XXL Nutrition

IVDM - April 2019 - Bosco55555 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.220
Waardering
65.246
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Welkom bij het interview van de maand april, deze maand heb ik gekozen voor een oudgediende die zijn strepen al langer heeft verdiend, dames en heren: Bosco55555

1.jpg


Laat ons beginnen bij het begin, hoe ben je terecht gekomen bij krachtsport en deed je daarvoor ook al aan andere sporten?


Ik was altijd van jongs af aan met sport bezig....vanaf de basis school na schooltijd voetballen met medescholieren....op de middelbare school altijd met de fiets en dat ging zo snel mogelijk in een hoog tempo...heb daarmee ook goede beenspieren ontwikkeld....
Ik ben veel later verhuisd vanwege kennismaking met m'n toenmalige ex en in het dorp werd een sportschool geopend en ben daar gaan sporten ...nou ja meer wat aanklooien er was toen weing kennis voorhanden...elkaar een beetje na apen ...maar wel veel lol maken en elkaar opjutten...veel sportmagazines doorkijken en een basic programma van de eigenaar..beetje FB.
Eten ging ook heel slecht weinig kennis voorhanden....gewoon je volproppen met brood vlees kaas en eieren...echt recreatief zeg maar.

Wanneer en hoe heb je dan de switch gemaakt naar het serieuzere werk?

Het werd wat serieuzer toen een collega van mij...die was lasser en had een home gym zelf in elkaar gelast...dummbells en een Smit machine....ik zelf werkt dus ook in de metaal en heb van "afvalmateriaal" ook zelf het materiaal bij henry aangeleverd en hij laste alles in elkaar....mij garage stond vol met ijzer db van 2 t/m 35kg....jaren later ben ik door de scheiding kleiner gaan wonen en had niet zoveel ruimte meer....alles opgeslagen en niks meer mee gedaan enkele jaren later alles verkocht voor een prikkie aan de ijzerboer.

En toen ben je in een gym gaan trainen?

Na een stop van enkele jaren wellicht 15 jaar of zo kreeg ik last van mn schouder....gewoon wat ongemak ...wellicht van een lelijke val tijdens het keepen als kind met voetballen en op mn schouder gevallen...jaren later kreeg ik daar nog last van...ben toen naar een fysio gegaan en die stelde voor om wat oefeningen te doen met DB...en heb toen de smaak weer te pakken gekregen.....ik ben toen wel hulp gaan zoeken...ik kwam terecht bij Frans Koenen in Eindhoven waar ik trainde maar geen hulp kreeg ...hij trainde ook kampioen ...maar heb nooit de overstap naar AAS genomen ....dat was echt een ver van mn bed show.
Ook nog naar Ben Herder geweest in Amersfoort...en later in de XXL tijd naar FPA Amersfoort...met internet veel geleerd en ook bij DBB terechtgekomen....later heb ik een overstap gemaakt van fitness/ BB naar Powerlifting bij Niels Gordijn in Best....maar vanwege het auto-ongeval 3 jaar geleden heb ik sindsdien daar niet meer getraind...ik heb toen een home gym aangeschaft en eerst bij de fysio en daarna thuis gaan trainen.

Kun je eens wat meer vertellen over dat ongeval?

Tja dat ongeval....6 mei 2016 alweer bijna 3 jaar geleden...een zwarte dag uit mn leven...life go's on!! Ik heb nooit geloofd in het lot ...maar wat je overkomt zal best een reden voor zijn hoewel wij dat niet altijd begrijpen....Dus juist op dat tijdstip en dat moment op die plaats werd het me bijna fataal....
Ik was onderweg naar mn werk en had een avond / nachtdienst als vrachtwagenchauffeur in koel/vers transport die supergezonde salades die je in de supermarkt koopt....soms als eindprodukt en soms als bulk/grondstoffen.
1 km voordat ik arriveerde reed ik dus op een 2 baans provinciale weg....je weet wel 1 rijbaan ter beschikking ...een 80km weg dus ....er kwam een bestelbus mij tegemoet...zo'n telefoonhufter die in de berm geraakte en toen zijn stuur omgooide...daarbij op mijn weggedeelte kwam en hij heeft mij van de weg gevaagd....dus een frontale botsing....25m achteruit in de sloot beland....hij had het dubbele aantal kg bij en dan leg je het gewoon af.mn gordel heeft me gered en een goede Engelbewaarder...klapte met mn hoofd op het stuur en ging knock out...mn rechterenkel zat klem en was verbrijzeld / versplinterd....de brandweer heeft me uit het wrak geknipt...en 2 uur later werd ik wakker op een brancard onderweg naar mn kamer....had al een MRI ondergaan en mn rechtervoet zat in een spalk...door mn veiligheidskistjes had ik gelukkig geen open botbreuk...die hielden alles mooi bij elkaar...anders had ik mn voet kwijt geraakt volgens de Orthopeed.. Bij de operatie 1 week later (vanwege de zwelling en het vocht) had de chirurg de splinters naast elkaar gelegd...erg complexe operatie dus

Dat klinkt erg heftig, goed dat je het nog kan navertellen! Het zal dan toen wel een poosje geduurd hebben eer je terug kon trainen?

