Fitness Seller

IVDM - April 2018 - ProudPizza (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RFFNCK

Super Moderator
Super Mod
10 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
29.194
Waardering
8.333
Nieuwe maand, nieuw interview! Dit keer interviewen we ProudPizza, een van de powerliftende vrouwen op ons forum. Ze is lid december 2015 en was al goed voor zo'n 4000 berichten. We gaan gauw zien wat ze te vertellen heeft!

We willen ProudPizza graag bedanken voor haar bijdrage aan dit interview!

-----------

Kun jij jezelf eens introduceren, voor de leden die jou nog niet kennen?
Ik ben Tara, 20 jaar en sinds augustus 2015 in de sportschool te vinden. Hiervoor niet noemenswaardig sportief geweest. Ik heb op m'n zesde getennist, waar ik denk ik wel aanleg voor had, en rond m'n veertiende aan schoonspringen gedaan. Beide maar eenmaal per week om ook iets aan sport te doen.

In januari ben ik afgestudeerd van de hbo-opleiding Medisch Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken (MBRT). Een mondvol. Het covert een aantal ziekenhuisafdelingen: radiologie, radiotherapie, echografie (alles behalve baby's) en nucleaire geneeskunde. In september start ik met de premaster Gezondheidswetenschappen aan de VU.

Toen ik begon met trainen was ik een tijdje daarvoor begonnen met vetverliezen onder begeleiding van een coach via internet. Ik ben erg dankbaar voor deze coach; hij liet me inzien dat afvallen geen rocket science was en gaf als aanbeveling te beginnen met krachttrainen. Ik vond dit best "spannend" om als meisje van nog net geen 18 alleen de sportschool in te duiken.

Momenteel ben ik te vinden in het powerliften en dat bevalt me erg goed. Powerlift-gericht trainen doe ik sinds november 2016 en heb inmiddels twee officiële powerliftwedstrijden gedraaid (een beginnerswedstrijd niet meegerekend).

Wat vind je zo leuk aan het powerliften?
Ha, dat is een vraag die ik vaak graag van m'n omgeving! Het zijn een aantal dingen. Het stellen van concrete doelen is één daarvan. Het geeft een lekker gevoel als je bijvoorbeeld een 120 kg squat weg kan strepen. Daarna kan je weer je nieuwe doel voor jezelf stellen, vaak zelfs binnen een bepaald termijn.

Daarbij vind ik het tof om terug te kijken naar hoeveel sterker en beter ik ben geworden. Onder andere daarom hou ik een logje bij op dit forum. Als ik dan teruglees wat ik vorig jaar qua lifts haalde, sta ik soms versteld van hoeveel beter ik ben geworden. Zo maak ik tevens regelmatig filmpjes om mijn techniek te filmen. Dan kan ik goed zien wat ik de set daarna wil verbeteren en/of of ik mijn verbeterpunt goed uitvoer.

Ten derde is mijn fysiek, ook als powerlifter ja, vrij belangrijk. De reden dat ik ooit bent begonnen met trainen was dus vanwege vetverlies. Het is mooi om te zien hoe je lichaam kan veranderen met deze sport, zelfs als je niet een echt bodybuildschema volgt. Net zoals mannen kunnen vrouwen hun lichaamscompositie veranderen, iets waarvan ik op het forum regelmatig een vraag voorbij zie komen.
Voeding is hier trouwens erg belangrijk bij. De een doet het op gevoel en adhv de spiegel, ik tel caloriën en macro's om aan mijn lichaamscompositie, icm powerliften, te werken.

Op je voeding letten hoeft trouwens geen moeilijkheid te zijn. Hier op het forum zijn genoeg sticky's te vinden over het opstellen voor een voedingsschema, indien je daaraan behoefte hebt. Hou het vooral simpel als je dat wilt of beginner bent, anders ga je je al te snel over allerlei randzaken drukmaken.
Ik doe trouwens aan "if it fits your macro's". Dat is eten wat je wilt (nee niet zoals het lijkt elke dag pizza) en dat in je macro's "fitten". Als ik hummus en eieren in huis heb eet ik dat op brood. Dan móet ik geen kipfilet. Heb ik zin in een muffin, dan kan dat.

