AndroidHealthClinic

Shocking News islamleraar draagt voor uit Koran tegen aanval epilepsie ipv ambulance te bellen

  • Topic starter brwa
  • Startdatum
  • Reacties 36
  • Weergaven 2K
  • Volgers 10

Bezoekers in dit topic

brwa

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
10 mei 2012
Berichten
909
Waardering
69
nog meer schitterend nieuws van onze buitenlandse vrienden . :rolleyes:


http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120608_00178015&word=religie



UKKEL - In Ukkel werd een islamleerkracht ontslagen omdat hij geen ambulance belde, maar wél koranverzen begon te reciteren toen een leerling een epileptische aanval kreeg. Een islamleerkracht van een andere school zei dan weer tegen zijn directeur dat homocoïtusuelen door de duivel bezeten zijn.








Een leerling van het derde jaar kantoor van het Koninklijk Atheneum Ukkel werd op 30 mei onwel tijdens de les. Hij wilde even naar buiten, maar kreeg toen plots een epilepsieaanval. ‘Je zou verwachten dat de leraar dan meteen hulp vraagt. Maar dat deed hij niet. Wél nam hij het hoofd van de jongen vast en begon hij koranverzen te reciteren', vertelt directeur Joachim Kelecom.
De leerlingen haalden er meteen hun islamleraar bij. ‘Toen ook die leraar erbij kwam, nam hij de voeten van de jongen vast en deed hij mee met het reciteren van koranverzen. Iemand van het secretariaat heeft uiteindelijk een ambulance gebeld', zegt Kelecom.
Met de jongen is alles goed afgelopen. Maar toen de directeur hoorde wat er gebeurd was, heeft hij de twee leerkrachten op staande voet ontslagen. ‘Niet omdat ze koranverzen hebben gereciteerd bij een zieke jongen. Maar wel omdat ze nalieten gepaste hulp te bieden aan een persoon in nood.'
Duiveluitdrijving
Een paar weken geleden was er ook een incident met een islamleerkracht in Anderlecht. Toen kwam het tot een conflict tussen de directie van een school en de islamleerkracht omdat die laatste verklaarde dat hij homocoïtusuele leerlingen naar de imam zou verwijzen, voor een duiveluitdrijving.
Jacky Goris, algemeen directeur van de Scholengroep Brussel, trekt aan de alarmbel. ‘Tot een paar jaar geleden zou zoiets niet gebeurd zijn', zegt hij. 'Ik maak me zorgen over de nieuwe generatie islamleerkrachten. Die jonge lichting evolueert niet in de goede richting. Als we niets doen, verwacht ik alleen maar meer incidenten. We moeten dit probleem aanpakken.'
Raymonda Verdyck, afgevaardigd bestuurder van het Vlaams Gemeenschapsonderwijs, is het met Goris eens. ‘We moeten hierover een breed debat voeren. Overheid en schooldirecties moeten aan kwaliteitsbewaking kunnen doen, ook wat betreft de levensbeschouwelijke vakken.' Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet (SP.A) begrijpt de bezorgdheid en belooft meer inspecteurs islam.
 
Logisch gevolg van het feit dat je als schooldirecteur direct vervolgt wordt voor racisme en discriminatie als je ervoor kiest om zo'n figuur niet in dienst te nemen of te ontslaan. Weer een probleem gecreëerd door de overheid met nu meer beloftes van diezelfde overheid om het op te gaan lossen.
 
Voor een epilepsie-aanval moet je ook geen ambulance bellen, tenzij het echt lang zou duren.
 
Logisch gevolg van het feit dat je als schooldirecteur direct vervolgt wordt voor racisme en discriminatie als je ervoor kiest om zo'n figuur niet in dienst te nemen of te ontslaan. Weer een probleem gecreëerd door de overheid met nu meer beloftes van diezelfde overheid om het op te gaan lossen.

Larie en apekool.

Zo'n figuren kunnen stante pede eruit worden gegooid op basis van dat laatste voorval.
 
Voor een epilepsie-aanval moet je ook geen ambulance bellen, tenzij het echt lang zou duren.

dit dus. bij de meeste soorten aanvallen is eerste hulp niet nodig want de aanval houdt immers vanzelf weer op binnen enkele minuten.
t word weer allemaal enorm opgeblazen zeg.. waar zou het toch aan liggen.
en waarom hij verzen reciteert is gewoon meer uit 'nood' denk ik, net zoals dat christenen 'oh my god' roepen als ze een ongeluk of iets hebben.

@brwa: je eerste regel getuigt weer van enorme kennis... not
 
Laatst bewerkt:
JA precies, je moet gewoon uit de koran voorlezen en dan komt het allemaal wel goed ^^
 
Voor een epilepsie-aanval moet je ook geen ambulance bellen, tenzij het echt lang zou duren.

+1

Duurt het langer als 5 minuten DAN moet de persoon medisch worden nagekeken.
 
