Fitness Seller

Iso lateral front pulldown

Bezoekers in dit topic

jeffer

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
214
Waardering
1
Hey allemaal,

waanneer ik de oefening front pulldown uitvoert en die handvatten op brengt in de startpositie dan voel ik af en toe een branderig gevoel komen onderaan bij me borstkas en ook me buik

ik vraag me af hoe dat komt, je moet het toch alleen in je rug voelen die spierpijn gevoel die komt opzetten?
 
Laatst bewerkt:
Pulldowns belasten voor een gedeelte ook je borst, maar als je die meer gaat voelen dan je rug, zou ik toch eens naar je uitvoering gaan kijken.

Misschien haal je hem wel te ver door. Zie sommige personen bij mij in de gym hem zo ver doorhalen dat het een duw beweging wordt (tot hun navel doortrekken dus), dat is dus niet de bedoeling. Zelf houd ik op met trekken bij bovenkant schouders/borst.
 
Laatst bewerkt:
Pulldowns belasten voor een gedeelte ook je borst, maar als je die meer gaat voelen dan je rug, zou ik toch eens naar je uitvoering gaan kijken.

Misschien haal je hem wel te ver door. Zie sommige personen bij mij in de gym hem zo ver doorhalen dat het een duw beweging wordt (tot hun navel doortrekken dus), dat is dus niet de bedoeling. Zelf houd ik op met trekken bij bovenkant schouders/borst.
bij de uitvoering van die pulldown oefening trek ik hem meestal tot me borst maar aan het eind bij het omhoog brengen van die handvatten in de uitgangspositie voel ik naderhand een branerig gevoel in me buik komen en in me rug voel ik het meestal bij de tweede en derde set

hoe is het bij jullie als jullie die oefening uitvoeren?
 
Ik voel het eigenlijk alleen maar in mn lats, vooral als ik de bar weer omhoog laat komen vanaf mijn borst(dus de bar terug in startpositie komt). Voel ik zo'n hele strek in mn lats, lekkere pomp gevoel :P. Borst voel ik niet zo heel veel, maar die wordt idd ook licht aangesproken in de lat pulldown.

Kijk anders even hierop: http://exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBFrontPulldown.html
 
Laatst bewerkt:
Ik voel het eigenlijk alleen maar in mn lats, vooral als ik de bar weer omhoog laat komen vanaf mijn borst(dus de bar terug in startpositie komt). Voel ik zo'n hele strek in mn lats, lekkere pomp gevoel :P. Borst voel ik niet zo heel veel, maar die wordt idd ook licht aangesproken in de lat pulldown.

Kijk anders even hierop: http://exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBFrontPulldown.html
niet om die oefening gaat het. dat is de lattpuldowns maar ik heb het over de front pulldown waar je met je buik tegen een harde kussen aan zit
 
niet om die oefening gaat het. dat is de lattpuldowns maar ik heb het over de front pulldown waar je met je buik tegen een harde kussen aan zit

Ik dacht eigenlijk ook dat het om een lat pulldown ging, bedoel je dan misschien een seated row? [Afbeelding niet meer beschikbaar]

In dat geval is dat branderige gevoel dat je bedoelt wel redelijk normaal, die oefening is nu eenmaal niet extreem comfortabel.
 
Jeffer dat is geen pulldown je trekt het toch niet naar beneden ik denk ook dat je deze oefening bedoelt hierboven
 
[Link niet meer beschikbaar]

over deze oefening voor de rug hierboven heb ik het over
 
[Link niet meer beschikbaar]

over deze oefening voor de rug hierboven heb ik het over

moet ik meerdere malen uitleggen wat voo pulldown oefening terwijl ik een plaatje ervan gepost heb
ik weet niet hoe lang ik er verder over moet doorgaan

maar hier
http://exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/LVPulldownH.html

deze oefening bedoelde ik
Wtf! Je post een plaatje waar je niks op kunt uitmaken???:rolleyes:

Maar om dan toch maar een antwoord op je vraag te geven:rolleyes:
Persoonlijk denk ik dat je er als een debiel aan staat te rukken zodat je er een soort van body pulldown van maakt waardoor je de buikspieren ook flink aanpakt...
 
Ik zet een post neer maar die moet eerst worden gecontroleerd door de mods???
 
enfin ik probeer het nog eens.

Aangezien je een onduidelijke k*tfoto postte snapte ik nog niet wat je bedoelde:rolleyes:
Maar goed om een antwoord op je vraag te geven:rolleyes:
Ik denk dat je er een fullbody excercise van maakt, met andere woorden je cheat als een gek op dat ding waardoor je buikspieren ook flink aan de bak moeten...
 
Zijn 2 verschillende oefeningen die je poste. Hoe dan ook, bij alle 2 hoef je geen branderig gevoel te krijgen. Nooit eerder gehoord ook.
 
Hmm als je je armen terug uitstrekt doe je dit waarschijnlijk traag waardoor je buik wat moet samentrekken. Hierdoor misschien die steken?
 
Back
Naar boven