogen leren hoe ze verwent moeten worden :D Natuurlijk helpen de leraressen ook een handje [letterlijk soms]

beter idee dan die waar et topic over gaat?

Ik stem voor. Ze moeten natuurlijk wel eerst een diploma halen om dit vak te mogen geven. Ik geef ze weg na een uitgebreide toets.
 
ik vraag mij af wanneer en waar de grens wordt getrokken.
 
Religie is imo iets belachelijks, en mijn kinderen zullen er ook nooit iets voor hoeven te doen, tenzij ze dit zelf willen.
Geloof moet je niet verplichten.
Ik moest vroeger bidden in de klas, weigerde ik ook. Mijn moeder geregeld voor naar school gemoeten. Mijn moeder is zelf wel gelovig, maar heeft de lerares ook duidelijk gemaakt dat ze mij dit niet kon verplichten.
 
Ik vind niet dat het een vak moet worden die eventueel verplicht is, dan ga je weer mensen iets opdringen.
Maar stuur je je kinderen naar een christelijke school, dan weet je dat er gebeden wordt en moet je daaraan meedoen( alleen kiezen de ouders, dus heeft het kind toch niets te zeggen ).
Ik vraag me weleens af of de mensen die hier alles naar hun moslim staven proberen te krijgen, niet beter hun energie in het opbouwen van hun thuisland kunnen steken, dat deden de Europeanen ook honderden jaren geleden.
 
Ik moest vroeger bidden in de klas, weigerde ik ook. Mijn moeder geregeld voor naar school gemoeten. Mijn moeder is zelf wel gelovig, maar heeft de lerares ook duidelijk gemaakt dat ze mij dit niet kon verplichten.


Respect :bow:
 

Was gelukkig niet de enige in de klas.
Waren nog 2-3 die hier niet aan mee wilden doen.
Turks meisje in de klas die mee moest doen met godsdienst.
Meisje was erg modern, maar vond de verhalen uit de bijbel net als mij wel erg ver gaan:D
Was trouwens ook geen aanhanger van de Koran. Wist er wel e.e.a. van vanwege haar ouders, maar dat waren 20 jaar geleden al moderne mensen (kwamen ook gewoon uit Istanbul).

Als ze zoiets willen invoeren op scholen, moeten ze het doen als een keuzevak, na de normale lestijden. Weet ik zeker dat ineens niemand meer komt:D
 
Denk dat een vak waarbij je wat leert over de verschillende godsdiensten in de wereld best wel goed is. Een vak over alleen de Islam lijkt me daarom een minder goed idee, behalve als het als keuze vak wordt aangeboden.
 
Back
Naar boven