AndroidHealthClinic

IVDM Januari 2020 - Zeenius (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LM

well mannered, bad behaved
Moderator
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 mei 2013
Berichten
8.924
Waardering
8.945
Deze maand weer een dame in het interview! Dit keer niemand minder dan Forum Chick Zeenius :1e:

- Wie is Zeenius?
Ik ben Zeena (op z'n Engels uitgesproken, dus eigenlijk Ziena), 23 jaar oud, op dit moment bezig met het afronden van mijn bachelor farmacie.

Ik ben in september 2018 begonnen met trainen in de sportschool en sinds 2 maanden bezig met Powerlift gericht trainen. Ik heb hiervoor een aantal jaren fanatiek hardgelopen en ook meegedaan met een wedstrijd, maar heb het nooit echt heel leuk gevonden. Ik vond het wel zo gezond om iig iets van sport te doen, dus ben zo begonnen.

- Iets staat me bij dat je via het Girl Scene forum op DBB bent gekomen, hoe is dat ook al weer gelopen?
Dat is helemaal correct. Pakweg zo'n 5,5 jaar terug was er op DBB een topic aangemaakt waarbij DBB'ers zijn gaan trollen op het girlscene forum. Het was al vrij duidelijk dat het geen meiden waren die ineens een invasie aan nieuwe accounts maakten en gingen reageren. Ik weet eigenlijk niet meer hoe het kwam, maar de actievelingen kwamen erachter dat het dus DBB'ers waren. Toen gingen de girlsceners hetzelfde terugdoen op DBB, meepraten in het topic dat aangemaakt was om te rellen op girlscene. Ik had destijds geen account aangemaakt, maar las wel mee. Het duurde pakweg zo'n 200 pagina's (een aantal dagen toch wel) totdat het topic werd verplaatst in de privé sectie en het dus einde lol was voor mij en ik niet meer kon meelurken :p Ik had ook geen zin om een nieuw account aan te maken.. want dan zou ik 50 posts moeten hebben, totdat ik kon meelezen in de privé sectie. Ik had een berichtje gestuurd naar een meisje die dit account had aangemaakt (wat eerst GayBoy heette), gevraagd of ik het account mocht overnemen. Dat mocht, dus ik werd eigenaar van het account. Op een gegeven moment ben ik dus niet meer gaan meelezen en begon ik ook met reageren.. en tja, het een leidt naar het ander en ik ben nog steeds actief na al die jaren hier :D

- Waarom ben je blijven plakken?
Eerst was het puur voor tijdverspilling, maar op een gegeven moment heb ik gewoon mijn draai gevonden hier.
Ik werd in het begin best wel gehaat eigenlijk, want wtf blijft er een kut girlscener nou plakken op ONS forum?! Op een gegeven moment ben ik buiten het girlscene topic gaan posten, toen kreeg ik ook al commentaar :p Ik hoorde hier helemaal niet thuis :rolleyes:
Toch begon ik wat vriendschappen te krijgen met een aantal DBB'ers, wat ik wel leuk vond. Uiteindelijk zijn deze vriendschappen ook gebleven, heb ik bijna elke dag contact met aantal en zie ik heel wat DBB'ers op feesten en zelfs daarbuiten! Ik denk dat ik nu ook semi-veilig kan zeggen dat ik toch wel een deel ben geworden van de DBB familie :heart:

- Je bent nu inmiddels ook aan het trainen, en zelfs aan het powerliften. Hoe is dat gekomen en hoe bevalt het?
Mede dankzij DBB is mijn interesse in sporten vergroot, dus bedankt allemaal! Ik heb het altijd wel lastig gevonden om naar de sportschool te gaan. Als het aan mij lag, deed ik het dus al zeker 4 jaar geleden al, maar ik vond de drempel om naar de sportschool te gaan wel lastig. Niet weten hoe ik alles moest uitvoeren, wat ik überhaupt moet doen. Ook heb je altijd wel een vaste club in de sportschool die elkaar kent en dan wil ik niet gezien worden als 'die nieuweling'. Ik wilde ook niet die ene gekkie in de sportschool zijn waar mensen naar kijken en dan gaan filmen en uitlachen, dus de onzekere Z liet het niet toe.

