XXL Nutrition

IVDM - December 2017 - Eindejaarseditie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RFFNCK

Super Moderator
Super Mod
10 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
29.195
Waardering
8.335
Het is weer tijd voor een interview! Dit keer niet zo maar een, want het betreft het laatste interview van het jaar! Om dat te vieren hebben we er een groepsinterview van gemaakt, te weten met vntl , Jasenko , 040B , Aeresan en FREAKJAM !

Laten we gauw kijken wat ze te vertellen hebben.


-----------


Kunnen jullie kort vertellen hoe en wanneer jullie zijn begonnen met trainen?
Aeresan: Ik begon als aan skinny-fat jongen die elke week uitging en weinig bezig hield met mijn uiterlijk totdat een meid een keer tegen mij zei: “Hey je hebt eigenlijk best dunne armen” Een paar weken later, eind 2012 werd kwam ik Zyzz (ja i know :p) op facebook tegen en werd ik direct geïnspireerd en gemotiveerd om te beginnen met sporten.

040B: Ik heb jaren veel en lang gereisd voor het werk. Op een gegeven moment was ik wel klaar met alle kroegen, stripclubs, en discotheken. Toen ben ik een paar keer met een collega mee naar de gym gegaan, en meteen verkocht.

Jasenko: Ik was al vrij vroeg begonnen, ik was nog maar net 16. Ik was gewoon fan van Arnold en al die acteurs destijds waardoor ik zelf ook begon met trainen. Eenmaal begonnen is het een verslaving geworden.

FREAKJAM: Eenmaal teruggekomen na een vakantietrip naar Athene besloot ik weer eens na lange tijd op de weegschaal te staan. Ik was veel zwaarder dan ik dacht en het was dan ook tijd voor actie. Flexx123 wees mij op het forum en samen besloten wij er werk van te maken. Mijn voornaamste doel was gewichtsverlies en weer fit worden. Ik was 32 jaar en ik woog 91kg schoon aan de haak bij een lengte van 178cm.

vntl: ik ben begonnen op me ik geloof 20ste, ik was altijd skinny tot dat mijn toenmalige stage bedrijf failliet ging en ik me deddicated op chips eten en gamen kon storten waardoor ik al snel van de 80-85kg eindigde op de 105kg. Altijd al fan geweest van dbb en arnold toen besloten te gaan trainen met me toenmalige zwagertje. Door omstandigheden helaas ook een hele tijd niet getraind en nu eigenlijk pas was 3 jaar weer bezig.



Wat zijn tot nu toe de resultaten? (Gewicht, vet%, kracht)
Aeresan: Stil staan is achteruit gaan. Ik ben niet helemaal gefocust op 1RM, maar op vooruitgang. Ik begon op 1.69m, 59kg en 10-12%. Daarna begonnen met sporten en in 1,5 jaar gebulkt naar 81,5kg op 18-20%. Ondertussen zo’n 73kg op 12-13%. Max bench: 110kg x 3 (met spot, slechte schouder), squat: 170kg x 3 en deadlift: 220kg x 1.

040B: Nooit echt op kracht ontwikkeling gefocussed. Max bench 100, squat 105, dl120 allemaal zo rond de 3 reps. Op het moment allemaal minder. Druk op het werk + wat blessures gehad, dus motivatie was een tijdje weg. Op het moment 82kg/15% bij benadering.

Jasenko: Op dit moment weeg ik 91kg bij 1.80m en een vetpercentage van ongeveer 13. Wat betreft mijn krachtstats zijn mijn max lifts de volgende: Deadlift 4x237,5kg, Squat 5x167,5kg en bench 5x125kg

FREAKJAM: Inmiddels ben ik 34 jaar, weeg ik ~72kg en heb ik een gezonde levensstijl. Ik ben uiteindelijk van misschien wel een vetpercentage van 30% naar 10% gegaan (68kg destijds). Nu probeer ik mijn eerste echte lean bulk en dat is stiekem knap lastig als afvallen altijd centraal heeft gestaan; kracht en PR’s neerzetten was ik minder mee bezig in ieder geval. Nu de basis is gelegd voor een goede bulk, vind ik sterker worden wél een volgend leuk streven. Mijn stats zijn op dit moment (nog) niet zo heel bijzonder:
Bench: 3x65kg , Overheadpress: 3x42.5kg, Deadlift: 4x100kg, Squat: 3x80kg (met squat altijd stance/vorm issues gehad ivm zwakke hams).

vntl: poeh mijn krachtstats atm zou ik niet weten, bodyweight is atm 90.7kg bij 1.85 @4-6% wilde gok aangezien ik net een wedstrijd heb gehad.