Als ik een leraar ben en ik zie een kind in een keer spartellen als een gek dan bel ik als eerste de ambulance en dan ga ik niet de bijbel voorlezen natuurlijk.

Bij een hartaanval had die gozer ook gewoon zijn bijbel erbij gepakt hoor.
 
Larie en apekool.

Zo'n figuren kunnen stante pede eruit worden gegooid op basis van dat laatste voorval.
Ik heb het natuurlijk ook niet over zo'n extreem geval dat in de media komt. Maar bij sollicitatie of na kleinere voorvallen. Mensen zijn gewoon bang om eerder in te grijpen, het moet eerst echt uit de hand lopen. En dat komt dus omdat ze bang zijn voor gerechtelijke vervolging op basis van draconische wetgeving. Hierdoor komen mensen onnodig in gevaar, wat dit soort nieuwsberichten bewijst.
 
Als ik een leraar ben en ik zie een kind in een keer spartellen als een gek dan bel ik als eerste de ambulance en dan ga ik niet de bijbel voorlezen natuurlijk.

Bij een hartaanval had die gozer ook gewoon zijn bijbel erbij gepakt hoor.

Jij vergelijkt appels met peren!
 
Als ik een leraar ben en ik zie een kind in een keer spartellen als een gek dan bel ik als eerste de ambulance en dan ga ik niet de bijbel voorlezen natuurlijk.

Bij een hartaanval had die gozer ook gewoon zijn bijbel erbij gepakt hoor.

kan ook zijn dat ze op de hoogte waren van zijn epileptische aanvallen, maar dit is niet uit de tekst te halen helaas.
 
kan ook zijn dat ze op de hoogte waren van zijn epileptische aanvallen, maar dit is niet uit de tekst te halen helaas.

Staat er niets in de koran over epileptische aanvallen?
 
Ik heb het natuurlijk ook niet over na zo'n extreem geval dat in de media komt. Maar bij sollicitatie of na kleinere voorvallen. Mensen zijn gewoon bang om eerder in te grijpen, het moet eerst echt uit de hand lopen. En dat komt dus omdat ze bang zijn voor gerechtelijke vervolging op basis van draconische wetgeving. Hierdoor komen mensen dus onnodig in gevaar, wat dit soort nieuwsberichten bewijst.

Logisch dat je iemand niet kan buitenschoppen als het een KLEIN voorval is.
Indien het voorval een indicatie is voor nog meer voorvallen is dit geen klein voorval meer en kan er absoluut wel worden ingegrepen.

Betreffende solliciaties,in die sector wordt er niet genoeg gereguleerd en zijn het vaak geen inheemse imams.
Dacht dat ze bij een vorig "klein" incident over hadden gesproken imams uit België zelf te vinden en ze ook op te leiden.
Blijkbaar "blablabla" dat nog lang op zich laat wachten.
 
Logisch dat je iemand niet kan buitenschoppen als het een KLEIN voorval is.

Dat vind ik dus niet logisch. Iedereen zou het recht moeten hebben om iemand voor wat voor reden dan ook op elk moment te ontslaan. De overheid zou zich daar nooit mee moeten bemoeien. Helaas gebeurd dat dus wel, met alle gevolgen van dien.

Indien het voorval een indicatie is voor nog meer voorvallen is dit geen klein voorval meer en kan er absoluut wel worden ingegrepen.

Dan loop je zoals ik al zei dus risico op vervolging en zelfs verlies van eigen baan.

Betreffende solliciaties,in die sector wordt er niet genoeg gereguleerd en zijn het vaak geen inheemse imams.
Dacht dat ze bij een vorig "klein" incident over hadden gesproken imams uit België zelf te vinden en ze ook op te leiden.
Blijkbaar "blablabla" dat nog lang op zich laat wachten.

Er moet imo niets gereguleerd worden, zoals ik zei moet de overheid zich niet bemoeien en elke school zelf laten uitmaken wie ze in dienst nemen. Religie hoort sowieso niet op school, dat hoort een privé-aangelegenheid te zijn. Maar laat privéscholen daar zelf over beslissen.


Voor een epilepsie-aanval moet je ook geen ambulance bellen, tenzij het echt lang zou duren.
Langer dan 5 minuten:

In ons land leven 120.000 mensen met epilepsie. Ongeveer 30 procent van hen houdt ondanks medicijnen last van aanvallen. Maar wat moet je als omstander nu doen als je ziet dat iemand een aanval heeft waarbij iemand op de grond valt, gaat schokken en bewusteloos is? Het is belangrijk ruimte te maken in de omgeving zodat de persoon zich niet verwondt. Houd schokken niet tegen en bel een ambulance als de aanval na 5 minuten niet over is. Op www.epilepsie.nl is meer informatie te vinden over eerste hulp bij verschillende soorten aanvallen. Met de campagne ‘Met epilepsie weet je het nooit’ vraagt het Nationaal Epilepsie Fonds aandacht voor dit onderwerp. Binnen de campagneperiode valt ook de collecteweek van het Nationaal Epilepsie Fonds.