Ja idd eerst uit de gips en fysio...Zie mijn logje Bosco's come back....20 Aug heb ik weer groen licht gekregen om te sporten....m'n voet voelde redelijk aan en met die pinnen en schroeven en platen best wel sterk ook en kon vooral goed wandelen.
LB wel aangepast vooral veel op mobiliteit getraind...UB kon ik ook gewoon de draad weer oppakken en heb dat opgebouwd in de oefenruimte v d Fysio
Er stond oa een SQ rek waar ik ook BP mee trainde...de eigenaar heeft toen dat rek omgeruild voor een Power rack...allen de 30mm stang was te smal....dus ik stuiterde steeds tegen de spotters aan...hij was niet van plan om een langere stang aan te schaffen....ik heb toen nog een maand elders getraind...in afwachting van mn eigen power rack voor m'n home gym....sindsdien train ik thuis met veel voldoening....alweer bijna 2 jaar in de vakantietijd...
Maar idd ik heb heel veel geluk gehad ...ik stond aan de hemelpoort tegenover Petrus...hij heeft me niet binnengelaten..hij vertelde me dat mijn taak beneden nog niet was volbracht :engel:

Na ruim een jaar zijn de pinnen ..schroeven en platen operatief verwijderd....had die Orthopeed 1 schroef laten zitten...na 3 maanden op mijn verzoek en in de tussentijd een second opinion..heeft hij deze alsnog verwijderd...

2.jpg


Ben je nu helemaal hersteld ervan of zit je nog in de revalidatie?

Ik ben nog steeds aan het revalideren maar ben wel 100% afgekeurd ..in de WAO dus..elke week fysio gewoon pure mobiliteit en rekken en strekken van mn enkel...SQ en DL durf ik niet meer aan want sinds het materiaal is verwijderd uit mn enkel is deze wel zwakker geworden...het zou te belastend zijn is mijn gevoel en ik wil hierdoor het slijtage proces niet versnellen....er is door de klap ook kraakbeen stuk gemaakt en dat komt niet weer terug...in een medische term Post traumatische Artrose....Post traumatisch wil zeggen met geweld verbrijzeld...Artrose is een kraakbeen beschadiging.

Zie je jezelf eerder als een bodybuilder of als een powerlifter?

Ik heb altijd als een BB getraind...maar ik kreeg weinig begeleiding in mn woonplaats...en de atmosfeer was ook erg commercieel..ik was op zoek naar een hardcore gym en kwam bij Niels Gordijn Power Base in Best terecht...Fantastisch om te zien en te leren van Niels en Mike Oerlemans....na het ongeval ben ik niet meer terug gegaan maar thuis gaan trainen..ook vanwege de vervoersproblemen ik had tenslotte geen werk en dus ook geen auto nodig....Powerlifting spreekt me nog steeds aan en ook daar kan je massa mee opbouwen.

Kun je eens beschrijven hoe je momenteel je trainingen indeelt?

UB heeft nu mn prioriteit...LB is meer een soort van mobiliteit en WU dus dat stelt niet zoveel voor helaas..
Vorige week wat ziek geweest en tijdens het herstellen nu gebruik ik een BP programma van Jeff Nippard van 8 weken het is een 5 daags programma in de week.....dit is voor mij wel wat zwaar daarom neem ik na elke sportdag een rustdag dit mede door mn slaapprobleem...ik heb n.l ook nog Apneu en slaap gemiddeld met een goede dag maar 3-4 uur...soms ook helemaal niet..dus mijn herstel is erg slecht
na deze 8 weken ga ik weer zwaar benchen...ik wil n.l wel mn oude PR verbreken

Iemand nog suggesties om je plateau te doorbreken?

Hoe pak je je voeding aan?

Das een kwestie van gevoel en spelen met HLM carbs...niks afwegen en berekenen
Dat vind ik zo omslachtig allemaal ....ben ik de persoon niet voor.
De dagen dat ik train hangt ook af af aan de intensiteit van de training....heb ik een zware langdurige training ga ik me de dag ervoor goed vol eten (naar mijn gevoel haha) op rustdagen eet ik dus M of Low carb zeker tijdens het cutten is het wel erg laag...zeker ook in combinatie met cardio...maar meestal gaat het BW niet zo hard naar beneden en dat is een goede indicatie...
Verder ben ik niet zo'n kok ...ben daarom erg blij met MM....wel elke dag 2 warme maaltijden hoofdingrediënten groenten vis en / of vlees...het ontbijt is wat havermout met vers fruit of op een rustdag alleen een shake in de morgen.