Hadden jullie voorafgaand aan het jaar 2017 doelen voor jezelf gesteld? Zo ja, wat waren deze en heb je ze behaald?
Aeresan: Mijn doel voor 2017 was om onder 10% bodyfat te komen en deel te nemen aan de DBB-fotocontest. Beide doelen heb ik behaald en ik ben redelijk tevreden met de resultaten.

FREAKJAM: Ik heb een grote terugval gehad in 2016 wegens een vervelende blessure (zenuwbeknelling) en erg grote werkdruk (ik ben IT’er) waardoor ik 5 maanden niet naar de sportschool ben gegaan. Een ontzettend groot migratietraject (migratie naar een volledig nieuwe infrastructuur) at al mijn vrije tijd op, waardoor ik nog weinig tijd had om te sporten.
Mijn doel in 2017 was om weer naar de sportschool te gaan en de terugval ongedaan te maken (ik was inmiddels ook weer 8kg zwaarder geworden). Doel was gelukt: ingeschreven bij een nieuwe sportschool, binnen een paar maanden die-hard gecut naar 68kg en een vetpercentage van 10% (4 punts-meting).

040B: Mijn doel was minder dik zijn en een homegym bouwen. Beiden zijn deels gehaald. Door mijn kleine dipje moet ik nu dus in de kou o.a. de verlichting in de garage afmaken, en ben ik de enige die in de winter aan het cutten is.

Jasenko: In principe was mijn doel om in 2017 een Powerlift wedstrijd te doen. Na eens op het podium te hebben gestaan op de SAP cup leek het me ook heel gaaf om een PL wedstrijd te doen, helaas vanwege een blessure niet gelukt. Wellicht in 2018?
Verder ook als doel gehad om icm de DBB-fotocontest een photoshoot te doen. Dit is zeker goed gelukt al zeg ik het zelf, heel tevreden met de foto’s en een mooie 2e plek behaald met de contest.

vntl: mijn doel voor dit jaar was een wedstrijd doen en dat heb ik gedaan en ondanks dat ik niet heb gewonnen was het voor mijzelf wel een hele overwinning.

Als je jezelf voor komend jaar één doel moet stellen, wat zou het dan zijn?
Wesley: Consistentie. Ik heb echt heel veel bewondering voor mensen die dag in, dag uit zo gedisciplineerd bezig kunnen zijn met voeding en trainen. Ik vind zelf dat het bij mij beter kan, maar als IT’er met onregelmatige werktijden, een relatie en ook genieten van het leven is dit soms best lastig. Zo ben ik nu al een tijdje op zoek naar een huis met mijn vriendin, wat vrij tijdrovend kan zijn.

Aeresan: Volgend jaar wil ik weer meer doen met de DBB-fotocontest en in ieder geval in de top 5 komen. Doel is om dan weer rond 7% bodyfat te zitten en 2kg zwaarder te zijn ten opzichte van dit jaar. Daarnaast wil ik meer cleanbulken in plaats van een dirty bulk waar ik mezelf alleen met junkfood volprop en straks weer 83kg 20% ben :p Na de contest is mijn doel om mijn shape vast te houden en niet zoals dit jaar weer teveel te gaan eten.

040B: Volgend jaar wil ik echt een keer een goede shape neerzetten. Misschien met de forum contest als stok achter de deur.

Jasenko: Lekker zo doorgaan en als alles goed gaat meedoen aan een powerlift wedstrijd. Ik ben na jaren trainen eigenlijk wel tevreden zo en vind dat ik het goed combineer met mijn toch vrij drukke leven.

vntl: mijn doel voor aankomend jaar is natuurlijk groeien en daarna weer eens een wedstrijd draaien maar ook meer aandacht aan me gezondheid schenken die ik de afgelopen jaren toch erg verwaarloosd heb en ik me van bewust ben.