Hoe pak je je voeding precies aan? Hoeveel kcal, welke verhoudingen? En wat eet je op een dag?
Momenteel probeer ik op gewicht te blijven. Dat doe ik omdat ik (voorlopig) in de -72 gewichtklasse wedstrijden draai. Ik weeg nu om en nabij 71 kg. Ik april doe ik mee aan het NK junioren en wil voor de zomer wel cutten, dat heeft weer te maken met punt 3 van vorige vraag, dus dat plan ik om de momenten heen dat ik zware trainingen en max-momenten heb staan voor het NK.

Zoals ik al hierboven beschreef doe ik aan iifym, waardoor deze macro's per dag wel wat verschillen. Iifym is iets waar ik me fijn bij voel omdat ik wat uit kan wijken met sociale gelegenheden en als ik iets wil eten wat ik in huis heb. Toen ik begon met het letten op voeding heb ik wel een tijd een vast voedingsschema van m'n toenmalige coach gevolgd.
Om op gewicht te blijven eet ik 2600 calorieën per dag. Dat is mijn huidige onderhoud. Mijn macro-verhouding is om en nabij 135 eiwit, 75 vet, 345 koolhydraten.
Daarbij heb ik nog een paar aanvullende doelen die ik elke dag wil halen:
- minimaal 200gr groente per dag
- minimaal 2 stuks fruit per dag (meestal banaan)
- minimaal 28gr vezels per dag

Een voorbeelddag van eten van afgelopen week:
- 90gr havermout, 28gr whey
- 167gr brood, 44gr appelstroop + 127gr paprika, 30gr griekse yoghurt (tzatziki van gemaakt)
- 2 paaseitjes
- pasta carbonara zelfgemaakt (lees: veel vet) + 425ml unox chinese tomatensoep
- 50gr popcorn zout + 250gr magere kwark kokos, 2 bananen
Totaal: 2612 kcal, 132 eiwit, 98 vet, 351 cadbs, 33 vezels

Als ik wil aankomen voeg ik in het begin 400 calorieën toe bovenop deze 2600. Nadrukkelijk in het begin omdat ik na een tijdje bulken moet verhogen. Meer spier verbruikt namelijk meer energie.
Als ik af wil vallen haal ik 500 calorieën van de 2600 af. Hetzelfde als hierboven: omdat je afvalt daalt je verbruik ook enigszins. Dus ik kan best 650 kcal onder die 2600 eindigen in mijn cut.
Of ik aan wil komen of af willen is vrij simpel. In de zomer wil ik wat strakker zijn. Daaromheen wil ik, mits mijn vetpercentage niet te hoog oploopt, bulken om sterker te worden vooe het powerliften. In november 2016 begon ik voor het eerst met bulken en de uitkomsten waren naar wens. Niet alleen werd ik sneller sterker, ik kreeg ook meer vorm in m'n lichaam. Als ik nu foto's van 2015 bekijk had ik destijds echt twee satéprikkers naar mijn idee.

Hoeveel wedstrijden heb je nu al gedraaid? En hoe heb je daar gepresteerd?
Tot nu toe heb ik drie wedstrijden gedraaid, waarvan de eerste een beginnerswedstrijd was. Als je eenmaal hebt meegedaan aan een normale wedstrijd mag je niet meer meedoen aan een beginnerswedstrijd. Ik raad het zeker aan om een beginnerswedstrijd te doen de eerste keer dat je wedstrijdervaring op wilt doen; je maakt kennis met de gang van zaken op een wedstrijd en je voelt hoe het is om een heel dagdeel te besteden aan je lifts.

Iets wat ik aanraad, en waar ik zelf achter kwam, is om altijd minimaal één persoon naar een wedstrijd mee te nemen als coach. Een coach helpt oa je bij het invullen van je beurtkeuzes, geeft door wanneer je moet opwarmen en maakt je mentaal gereed voor je lifts. Dat mentaal gereed maken zit hem deels al in het uit handen nemen van bovenstaande taken.

