Fitness Seller

Israël & Joodse Diaspora

Bezoekers in dit topic

...Terugkomend op het integrationisme: ik weet dat dit in de huidige situatie overkomt als een ietwat dromerig, geitewollensokken ideaalbeeld want het zou betekenen dat twee volkeren die nu als totaal verschillend worden gezien en die in grote onmin met elkaar leven min of meer in elkaar op zouden moeten gaan. Maar tot de Zesdaagse Oorlog in 1967 is dit een idee geweest dat ook door veel Israëliërs én Palestijnen werd gedeeld. Sindsdien is het gebruik van geweld zo uit de hand gelopen - laten we eerlijk zijn; met name van de Israëlische kant - dat dit integrationisme min of meer in de vergetelheid is geraakt.

Ik denk dat dit desondanks de enige oplossing is. De tweestatenoplossing is al een decennium onmogelijk gemaakt.
 
Zo zijn ze. Hamas doet hetzelfde met kwetsbare kinderen. Geven ze er wat geld voor.
 
Stoer om een persoon met down op te ruien.

Is een cultuurdingetje,de mocromaffia in Nl gebruikt bij grote voorkeur minderjarige

en zwakbegaafde jongens om liquidaties te laten plegen



IS moest het ook hebben van zwakbegaafde

en sociaal mislukte jongeren uit Europa



Turkse loverboy's loeren ook bij instellingen

voor moeilijk opvoedbare meisjes
 
Laatst bewerkt:
Turkse loverboy's loeren ook bij instellingen
voor moeilijk opvoedbare meisjes
Toevallig net nog met iemand over gehad over die figuren die steentjes gooien naar de kamers van die wijven die in die instellingen zitten om loverboys. Die wijven zijn zo gek dat ze het liefst zo snel mogelijk weer in de scene zitten.
 
Toevallig net nog met iemand over gehad over die figuren die steentjes gooien naar de kamers van die wijven die in die instellingen zitten om loverboys. Die wijven zijn zo gek dat ze het liefst zo snel mogelijk weer in de scene zitten.

te triest voor woorden ,het zal je dochter maar wezen,

zo vies zijn die loverboys ,snap niet dat er zulke lage straffen op staan,

ik als vader zou ze letterlijk doodslaan,vies menselijk afval,true story
 
Israël blokkeert opnieuw brandstofleveringen aan Gaza

pMxUUxH.jpg

Israël blokkeert donderdag opnieuw een levering van brandstof en gas aan de Gazastrook, als vergelding voor de lanceringen van vuurvliegers vanuit de Palestijnse enclave richting Israël. Dat heeft de Israëlische minister van Defensie Avigdor Lieberman meegedeeld.

De maatregel zal zeker voelbaar zijn in de Gazastrook, die al regelmatig te kampen heeft met ernstige stroomstoringen, vooral dan in de ziekenhuizen.

In een verklaring zei Lieberman dat de sanctie een reactie is op “de voortzetting van terrorisme met vuurvliegers en confrontaties aan de grens” tussen Israël en Gaza.

Op 17 juli heeft Israël de blokkade waaraan het de Gazastrook al meer dan tien jaar onderwerpt, nog verstrengd, door de leveringen van brandstoffen te blokkeren. Volgens de autoriteiten was dat omdat door vuurvliegers die vanuit Gaza gelanceerd werden, zo’n 3.000 hectaren in het zuiden van Israël in rook is opgegaan.

Op 9 juli kondigde Israël de sluiting van de Kerem Shalom-terminal aan, de enige plaats waar goederen door kunnen. De sluiting werd eind juli gedeeltelijk opgeheven nadat Hamas een wapenstilstand had afgekondigd. Vanaf dan werden er veel minder vuurvliegers gelanceerd, maar volgens de Israëlische brandweer is daar de laatste dagen weer verandering in gekomen.

Volgens de Wereldbank is 80 procent van de twee miljoen mensen in de kuststrook afhankelijk van hulp.
 
Waarom leren islamitische kindertjes in Nederland dat Joden de vijand zijn?
Toen ik in de jaren tachtig en negentig opgroeide in links Amsterdam, lag het voor de hand welke kant je koos in het Israëlisch-Palestijnse conflict: die van de underdog, de Palestijnen. En dan had ik ook nog eens een Marokkaanse vader.

Arabieren aller landen c.q. moslims in het algemeen, beschouwen zich als sterk verbonden met hun Palestijnse broeders. Ik kreeg die denkbeelden nooit door de strot geduwd – ze leken vanzelfsprekend.

Pas in het eerste decennium van deze eeuw begon die rotsvaste overtuiging af te brokkelen. Met de Joodse hoogleraar bij wie ik afstudeerde voerde ik tijdens onze lunchpauzes altijd intense gesprekken over politiek en literatuur. We wisselden heel wat boeken uit, en het was van hem dat ik ‘Een verhaal van liefde en duisternis’ van de Israëlische schrijver Amos Oz cadeau kreeg. Een autobiografisch relaas dat me niet zozeer van positie deed veranderen, als wel een verfijndere blik bood op die ‘andere kant’, de Israëlische.

Verheerlijken
In dezelfde periode won het islamitische zelfmoordterrorisme rap aan populariteit, ook onder Palestijnen. Ik kon er helemaal niets mee, die verheerlijking van de dood, het toejuichen van een zelfmoordenaar als martelaar. Verzetsstrijders die voor een beter leven vechten zijn bereid tot compromissen. Verzetsstrijders die de dood als het hoogst haalbare zien, binden geen centimeter in. Het resultaat: een totale impasse.

En wat deed ondertussen de internationale broederschap van Arabieren? Niets.

De laatste jaren probeer ik het nieuws over het conflict vooral te negeren. De wederzijdse slachtpartijen zijn niets dan een zichzelf bekrachtigende herhaling van zetten. Ik kijk pas weer op wanneer er iets positiefs geprobeerd wordt, hoe kleinschalig ook. Maar zelfs dan loopt het altijd weer uit op ellende.

In NRC las ik vorige week over de samenwerking tussen de Marokkaans-Nederlandse zangeres Teema en haar Israëlische collega Noam Vazana. Toen de twee vorig jaar een optreden verzorgden op een jazzfestival in Tanger, riep de anti-Israëlische organisatie BDS op tot een boycot. Het duo moest beveiligd worden, bezoekers bleven weg uit angst voor een aanslag. Sindsdien wordt Teema nauwelijks meer geboekt in Arabische landen: ze heeft geheuld met een ‘moordenaar van Palestijnse kinderen’.

Internationale boycot
Een oude ergernis flakkerde op: over die hypocriete internationale broederschap van Arabieren dan wel moslims. De meeste leiders in de islamitische wereld zie je enthousiast hun eigen mensen vermoorden, martelen en onderdrukken – en voor de Palestijnen doen ze geen moer. Zelden hoor je tegen hén hetzelfde soort expliciete haat-uitingen als tegen Israël.

Waar is de internationale boycot-organisatie tegen koning Mohammed VI van Marokko? Waarom leren islamitische kindertjes in Nederland dat Joden de vijand zijn, en niet dat ze moeten spugen op hoe Saudi’s met vrouwen omgaan, of dat Iran de duivel is omdat daar homoseksuelen worden geëxecuteerd? Ik ben niet ineens pro-Israël. Maar ik weet ook niet meer wie mijn broeders dan wél zijn.

Jamal Ouariachi is psycholoog en schrijver. Voor zijn roman 'Een Honger' ontving hij in 2017 de EU-prijs voor literatuur. Lees hier meer van zijn columns.
 
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven