AndroidHealthClinic

IVDM - april 2011 - G-men (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Thanks Ironeather, ik snap je punt. Ik weet echter niet of het wel qua kcals op waarheid berust. Ik heb het niet door de eetmeter heen gehaald. Maar op ervaring denk ik dat het aardig richting die 4000 kcals heen gaat wat ik had gegeten die dag.

Ik merk dat mijn totaal aan kcals veruit het belangrijkste is voor mij, niet zozeer of het redelijk simpele KH zijn of juist complexe. Ik denk zelf ook wel dat ik nog harder kan gaan als ik meer eet. Ik moet idd dan de discipline opbrengen om dat te doen, dit valt mij momenteel veel en veel zwaarder dan bv het trainen. Zo rond de 4000 kcals red ik zonder mezelf voortdurend te ergeren aan het 'moeten' eten. Enkele dagen lukt het me vooral op dagen dat ik niet hoef te werken en ik meer momenten kan gebruiken om te eten. Zaterdag op de FIBO was een topdag. Een 6a7000 kcals is wel gelukt maar toen had ik ook vantevoren bakken eten klaargemaakt.

Hier is ook je antwoord, pro bodybuilders bakken al hun zooi ook dagen van te voren omdat ze anders het gewoon niet kunnen qua tijd.
 
Aan de andere kant gijs, het moet ook leuk blijven he ;)
 
Hier is ook je antwoord, pro bodybuilders bakken al hun zooi ook dagen van te voren omdat ze anders het gewoon niet kunnen qua tijd.

Opzich valt het wel mee deed altijd in 2 uur al me voeding bereiden.
Dit deed ik natuurlijk wel elke dag dan.
 
Laatst bewerkt:
Thanks Ironeather, ik snap je punt. Ik weet echter niet of het wel qua kcals op waarheid berust. Ik heb het niet door de eetmeter heen gehaald. Maar op ervaring denk ik dat het aardig richting die 4000 kcals heen gaat wat ik had gegeten die dag.

Ik merk dat mijn totaal aan kcals veruit het belangrijkste is voor mij, niet zozeer of het redelijk simpele KH zijn of juist complexe. Ik denk zelf ook wel dat ik nog harder kan gaan als ik meer eet. Ik moet idd dan de discipline opbrengen om dat te doen, dit valt mij momenteel veel en veel zwaarder dan bv het trainen. Zo rond de 4000 kcals red ik zonder mezelf voortdurend te ergeren aan het 'moeten' eten. Enkele dagen lukt het me vooral op dagen dat ik niet hoef te werken en ik meer momenten kan gebruiken om te eten. Zaterdag op de FIBO was een topdag. Een 6a7000 kcals is wel gelukt maar toen had ik ook vantevoren bakken eten klaargemaakt.

Ik schat dat je ergens rond 3500 cal zit met dit schema.
Aan de ene kant hoef je niet heel erg schoon te gaan eten,dus kan je vooral lekkere dingen klaar maken.En je zou bijvoorbeeld heel veel broodjes kunnen gaan eten wat al snel veel xtra cal brengt.
Iig je kan het makkelijk houden kwa smaak en daardoor zou je veel meer kunnen wegproppen en vooral ook veel water nippen tussen het eten door zodat je keel vochtig blijft veel kleine porties op een dag ff snel om het half uur iets weg knallen!
Allemaal kleine trucjes om veel eten weg te stouwen.

Toen ikzelf nog flink aan het bulken was deed ik precies hetzelfde werdt ook wel vetter maar dat maakte toen niet uit.
Op me top kreeg ik rond de 8000 cals weg weken achter elkaar.
Ik heb het niet echt gedaan puur voor kracht maar merkte duidelijk dat de kracht toenam naarmate ik me cal bleef verhogen.

Echt GOEDE VOEDING is nr 1 bij bodybuilding en ben ook van mening powerliften(minder schoon)!
Het begin maken naar veel eten is echter het moeilijkste gedeelte soms mis je de eetlust of krijg je gewoon je maaltijd niet weg en soms kots je alles er weer na 5 min uit.
Het klinkt extreem maar ik vind dat het erbij hoort je wordt niet veel groter als je weinig blijf eten je lichaam eist meer eten.
Je wordt ook niet veel sterker meer op een gegeven moment als je niet blijf verhogen met eten je hebt immers meer energie nodig om die zware lift te maken.