Mijn eerste wedstrijd, de beginners, was in Noord-Scharwoude op 17-6-2016 en deed mee in de -72 klasse met een lichaamsgewicht van 68,10. Destijds was ik acht maanden bezig met powerliften. Dat was voor mij een logisch moment om voor het eerst mee te doen en voor publiek (hopelijk) pr's neer te gaan zetten.
Ik was vrij zenuwachtig waardoor het squatten niet naar wens ging. Ik haalde alleen mijn opener van 97,5 kg (pr stond op 105). Ik haalde al mijn bench pogingen met een 62.5 (+2.5 pr). Tevens haalde ik alle drie de deadlifts met een 125 (+2.5 pr) voor de derde beurt.

De tweede wedstrijd was de SBD-cup op 30-9-2017. Wederom deed ik mee in de -72 met een gewicht van 68,05 kg. Deze wedstrijd had ik al meer ervaring wbt beurtkeuzes maar helaas geen coach.
Alle squatbeurten gehaald met als derde beurt een 107.5 (+2.5 kg). Met benchen alleen de derde beurt niet gehaald en een pr evenaring van 62.5 gedrukt.
Deadlift was hier een verhaal apart. Ik wist dat ik 127,5 moest liften om een NK kwalificatie te halen, en dat wilde ik. Tweede beurt dus 127,5... Afgekeurd. Zelfde verhaal voor de derde beurt. Bleek dat ik mijn knieën niet voldoende lockte. Dat is iets wat ik training nooit gemerkt heb en dus niet voelde. Ik was op de wedstrijd best wel ontdaan van het niet kunnen behalen van een kwalificatie, maar heb me er thuis snel overheen kunnen zetten. Het was immers m'n tweede wedstrijd.

Mijn derde wedstrijd was de Fox Gym cup op 4-2-2017 met een gewicht van 71,51 kg. Ditmaal wel met een coach. Of nja, mijn vriend had ik een spoedcursus powerliftwedstrijden gegeven zodat hij mijn kon coachen. Het was een verademing en vertrouwd om iemand bij je te hebben die je goed kent.
Mijn voorbereidingen waren niet optimaal en ik werd de dagen na de wedstrijd grieperig. Dit resulteerde in voor mij slechte resultaten. Iets wat ik meeneem voor in het vervolg is dat ik twee dagen voor de wedstrijd rust ga nemen. Ik had niet de avond voor de wedstrijd, maar die daarvoor, 8,5 uur gewerkt en lag om 04:00 's nachts in bed daardoor (horeca).
Alleen mijn squatopener van 112,5 (pr stond op 120) gehaald. Leuk feit, dit is al 5 kg bovenop m'n derde beurt van de tweede wedstrijd. BP ook alleen opener gehaald van 65 (pr stond op 70). Deadlift alle beurten gehaald met een 132,5 (+7,5) als derde. Hiermee won ik brons, op het nippertje! Ben hier toch wel een beetje trots op.

Zoals je ziet heeft mijn deadlift erg lang rond de 125 gehangen. Dat is nu ook een doel voor mezelf; deadlift verder opkrikken. Het liefst deadlift ik zeker 140 kg op het NK junioren die in juni 2018 plaatsvindt. Mijn squat is relatief het hardst gestegen sinds het begin van powerliften.
Mijn verdere doelen voor het NK zijn een 127,5 squat en een 75 bench.

Welke van de lifts is voor jou je beste/favoriete? En waarom?
Oef dat is een vraag die ik eigenlijk niet kan beantwoorden. Het hebben van een favo lift dan. Dat gaat zo met ups en downs en hangt heel erg af van hoe een bepaalde lift voor een periode gaat. En dan nog kan het verschillen: als ik veel techniek aan moet/wil passen voor een lift kan me dat tegen staan omdat dr veel werk aan de winkel is, maar het kan dan ook heel fijn zijn omdat ik weet waar ik in wil verbeteren.
Op dit moment denk ik dat ik toch voor de squat moet kiezen, als ik écht moet kiezen. Mijn squat is sinds ik met templates van Sheiko begonnen ben het meest consistent sterker geworden en qua techniek het meest in orde op dit moment vind ik.

