MuscleMeat

IVDM Januari 2020 - Camelus (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LM

well mannered, bad behaved
Moderator
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 mei 2013
Berichten
8.924
Waardering
8.945
en de enige echte Forum Hunk :1e: kan natuurlijk niet achterblijven. Camelus was ook zo lief mijn nieuwsgierige vragen te beantwoorden:

- Wil je wat over Camelus vertellen

Ik ben dus Camelus, ook wel bekend als Saik, forumhunk en relstichter.
Camelus is 31 jaar oud, geboren in Delft en woonachtig in Noord-Limburg.
Zoals de meesten onder jullie weten is mijn lieve vriendin in afwachting op een Kameel Jr.,
de kleine hunk zal inshallah eind mei zijn knappe vader mogen aanschouwen.
Naast het sporten rij ik graag motor en heb ik een huis vol met dieren, twee katers en twee reutjes. Jep, allemaal leden van het sterke geslacht.

- Hoe ben je begonnen met de sport, en waardoor ben je blijven plakken

Vroeger deed ik veel aan vecht- en verdedigingssporten. Ik was nogal een vechtersbaasje en mocht daarom van mijn ouders hier niet meer mee doorgaan. Ik was toen een jaar of 15. Destijds ging ik een lastige periode door van kwajongensstreken en later op mijn 17de kwam ik noodgedwongen op eigen benen te staan. Nadat ik mijn eigen stekkie had was ik meer bezig met feesten en bullshit dan met het opbouwen van iets nuttigs. Na deze vage periode was ik niet meer de Ong-Bak van vroeger, het werd tijd om hier wat aan te doen. Vechtsport was op dat moment geen optie aangezien ik last had van schouderluxaties, dus ik besloot sterker en gespierder te gaan worden d.m.v. krachttraining. In het begin liep ik de gym binnen zonder enige kennis, ik deed vaak dagen op rij hetzelfde en probeerde overal zo zwaar mogelijk op te gaan. Voeding? Ja ik at dagelijks een blikje tonijn want ik las ergens dat dit goed was. En ik nam een scoop creatine voor een extra boost. Natuurlijk hield ik dat niet consequent vol. Het was een periode van onregelmatig trainen waarvan vaak weken of zelfs maanden niet. Eigenlijk had dat een omkeer gemaakt op het moment dat ik dit forum had ontdekt. Ik las over onderhoud en macro’s, over het maken van een voedingsschema en over het smeren van pindakaas op je buik.
Op dat moment had ik mijzelf weer ingeschreven bij de sportschool en bewapend met een voedingsschema begon het avontuur opnieuw. Met de pindakaas was ik overigens al vrij snel gestopt, nog bedankt daarvoor. Ik zag mijzelf ontwikkelen en dit viel ook op bij mijn omgeving, hierdoor raakte ik nog meer gemotiveerd om door te gaan met groeien. Het klinkt misschien wat cliché maar de gym hield mij van de straat. Ik liet ‘avondjes’ links liggen want 'alles voor de gains' en kwam zo ook minder in situaties terecht waarin ik liever niet in wou zitten. Nu zo’n tien jaar later ga ik nog steeds met plezier naar de sportschool en kan ik een leven zonder niet voorstellen. Ik vind het heerlijk om zware gewichten te verzetten, wat spiermassa op mijn lijf mee te dragen en om gerespecteerd te worden voor de dingen die ik hierin heb bereikt.

- Waarom heb je besloten om wedstrijden te gaan draaien?

Jaren geleden was ik eens gaan kijken naar de Sapcup, destijds was dit nog de Flexcup. Toen ik daar zat dacht ik, bro..dit kan ik ook…! Dus al snel de daad bij het woord gevoegd. De wedstrijd die volgde was de Enercup in 2015. Het was een zware rit waarin ik steeds meer aan mezelf ging twijfelen. Een deel van mij wou ermee stoppen, maar ik moest wel door, want ik had al laten vallen dat ik mee zou doen. Uiteindelijk werd ik derde, iets wat ik nooit verwacht had. Ik voelde mij trots, ik had het eind van de rit gehaald en was ook nog eens in de prijzen gevallen.
In 2018 dacht ik, laat ik het nog eens doen nu ik nog de licentie heb om een wedstrijd te draaien op b-niveau. Ik werd tweede op de Open Rotterdamse en een week later tweede op het NK.
Het is wat lastig te verwoorden maar de wedstrijden gaven mij voldoening. Ik had het nodig om ergens naartoe te werken met iets waaruit ik veel plezier haal. Het mooie aan wedstrijden is dat het daar niet telt welke bak je rijdt, hoe hooggeleid je bent, wat je afkomst is of whatever.
Het enige wat er op dat moment telt is je shape en presentatie, iets wat je alleen kan bereiken door hard te werken en veel te laten.

- Hoe was de voorbereiding daarvoor; training, voeding, coach, gear, etc.

Uiteraard had ik een coach die mij hierbij heeft geholpen. Op het gebied van trainen kreeg ik de vrije hand, de voeding bepaalde hij. Eens in de twee weken werd er gewogen en gemeten en aan de hand van de progressie werden er eventueel aanpassingen gemaakt. Dichterbij de wedstrijd zag ik de coach vaker en vanzelfsprekend ging ik ook steeds lager in mijn intake. De laatste weken kwam er nog cardio bij. Bij mijn wedstrijdvoorbereidingen gebruikte ik ook gear. Voor de eerste wedstrijd zat ik op zo’n 600-700 mg in totaal, dit was een combinatie van test en tren. De laatste twee wedstrijden zat ik op een gram gear, wederom een combinatie van test en tren en in de laatste periode kwam hier nog winstrol en clen bij. Op het NK was ik overigens alweer enkele weken off. Hierna heb ik niet meer gekuurd.