Daarom het is soms echt ZWAAR k*t maar geloof me als je door blijft zetten ga je echt zwaarder liften.

M.v.g.Ironeather
 
Sorry dat ik het grote mensen gesprek weer snotneus,

Maar 8000 kcal? Dan gain je toch pure vet, of heb jij een onderhoud op de 6000 kcal?

Uitleg please :p
 
Sorry dat ik het grote mensen gesprek weer snotneus,

Maar 8000 kcal? Dan gain je toch pure vet, of heb jij een onderhoud op de 6000 kcal?

Uitleg please :p

Ik heb geen zin om het je uit te gaan leggen snotneus.
 
Ik schat dat je ergens rond 3500 cal zit met dit schema.
Aan de ene kant hoef je niet heel erg schoon te gaan eten,dus kan je vooral lekkere dingen klaar maken.En je zou bijvoorbeeld heel veel broodjes kunnen gaan eten wat al snel veel xtra cal brengt.
Iig je kan het makkelijk houden kwa smaak en daardoor zou je veel meer kunnen wegproppen en vooral ook veel water nippen tussen het eten door zodat je keel vochtig blijft veel kleine porties op een dag ff snel om het half uur iets weg knallen!
Allemaal kleine trucjes om veel eten weg te stouwen.

Toen ikzelf nog flink aan het bulken was deed ik precies hetzelfde werdt ook wel vetter maar dat maakte toen niet uit.
Op me top kreeg ik rond de 8000 cals weg weken achter elkaar.
Ik heb het niet echt gedaan puur voor kracht maar merkte duidelijk dat de kracht toenam naarmate ik me cal bleef verhogen.

Echt GOEDE VOEDING is nr 1 bij bodybuilding en ben ook van mening powerliften(minder schoon)!
Het begin maken naar veel eten is echter het moeilijkste gedeelte soms mis je de eetlust of krijg je gewoon je maaltijd niet weg en soms kots je alles er weer na 5 min uit.
Het klinkt extreem maar ik vind dat het erbij hoort je wordt niet veel groter als je weinig blijf eten je lichaam eist meer eten.
Je wordt ook niet veel sterker meer op een gegeven moment als je niet blijf verhogen met eten je hebt immers meer energie nodig om die zware lift te maken.

Daarom het is soms echt ZWAAR k*t maar geloof me als je door blijft zetten ga je echt zwaarder liften.

M.v.g.Ironeather

Wat je mss niet moet onderschatten is dat ik al 17 jaar train en daarbij jaren lang mezelf ontzettend heb lopen forcefeeden. Toen ik 18 was at ik een heel brood per dag alleen al aan brood omdat ik groot wilde worden.

Nog niet zo lang geleden (4a5 maanden) was het heel normaal om 3a4 L melk te drinken plus 1L chocomel.

Levenslang forcefeeden word ik niet blij van, in periodes lukt het me.
Trouwens net 107kg met trainingskleren PR qua BW. Ergens gaat het toch goed:)
 
Ik wou net zeggen.. je BW blijft langzaam maar zeker wel stijgen, volgens mij zonder dat je BF% stijgt, en je blijft progressie boeken op je lifts. Uiteraard is het interessant om te discussieren hoe je eventueel meer progressie zou kunnen boeken, maar goed..

Je blijft vooruit gaan toch?
 
Beetje ala Konstantinovs, die gaint nauwelijks BW maar als hij gaint dan is er ook grote progressie in z'n lifts.
 
Wat je mss niet moet onderschatten is dat ik al 17 jaar train en daarbij jaren lang mezelf ontzettend heb lopen forcefeeden. Toen ik 18 was at ik een heel brood per dag alleen al aan brood omdat ik groot wilde worden.

Nog niet zo lang geleden (4a5 maanden) was het heel normaal om 3a4 L melk te drinken plus 1L chocomel.

