Fitness Seller

IVDM - Februari 2017 - Jwdoetookmee (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RFFNCK

Super Moderator
Super Mod
10 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
29.195
Waardering
8.335
Een nieuwe maand, een nieuw interview! En wederom hebben we een topper van de bovenste plank bereid gevonden mee te werken! Het gaat om niemand minder van Jwdoetookmee ! Hij won de forum contest in 2015 en 2016 en werd er derde in 2014 en zesde in 2013. Daarnaast schrijft hij artikelen voor Undisputed en XXL Nutrition en heeft hij een Instagram-account met zo'n 30.000 volgers. In Maart is hij bovendien van plan om voor de eerste keer het podium te betreden. Kortom, genoeg te vragen!

16123484_1017231991715785_8462309097633480704_n.jpg


Jw, allereerst bedankt voor je medewerking aan het interview. Laten we maar meteen beginnen met de eerste vraag.

Op dit forum hebben we natuurlijk een gezamenlijke passie voor bodybuilding en allerlei andere takken van krachtsport zoals bijvoorbeeld powerlifting. Welke tak van sport heeft jouw voorkeur, en waarom? En wanneer is dit voor jou begonnen?
Voorkeur absoluut bodybuilding. In het verleden heb ik me een aantal keer goed laten opjennen door anderen, voornamelijk met deadliften. Op mn 18e na 1 jaar fatsoenlijk liften eens 117,5 gebenched met bw van 78 kg; beste DL is 225 @ 83 kg geweest; daarna goed jaar geen deadlift, het destijds weer opgepakt en binnen notime 230 getrokken met rond de 90kg BW. Kracht is dus dikke prima, maar mijn joints zijn echt ruk, dus ik heb de keuze gemaakt volledig op massa te trainen; cant be arsed about strength anymore, hoewel t destijds wel echt goed voelde.

En hoe is de progressie tot nu toe? (gewicht, krachtstats etc)
Toen ik begon met trainen woog ik volgens mij niet heel veel meer dan 60 kg; ik heb helaas geen gegevens / fotos van die tijd bewaard, maar het mag duidelijk wezen dat ik lekker vooruit ben gegaan de afgelopen jaren. Omdat ik op mn 18e mn schouder heb verkloot met debiel benchen (zie hierboven) ben ik op mn 19e gestopt met trainen voor 2 jaar. Didn’t help for shit, dus op mn 21e 22e weer begonnen op een bw van 65kg oid. Sinds die tijd flink vooruit gegaan tot mn ongeveer 90 kilo atm. Vetpercentage is nooit echt ver boven de 10% geweest; verder dan dit laten oplopen is (voor mij in ieder geval) compleet zinloos en alleen maar onnodig cutwerk tot gevolg.

Hoe vaak ben jij te vinden in de sportschool? En hoe ziet jouw wekelijkse trainingsschema eruit?
Ik train voornamelijk omdat ik het leuk vind; om die reden train ik eigenlijk elke dag wel; uitzonderingen daargelaten dus 6 a 7 keer per week krachttraining. Niet echt een vast trainschema, hoewel ik momenteel met mn coach een stuk meer structuur heb gecreeerd in mn warrige bende. Spiergroepen komen doorgaans 2x per week aan bod, wat al jaren zo is. Ik heb ook periodes gehad van 4 5 x per week fullbody though, maar mn bloedwaardes kwamen toen een beeeeeetje slecht terug; veel teveel spierschade (CK 5700 oid).

Daarnaast trouwens 5 keer cardio per week atm, maar dat alleen omdat ik nu diep cut. Ik ben echter wel van wandelen / fietsen; boodschappen niet met de auto, en als t kan ook t ov skippen.

Wat betreft voeding kunnen we grofweg een onderscheid maken tussen de ‘brofood’-aanhangers en de mensen die een flexibeler dieet hanteren, onder het mom van ‘if it fits your macros’. Hoe vul jij jouw dieet in, en waarom? Hoe ziet een dag eten eruit voor jou?

Ik heb mn dagelijkse kcals en grammen eiwitten, en thats it. Carbs en vetten heb ik eigenlijk zelfs nooit echt getracked. Op het moment een stuk strakker op voeding omdat ik diep aan het cutten ben, maar zelfs nu daar nog wat easy going in. Cortisol is bad baby.

Ik eet veel zuivel, veel whey. Olie door shakes. Etc.. food for function, not for taste. Wel jammer van mn 10 centimeter dike huid door al die zuivel, maar dat neem ik op de koop toe.

Kun je ons vertellen wat jij daarnaast zoal aan supplementen gebruikt, en waarom?
Qua supps de standaard dingen vooral
Oa
Pwo, oats, whey, creatine, bcaas/eaa, etc.
Goede aanvulling op dagelijkse voeding / cheap voeding.


