AndroidHealthClinic

IVDM - Januari 2018 - Jannes Manderfeld (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RFFNCK

Super Moderator
Super Mod
10 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
29.195
Waardering
8.335
Nieuw jaar, nieuw interview! We beginnen dit jaar met een interview met Jannesmanderfeld. Hij is nog niet zo lang lid (juli 2017) maar wist wel al indruk te maken met zijn fysiek en wedstrijdprestaties, en met zijn logs wist hij veel mensen te trekken. Tijd om hem aan een kruisverhoor te onderwerpen!


26324642_1148901308574404_8526518192988749824_n.jpg



Hoe ben jij in deze sport terechtgekomen, en waarom?
Nou ik ben er als het ware in gerold, ik voetbalde tot mijn 15e best fanatiek. Daar toen mee gestopt, waarna mijn vader zei: Kijk uit ik denk dat je een beetje vettig gaat worden. Toen is de gedachte om te trainen eens door m’n hoofd gegaan, maar verder niets mee gedaan. Een tijdje daarna zag ik wat video's van Kali Muscle, Rich Piana en Arnold (natuurlijk). Ik was direct hooked en was de dag erna in de gym!

En hoeveel kilogrammen heb je er inmiddels aangetraind? Hoe heb je dat begin aangepakt?
Uhm ik ben van een 50kg naar 100kg gegaan. Ik had snel door (van youtube) dat voeding een enorme rol speelt. Dus vanaf 16 was het enorm stauwen, echt iedere 2 uur enorm stauwen. Dat zorgde voor 45kg in 7 maanden Ben in wedstrijdshape gekomen. Lifts zijn van close 2 nothing naar het volgende gegaan:

Bench press 2x150
Deadlift: 3x240
Squat: 5x200

Hoe ben je op dit forum terechtgekomen, en hoe waren je eerste ervaringen?
Toen ik een paar maanden trainden, was ik bang dat ik geen lats had. En dan niet onderontwikkeld, maar ik dacht dat ik ze gewoon niet had! Heb destijds gezocht naar een forum om te vragen of dat mogelijk zou zijn. Zo kom ik hier terecht!

Je bent in wedstrijdshape gekomen. Je hebt recent dan ook een aantal wedstrijden gedraaid. Hoe heb je daar allemaal geplaatst?
Ik heb de volgende plaatsingen behaald:
- 1st Artemis Cup junioren superbody
- 1st Artemis Cup heren athletic
- 2nd Ironman junioren
- 2nd Ironman -80KG
- 2nd Juliette Bergmann Grand Prix junioren

En doe je dat allemaal zelf? Of heb je een coach? Zo ja, wie is hij en wat doet hij voor je? Ik heb een coach, Mostafa Eskandari. Hij compete zelf ook nog en heeft in 2016 het NK nog gewonnen. Hij komt uit Iran en heeft al een hoop titels op zijn naam staan waaronder de overall titel op het WK. We zijn samen een topteam en werken goed samen. Hij maakt mijn voeding, training en supplementen schema, die ik vervolgens netjes uitvoer. Verder helpt hij me bij de wedstrijden ook enorm en is het gewoon een goede vriend van me.

Hoe ziet een dag eten eruit voor jou, en wat verandert er in de wedstrijdprep tegenover je offseason?
Momenteel:
Meal 1:
2 Bagels + 1 heel ei + 4 ei eiwit + 90gr cheddar kaas
Ongeveer 150gr havermout + dadels + noten + whey + honing en soms nog wat extra fruit.

Meal 2:
Rijst en kippendijfilet en groenten

Meal 3:
Rijst en kipfilet en groenten

Meal 4:
Aardappelen met rundvlees en groenten

Meal 5:
Rijst met vis en groenten

Meal 6:
Havermout + banaan + dadels + noten en een beker melk

Dit is offseason om heel goed te groeien en in prep gaan de vetten eruit en de koolhydraten lager.

Hoe zag jouw peak week eruit bij je laatste wedstrijden?
Uhm qua training, vanaf 1 week out train ik niet meer heel zwaar en stop ik met het smijten van gewichten. Laatste training is 2 dagen voor de wedstrijden. Dus 2 en 3 days out heb ik depletion training.

Qua voeding, 5 days out zout er out. 3 days out water eruit. Wanneer ik begin met laden ligt aan shape. Ook de hoeveelheid water vanaf 3 days out ligt aan shape.

Wat zijn nu je doelen voor de toekomst?
In 2018 wil ik internationaal gaan, dus een Amateur Olympia of een Arnold Classic!

Wat doen je naast al dat sporten nog? Werk je, of studeer je? Andere hobby's? Vriendin?
Ik werk bij een ijzerhandel. Ik studeer HBO voeding en diëtiek. Ik heb daarnaast meerdere hobby's; politiek, eten, koken, bakken en films en series kijken vind ik heerlijk! Geen vriendin helaas, het is voor mij geen optie om een relatie aan te gaan met een meid die bodybuilding niet begrijpt, dat gaat te erg botsen denk ik als je partner het belangrijkste aspect van je leven niet begrijpt. Daarnaast vind ik al die drama helemaal niets haha, lekker rustig zo, kan ik focussen op de belangrijke dingen.

Hoe kom je bij een hobby als politiek terecht? En wat vind je daar zo leuk aan?
Nou ja, het zit bij ons redelijk in de familie en ik denk dat het voor iedereen belangrijk is om bezig te zijn in de politiek aangezien het een enorme invloed kan hebben op ons land, ons eigen leven en het leven van onze familie en nakomelingen. Het leuke ervan is dat je veel andere meningen te horen krijgt en daar kun je altijd veel van leren.

Wat heb je tijdens je studie geleerd mbt voeding, waar je bij het bodybuilding echt iets aan hebt?
Vooral hoe ik mijn eigen gezondheid kan bevorderen door het aanpassen van mijn voeding en suppletie. Ik heb nog niet veel geleerd over spiergroei of iets maar wel dus gezondheid. Ik denk dat dit erg belangrijk is zodat ik nog zo lang mogelijk mee kan.

Kun je een concreet voorbeeld noemen van iets wat je nu anders doet sinds je deze opleiding doet?
Groenten eten is een goed voorbeeld. Daarnaast let ik veel op antioxidanten, vitamines, essentiële vetzuren, leverwerking bevorderende voeding, hoe mijn maag en darmen reageren op verschillende voedingsmiddelen, en ook mijn suppletie en de kwaliteit daarvan.

Welke tips kun jij beginners in onze sport geven om zo goed mogelijk van start te gaan, zowel qua voeding als training?
Eerst research doen. 1 uur researchen, 1 uur koken en 3 uur trainen brengt meer groei dan 30 uur bullshit training en daarnaast een slecht eetprogramma. Je doet jezelf enorm tekort als je die uren in de sportschool doorbrengt zonder er iets uit te halen aan spiergroei, ik zie dit zo enorm veel gebeuren!

Heb je ook voorbeelden binnen de sport? En wie zijn dit?
Ja die heb ik zeker:
Evan Centopani
Flex Wheeler
Kai Greene
Lee Priest

Ik vind dat Centopani gewoon een intelligente en toffe gast lijkt. Daarnaast trekt zijn manier van eten ook enorm, lekker gezond koken. Flex Wheeler en Lee Priest gewoon omdat dat imo de 2 beste fysieken ooit zijn en er buitengewoon uitzagen. Kai Greene vind ik tof vanwege zijn poseren, zo veel controle!

Hoe ziet jouw trainingssplit eruit?
Ik werk nu tijdelijk zonder coach dus heb ik me eigen massa split gemaakt. Voor massa train ik altijd 3 dagen gevolgd door een rustdag. Hier kun je 6 trainingsdagen zien, over deze 6 trainingsdagen doe ik dus 8 dagen inclusief rustdagen erbij.

Trainingen verschillen qua oefeningen. Zit redelijk laag in herhalingen: tussen de 4 en 12. En doe altijd tussen de 30 en 40 sets per training.