Zelfs als denk ik dat ik er ben qua techniek, is er altijd werk aan de winkel. Het denken en doen is dan nog een tweede ding. Ik weet wat ik wil veranderen, bijvoorbeeld beter gebraced blijven onderin de squat. Dit consequent uitvoeren is een tweede.

Hoe ziet jouw trainingsschema er uit? En waarom kies je juist voor dat schema?
Sinds ik in november 2016 gestart ben met powerliften volg ik de schema's van Boris Sheiko. Ik heb volgens mij de tip van forumleden gekregen om eens naar zijn programma's te kijken en dat heb ik gedaan. Ik ben niet iemand die alles zomaar aanneemt dus ben wel eerst zelf gaan nadenken en inlezen of deze schema's me wat leken voor mijzelf. Ik ben begonnen met de "3-day intermediate large load, for lifters under 80 kg", welke ik totaan de Fox Gym cup gevolgd heb.

Momenteel volg ik de "4-day advanced medium load" aangezien ik in krachtniveau gestegen ben. De schema's van Sheiko die online gepubliceerd zijn zijn geschikt gemaakt op basis van "Russian Sports Classification System", daarbij val ik nu in de CMS-klasse. Het vierdaagse schema dat ik nu volg is geschikt voor klasse I-lifters en daarboven; CMS is één klasse daarboven.
De reden dat ik de schema's van Sheiko blijf volgen is omdat het me goede gains heeft opgeleverd, ik het volume kan waarderen en het niet teveel poespas heeft. Van dat laatste houd ik wel. Met name mijn squat is dus erg hard omhoog gegaan.

De dagen zien er grofweg uit zoals hieronder beschreven, het kan per week wel wat verschillen. Ik heb het aanvullende werk, buiten de main lifts en de variaties daarop, zelf aangepast naar oefeningen die ik fijn vindt. Zo staat er bijvoorbeeld een dip in die ik vervangen heb voor close grip bench presses, omdat dat meer carry-over naar de bench press geeft en ik pijntjes krijg met dips.

Dag 1: squat - bench* - dumbell bench press - romanian deadlift - bench squeezes. Meestal 2 blokken squats óf 2 blokken bench met daartussen de andere main lift.
Dag 2: deadlift* - bench* - deadlift* - seated row - tricep isolatie óf cgbp - ab rollouts. Dus 2 blokken deadlifts.
Dag 3: squat - bench* - dumbell bench press - glute bridges. Meestal 2 blokken squats óf 2 blokken bench met daartussen de andere main lift.
Dag 4: deadlift* - bench* - (deadlift*) - pendlay row - walking lunges - lateral delts . Niet altijd 2 blokken deadlifts.
* = of variatie. Bijvoorbeeld een board bench press of een deadlift from boxes.

Wat betreft rust hou ik aan wat goed voelt, ik hou de tijd niet bij. Als ik een indicatie zou moeten geven liggen mijn rusttijden gemiddeld bij bencen op 1 min, squat 2 min en deadlift 3 min.
Doorgaans is het dan ma - woe - vrij - za. Soms als het beter uitkomt doe ik ma - di - do - vrij, maar dit vind ik minder optimaal omdat de herstelperiodes tussen de trainingen korter zijn.
Ik doe geen cardio in de sportschool, dat is niet mijn ding...

Wat zijn volgens jou belangrijke tips voor mensen die willen beginnen met powerliften?
Ten eerste, techniek is belangrijker dan gewicht. Zorg ten alle tijden dat je techniek in orde is. Ik heb ook nog veel te verbeteren maar dat is eerder finetunen dan de juiste (basis)techniek aanleren. Je wilt echt geen blessure oplopen omdat je na 2 maanden liften een 100 kg deadlift als doel hebt en kosten wat kosten die bar omhoog jast.
Film jezelf af en toe om te kijken hoe je techniek eruit ziet. Pas datgene wat je wilt verbeteren aan in je volgende set. Dus NIET in een spiegel zijwaarts kijken terwijl je aan het deadliften bent of dat soort rare praktijken. Na verloop van tijd kan je steeds minder filmen om op gevoel aan te voelen of je set ging zoals je wilde.