16110219_101761920339795_4808678825216966656_n.jpg


Je hebt nu twee keer (2015, 2016) de fotocontest op dit forum gewonnen, en daarnaast werd je derde in 2014. Wat is je geheim?
Olijfolie en ananas schijnen goed te werken. En spelen met ninja turtles. (for those who know that story)

Verder, ik ben altijd vrij droog, delts gaan lekker, en arm dominant. Blijkbaar zijn dat pleasing verhoudingen tijdens de contests hier.. Ik zeg hier absoluut niet mee dat ik af ben of goed balanced; chest mag veel voller (waar ik momenteel mee bezig ben) onderrug moet dikker en vooral legs lacken erg imo. Al deze punten worden al beter, dus ik ben benieuwd waar we uit gaan komen komende maanden. Momenteel is t weinig / geen massa pakken maar kijken wat er zich verstopt onder al dat spek. Ook maar eventjes kijken of ik dit jaar nog meedoe met de foto contest; enerzijds omdat ik niet weet of dat nog kan ivm aantal wedstrijden dat ik heb meegedaan, en anderszijds omdat sommige mensen mij vroegen het ‘een ander te gunnen’. Ik zie het echter niet zoals het laatste want zeker afgelopen jaar was het spannend, en sommige leden hadden kutomstandigheden die roet in het eten gooiden. Mocht ik mee mogen doen / meedoen, dan weet ik zeker dat het tot op de laatste dag weer zweten wordt.

Op je instagram valt te lezen dat je in voorbereiding bent op een wedstrijd. Welke wedstrijd is dit? En in welke klasse ben je van plan deel te nemen?

Ik had tot een aantal weken geleden het plan om de SAPcup mee te gaan doen; dit is hem echter niet geworden wegens een aantal omstandigheden en omdat ik meer tijd nodig heb voor het poseren onder de knie te krijgen. Dus het gaat de JBC in maart worden.

Klasse weet ik nog niet zo goed. MAP denk ik ;p

Hoe bevalt je prep je tot nu toe? En hoe heb je deze prep aangepakt?

Prep gaat me tot afgelopen week best goed af; T bulken vond ik pittig; dagelijks boven de 5000 kcal (mn ouderhoud zat rond de 4400 op een gegeven moment :/ was echt kut.

Cutten valt me veel minder zwaar dan ik dacht/ mn vorige cuts; de knop is echt goed om nu en totaal geen moeite om geen zooi te vreten of veel teveel kcals weg te werken; deze laatste 2 weken die vandaag zijn ingegaan zijn echter pittig; ben wat grieperig, weerstand kut, energie laag, concentratie minder, kortademig; is ff klote maar gewoon uitzingen. Nu flink kcal tekort dus, en cardio toevoegen zodat ik nog enigszins wat kan eten en niet alleen maar sla vreet de hele dag.

Heb je nog geen planning voor een peak week? Qua waterintake, depleten, laden etc?
Well, beetje on the run zien wat nodig is. coach heeft sowieso ervaring met contest prep dus daar vertrouw ik volledig op.

Studeer je, of werk je? En hoe werkt voor jou de combinatie tussen je werk/studie en je sport?
Both; wegens kutomstandigheden afgelopen jaren sukkelt mn studie wat verder, ik had allang klaar moeten zijn; nu nog 2 hers staan, dus t begint te komen. Daarna wil ik door voor mn master. Daarnaast doe ik online coaching, en werk ik als PT bij Undisputed (Udp). Ook schrijf ik hier artikelen.

Je hebt een succesvol topic gestart met betrekking tot metabolisme, aankomen en afvallen en schrijft ook artikelen op
http://www.undisputed.com. Wat is dit voor site, en hoe kom je daar terecht?
De website van het bedrijf waar ik werk; mijn baas heeft de artikelen op DBB gezien, en vond deze goed, dus heeft me de mogelijkheid gegeven dit ook betaald te doen voor Udp. Echt fucking nice.

Heb je ook een voorbeeld? Of sporter waar je tegenop kijkt?

Well, op diverse vlakken zeker wel. Allereerst Galen ofc; dude knows a lot of shit of a lot van different topics. Mijn coach even zo; dit soort mensen motiveert mij ontzettend om mijn eigen kennis verder uit te breiden. Verder zijn fysieken zoals die van Peter Molnar echt supernice; would be great die kant op te kunnen gaan, maar denk niet dat dat er in zit; we gaan het zien though, de stappen die ik de laatste tijd maak zijn zeker niet slecht. Internationaal goede plaatsingen pakken zou echt vet zijn.

Waar liggen jouw doelen in de sport, zowel op korte als langere termijn?

Festivalbodybuilder worden. Neejoke.