- Terugkijkend daarop, wat heeft het mentaal met je gedaan en wat heeft het je gebracht

In de laatste weken voor mijn wedstrijd was ik een wrak. Ik zag nergens meer de lol van in en ik was een enorme chagrijn. Ik kon geen televisie meer kijken, mijn vriendin kon niets goed doen, zelfs de kat mocht niet meer op mijn schoot zitten. Tja, waar doe je het allemaal voor gaat er dan door je heen. Op het moment van de wedstrijd wist ik weer waarvoor ik het deed. De waardering die ik kreeg van bekende atleten, van bezoekers van de show en dat je jezelf weer eens overtroffen hebt maken alle ellendige dagen weer goed. De wedstrijden hebben van mij een winnaar gemaakt. Ik heb laten zien dat ik mijzelf volledig kan geven en kan presteren wanneer ik een doel voor ogen heb. Dat is iets waar ik om redenen die ik nu niet wil vernoemen erg veel waarde aan hecht en ook mee wil geven aan mijn zoon. Laat niemand je zeggen dat je iets niet kunt.

- Aankomend jaar word je papa, hoe denk je dat dat invloed heeft op jouw (sport)leven?

Aangezien kleine Kameel nu mijn nieuwe project gaat worden zal ik niet meer deelnemen aan wedstrijden. Trainen blijf ik doen, maar ik zal vast weleens een training moeten missen.
Ook krijg ik wat uurtjes minder slaap en zal ik de trainingen goed moeten inplannen, maar ik weiger om een dad bod te worden. Kleine Kameel krijgt een vent als vader.

- Als je een tip mag geven aan de jonkies, wat zou je dan willen meegeven?

Loop niet te hard van stapel. Hou je trainingen simpel en eet voldoende. Ga niet meteen leven als Arnold omdat je denkt dat dit de enige manier is. Hou het leuk, dan hou je het ook vol.

- Wat is volgens jou een 'goed' moment om je eerste kuur te starten (en hoe heb je dat zelf gedaan)


Leer eerst jezelf kennen. Dat wil zeggen, weet hoeveel volume je aankunt en met welke intensiteit jij het beste kunt trainen. Zorg dat je weet hoe je moet cutten, hoe je kunt aankomen en bewijs jezelf dat je consistent bezig kunt blijven met voeding en training. Wanneer je dit spelletje gespeeld hebt ben je wel wat jaren verder, dat lijkt mij een goed moment om jezelf de vraag te stellen of je wilt kuren of niet. Zelf knalde ik de spuit er al vrij snel in. Mijn eerste kuur was 500 mg test. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik de eerste drie kuren verknald heb, tja eigenwijs hè.

-Hoe zien je trainingen er nu uit en waar werk je naar toe

Ik volg de templates van Sheiko, dus voornamelijk benchen, squatten en deadliften.
Aangezien ik last heb van een onderrugblessure staat de deadlift op een laag pitje.
Dit geeft wat ruimte in het schema wat ik opvul door andere oefeningen zoals de Farmer’s walk.
Mijn doelen zijn momenteel: 230/150/230. Verder wil ik er deze zomer weer op single digit bij gaan lopen.

- Hoe lang is je baard (moet van sanca)

Knappe mannen hebben geen baard nodig.

- Wat is iets dat we niet van je weten en je wel wilt vertellen


Er schiet mij niets binnen, mochten jullie iets willen weten dan hoor ik het wel.

- Heb je nog een aantal mooie foto’s?

11.jpg

22.jpg

33.jpg

44.jpg


Bedankt voor dit interview en ik hoop dat jullie ervan hebben genoten. Groeten uit Helmond.
 
Leuk om te lezen, ik wens jullie veel succes in mei, hoop dat alles goed gaat en geniet ervan!
 
Echt tof te lezen! :)
 
Leuk om te lezen saik.
 
Las lekker weg. Hoor je nog eens het verhaal achter de mens.
 
Saluted:flexbiceps:
 
Mooi interview. Respect voor je openheid en waar je vandaan komt en wat je hebt bereikt.
 
Leuk om te lezen, ik wens jullie veel succes in mei, hoop dat alles goed gaat en geniet ervan!
Echt tof te lezen! :)
Leuk om te lezen saik.
Las lekker weg. Hoor je nog eens het verhaal achter de mens.
Mooi interview. Respect voor je openheid en waar je vandaan komt en wat je hebt bereikt.

Fijn dat jullie ervan genoten hebben!

En waar hij heen wil. Camelus: zou een bijbaan als coach wat zijn?

Nee, daar heb ik het geduld niet voor. Verder vind ik dat ik over te weinig kennis beschik om dit aan te gaan.
 
Mooi man!

Veel geluk met jullie zoon dadelijk :thumb: Je leven verandert zeer ingrijpend maar je krijgt er iets super moois voor terug.

Houdoe he Kameel!
 
Ehm Helmond hoort (helaas) toch echt bij Brabant en niet Limburg
 
  • Haha
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven