XXL Nutrition

Shocking Israël valt Gazastrook aan

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hell93

Massive Warrior
10 jaar lid
Waardering
5.146
Updates in de link, maar zal het hier ook plaatsen.
In het kort, terroristische organisatie Hamas heeft aanslagen gepleegd, burgers ontvoerd, mishandeld en vermoord, in Israël. Ze hebben benoemd dat het om 1300 doden gaat.

Als reactie op deze terroristische daden, valt Israël de Gazastrook aan, met nu bijna 3000 doden en 10.000 gewonden in Palestina.
Israël gaf de burgers in Gazastrook maar 24 uur de tijd om te vertrekken.

Hoe normaal is het om een groot deel vol met burgers aan te vallen, als reactie op terrorisme binnen je land, van een specifieke groep?
Niet normaal.

Laat ik duidelijk zijn dat ik niet direct 'voor' iemand ben, ik ben tegen aanslagen, tegen ontvoering, tegen doden, tegen oorlog.
Hier zijn alleen maar verliezers :(

Ondertussen valt Israël ook gewoon evacuees aan op een evacuatie route;

The IDF said Saturday it would allow people to move south “for their own safety” on specified streets of Gaza during a six-hour window, but it was unclear how widely the messaging was received on the ground, given the widespread electricity and internet blackout, or how safe passage would be.

Following an apparent explosion on Friday, extensive destruction could be seen on Salah Al-Deen street – a main route for evacuation – in videos authenticated by CNN. A number of bodies, including those of children, can be seen on on a flat-bed trailer that appears to have been used to carry people away from Gaza City.

“Israel has already carried out mass ethnic cleansing of Palestinians under the fog of war,” the expert said. “Again, in the name of self-defence, Israel is seeking to justify what would amount to ethnic cleansing."

UN

Maar toch komt het in jouw post over als het allemaal begonnen is met de terroristische aanslagen van Hamas.

Zo is het niet begonnen natuurlijk, want Palestijnen en Israël zijn al heel lang met elkaar in oorlog. Dit keer is het daar wel mee begonnen ja.
Dat betekent niet dat ik vóór iemand ben?

Een korte uitleg over hoe het begonnen is:

Ja, als reactie op de aanslagen van/door Hamas.
Klopt en dat was weer een reactie op …

Maar je geeft zelf ook (bijna) aan dat het eigenlijk geen gerichte actie tegen Hamas is en dat collateral damager eerder gewenst is dan dat ze het zoveel mogelijk proberen te vermijden.

“We” hebben indirect Hamas met zijn allen ook gewoon gefinancierd.

Doha is a key financial backer of Hamas. “Their financial support of $30 million per month is proven and public,”

Klopt en dat was weer een reactie op …

Maar je geeft zelf ook (bijna) aan dat het eigenlijk geen gerichte actie tegen Hamas is en dat collateral damager eerder gewenst is dan dat ze het zoveel mogelijk proberen te vermijden.

Ja, klopt, is toch ook gewoon lomp? Ben tegen zowel Hamas als tegen Israël hun acties nu.

“We” hebben indirect Hamas met zijn allen ook gewoon gefinancierd.

Is ook niet goed he

Ik weet er te weinig van om een mening te hebben, het is al zo'n langslepend conflict. Ik weet wel dat er alleen naar verliezers zijn.
Voor wie het interessant vindt, bijgaand een filmpje over hoe het conflict is ontstaan:

75 miljoen van onze belastingeuro's rechtstreeks naar terroristen. Straks vangen we het gros ook nog op in onze woonwijken en hatsikidee.

Het gaat naar hulp voor de burgers van Gazastrook, niet naar Hamas.

We are working hard to ensure that innocent civilians in Gaza are provided support in this context.

Het gaat naar hulp voor de burgers van Gazastrook, niet naar Hamas.

Dat is wel een beetje naïef om te denken. Al zou het naar de normale mens in Gaza gaan, ze worden ook onderdrukt door hamas en uiteindelijk gaat het geld daar ook heen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven