MuscleMeat

Isostar Aldi (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Ken je die blauwe flesjes ISostar van de Aldi? LEkker he?? Gebruik ik altijd wanneer ik ga trainen. Maar, de laatste tijd begin ik me zorgen te maken. Mijn vader is 51 jaar oud, zit veel in de zetel achter de tv, en drink graag isostar. Nu het probleem is dat het een sportdrank is en mijn vader, tja, die zit dus heel de tijd.. Ik zeg dan: "pa, dat is ongezond voor je als je geen sport beoefend" Hij zegt dan.. "IK ben een sportman... " :twitch:
Hij weegt nu 90kg en hij is 1.75m.. IS het echt ongezond wat hij doet? Moet hij niet onmiddelijk daarmee stoppen?? Want ik begin me echt zorgen te maken...

(En mn vooraad isostar is weer bijna op...) :rolleyes:
 
Eigenlijk hebben dit soort producten alleen tijdens of na het sporten voordelen. Een paar van die flesjes per dag drinken is dus niet echt gezond. Daarintegen drinkt misschien 80% van de bevolking frisdranken e.d. alsof het water is. Ze hebben geen idee dat het ook slecht zou kunnen zijn. Fruit en frisdranken zijn volgens hun juist gezond.
 
Isostar vult je vochtverlies weer aan. En als je niet sport heb je geen vochtverlies dus kom je alleen maar vocht bij.
 
Originally posted by burn
Eigenlijk hebben dit soort producten alleen tijdens of na het sporten voordelen. Een paar van die flesjes per dag drinken is dus niet echt gezond. Daarintegen drinkt misschien 80% van de bevolking frisdranken e.d. alsof het water is. Ze hebben geen idee dat het ook slecht zou kunnen zijn. Fruit en frisdranken zijn volgens hun juist gezond.

Bedoel je dan dat isostar een frisdran is? Je meent toch ook te zeggen dat het sportdrank is? Ikzelf heb me frisdranken zoals cola en fanta e.d afgezworen, althans toch voor het grootste deel van de week.. Vind het walgelijk hoe je je kunt vergiftigen met vloeibare brol, maar ja.. Mijn nonkel drinkt 2l Cola voor het slapen gaan.. Hij weegt 100kg en dankzij hem ben ik beginnen inzien, dat het anders MOET...

Ontopic.. Dus ik moet hem zien te overtuigen te stoppen met isostar.. Dat wordt geen makkie..
 
Originally posted by Bracke


Bedoel je dan dat isostar een frisdran is? Je meent toch ook te zeggen dat het sportdrank is? Ikzelf heb me frisdranken zoals cola en fanta e.d afgezworen, althans toch voor het grootste deel van de week.. Vind het walgelijk hoe je je kunt vergiftigen met vloeibare brol, maar ja.. Mijn nonkel drinkt 2l Cola voor het slapen gaan.. Hij weegt 100kg en dankzij hem ben ik beginnen inzien, dat het anders MOET...

Ontopic.. Dus ik moet hem zien te overtuigen te stoppen met isostar.. Dat wordt geen makkie..

het is slecht voor normaal gebruik ivm met de grote hoeveelheid suikes
 
toon hem hoeveel suiker erin zit, en toon hem daarna wat suiker kan doen :D liefst met een aantal voze foto's van de gevolgen etc
 
Originally posted by Spike
toon hem hoeveel suiker erin zit, en toon hem daarna wat suiker kan doen :D liefst met een aantal voze foto's van de gevolgen etc

hangbuiken, borende tandartsen etc ;)
 
nee maar dat is het, je moet zo'n mensen shockeren wil je tegenwoordig iets van hen gedaan krijgen.

om te beletten dat ze teveel drinken als ze rijden, moet je hen bijna brengen naar een plek waar net een bloederig ongeval (door drank) is gebeurd. laat ze hun lijf goed uitkotsen en vraag hen of ze het een extra pintje waard achten.
 
Bedankt, zal het proberen.. Maar wat die foto's betreft ga ik toch laten.. Ik zal hem gewoon wat bang maken.. Daar kan hij niet tegen..
 
Originally posted by Elmar
Isostar vult je vochtverlies weer aan. En als je niet sport heb je geen vochtverlies dus kom je alleen maar vocht bij.

Haha wat is dit voor onzin? Ook dan maar geen water meer drinken ? :lol:
 
Originally posted by Reinier


Haha wat is dit voor onzin? Ook dan maar geen water meer drinken ? :lol:

Dacht ik ook al aan... Maar ja.. Er zit mis iets in isostar dat je nat houd zekers?
 
Originally posted by Bracke


Dacht ik ook al aan... Maar ja.. Er zit mis iets in isostar dat je nat houd zekers?
<

Ja ik bedoelde dus te zeggen dat wat hij zei nergens op sloeg.
 
Originally posted by Bracke


Bedoel je dan dat isostar een frisdran is? Je meent toch ook te zeggen dat het sportdrank is? Ikzelf heb me frisdranken zoals cola en fanta e.d afgezworen, althans toch voor het grootste deel van de week.. Vind het walgelijk hoe je je kunt vergiftigen met vloeibare brol, maar ja.. Mijn nonkel drinkt 2l Cola voor het slapen gaan.. Hij weegt 100kg en dankzij hem ben ik beginnen inzien, dat het anders MOET...

Ontopic.. Dus ik moet hem zien te overtuigen te stoppen met isostar.. Dat wordt geen makkie..

Isostar is gewoon een drank met veel dextrose / suiker. Dus het verschilt niet veel met een frisdrank. Snelle koolhydraten(frisdranken/ sportdranken) kun je gewoon beter vermijden, behalve gelijk na je training.
 
Originally posted by Reinier
<

Ja ik bedoelde dus te zeggen dat wat hij zei nergens op sloeg.

Staat op de achter kant van die blikjes :nut:
 
Originally posted by burn


Isostar is gewoon een drank met veel dextrose / suiker. Dus het verschilt niet veel met een frisdrank. Snelle koolhydraten(frisdranken/ sportdranken) kun je gewoon beter vermijden, behalve gelijk na je training.

Of tijdens de training... ??
 
Originally posted by Bracke


Of tijdens de training... ??

Ja, tijdens je training kan het je ook helpen je cortisol te onderdrukken.
 
Heuhm....

Isostar is gene cola hé.

Het heeft een energiewaarde van ongeveer 110 kcal's per 100 mililiter. Dat komt overeen met de iets-zoetere fruisappen (zoals Minute maid ofzo).

Ik ken die blauwe flesjes niet, maar Isostar kan je kopen als poeder of in flesjes van een halve liter.

=> 5 * 110 = 550 kcals na een flesje.

Van een isostar of per dag (zonder sport) zal je heus niet dik worden. Probleem is echter wel dat het nogal wat suikers bevat omdat het bedoeld is om te gebruiken bij het sporten, maar die vind je overal in terug.

Limonades, Cola's, Ice Tea's en andere rommel is veel gevaarlijker. Coca Cola vermeld zelfs z'n energiewaardes niet meer (handig gecamoufleerd met een kerstmannetje of één of ander actie).
 
Laatst bewerkt:
Elmar zei:
Staat op de achter kant van die blikjes :nut:

Hoe vind je de achterkant van iets ronds??? heb ik al proberen te zoeken, maar volgens mij kwam ik telkens weer in het begin :D
 
Back
Naar boven