Hoe pakken jullie je voeding aan? 100% 'bro foods’ of zijn jullie wat meer flexibel? Preppen jullie altijd vooruit of koken jullie dagelijks?
Aeresan: Het verschilt per periode. Wanneer ik het te druk heb met school, eigen bedrijf en stage dan ligt de focus meer op “bro foods” en eten waar in handbereik ligt. Vandaar dat ik minder progressie heb gemaakt dan wat er eigenlijk in had gezeten. Het liefst doe ik Jasenko na. Hij prept op tijd zijn eten voor de volgende dag en weet precies hoeveel E/K/V in elk maaltijd zit (dat verklaart denk ik ook zijn zieke krachtstats en fysiek). Wanneer ik het meer tijd heb dan prep ik altijd 3 dagen vooruit. Denk hierbij aan pasta of rijst met vis/kip.

FREAKJAM: Ik prep mijn voeding vrijwel nooit. Ik hanteer intermittent fasting met een time-window van 14.30 tot 22.30. Ik heb in ieder geval geen gedoe met tupperware meenemen naar mijn werk.
Verder zorg ik dat ik genoeg eiwitten binnen krijg en de rest vul ik aan met vetten en carbs. Tijdens een bulk eet ik simpelweg meer carbs dan bij een cut. Wat betreft bro food ben ik wel fan van complexe carbs en kip natuurlijk. Ik eet graag volkoren brood met beleg en volkoren pasta.

Jasenko: Een beetje er tussenin. Redelijk veel bro-food, maar alleen eten dat ik lekker vind. Ik ontbijt bijna altijd hetzelfde, lekker havermout met fruit en whey. Hmmmm, blijf heerlijk. Ik prep om de paar dagen een aantal maaltijden voor de komende dagen, vaak mijn lunch (12:30) en pre-workout (Rond 15:30-16:00). Meestal op rustdagen wat minder havermout dan op trainingsdagen. Mijn avondeten varieert vaak en voor het slapen vaak een bak kwark. Mocht ik ergens anders zin in hebben of uit eten gaan, doe ik eigenlijk nooit moeilijk en eet ik lekker waar ik zin in heb. Soms te veel (troep), maar dan compenseer ik het vaak ook weer ergens anders of met cardio.

vntl: ik prep me eten iedere dag vers voor de volgende dag, ik eet normaal 6/7 dagen bro food met 1 cheatdag in het weekend waar ik wel op me eiwitten let (en totaal kcals) maar niet op wat ik eet al is het meestal brood.

040B: Avondeten en weekend meestal een soort IIFYM. Door de weeks prep ik maaltijden voor op het werk. Meestal rijst + groenten kook ik voor een paar dagen, en dan voeg ik Musclemeat Roasted kipfilet haasjes toe. Ik krijg ze zelf echt niet zo mals.


Wat vind je het moeilijkste aan deze sport?
Aeresan: Het moeilijkste wat ik aan deze sport vind is consistentie in je voeding. Zonder einddoel voor ogen doe ik maar wat. Maar zodra ik een doel heb (denk aan DBB-fotocontest) dan zet ik mij 70-80% in om deze doel te behalen. Ook qua kracht is dit merkbaar. Als een paar dagen/weken minder gezond eet en niet een voedingsschema aanhoudt dan is ook terug te zien in mijn lifts.
Een aantal maanden geleden ben ik verhuisd en train ik sindsdien zonder trainingspartner. Dit vind ik ook erg lastig, omdat je ten eerste jezelf moet motiveren om te gaan sporten en ten tweede dat extra “zetje” heb je dan niet, denk hierbij aan iemand die je spot.

FREAKJAM: Als je even niet consistent genoeg bent gaat je shape waar je zo hard voor hebt gewerkt naar de mallemoer of gaat je kracht achteruit en kan je bij wijze van weer opnieuw beginnen.
Verder natuurlijk de bro science die zo enorm aanwezig is in deze sport. Telbare theorieën of methodieken die allemaal beter zouden moeten zijn dan het andere. Ik snap eigenlijk ook wel dat nieuwelingen “verdrinken” in de materie en vaak niet weten hoe of waar ze moeten beginnen. Social media en de personal trainers die nu als paddenstoelen uit de grond schieten, maken hier dankbaar gebruik van.

Jasenko: Dit vind ik eigenlijk de moeilijkste vraag tot nu toe, ondertussen is het allemaal gewoontjes en vanzelfsprekend geworden. Het is voor mij ondertussen een levensstijl en ik ben het gewend om op mijn eten te letten en vaak naar de sportschool te gaan. Ik stress ook niet meer als ik een weekendje weg ga en een paar dagen niet kan trainen of als mijn kip of havermout onverwachts op is, wat ik in het verleden wel deed. Eigenlijk hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn!

vntl: ik heb persoonlijk nergens moeite mee ik vind het leuk en geniet er van zelfs van een diepe cut!

040B: Cutten valt me altijd tegen. Er is gewoon te veel eten wat ik lekker vind. Het balanceren van trainen, gezinsleven, en werken is ook een uitdaging. Dat was vroeger wel anders, toen ik weken op reis was en naast het werk alle tijd beschikbaar was voor trainen.

Als je nu een top 3 met tips mag maken voor nieuwelingen in de sport, hoe zou deze er dan uit zien?
Aeresan: (1)Begin met het maken van een voedingsschema. (2)Zoek daarna op internet een beginners trainingsschema op (5x5 stronglifts, rippetoe enz). Als je er niet uitkomt wees niet bang om iemand in de gym aan te spreken en om hulp te vragen. (3) Houd het simpel en leuk voor jezelf, maak geen ingewikkelde voedingsschema en “fancy” lifts, doe de basics en je komt er wel.

FREAKJAM: 1) Bepaal je doel. 2) Pas je voeding aan op basis van je doel en ga lekker knallen in de sportschool. 3) Maak het vooral niet moeilijker dan dat het is.

040B: Stel jezelf een realistisch doel, en heb plezier in wat je doet. Zorg dat je ‘coach’ en je dealer niet dezelfde persoon zijn.

vntl: 1. Meld je aan op dbb voor de bro science 2. Maak een insta account en post regelmatig ab selfies 3. Focus je op training/voeding en rust en geniet van de sport.

Jasenko 1) Stick to the basics met veel compounds. Dus niet: On one leg standing concentrated left forearm dumbbell curls. 2) Stel een realistisch doel voor de lange termijn. 3) Maak een trainings/voedingsschema waar je je goed bij voelt en je lang vol kan houden.


Wat nemen jullie zoal aan supplementen?
Aeresan: Helemaal niet veel :p Alleen whey protein, 2 scoop per dag en 5gr creatine per dag.

FREAKJAM: Omega 3, zink & magnesium, dagelijkse vitaminen en creatine. In het begin nam ik ook elke dag whey en caseïne, maar daar zie ik nu het nut niet meer van in omdat ik al mijn eiwitten gewoon uit mijn voeding haal.

040B: Omega 3, Multivit, D3 (in de winter), glucosamine, Creatine (tot de pot leeg is, dan een maandje niet). Whey en casseine als ik mijn eiwitten niet haal. Alles van boardsponsor @xxlnutrition

vntl: whey,visolie,multifit,creatine,taurine, glutamine, vit d3, bcaas (puur eigenlijk voor de smaak pina colada) en dan nog de werkende supplementen ^^

Jasenko: Whey, Omega 3, Multivitamine, Creatine, Vitamine D3, Zink en af en toe preworkouts.

Wat voeren jullie zoal uit als jullie niet in de sportschool zijn?
Aeresan: Op dit moment studeer ik HRM aan Hogeschool Windesheim in Zwolle. Daarnaast heb ik een eigen bedrijf waar ik ca. 12 uur per week mee bezig ben. En sinds kort woon ik samen en ga ik trouwen over een kleine 5 maanden. Druk druk druk, maar ik houdt er wel van.