Dat brengt me meteen bij m'n tweede tip. Zorg voor realistische doelen. Dat voorkomt teleurstelling en je kan leuk een vinkje zetten achter de doelen die je daadwerkelijk behaald, en dat is natuurlijk wel zo leuk. Weet je niet wat realistische doelen zijn? Kijk wat rond in de powerlifting-sectie en/of open een eigen logje om feedback te vragen.

Zoek daarbij een schema dat bij jou past. Kijk naar de frequentie (hoeveel keer per week wil je trainen) en lees je in over de voor- en nadelen van bestaande schema's. Geef je oordeel erover en kijk wat bij jou en je doelen past. In het begin kan je beter niet zelf teveel gaan knutselen aan een schema, dat komt wel als je enige maanden ervaring hebt.

Powerliften hoeft niet te betekenen dat je wedstrijden móet draaien. Ga eens een keer kijken bij een wedstrijd om te kijken of dat deel van powerliften je trekt. Je kan ook eens meedoen met een mockmeet, dat is een soort van oefenwedstrijd powerliften. Vaak worden mockmeets door sportscholen georganiseerd. Check bijvoorbeeld de facebook / instagram van (powerlift)sportscholen) om te zien of zij een mockmeet organiseren.

Wat zijn jouw doelen voor de komende tijd, zowel korte als lange termijn?
Eind juni dit jaar ga ik meedoen met het NK junioren. De doelen die ik voor dan gesteld heb zijn een 127.5 squat, 75 bench en een 140 deadlift. Met name in de deadlift zie ik veel potentie om op korte termijn te groeien.

Wat me erg mooi lijkt, en wellicht een tikkeltje te hoog gegrepen, om me te kunnen kwalificeren voor een EK junioren. Daar heb ik nog ruim 2,5 jaar de tijd voor. Maar wie weet worden de kwalificatienormen wel enorm omhoog gegooid wanneer blijkt dat de norm te makkelijk te halen is. We gaan het zien!

Als jij voor zowel de squat, bench en deadlift drie belangrijke tips mag geven, wat zou dit dan zijn?
Squat:
1. Squat in ieder geval tot op parallel. Lukt dit niet; kijk dan bijvoorbeeld eens naar je enkel- en heupmobiliteit en pas wellicht je standwijdte aan.
2. Duw je knieën goed naar buiten. Met name bij de opwaartse beweging willen knieën nog wel eens naar binnen komen.
3. Neem bij het unracken zo min mogelijk passen om in positie te komen. Drie moet voldoende zijn: ene been naar achteren, andere been na achteren en corrigeren zodat je symmetrisch staat.

Bench press:
1. Probeer je lats (de vleugels) goed te gebruiken bij het omhoog pressen. Hier zijn verschillende cues voor te vinden.
2. Pas je gripwijdte aan op je sterkste punt. Oved het algemeen durf ik te stellen dat de meesten sterker zijn met een breede gripwijdte (meer borstspier tov triceps). Varieer en kijk waar je sterk(er) bent. Merk je dat je met smalle grip relatief erg zwak bent is het een idee om je triceps te versterken. En andersom met borstspieren.
3. Ga niet je positie veranderen gedurende een set of liggen wiebelen. Vanaf het moment dat je de bar unrackt tot en met het racken van de bar lig je hetzelfde. Zorg dus voor een goede en stabiele setup.

