MuscleMeat

Isolatieoefening triceps

Bezoekers in dit topic

Powerblade zei:
Ik pak de dip de ene week bij mijn borstdag en de andere week bij mijn armdag, ik pas dan mijn houding aan (naar voren hangen en handen wat verder uit elkaar, borst en rechtop en handen smaller voor triceps).
Ik begon met 3x5 hh dip met bodyweight, maar nu doe ik 3x12 met bodyweight+een 24kg dumbbell tussen mijn onderbenen geklemd.
O ja, als je er sterk genoeg voor bent om er minimaal een paar hh uit te persen, dan is de one hand push up een goeie voor de triceps.

ik zal maar eerst eens beginnen met 2 handen.
Maandag weet ik het jullie tevertellen hoe het is geweest
 
Weet iemand trouwens wat het witte stuk is tussen de verschillende triceps koppen in??
Is dit nou pees?Het voelt als een spier nasmelijk...

TricepsOutside.gif
 
Gekke Gijs zei:
Weet iemand trouwens wat het witte stuk is tussen de verschillende triceps koppen in??
Is dit nou pees?Het voelt als een spier nasmelijk...

TricepsOutside.gif
Dat is ook een spier denk ik.

Bij mij steekt dat tamelijk uit.Als ik kickback doe voel ik dit stuk heel goed.
 
Ja dat is ook een kop van je triceps, weet ff de naam niet.
 
En kop 3 zeg maar de binnenste, met welke oefening word die het meeste aangepakt?
 
Hallo heb gister mijn borst en triceps getraind.als laatste oefening heb ik dippen gedaan al ging dat niet zo lekker.

Ik heb 2*4 hh gedaan en toen ben ik maar gestopt omdat ik enorm steken kreeg in mijn schouders.
Vandaag voelen mijn schouders aan alsof ik ze getraind heb???
Ik denk dus dat mijn schouders nog te zwak zijn?

Dus zal ik deze oefening er nog maar niet inzetten wel?

alvast bedankt
 
De Jos zei:
Hallo heb gister mijn borst en triceps getraind.als laatste oefening heb ik dippen gedaan al ging dat niet zo lekker.

Ik heb 2*4 hh gedaan en toen ben ik maar gestopt omdat ik enorm steken kreeg in mijn schouders.
Vandaag voelen mijn schouders aan alsof ik ze getraind heb???
Ik denk dus dat mijn schouders nog te zwak zijn?

Dus zal ik deze oefening er nog maar niet inzetten wel?

alvast bedankt
Ja wel doen, maar zak iets minder ver door en doe hem aan het begin van je tricep training.
 
Gekke Gijs zei:
En kop 3 zeg maar de binnenste, met welke oefening word die het meeste aangepakt?
Smal brankdrukken, skull crushers, dippen, alles waarbij je elleboog niet parallel ligt aan je romp.
 
Dat witte stuk is volgens mij het bot van je bovenarm. :D
Groet Robert
 
De Jos zei:
lying frensh press is hetzelfde als lying triceps extension niet?alleen is dit met een baar.

Nee ! !

French Presses is niet hetzelfde als extensions.

Bij extension hou je de bovenarmen stil en laatje de stang richting kin/neus/voorhoofd of net erachter zakken.

Het is dus puur elleboogextensie


Bij French presses laatt je de stang richting keel zakken terwijl ook de bovenarmen zakken (maar niet lager als horizontaal komen) .
Naast elleboogextensie is er dus ook schouderflexie

Lying extensions is dus isolatie terwijl de French Press min of meer een compound beweging is. (french press )


Spraakverwarring is in de loop der jaren ontstaan omdat extions vroeger French curls genoemd werden.
Je had dus 2 oefeningen french curls en french presses. Op de 1 of andere manier worden ze steeds vaker door elkaar gehaald.
 
Gekke Gijs zei:
Weet iemand trouwens wat het witte stuk is tussen de verschillende triceps koppen in??

Kapsel
 
S0m30n3 zei:
Ja wel doen, maar zak iets minder ver door en doe hem aan het begin van je tricep training.


Ja maar dat maakt toch niet uit als ik het in heb begin doe of op het einde,ik ga dan last blijven hebben van mijn schouders niet?Want ik train mijn schouders niet op die dag...
 
Ik sluit vaak mijn tricpes ronde af met Incline Bench Overhead Pressdown, word niet vaak gebruikt, maar is zo'n lekkere brander.



[Link niet meer beschikbaar]
 
De Jos zei:
Ja maar dat maakt toch niet uit als ik het in heb begin doe of op het einde,ik ga dan last blijven hebben van mijn schouders niet?Want ik train mijn schouders niet op die dag...
Ik bedoel dat je dan sterker bent in je triceps dan aan het eind en dat je lichaam minder geneigt is om je schouders aan te spreken.
 
S0m30n3 zei:
Ik bedoel dat je dan sterker bent in je triceps dan aan het eind en dat je lichaam minder geneigt is om je schouders aan te spreken.

Zal een proberen thx
 
Back
Naar boven