FREAKJAM: Ik werk al meer dan 10 jaar fulltime in de IT, op dit moment als 2de lijns systeembeheerder. Ik zorg dat alles goed up & running blijft en ben veel betrokken bij IT-projecten, zowel ter ondersteuning als de uitvoering ervan. Storingen oplossen hoort helaas ook bij het vak, wat met regelmaat ten koste gaat van een training. Op dit moment ben ik samen met mijn vriendin op zoek naar een huisje! We hebben ons droomhuisje nog niet gevonden, maar dat gaat zeker goedkomen.

040B: Ik heb 3 kinderen, plus nog een onderweg. Daar gaat veel van mijn tijd in zitten. Daarom probeer ik ook een paar dagen per week thuis te trainen. Overdag ben ik projectleider bij een groot high tech bedrijf. Mijn functie laat het toe dat ik een deel van mijn agenda zelf kan indelen. De dagen dat ik bij muscletotaal train ga ik dan eerder weg, zodat ik op tijd thuis ben voor het eten.

vntl: ik werk naast trainen fulltime voor de rest ben ik een luie bodybuildende kluizenaar.

Jasenko: Ik werk full time als Sales Engineer en daarnaast doe ik aan Online Coaching.


Wat zou er volgens jullie veranderd moeten worden op het forum?
Aeresan: De trolls op het forum zijn wel leuk, maar het mag, wat mij betreft, niet uit de hand lopen. Een voorbeeld hiervan is wanneer een nieuwe lid (beginner) een vraag stelt mbt training/voeding en dat door trolls een onnozel antwoord op gegeven.

FREAKJAM: Er is een goede start gemaakt met de wiki, deze mag wat mij betreft wel bijgewerkt worden. Veel stickies zijn outdated en niet meer voorzien van de meest recente informatie. Ik denk dat vooral nieuwe mensen op het forum hier dankbaar gebruik van zullen maken. Er worden voor mijn gevoel teveel dezelfde vragen gesteld op het forum.

040B: Het modereren op het AAS forum mag wel iets minder streng. Feedback over een specifiek lab of product kan anderen helpen en potentieel een hoop ellende besparen.

vntl: niet zo veel vind het best zo maar wel eens wat bas zegt je hebt geen drol meer aan de echt/nep sectie die kan net zo goed weg.

Jasenko: Ik vind het eigenlijk wel goed zo, het is niet voor niks zo een groot forum. Er zitten altijd kansloze mensen tussen, maar daar doe je weinig aan denk ik.

Vraag van Sanca Saxon: Hebben jullie een baard?
040B: Nee, erg weinig baardgroei. Maar ook geen ambitie richting de sinterklaas look.

FREAKJAM: Nope. De laatste jaren heb ik wel een stoppelbaardje, een blotebillengezicht vind ik maar niks.

Aeresan: Ja zeker! Helaas vorige jaar mijn lange baard weg moeten halen ivm werk en stage, dus nu wat korter. :D

Jasenko: Zeker, kort getrimd baardje. Niet zoals Sanca :D

Vntl: als ik me scheer is het 1x in de week tot stoppels maar vaak ook lui dus dan een getrimd baardje

Zijn er leden op het forum met wie jullie nog een band hebben buiten het forum? Wie zien of spreken jullie vaak?
040B: Ik zie FREAKJAM & flexx123 regelmatig bij Muscletotaal. Daarnaast spreken we geregeld met nog een paar man (@Rffneck, Jasenko, vntl)af in wisselende samenstelling om samen ergens sushi te bunkeren en te trainen. Verder ook een paar groepsapps.

Aeresan: Een aantal weken terug met Chast wezen trainen, hiervoor kende ik hem niet irl. Daarnaast zit ik in een leuke (sushi-meeting) groepsapp met een paar andere leden van hier. Ik kijk ernaar uit om ook hun in eht echt te ontmoeten en een goeie trainsessie neer te zetten :D

FREAKJAM: Ik ben al meer dan 15 jaar bevriend met flexx123, dus ik zie/spreek hem met regelmaat. Daarnaast een aantal mensen van het forum wel eens ontmoet en/of samen mee gesport. 040B, Jasenko, RFFNCK, Skatermarvin @Zalmbeer vntl en vast nog wel een paar andere mensen.