Neem aan dat dat hier wel het geval was, anders zou er in het nieuwsbericht geen sprake zijn van nalatigheid.
 
Voor een epilepsie-aanval moet je ook geen ambulance bellen, tenzij het echt lang zou duren.
Als iemand weet dat ie dat heeft hoeft dat inderdaad niet tenzij het de aller eerste keer is dat hij een epileptische aanval krijgt dan moet dat wel omdat er een andere oorzaak achter kan zitten
 
Voor een epilepsie-aanval moet je ook geen ambulance bellen, tenzij het echt lang zou duren.

Dus jij gaat eerst met een timer kijken hoe lang het duurt, en als het over x is ga je een ambulance bellen? Goed bezig.
Als je een kind ziet liggen op de grond al schuddend en al bevend bel je zowiezo een ambulance.

dit dus. bij de meeste soorten aanvallen is eerste hulp niet nodig want de aanval houdt immers vanzelf weer op binnen enkele minuten.
t word weer allemaal enorm opgeblazen zeg.. waar zou het toch aan liggen.
en waarom hij verzen reciteert is gewoon meer uit 'nood' denk ik, net zoals dat christenen 'oh my god' roepen als ze een ongeluk of iets hebben.

@brwa: je eerste regel getuigt weer van enorme kennis... not

Ja jij getuigt ook van enorme kennis.. ''bij de meeste soorten" En als het niet één van die meeste soorten is dan? Lekker een dode op je geweten omdat jij dacht alles te weten.

Kijk eens verder dan je neus lang is..
 
Dus jij gaat eerst met een timer kijken hoe lang het duurt, en als het over x is ga je een ambulance bellen? Goed bezig.
Als je een kind ziet liggen op de grond al schuddend en al bevend bel je zowiezo een ambulance.



Ja jij getuigt ook van enorme kennis.. ''bij de meeste soorten" En als het niet één van die meeste soorten is dan? Lekker een dode op je geweten omdat jij dacht alles te weten.

Kijk eens verder dan je neus lang is..

Het is niet nodig om na elke aanval 112 te bellen. Wanneer een kind bekend is met epilepsie, de aanval korter dan 5 minuten duurt en het kind na enige tijd weer alert is, zal het niet naar het ziekenhuis hoeven tenzij anders is afgesproken met de behandelend arts.
Het is voor kinderen met epilepsie heel vervelend als zij telkens na een aanval naar het
ziekenhuis worden gebracht, terwijl zij zich inmiddels weer hersteld voelen.
Wanneer een aanval langer duurt dan een afgesproken tijd, niet reageert op medicijnen of
wanneer een kind niet weer bij bewustzijn komt, is het wel zinvol om 112 te bellen.
 
Het is niet nodig om na elke aanval 112 te bellen. Wanneer een kind bekend is met epilepsie, de aanval korter dan 5 minuten duurt en het kind na enige tijd weer alert is, zal het niet naar het ziekenhuis hoeven tenzij anders is afgesproken met de behandelend arts.
Het is voor kinderen met epilepsie heel vervelend als zij telkens na een aanval naar het
ziekenhuis worden gebracht, terwijl zij zich inmiddels weer hersteld voelen.
Wanneer een aanval langer duurt dan een afgesproken tijd, niet reageert op medicijnen of
wanneer een kind niet weer bij bewustzijn komt, is het wel zinvol om 112 te bellen.


Je kent niet van iedere persoon de medische geschiedenis.
Nogmaals als ik iemand een kind zie sudderen op de grond bel ik een ambulance - Hier kan je gewoon niets fout mee doen + die ambulanciers zullen je actie verstaan mocht het niets zijn.
En het zou me niets boeien, mocht die persoon het vervelend vinden dat ik een ambulance bel voor hem. Mijn geweten is gerustgesteld.
 
Ik heb het natuurlijk ook niet over zo'n extreem geval dat in de media komt. Maar bij sollicitatie of na kleinere voorvallen. Mensen zijn gewoon bang om eerder in te grijpen, het moet eerst echt uit de hand lopen. En dat komt dus omdat ze bang zijn voor gerechtelijke vervolging op basis van draconische wetgeving. Hierdoor komen mensen onnodig in gevaar, wat dit soort nieuwsberichten bewijst.

Bij een voorval als dit had ik het persoonlijk al heel redelijk gevonden als ze de leraar in ieder geval op non-actief hadden gezet:
"Toen kwam het tot een conflict tussen de directie van een school en de islamleerkracht omdat die laatste verklaarde dat hij homocoïtusuele leerlingen naar de imam zou verwijzen, voor een duiveluitdrijving."
 
Back
Naar boven