Levenslang forcefeeden word ik niet blij van, in periodes lukt het me.
Trouwens net 107kg met trainingskleren PR qua BW. Ergens gaat het toch goed:)

Ey ik vind het sowieso knap gijs wat je heb bereikt begrijp me niet verkeerd en de keuze is aan jouw op het volgend niveau te bereiken.
Die discipline om extreem veel kwaliteit voedsel weg te krijgen is een hele opgave zoals ik al eerder aangaf.
Dat vele melk drinken zie ik persoonlijk absoluut niet als positief ik snap ook niet waarom je zoveel melk zou drinken dit geeft enorm veel aanslag in je maagwand en darmen waardoor voedsel opname geremd gaat worden en dat lijkt mij niet verstandig.
Je zegt dat een heel brood erg veel is dat valt ook alwel weer mee en is veel maar ik at soms een heel brood plus bekant een kg pasta en ik ben geen powerlifter

Ik zou persoonlijk de eiwit inname veel lager houden dan je kh inname ckrr voor jouw doeleind.
Maargoed je eet wel en dat is iig goed en je kracht stats spreken ook voor zichzelf.
Ik blijf wel van mening dat je meer kan alleen blijft de vraag kan jij jezelf pushen tot meer.

Oke hier wil ik het bij houden Gijs ik wil je namelijk niet aanvallen alleen attenderen.

M.v.g.Ironeather

---------- Toegevoegd om 09:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:31 ----------

Ja als je zo gaat doen blijf ik een snotneus :mad:

He he ik verwacht ook niet anders,als je nou erachter wl komen hoe je goed moet eten ga lezen en zoek voor jezelf uit wat werkt.
Je bent jong en als je nu erachter komt hoe het moet kan je nog heel erg ver komen.
 
He he ik verwacht ook niet anders,als je nou erachter wl komen hoe je goed moet eten ga lezen en zoek voor jezelf uit wat werkt.
Je bent jong en als je nu erachter komt hoe het moet kan je nog heel erg ver komen.

Tuurlijk ben ik aan het leren, maar hoef het wiel ook niet opnieuw uit te vinden :p
 
Ik vind het wel appart dat je best vaak koekjes en dat soort dingen eet en toch zo laag in bf kan staan
 
Tuurlijk ben ik aan het leren, maar hoef het wiel ook niet opnieuw uit te vinden :p

Nee inderdaad alle info is al jaren bekent daarom ga ik het je dus ook niet uitleggen je kan het namelijk makkelijk zelf vinden.
 
Nee inderdaad alle info is al jaren bekent daarom ga ik het je dus ook niet uitleggen je kan het namelijk makkelijk zelf vinden.

Dat is zo, maar vind maar eens de goede informatie.. Dat was/is voor mij juist een enorme valkuil, er is zo ontzettend veel informatie, en zoveel bronnen die elkaar tegen spreken, en zoveel misleidende "8 weken tot een sixpack" methodes e.d.

Door die overload aan informatie wil je nog wel eens de kern, en de basis, uit het oog verliezen.
 
Nee inderdaad alle info is al jaren bekent daarom ga ik het je dus ook niet uitleggen je kan het namelijk makkelijk zelf vinden.

Ging mij ook vooral om die 8000 kcal opmerking :p
Kan me niet goed bedenken waar dat goed voor kan zijn, behalve voor miss in een kuur of als je gaat cutten met een kuur.

Als je een bron heb is het welkom :)
 
Ging mij ook vooral om die 8000 kcal opmerking :p
Kan me niet goed bedenken waar dat goed voor kan zijn, behalve voor miss in een kuur of als je gaat cutten met een kuur.

Als je een bron heb is het welkom :)

Echt pienter ben je niet krijg ik de indruk zoveel totaal cal heefd alleen maar voordelen in overdadig veel energie dus om sterker van te worden.
Dit was al vanaf het begin mijn intensie om duidelijk te maken aan gijs.
Waarom zou je in hemelsnaam denken dat je hierop zou kunnen cutten zelfs met aas is dit nooit mogelijk.
 
Misschien jullie discussie via pm voortzetten.. Vindt het niet echt nodig om dit in het topic van het interview van G-men te doen namelijk.
 
Een leerzaam interview, nice job!:)
 
Back
Naar boven