Jasenko: Vooral met de Sushi Gains club, zoals hierboven ook.

Vntl: vooral de sushi club hierboven ook maar binnenkort ook met Strive4muscle en daann01 even lekker in een vreetschuur bunkeren en meende dat 040B ook meeging

Even buiten de sport kijkend, hadden jullie voor het jaar 2017 nog andere doelen gesteld, en hebben jullie doelen voor 2018?
040B: Pff, ik heb eigenlijk alles al.

Aeresan: Mijn andere doel voor 2017 was om mee te lopen met iemand in de zorg. Ik heb heel veel respect voor de mensen die in de zorg werken en vind het fascinerend om mee te maken wat die functies dan inhouden. Daarom heb ik bij een zorggroep stage gelopen (wel op de HR-afdeling) en 3 dagen meegelopen met diverse functies (wijkverpleegkundige, 3IG’r, Zorg & welzijn)

FREAKJAM: In het afgelopen jaar stond voornamelijk het idee om te gaan samenwonen en de daadwerkelijke uitvoering daarvan centraal. De verkoop is aardig gelukt (binnen enkele dagen was mijn appartement verkocht), het kopen/vinden van een huisje is helaas wat lastiger. Mooi doel voor het jaar 2018 denk ik zo! :-)

Jasenko: Ik heb ook alles al. Wat hebben we het toch goed @O40B

Vntl: poeh doelen voor 2018 zijn sowieso lekker groeien en hopen op snel herstel van me navelbreuk operatie die dan gepland staat :(

Welke gebeurtenis in het jaar 2017 heeft het meeste indruk op jullie gemaakt? Wat zullen jullie niet gauw vergeten?
040B: Het overlijden van Dallas zet je wel aan het denken.

Jasenko: Sport gerelateerd toch wel Dallas en Rich Piana. Laat ook de andere kant van deze sport op hoog niveau zien.

Aeresan: Meedoen met de DBB-fotowedstrijd. Omdat ik hierdoor gemotiveerd ben geraakt om een doel te hebben en niet zomaar te klooien in de gym :p

FREAKJAM: de eerste kuurlog van flexx123. Never forget.

Vntl: Dallas vooral en dat ik me eerste wedstrijd had.


Hebben jullie ook voorbeelden binnen de sport?

040B: Arnold is qua fysieken toch wel een van de grootste voorbeelden. Mark Bell (powerlifter) volg ik trouw. Sympathieke kerel.

Jasenko: Arnold is de grote eindbaas, voor bijna iedereen in deze sport denk ik wel.

Aeresan: Op dit moment is dit Chris Bumstead en Franco Columbo. Beiden zien er esthetisch uit, maar zijn ook erg sterk! Dan zijn ook mijn doelen in deze sport.

FREAKJAM: Ik volg wel een paar mensen (bijv Calum von Moger, Bradley Martin) op Insta, maar ik heb niet echt voorbeelden.

Vntl: mijn grote idool is Skatermarvin .. hoop ooit net zo goed te kunnen marven.

Hebben jullie wedstrijdambities, of al wedstrijden gedaan? En staan er nog meer wedstrijden in de planning?
040B: Ik heb geen wedstrijd ambities. Dit is puur een hobby.

Jasenko: Al eens op het podium gestaan, volgende doel is om ooit een Powerlift wedstrijd te doen. Erg ver ga ik het toch niet schoppen, tenzij ik van gedachte verander en wel veel wil snoepen.

Aeresan: In de toekomst wel, nu nog niet. Ik hoop over een jaar over 4-5.

FREAKJAM: Ik heb geen wedstrijd ambities. Het is puur een hobby voor mij.

Vntl: ik heb net me eerste wedstrijd gedaan en wil nog wel vaker wedstrijden doen maar nu eerst een tijdje werken aan me weakpoints en eens niet dat gejojo met me gewicht.

Wat zijn volgens jullie de beste manieren om een cut en een bulk aan te pakken?
040B: Cutten is vooral carbs omlaag en cardio omhoog. Bulk is elke dag dat ik even niet oplet.

