XXL Nutrition

Isuline gevoelig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dannos19

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 nov 2010
Berichten
130
Waardering
6
Lengte
1m89
Massa
91kg
Vetpercentage
12%
Beste,

Zoals de titel het al zegt ben ik isuline gevoelig, koolhydraten worden snel al omgezet in suikers/vet waar mn lichaam niks mee doet.

Tijdens mijn bulk trainde ik ook op:
E40% K35% V25% 3200kcal

Nu ga ik over 2 weken cutten met de volgende macro's:
E40% K20% V40% 200 kcal

Wat denke julkie hierover?
Ben benieuwd naar jullie mening.

Groet Danny Rosier.
 
Eiwitten zou ik niet hangen aan een percentage maar gewoon berekenen met je lichaamsgewicht. Dus ongeveer 2 gram eiwit per KG gewicht eten ongeacht bulk of cut. De rest kun je dan onderverdelen aan vetten en eiwitten.
Bij vetten minimaal 1 gram per lichaamsgewicht aanhouden.

En als je voorkeur meer bij vetten ligt dan bij koolhydraten kun je dat verhogen en je koolhydraten verlagen.
 
2 gram eiwitten per kg lichaam gewicht is 194gram.
Als ik laag in koolydraten wil blijven dan is dit 203gram
Dit betekend dat ik 150 gram aan vet moet nemen..

Verhouding E30 K20 V50
Zou je dit eerder aanbevelen?
 
2 gram eiwitten per kg lichaam gewicht is 194gram.
Als ik laag in koolydraten wil blijven dan is dit 203gram
Dit betekend dat ik 150 gram aan vet moet nemen..

Verhouding E30 K20 V50
Zou je dit eerder aanbevelen?

Ja, als je zelf aangeeft dat je op koolhydraten sneller in vet aankomt dan wel. Zelf prefereer ik ook vet over koolhydraten. Maar uiteindelijk is het belangrijkste hoeveel calorieën je eet en hoeveel je verbrand!
 
vetten iets lager eiwitten iets hoger optioneel?
 
Beste,

Zoals de titel het al zegt ben ik isuline gevoelig, koolhydraten worden snel al omgezet in suikers/vet waar mn lichaam niks mee doet.

Tijdens mijn bulk trainde ik ook op:
E40% K35% V25% 3200kcal

Nu ga ik over 2 weken cutten met de volgende macro's:
E40% K20% V40% 200 kcal

Wat denke julkie hierover?
Ben benieuwd naar jullie mening.

Groet Danny Rosier.

Hoe weet je dit ??? Je eet gewoon teveel, niks insulinegevoelig. Als je teveel vet aanzet eet je gewoon te veel.
 
2700
Hoe weet je dit ??? Je eet gewoon teveel, niks insulinegevoelig. Als je teveel vet aanzet eet je gewoon te veel.

Hoe weet ik dit:
Als ik hoog in koolydraten zit met een 3000kcal innamen (wat mijn onderhoud is) stijgt mijn vet%
Als ik laag zit in koolydraten maar hoger in vetten en eiwitten op diezelfde kcal innamen blijf ik op hetzelfde zitten of wordt het zelfs minder.
 
hoe kan je vetpercentage stijgen als je op onderhoud eet

waarom komen die kcal vandaan volgens jou
 
hoe kan je vetpercentage stijgen als je op onderhoud eet

waarom komen die kcal vandaan volgens jou

Alle keren dat ik een voedingsschema had hoog in koolydraten moest deze altijd in khal omlaag omdat ik anders zou aankomen. Mijn lichaam gebruikt koolydraten niet of nauwelijks als brandstof. Een voedingsschema met minder koolydraten kan ik goed doen met eenhogere innamen aan khal.
 
Alle keren dat ik een voedingsschema had hoog in koolydraten moest deze altijd in khal omlaag omdat ik anders zou aankomen. Mijn lichaam gebruikt koolydraten niet of nauwelijks als brandstof. Een voedingsschema met minder koolydraten kan ik goed doen met eenhogere innamen aan khal.

Dit is echt iets wat je in je hoofd hebt gecreerd. Macroverhoudingen zijn van belang en kunnen verschillend uitpakken per lichaam, maar dat je lichaam KH niet als brandstof gebruikt is wetenschappelijk baanbrekend nieuws ..

Krijg de indruk dat je teveel focust op randzaken (hoeveel KH etc.) in plaats van hoeveel kcal. maar zelf weten succes
 
Back
Naar boven