Toch bleef de drang wel, ik wilde gewoon heel graag eens beginnen met liften, sterker worden, wat niet. Ik vond mijn fysiek ook mwah, ik lette wel op mijn voeding dus ik ben nooit dik geweest, maar zoals we allemaal wel weten, het kan altijd beter. Op een gegeven moment dacht ik: het is klaar nu, ik ga gewoon een abonnement nemen. En dan ook gelijk voor 1 jaar, zodat ik wel MOET gaan van mezelf. Dat is ook wel gelukt, met hier en daar een break :windup:

Ik ben begonnen met bodybuilding gericht trainen, geen barbell oefeningen op RDL na. Toch vond ik dat wel een van de leukste oefeningen die ik deed. Powerliften heb ik sinds ik op DBB zit wel interessant gevonden, ik vind het echt tof wanneer iemand heel veel kan heffen. Vooral bij dames vind ik dat echt geweldig om te zien. Buiten DBB om ken ik ook een aantal powerlifters die meedoen met competities, dus ik ben er zowat mee omringt. Hierdoor werd de drang alsmaar groter. Toch durfde ik gewoon niet om de oefeningen zelf uit te voeren, dus bleef ik maar wat klungelen met m’n BB schema, waar ik steeds minder zin in kreeg. Op een gegeven moment ben ik maar wat informatie gaan vergaren bij lieftallige ProudPizza, hoe zij is begonnen met het powerliften. Ik heb haar namelijk altijd wel als voorbeeld gezien, afgaande van onze soortgelijke bouw/lengte/leeftijd. Toen heb ik maar besloten om onder begeleiding van haar te beginnen met StrongLifts, dus hebben we de eerste keer samen getraind en begon ik de mooie barbell oefeningen uit te voeren. Zo begon mijn Powerlifting carrière (zover je dat kan noemen), nu al zeker 2 maanden gaande. Ik zie mezelf hier ook lang mee doorgaan, want het bevalt me zeer goed! :D

- Hoe zien je trainingen er nu uit en waar werk je naar toe?
Zoals ik al zei volg ik het programma StrongLifts 5x5. Ik train 3x per week, meestal maandag/woensdag/zaterdag, met twee wisselende workouts.

workout A: squat, benchpress, barbell row en hipthrust
workout B: squat, benchpress, deadlift en bulgarian split squats (hierbij heb ik de OHP uit het originele schema vervangen door bencpress, omdat ik geen zin heb om te OHP'en)

Ik squat en benchpress dus elke workout, deadlift om de keer.

De reden waarom ik ben begonnen is dus vooral omdat ik graag sterk wil worden op de grote 3. Ik wil heel graag 100kg kunnen squatten, op lange termijn. Voor dit jaar is het doel om m’n BW te kunnen squatten voor herhalingen, dat is 70kg. Ik denk en hoop dat dit een realistisch doel is. Op lange termijn zou ik graag m'n BW willen bankdrukken, op dit moment denk ik dat de helft van mijn BW (35kg) een realistisch doel is om dit jaar mee te eindigen, hopelijk wat meer als dat mogelijk is. Voor deadliften heb ik eigenlijk geen idee wat ik wil bereiken, ik denk dat 90-100kg voor het eind van het jaar wel realistisch is. Mocht dat niet gebeuren, vind ik het ook niet perse erg. Het zijn mooie doelen om voor ogen te zien, maar ik vind het niet erg als ik hier wat langer over doe. Ik ben nog steeds bezig met het corrigeren van mijn techniek/form op alle lifts, waardoor ik liever op wat lagere gewichten train dan snel omhoog ga. Voor nu ben ik blij met waar ik sta en zie ik elke workout wel progressie. Uiteraard heb ik ook mijn ups en downs, ik klaag hier dan ook graag over in mijn log, maar ik heb hele lieve DBB'ers die mij volgen daar en mij weer moed in spreken, dus hierbij een shoutout voor jullie :heart:

- Wat is je tip voor meisjes die willen beginnen met trainen?
Ligt er natuurlijk aan wat je doel is, maar een tip zal sowieso zijn om consequent te blijven gaan, een schema te nemen of laten maken voor je zodat je echt wat hebt aan je trainingen en ik zou ook adviseren om de éérste keer te gaan met iemand die wel verstand van zaken heeft. Als je barbell oefeningen doet, film deze zodat je kan kijken naar je form. Log je progressie. Ik heb zelf deze stappen ondernomen toen ik ben begonnen met trainen in de sportschool :)

- Wat is iets dat we niet van je weten, maar wat je ons wel wil vertellen?
Ik heb afgelopen zomer mijn tijd besteed aan het oplossen van een rubiks kubus, wat ik nu binnen 1:30 min oplossen en zeer trots op ben!!

- Waar erger je je aan in de sportschool?
Mensen die luid zijn en/of je helemaal zitten aan te staren. Of personen die je advies geven die helemaal verkeerd zijn...

- Wie van het forum zou je nog wel eens willen ontmoeten?
Dit vind ik een lastige vraag, vooral omdat ik niemand zou willen buitensluiten. Toch zou ik zeker wel één persoon graag willen ontmoeten, namelijk Robin. Hij helpt mij, net als ProudPizza, met mijn lifts door fijne feedback te geven. Hierdoor zie ik hem ook als m'n coach en ik vind dat dat genoeg reden is om hem te ontmoeten :)

- Heb je nog een leuke actie foto?
Nee :o
 
bedankt LM voor dit interview :engel:
:kiss:
Zeena Warrrior Princess :woot:
een echte kenner! :D
giphy.gif

:D
Heeft je vriend een baard?
even kijken, oh wacht
:fa:
 
:cheer: You goooo girl. Trots op de stappen die je hebt gezet!
 
Lekker bezig Z leuk interview. Zoveel heb ik in tijden niet gekezen. :p
 
Oh ja die girls scene invasie:roflol:

Leuk dat je bent gebleven , goed bezig chick! Dat dit jaar je veel gains mag brengen:heart:
 
:cheer: You goooo girl. Trots op de stappen die je hebt gezet!
thanks babe :heart:
Lekker bezig Z leuk interview. Zoveel heb ik in tijden niet gekezen. :p
thank you Thuggy! viel wel mee hoe lang toch :roflol::o
Oh ja die girls scene invasie:roflol:

Leuk dat je bent gebleven , goed bezig chick! Dat dit jaar je veel gains mag brengen:heart:
hahaha, ja we gaan al een aantal jaren mee :D

thanks, ook blij om. may the gains be with us ❤️
 
Awwww, wat leuk om te lezen!

En wat super dom dat ik je naam al 100 jaar verkeerd uit spreek, als een ekte boerin en niet op z'n engels. I'm so sorry :roflol:
 
thanks babe :heart:
thank you Thuggy! viel wel mee hoe lang toch :roflol::o
hahaha, ja we gaan al een aantal jaren mee :D

thanks, ook blij om. may the gains be with us ❤
Lang zat anders :).
Ik moet natuurlijk niet weer door de mand vallen dat ik een interview niet gelezen heb:p
 
Awwww, wat leuk om te lezen!

En wat super dom dat ik je naam al 100 jaar verkeerd uit spreek, als een ekte boerin en niet op z'n engels. I'm so sorry :roflol:
:roflol: ik ga stuk

geeft niet, genoeg die het na jaren nog steeds verkeerd uitspreken :P
Lang zat anders :).
Ik moet natuurlijk niet weer door de mand vallen dat ik een interview niet gelezen heb:p
:roflol: inderdaad :p
 
Superleuk interview. Succes met je doelen :).
En 1.30 min. op de rubik's cube, holy crap. :bow:
 
is er inmiddels weer een Ragnar in je leven Zina?
 
Back
Naar boven