Deadlift:
1. Beschouw elke rep als een single rep. Eigenlijk geldt dit voor alle drie de oefeningen maar vind ik zelf hier belangrijk. Laat de bar even op de grond liggen na je vorige rep, zet je heupen op starthoogte, brace opnieuw trek de slack uit de bar (zie punt 2) en begin met de lift.
2. De slack uit de bar trekken. Zoals in dit filmpje. Het helpt je in de juiste positie te komen en voorkomt dat je schouders/rug naar beneden getrokken worden bij het omhoog pullen van de bar.
3. Hou de bar zo dicht mogelijk bij je lichaam gedurende de hele lift (iets waar ik zelf ook nog aan werk). Hoe dichter de bar bij je lichaam hoe effeciënter de lift. Wees niet bang voor geschaafde benen :eyes:

Hoe zit het met blessureleed, is je dat een beetje bespaard gebleven?
Gelukkig heb ik geen blessures gehad. Ik had wel wat rugklachten waarvoor ik naar de fysio geweest ben, maar die had ik al voordat ik begon met krachttraining. M'n linker schouderblad kwam los van m'n rug bij bewegingen waarbij dat niet zou horen. En de spiertjes links rondom m'n schouderblad waren wat onderontwikkeld tov rechts. Dat is nu stabiel.

Een tip die ik wel kan geven voor als je bij een fysio komt; luister goed en voer ook echt de opdrachten uit die je mee naar huis krijgt.

Hoe ziet jouw warming-up er uit? Doe je specifieke dingen voor specifieke oefeningen? Doe je nog andere dingen ter preventie van blessures?

Voordat ik een stang of iets aanraak begin ik eerst met wat stretches. Net genoeg om voor mij de gebieden los te maken die anders te stroef zitten. Niet teveel, anders heb ik moeite met explosief liften, iets dat je als powerlifter zeker wilt. Ik doe een 4x runners lunge per kant, 2x 30 seconden butterfly stretch, 4x overhead tricep stretch per kant, 10x broomstick stretch, 0-3x upward facing dog (licht eraan hoe nodig ik dat vind op dat moment), hip rotations om de onderrug wat te kraken want die zit vaak vast. Dit lijkt misschien een berg, maar kost maar 5 minuten werk.
Vervolgens warm ik op met eerst een lege stang als ik begin met een squat, bench press of deadlift (of variant daarvan). Met een deadlift doe ik in dat geval romanian deadlifts met alleen de stang. Ik doe zo'n 8-12 reps. Daarna begin ik pas aan m'n setjes. In het schema dat ik volg staan de opwarmsetjes al genoteerd. Bouw altijd je gewicht op. Ga dus niet meteen met je 100 kilo squat beginnen, maar doe eerst een setje met 60 kg, dan 75, dan 90 en dan 100 bijvoorbeeld.

Thuis foamrol ik zo nu en dan. Eigenlijk zou ik dit weer wat vaker moeten doen vind ik. M'n ruggenwervels kraak ik ermee en ik rol wat kleine knopen eruit. Het voelt vooral fijn om te doen bij hamstrings en kuiten vind ik zelf.

Heb je ook voorbeelden binnen (of buiten) de sport? Wie zijn dit en waarom?
Echte voorbeelden heb ik niet. Wel zijn er een aantal personen die actief volg op social media en/of youtube.

Ten eerste zijn dat Jeff Nippard en Stephanie Buttermore. Beiden hebben ze een no-nonse insteek naar mijn idee en kunnen ze hun video's met voldoende wetenschappelijke literatuur onderbouwen. Stephanie heeft tevens video's gemaakt over het combineren van trainen en een actief PhD-leven, zo'n video spreekt mij erg aan.
Isabella von Weissenberg vind ik echt geweldig door de gewichten die zij met het squatten kan verplaatsen, holy shit... Ook met de andere oefeningen trouwens.
Mark Rippetoe en Boris Sheiko waardeer ik in de liftprogramma's die zij hebben gemaakt. Toen ik begon met krachttraining heb ik veel filmpjes van Mark gekeken om mezelf de juiste techniek aan te leren.

Als jij iets mocht veranderen binnen de sportwereld, wat zou dit dan zijn?
Pfoeh lastige vraag! Ten eerste een verbod op lullige oefeningen als barbell curls in het squatrack als andere mensen er gebruik van willen maken als dat kan haha.