Gebruik je ook supplementen of prestatiebevorderende middelen?

Alleen m'n vitamientjes...Cal Mag, Multivit, D3, C1000...beetje basic allemaal.

Heb je ook voorbeelden in de sport?

Niet echt ...(is wel een beetje ver van m'n bedshow)....ik heb wel respect voor de top atleten..omdat je wel een beetje begrijpt wat je er voor moet opgeven om zo te presteren.

Zijn er leden die je volgt op het forum?

Je hebt wel een vast clubje die je volgt...het zijn de leden waar je een leuk contact mee hebt en de interesse wederzijds is...dat vooral is nog leuker....met die dus maar das wel lastig...ook n beetje m'n enkel niet teveel belasten...maar ik zou er niet voor weglopen haha leuke woordgrap.

3.jpg


Welke oefening(en) doe je het liefste en zijn er ook oefeningen waar je een hekel aan hebt?

Borst en rug zijn wel mijn favorieten...ik heb eigenlijk nergens een hekel aan..alleen jammer dat LB niet meer optimaal gaat daar doe ik alleen wat mobiliteit mee.

Wat doe je buiten het trainen met de rest van je vrije tijd?

Op dit moment heb ik geen werk omdat ik nog herstellende ben van mn enkel ..dus heb wel een rustig "leven" ..ik hoef dus niet op de klok te kijken...regelmatig naar de fysio en kan daar ook 4x/wk gaan crossen in de oefenruimte naast de praktijk...verder geniet ik wel van m'n vrije tijd rekening houdend met m'n beperking.

Waar zie je jezelf over pakweg 10 jaar?

Dat is een moeilijke vraag natuurlijk want ik kan niet in een glazen bol kijken
Iedereen hoopt natuurlijk op een beter en kwalitatief stukje leven dus voor mij ook
Op de 1e plaats een betere gezondheid in algemene zin
Wat minder onrust en stress en wat meer geluk en rust...maar vooral meer gaan genieten

het kan beter maar ook slechter....en dat geld voor ons allemaal

"Life is what you make it"

Heb je een baard?

Hahaha Nee....vriend ...telt een stoppelbaardje ook :dunno:

Ik keur het goed! Wie zou je in een volgend interview eens willen zien verschijnen?

Misschien Droopy?

Bedankt voor het interview!!!

4.jpg
 
Dacht altijd dat je een twintiger slash dertiger was :o
Haha gelukkig ben ik niet de enige.

Mooi stukje, blijft zo bizar dat een luttele seconde de rest van je leven zo beïnvloed. Gelukkig pak je het goed op en zet je een heel net fysiek neer! Succes in de toekomst man!
 
Haha, nice Bossie! Leuk interview.
Dank je Star

Dacht altijd dat je een twintiger slash dertiger was :o
Jammer genoeg kan je de tijd niet meer terug draaien...met die kennis van nu zou het heel anders uitpakken......voor wie niet?

Nice Bossie!! echt leuk om te lezen.
Dank je Marina...ik vond het ook leuk om te doen

Potver wat een shape voor een oude knakker! Ik hoop dat ik er zo bij mag lopen op die leeftijd, mocht ik dat halen :p Leuk interview opoe!
Dit is idd mn beste shape ever BW 78,5 x 1.71mtr

Haha gelukkig ben ik niet de enige.
lekker door buffelen!!

Mooi stukje, blijft zo bizar dat een luttele seconde de rest van je leven zo beïnvloed. Gelukkig pak je het goed op en zet je een heel net fysiek neer! Succes in de toekomst man!
Tja een ander kan het je ook aandoen.....hij is de volgende dag weer gewoon gaan werken en ik heb een ander leven van hem kado gekregen!!

Mooi interview en echt een top fysiek!
Dank je voor het compliment

Leuk interview en leuk om meer van een vd fanatieke posters te weten te komen!
thnxs Buddy
 
Hoe oud ben je eigenlijk?
 
Ik had je ook jonger ingeschat. Had een dertiger voor me :')

En goede shape nog :)
 
Ik had je ook jonger ingeschat..
Ouder dan 90% van DBB maar ook buffer dan 90% van DBB, haha.
Leuk interview om te lezen!
 
Ik had je ook jonger ingeschat. Had een dertiger voor me :')

En goede shape nog :)
thnxs ...ik chat veel met mn dochter ....die houdt me ook wel jong in mn taal gebruik haha :D
mn shape en conditie is nu idd wel prio...ik ga niet meer voor massa.....ik wil gewoon fit blijven

idem Valandinz
 
Back
Naar boven