Jasenko: In wat voor opzicht? Cut iets onder onderhoud eten en in de bulk iets boven onderhoud. Voor de rest qua krachttraining niet te veel veranderen. Als je langer aan het cutten bent en dieper wil gaan cardio ook verhogen. Vaak ook niet te veel wijzigen bij overgangen van cut naar bulk en andersom.

Aeresan: Bereken je kcal behoefte en zorg ervoor dat je in eht begin bijvoorbeeld 100 kCals in surplus bent of juist tekort. Elke week kijken of je dan in cm’s en eventueel gewicht aankomt of afvalt.

FREAKJAM: Meten is weten. Bij een cut ben ik over het algemeen ook wat strenger voor mijzelf dan bij een bulk. Bij een bulk ben ik geen voorstander van de regel 500kcal boven onderhoud eten omdat je dan naar mijn idee teveel (onnodig) vet gaat aanzetten. Ik gebruik zelf een handig TDEE sheet om mijn onderhoud uit te rekenen.

Vntl: uhhmm cutten is gewoon minder eten en eventueel cardio en bulken is gewoon meer eten simpeler kan het niet. En probeer wat van de spiegel uit te gaan ipv de weegschaal.. al heb km daar zelf ook nog steeds enorme moeite mee.

Hebben jullie nog een laatste boodschap voor jullie mede-forumleden?
Jasenko: Lees je goed in, er is altijd een hoop bij te leren over zowel trainen als eten. Dit forum is daar bijvoorbeeld erg goed voor.

040B: Consistency is key!

Vntl: bedenk jezelf goed voordat je aan de aas gaat, lees je in! Het blijft niet bij 1x en als dit niet serieus je hobby is zou ik het nooit doen.

FREAKJAM: Doe het voor jezelf, niet voor anderen en houd het leuk!

Aeresan: Wat Bas zegt! En houdt het leuk en simpel voor je

Hebben jullie nog suggesties voor een volgend interview?
040B: bob k . Maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Vind ze sowieso altijd leuk om te lezen.

Jasenko: Vooral blijven doen! Geen idee wie, maar dat kan iemand anders vast beter beslissen dan ik.

Vntl: uhhh johnyjordaan ik ken hem niet maar leek me wel grappig.. heeft iets meer te vertellen als mij atm denk ik want zit nog half in prep brein modus

FREAKJAM: Iemand van de “oudere” garde lijkt me wel leuk. Denk hierbij aan neet61, Starx6673, Inb4 of RaceRookie. Stuk voor stuk ook toffe gasten die altijd oprecht geïnteresseerd zijn in een ander.

Aeresan: @ikke20! Aan de hand van wat ik lees heeft hij heel wat ervaring in ons sport, ik zou dan graag willen wie hier nou echt achter zit.
 
Laatst bewerkt:
In first because forum reset. :D
 
Nog maar een keer guys! Leuk interview! :)
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Aardig interview maar voor de leesbaarheid de volgende keer wel even de spel- en grammaticale fouten er uit halen.
 
Aardig interview maar voor de leesbaarheid de volgende keer wel even de spel- en grammaticale fouten er uit halen.
schoolmeester! :p
 
Al mijn likes weg :(

Ik ben er ook wat verloren dankzij de reset, ik zal er vermoedelijk nachten van wakker liggen :(

OT: goed interview! En voor een volgende interview is Inb4 of RaceRookie idd wel interessant :p

Aardig interview maar voor de leesbaarheid de volgende keer wel even de spel- en grammaticale fouten er uit halen.

Die fouten worden door 95% van de lezers niet opgemerkt ;)

schoolmeester! :p

Ik ben zelf gediplomeerd leraar maar let op dit forum niet op typfouten, is pure ontspanning :D
 
Laatst bewerkt:
vntl serieus , wij hebben niks buiten deze site om
E123A961-9C8D-4EBF-A302-DE31812986A6.jpeg
 
Leuk interview, als "nieuweling" is het steeds super om eens wat meer over andere leden te lezen :thumbs:
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Back
Naar boven