Op korte termijn wil ik meedoen aan de JBC en hier een mooie score op halen. Eerste worden zou supergaaf zijn natuurlijk, maar ik moet nog zien wat mijn competitie doet, dus om nu al de eerste plek te claimen zou nergens op slaan. Ik hoop in ieder geval een bevredigende plaatsing te kunnen halen. Daarna (als dat lukt) sowieso doorgaan voor A atleet, en wat dan verder weet ik nog niet. Laatste maanden meer in contact met jongens die het goed doen in de sport en daar kijk ik wel echt tegenop.

15534782_233718310390766_8082680863940149248_n.jpg


Als jij een advies mag geven aan beginnende sporters, wat zou dit dan zijn?
Neem niet eerst een paar jaar de tijd om ‘te wennen’ aan alles. Begin goed, begin serieus. Lees info, als startpunt bijvoorbeeld DBB, maar pak pubmed erbij. Koop of lees boeken over training en voeding. Hongerig blijven naar kennis en ga niet zomaar als een idioot oefeningen doen zonder dat je goed doorhebt hoe je ze uitvoert like i did. Voorkom blessures in het begin, en gebruik je kop. Geldt natuurlijk voor de mensen die serieus aan de slag willen; als je maar gewoon wat wilt aankloten en minimaal 2x in de week wilt zuipen en vooral niet teveel moeite wilt doen.. Vooral lekker doen.

En wat vind jij een absolute ‘no go’ voor beginners?

Als een idioot aan de gang gaan zonder goed informatie in te winnen; maakt niet uit waarmee. Uitvoering van oefeningen, voeding, supplementen, roids. Die debiele topics die rond maart / april voorbij komen elk jaar... doe normaal.

Stel, jij was voor een dag de baas van het forum. Wat zou je dan doen?

Inkomen verduisteren zodat ik weer boodschappen kan doen. En mijn topic een sticky maken zou ik zeggen, maar das al gebeurd <3.

Nog een belangrijke vraag namens
Sanca Saxon : heb je een baard?
Sort of; baardgroei mag wat dichter, maar geen babyface shit. Momenteel een skeletbek met een soort van baardgroei eroverheen.

Heb je nog suggesties voor een volgend interview?

bob k
 
Jwdoetookmee tof interview kerel! Succes nog met de laatste paar weken! Keep us posted!:lifter:
 
Goed fysiek. Benieuwd hoe je on stage staat. Succes maat!
 
Goed interview, wel voor z'n rebound of niet? Staat er nu stuk dikker bij heb ik het idee :p
 
Leuk interview, en een van de beste fysieken hier op het forum. Komt er geen eerste wedstrijd prep topic?

In voor @bobk interview volgende maand. Ben ook wel benieuwd naar de vega(burger/builder) leef.
 
Leuk interview!
 
Leuk en informatief stukje om te lezen!
 
Sort of; baardgroei mag wat dichter, maar geen babyface shit. Momenteel een skeletbek met een soort van baardgroei eroverheen.
Nou zeg..:o
 
Leuk interview en zoals gezegd behoort JW z'n fysiek tot de de beste fysieken van het forum. Schat hem ook in als één van de meest dedicated personen in mijn vriendenlijst op Facebook, waarvoor alle respect. Zou willen dat ik 10% van zijn dedication had.
 
Godver..ik ga stuk:roflol:

Jwdoetookmee tof interview kerel! Succes nog met de laatste paar weken! Keep us posted!:lifter:

thanks bruhhh en ga ik zeker doen!

Goed fysiek. Benieuwd hoe je on stage staat. Succes maat!

Dank.. ik ook absoluut!

Goed interview, wel voor z'n rebound of niet? Staat er nu stuk dikker bij heb ik het idee :p

haha ja klopt, scheelt wel wat. hoewel ik nu weer aant cutten ben though :p

Nice interview, kwalitatief goed en leest lekker weg. Probs

dank!

Leuk interview, en een van de beste fysieken hier op het forum. Komt er geen eerste wedstrijd prep topic?

In voor @bobk interview volgende maand. Ben ook wel benieuwd naar de vega(burger/builder) leef.

thanks!!
heb geen topic waarin ik mn prep bijhoud nee..! wellicht dat ik daar volgende keer wat mee doe op een YT kanaal ofzo.

Leuk interview!

dank!

Leuk en informatief stukje om te lezen!

thanks!


haha je zou mn gezicht eens moeten zien over een paar weken

Leuk interview en zoals gezegd behoort JW z'n fysiek tot de de beste fysieken van het forum. Schat hem ook in als één van de meest dedicated personen in mijn vriendenlijst op Facebook, waarvoor alle respect. Zou willen dat ik 10% van zijn dedication had.

thanks bro <3
 
Wederom een leuk interview en blijft een sick fysiek :thumb:
 
Olijfolie en ananas schijnen goed te werken. En spelen met ninja turtles. (for those who know that story)

:roflol::roflol:

Leuk interview! En inderdaad een fysiek om jaloers op te zijn
 
Ook veel VVM door die dikke zuivelhuid.
 
Back
Naar boven