Ik zou willen dat er meer opheldering komt voor mensen die net beginnen met trainen en door het bomen het bos niet meer zien en aan een of ander fitgirl/boy schema beginnen. Ik vind het zo zonde om te zien dat iemand een resultaat wilt behalen en maar wat aankloot, waarschijnlijk door het verkrijgen van verkeerde info. Hoe dat dan aangepakt moet worden weet ik niet echt. Dan zou denk ik gekeken moeten worden naar de personen/websites die onzin informatie verschaffen. Maarja, lastig.

In de powerliftwereld heb ik tot op heden geen oneerlijkheden meegemaakt, anders had ik daar wat aan willen veranderen. Als ik dan toch iets mag noemen is dat er een gedragscode mag worden opgenomen op de KNKF website o.i.d. met hoe je te gedragen tijdens wedstrijden. Voor zowel coach als lifter. Het is helemaal niet dat ik mensen extreem raar gedrag vind vertonen, echter mag het soms wel wat soepeler vind ik.

Waar houd jij je buiten de sport mee bezig?
Studeren was, en is vanaf september weer, wel een van de grootste dingen waar ik me mee bezig hou buiten het sporten. Ik vind studeren over het algemeen leuk dus dat is geen probleem.
Series kijken doe ik erg graag! De aanbevelingen die ik kan doen van series die ik de afgelopen tijd heb gezien zijn: the sinner (echt heel goed), mindhunters, the punisher, dark (nog mee bezig), limitless.
Ik woon sinds september samen met m'n vriend en we houden beiden van dezelfde soorten muziek. Daar luisteren we dan ook vaak samen naar, nog vaker dan eerst door het samenwonen. Drum and bass, sommige dubstep, tech house, garage, deep house en nog wat dingen passen wel in ons straatje. Soms produceren we samen ook wat in Studio One. Hij heeft daarmee meer ervaring dan ik haha.
Momenteel werk ik nog bij een sportcafé als bijbaan. Met spijt in m'n hart stop ik daar over 3 weken om parttime te werken in de verpleging voor dementerende ouderen. Veelal bij kleinschalig wonen. Geld is hierbij de belangrijkste motivatie en beide combineren ging eigenlijk niet. De verpleging ga ik in om mijn studie-loze tijd van nu tot en met september te overbruggen.

Hoe ben je hier op het forum terecht gekomen?
Ik ben begonnen op het "bodynet" forum, waarvan mijn toenmalige online coach tevens actief was. Volgens mij ben ik destijds opzoek gegaan naar een forum,w at bodynet werd, en ben ik daarna pas in aanraking gekomen met de coach. Bodynet werd na verloop van tijd rustig waardoor ik op zoek ging naar een actiever forum. Ik was daar aangemeld vanaf mei 2015.
Ik had dit forum al een aantal keren op bodynet voorbij zien komen in topics, dus ging hier ook maar eens neuzen. De reden dat ik op dit forum zit is om aanspraak met mensen te hebben, dat was daar helaas niet veel aanwezig door het kleine aantal actieve leden. En tot nu toe bevalt het me nog even goed en is dr altijd wel wat te kletsen :)

Zo uit m'n hoofd heb ik op bodynet gezeten met Pren MarcianoSR Hans_i mascotte Aldor en Rain waarvan ik z'n naam hier niet meer weet.

Als je iets mocht veranderen op dit forum, wat zou dat dan zijn?
Iedereen een cadeaubon van de NY pizza of een muffin sturen bij elke 1000e post, hehe. Beetje de motivatie hoog houden om lekker actief te zijn en blijven!

In all seriousness... De lay-out mag naar mijn idee wel een modernere touch krijgen. Wat strakker allemaal. Vraag me niet hoe, dat mag bij een grafisch designer.

Heb je nog suggesties voor een volgend interview?
Misschien Chreiz MarcianoSR SP1988 Hans_i Pren
 
Leuk interview weer. Met goede tips ook.
 