TQfw1ZX.png


YmMfoyU.png



Kun je eens iets verder specificeren? Wat doe je zoal op legday?
- Leg Extensions 3x8
- Lying Leg Curl 3x8
- Squat 4x8
- Adductor Machine 4x8
- DB Lunges 4x8
- Barbell SLDL 4x8
- Cable Standing Leg Curl 3x8
- Standing Calf Raise 4x8
- Hack Calf Raise 4x8

Wat gebruik je zoal aan supplementen?
Momenteel:
Omega 3
Multivitamines
Vitamine C
Leversupporters
Appelazijn
Creatine
Soms pre workout
Soms arginine
Whey natuurlijk

Hoe denk jij over het gebruik van anabole steroïden in de sport, hoe wordt daar over het algemeen mee omgegaan volgens jou?
Ik denk dat ze het in iedere sport gebruiken, aangezien sport ook business is. Wel zijn bodybuilders er het extreemst in. Ik denk ook dat bodybuilders over het algemeen nogal extreem zijn en daarom hun gezondheid soms een lagere prioriteit vinden dan hun resultaten, helaas.

Verder ben ik van mening dat er te veel gym bro's zijn die gebruiken om er leuk uit te zien op hun jaarlijkse festivalletjes en vakantie naar Spanje of Turkije. Het zal mij verder een zorg zijn dat deze gym bro's lekker zuipen en spuiten maar het is zo jammer dat er altijd zo snel een verband word getrokken tussen dat soort gasten en echte bodybuilders.

Maarja zoals ik zei, het gebeurd in iedere sport en dat zal ook zo blijven. Mensen zijn gewoon te naïef om het te zien. Voorbeeld:
Op de olympische zomerspelen van 2016 behaalde Rusland 56 medailles (land #4 op ranglijst). Amerika (land #1 op ranglijst) behaalde daarentegen 121 medailles. Nu is dat hele dopingschandaal aan de gang dat een hoop Russische atleten gebruikte, maar niemand bedenkt zich dat Amerika 2x zoveel medailles heeft en niemand betwijfeld hun gebruik.

Stel, jij was voor een dag de baas van het forum. Wat zou je dan doen?
Marvin bannen, Stunna terughalen

Heb je nog suggesties voor een volgend interview?
Wengstertje


25005984_160171744737106_7034418989258244096_n.jpg
 
Leuk interview weer.

Ik volg Jannes zijn log al sinds hij op DBB zit. Knap wat hij op zijn leeftijd al heeft neergezet.
 
tof interview,
keek wel eens in je log aangezien het wel interessant is om te zien hoe ander fysiek iemand van mijn leeftijd heeft.

Hoe kom je bij een hobby als politiek terecht? En wat vind je daar zo leuk aan?
Nou ja, het zit bij ons redelijk in de familie en ik denk dat het voor iedereen belangrijk is om bezig te zijn in de politiek aangezien het een enorme invloed kan hebben op ons land, ons eigen leven en het leven van onze familie en nakomelingen. Het leuke ervan is dat je veel andere meningen te horen krijgt en daar kun je altijd veel van leren.

Dit had ik dus eerlijk gezegd totaal niet verwacht,
meestal bestaat het vooroordeel (wat ik dus ook een beetje heb) dat alle bodybuilders domme logge massamonsters zijn maar dit is gewoon een mooi eerlijk antwoord.
 
Man met veel potentie in deze sport.
Dit is nou typisch voorbeeld van aanleg/genen.

Je kan echt wel wat bereiken als je er 100% voor gaat.

Veel succes in 2018.
 
alle bodybuilders domme logge massamonsters

de meeste hebben inderdaad niet vaak de universiteit afgemaakt,kijk maar in de gemiddelde Basic Fit rond :roflol:

maar bv Columbo en Arnold zijn toch niet bepaald laagvliegers als het om intelligentie gaat ,

wat dacht je van de Klytsjko boksbroers ,Klytsjko schaakt graag en heeft een universitair diploma in sportwetenschappen :eek:
 
tof interview,
keek wel eens in je log aangezien het wel interessant is om te zien hoe ander fysiek iemand van mijn leeftijd heeft.



