XXL Nutrition

Islamitische wetgeving: Iraanse tiener na seksmisbruik ter dood veroordeeld (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Een Iraans geestelijk onvolwaardig tienermeisje dat sinds haar achtste gedwongen in de prostitutie zat, is op basis van de islamitische sharia ter dood veroordeeld wegens 'onzedelijk gedrag'. Voordat haar doodstraf zal worden voltrokken (ze wordt opgehangen), krijgt ze eerst nog 95 zweepslagen met een staalkabel.

Andere medeplichtigen in de zaak, waaronder haar moeder, verkrachters en elkaar opvolgende souteneurs zijn veroordeeld tot enkele zweepslagen of kregen vrijspraak. Het meisje, Leyla, is sinds haar achtste jaar doorlopend verkracht, mishandeld en vernederd.

De enige manier om de doodstraf nog te kunnen ontlopen is vrijspraak te krijgen van het Constitutionele Hof. Echter de kansen voor de 19-jarige zijn uiterst klein. Zo werd in augustus de 16-jarige geestelijk gestoorde Atefeh Rajabi ook al vanwege 'onwettige coïtusualiteit' opgehangen.

Door het coïtusuele misbruik kreeg Leyla al op haar negende een eerste kind. Daarvoor werd ze door de islamitische rechtbank op basis van de sharia tot honderd zweepslagen veroordeeld wegens prostitutie. Op haar veertiende raakte ze voor de tweede maal zwanger en ontving wegens 'onzedelijk gedrag' en 'coïtus met een bloedverwant' opnieuw honderd zweepslagen. Leyla zou toen de familie-eer ten schande hebben gemaakt en door haar Afghaanse schoonmoeder verkocht zijn aan een 55-jarige man. De man dwong haar vervolgens in de prostitutie te gaan werken.

Sharia leidde al tot meerdere doodsvonnissen
In Iran zijn in 2004 al zeker drie kinderen geëxecuteerd. In de sharia staat dat meisjes van negen jaar, en jongens van vijftien de doodstraf kunnen krijgen. Dit ondanks het feit dat Iran internationale verdragen ondertekende die bepalen dat niemand de doodstraf kan krijgen voor misdrijven die werden gepleegd voor hij/zij 18 jaar was.

In november kreeg een 14-jarige jongen de doodstraf en 85 zweepslagen met een staalkabel, vanwege het eten tijdens de Ramadan op straat. Doordat de staalkabel waarmee hij werd geslagen zijn achterhoofd raakte, overleed de jongen.

Fok.nl

Ik zeg u: Laat ons land kerk en staat blijven scheiden!
 
Eigen schuld, Iraans tienermeisje moet maar niet gedwongen worden om zicht te prostitueren. Logisch toch? :(

Bende achterlijke :mad:
 
Argh gvd achterlijke cultuur :mad: :mad: :mad:
 
achterlijke honden :mad:
 
Ik vind dot zo dwaas en achterlijk dat ik moeite heb om t te geloven. Ik geloof t wel, maar mijn verstand spreekt me gewoon tegen.

DIT IS NIET MENSELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!
 
potverdomme!!!!!!!! Ik wou verdomme net me nest in en dan lees ik verdomme k*t tifus dit! Tering! Ik ben nu echt te pissed en tè opgefokt! Tering K*t klote!!!! K*t Islaam! De kop indrukken!!! Allemaal!

:mad: :(
 
Honden! Nee! Tifus kakkerlakken! Een hoop stront is nog meer waard da dat hele land!!! :mad:
 
Het is gewoon wachten op de volgende reaktie:

jullie zien het verkeerd. De islam is een vredelievende religie. Deze mensen interpreteren de islaam verkeerd. Dit heeft NIETS met echte islam te maken. (ook al zeggen 70 miljoen Irani's van wel)

[/knuffelmoslim]


:rolleyes:
 
Steniging? Dat deden wij hier in Europa ook…. 500 JAAR GELEDEN!

Maarja, dat is hun cultuur. Daar moet je begrip voor hebben.
En trouwens, dat meisje had zich ook maar niet moeten laten dwingen de prostitutie in te gaan (klinkt logisch, toch?)

Nu trek ik me even discreet terug op het toilet om een paar keer heel hard GEITENNEUKERS!!!! te brullen. :(
 
Bizar dit. Dat stenigen ook.

Je moet toch mensen vinden die die stenen gaan gooien. En waarschijnlijk moet je mensen lootjes laten trekken omdat ze allemaal wel willen gooien...
 
Die gasten staan qua normen en waarden zeer dicht bij de holbewoners.

Van mij mogen ze hier wel gelijke straffen gaan opleggen alsdat ze normaliter in eigen land ook zouden krijgen.
 
Dit is hun cultuur.. en dat hebben wij eigenlijk te respecteren..

Ik keur het volledig af de doodstraf en helemaal op deze middeleeuwse taferelen.. maar het is hun cultuur.. menig (ex-) inwoner van die gebieden zullen dat ook bevestigen..

En dat is dus ook wat o.a. zo gevaarlijk is aan het accepteren van zulke mensen in een multicuturele samenleving als de onze.. zij blijven vasthouden aan hun cultuur..
 
Dat is iid de beknopte omschrijving van het probleem dat we nu in Nederland hebben.
 
Hmmm ze moeten hier die vreemde mannekes ook maar zo aanpakken vind ik. Die komen waarschijnlijk naar hier omdat ze hier niet zo zwaar gestraft worden he. Moesten we de straffen gebruiken die in hun land gelden zou het hier veel aangenamer leven zijn ;)
 
:( In dit soort gevallen kan je blij zijn dat je geen vrouw bent. Als je ziet wat er met je kan gebeuren(doodstraf, zweepslagen) simpelweg omdat je op zo'n manier misbruikt kan worden door GVD je eigen familie!!! :mad:

In oorlogen, in achterlijke, middeleeuwse landen, overal worden vrouwen op beestachtige manieren gebruikt en misbruikt.

Wat een leven moet dat arme meisje hebben gehad :(

We leven echt in een zieke wereld, een deel van de mensheid is een kankergezwel wat uitgeroeid zou moeten worden........chemotherapie in het groot.

Jammer genoeg zullen de goeden onder de slechten moeten lijden, zo was het vroeger, zo is het nu en zo zal het altijd blijven.

Bah :( :mad: :(
 
Die mensen zijn gewoon gestoord. Zelfs in de middeleeuwen waren we in Europa niet zo wreed. Maar laten we gezellig Turkije toelaten tot de EU, krijgen we Iran als buurland, leuk. Misschien kan Iran dan over 10 jaar ook toetreden, en nemen wij de sharia over van de moslim-meerderheid die er dan inmiddels is.
Kunnen de slachtoffers van Mark Dutroux eindelijk hun verdiende straf krijgen.
 
Zelda zei:
Zelfs in de middeleeuwen waren we in Europa niet zo wreed.
Hier ga je effe de mist in.
Wij westerlingen zijn echt geen steek beter als hun. Het zijn mensen net als ons. Met dezelfde slechte eigenschappen en dezelfde goede eigenschappen.
Het grote verschil is dat onze cultuur een ontwikkelingen heeft doorgemaakt die ervoor zorgt dat onze maatschappij in onze ogen een stuk rechtvaardiger is als hun cultuur.
Om het even populistisch uit te drukken: het is een achterlijke cultuur (de cultuur, niet de mensen!).

En in Europa zijn op grote schaal dingen gebeurd waarbij een steniging een zachte dood lijkt.
Zoek maar eens op google op Spaanse inquisitie.
 
Back
Naar boven