Erg gaaf om te lezen! :cool: leuk ook om een powerliftende dame een keer in een interview te zien.

enne.. die NY pizza bon of muffin schenk ik je graag terug! :o
Alleen het lezen van je interview motiveert al! :D
 
Leuk interview.
 
Leuk interview! blij dat je een blijvertje bent in de krachtsport,maar die motivatie kon ik destijds al merken op Bn.
 
Leuk interview weer. Met goede tips ook.


Bedankt beiden!

Erg gaaf om te lezen! :cool: leuk ook om een powerliftende dame een keer in een interview te zien.

enne.. die NY pizza bon of muffin schenk ik je graag terug! :o
Alleen het lezen van je interview motiveert al! :D

Haha goedzo!
Die bonnen zou ik ook zeker geen probleem vinden hehe...

Leuk interview.

Mis alleen de vraag: heb je een baard :trollface:

Dank!
Ik ben geschoren, hou alles netjes bij :trollface:

Leuk interview! blij dat je een blijvertje bent in de krachtsport,maar die motivatie kon ik destijds al merken op Bn.

Dankjewel!
Motivatie is sinds toen zelfs nog sterker geworden. Ben ook zo blij dat ik als het ware "opgevangen" werd door jou en andere leden. En niet een met bullshit overladen personal body plan meisje ben geworden :o
 
Nice :thumbs:
 
Om op gewicht te blijven eet ik 2600 calorieën per dag.

En zelfs als je cut eet je nog meer dan Skatermarvin:cool:. Moois:)

Top interview! En super leerzaam met alle tips, net zoals je trainingslog overigens. Ik lees het altijd met plezier!
 
"lullige oefeningen als barbell curls" :punch:
 
Leuk interview met genoeg realistische opvattingen en uitspraken. Maar had dan ook niks anders verwacht. Bodynet groepje op dbb is toch wel wat groter met KapiteinKoolvis pescatore en wannabeestrong toch?
 
En zelfs als je cut eet je nog meer dan Skatermarvin:cool:. Moois:)

Top interview! En super leerzaam met alle tips, net zoals je trainingslog overigens. Ik lees het altijd met plezier!

:roflol:

Super leuk om te horen! Hoop met name dat beginners wat aan de tips hebben, al dan niet wat verder gevorderden. Goede vragen ook van RFFNCK imo.

"lullige oefeningen als barbell curls" :punch:

... in het squatrack :P

Leuk interview met genoeg realistische opvattingen en uitspraken. Maar had dan ook niks anders verwacht. Bodynet groepje op dbb is toch wel wat groter met KapiteinKoolvis pescatore en wannabeestrong toch?

Dankjewel!
Ah kijk, ik vergeet altijd mensen... Alleen KapiteinKoolvis zegt me zo 123 niks, misschien had ie op bodynet een andere naam? Emielos ook nog schiet me net te binnen. Coach was overigens pescatore , kudo's aan hem nog.
 
Erg leuk om te lezen! Jij komt er wel!
Rain heet hier Rain ProudPizza :)
 
  • Like
Waarderingen: Rain
Mooi interview, pizzaatje! :thumbup:

Volgens mij ben je op dit dit moment de enige dame met een actief log in de PL sectie.
 
Dankjewel :)
Dat was het inderdaad! Was Rain/Remon zelfs hier tegengekomen. Bewijst maar weer hoe slecht ik met namen ben.
Leuk interview en mooi om te lezen dat het allemaal goed gaat.
Tijd vliegt voorbij he, ik herinner me nog dat je net kwam kijken op Bodynet een paar jaar geleden.
Met enkelen van Bodynet heb ik nog steeds (app-)contact, buiten dit forum, maar het merendeel niet.
Emielos zeker helemaal gestopt?
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Tijd vliegt voorbij he, ik herinner me nog dat je net kwam kijken op Bodynet een paar jaar geleden.

Kan me dat ook nog goed herinneren. Pescatore heeft haar destijds de goede kant opgestuurd met zijn no nonsense aanpak :p
 
Back
Naar boven