Dit had ik dus eerlijk gezegd totaal niet verwacht,
meestal bestaat het vooroordeel (wat ik dus ook een beetje heb) dat alle bodybuilders domme logge massamonsters zijn maar dit is gewoon een mooi eerlijk antwoord.
Wie zegt dat domme logge massamonsters geen mooie eerlijke antwoorden kunnen geven :roflol:

Maar bedankt man tof compliment!
 
Een erg leuk interview en interessant om te lezen hoeveel je met het "gezondheidsaspect" binnen je opleiding bezig bent.
Zou je wat meer kunnen vertellen over wat je zoal doet aan leverwerking bevorderende voeding?
Meer eigen interesse.. mag uiteraard ook via PM. :) Ik zou het zeer op prijs stellen.
 
Een erg leuk interview en interessant om te lezen hoeveel je met het "gezondheidsaspect" binnen je opleiding bezig bent.
Zou je wat meer kunnen vertellen over wat je zoal doet aan leverwerking bevorderende voeding?
Meer eigen interesse.. mag uiteraard ook via PM. :) Ik zou het zeer op prijs stellen.
Uhmm paar voorbeeldjes:
Knoflook, kurkuma, kool, citroen, mariadistel is een heel goed supplement, groene thee.

Er zijn een hele hoop groenten die wel iets toevoegen aan lever werking dus over het algemeen gevarieerd en veel groentes eten met de bovenstaande voorbeelden kan al een hele hoop doen!
 
Uhmm paar voorbeeldjes:
Knoflook, kurkuma, kool, citroen, mariadistel is een heel goed supplement, groene thee.

Er zijn een hele hoop groenten die wel iets toevoegen aan lever werking dus over het algemeen gevarieerd en veel groentes eten met de bovenstaande voorbeelden kan al een hele hoop doen!
Dank je. :)
knoflook, kurkuma, citroen en groene thee gebruik ik al. Mariadistel geprobeerd maar leverde me niet veel extra op helaas.
Maar ik zoek verder.
 
Bazen fysiek en volgens mij ook irl toffe gozer, leuk interview!

Dit was ook wel lachen;
Stel, jij was voor een dag de baas van het forum. Wat zou je dan doen?
Marvin bannen, Stunna terughalen

RIP Stunna neverforget
 
Stel, jij was voor een dag de baas van het forum. Wat zou je dan doen?
Marvin bannen, Stunna terughalen
:sad:

Alle delicious protein bars zijn steeds uitverkocht bij XXL..
Aha! Nu snap ik het:roflol:

Echter lost een ban dat niet op..dan heb ik namelijk nog meer vrije tijd om nog meer crunchy bars te bestellen en op te eten...:o

Wat zijn nu je doelen voor de toekomst?
In 2018 wil ik internationaal gaan, dus een Amateur Olympia of een Arnold Classic!
Awesome! Dat gaat je zeker lukken.

Gaaf interview ook. Leuk om wat nieuwe dingen over je te leren!

Die gains trouwens in zo een korte tijd! Echt ziek..

Je zou voor de grap eens je natty shape moeten showen, want dat laat al behoorlijk je potentie zien!:thumbs:
 
:sad:

Aha! Nu snap ik het:roflol:

Echter lost een ban dat niet op..dan heb ik namelijk nog meer vrije tijd om nog meer crunchy bars te bestellen en op te eten...:o

Awesome! Dat gaat je zeker lukken.

Gaaf interview ook. Leuk om wat nieuwe dingen over je te leren!

Die gains trouwens in zo een korte tijd! Echt ziek..

Je zou voor de grap eens je natty shape moeten showen, want dat laat al behoorlijk je potentie zien!:thumbs:

Screenshot_20180101-171345.png
 
Bazen fysiek en volgens mij ook irl toffe gozer, leuk interview!

Dit was ook wel lachen;
Stel, jij was voor een dag de baas van het forum. Wat zou je dan doen?
Marvin bannen, Stunna terughalen

RIP Stunna neverforget
Haha ik checkte vroeger (2 a 3 jaar geleden) iedere dag in de les of stunna nog reacties had geplaatst. Ik weet nog dat hij een jongen had wijsgemaakt pindakaas op zijn buik te smeren, geweldig!
 
Back
Naar boven