AndroidHealthClinic

IVDM - Juli 2017 - Sanca (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RFFNCK

Super Moderator
Super Mod
10 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
29.195
Waardering
8.335
Het is tijd voor een nieuw interview! En dit keer niet zomaar een! Nee! We hebben een legende. Een man die al ruim tien jaar lid is op dit forum. Die het mede heeft gemaakt tot wat het is. De man met de meeste posts op het forum. De man met de meeste likes op het forum. Naar eigen zeggen ook de man met de mooiste baard op het forum. Niet de man met de meeste volgers op het forum trouwens, haha loser. Het is een echte piraat. Het is de grote eindbaas van het forum. Ook de allerstrengste mod trouwens. Dankzij hem hebben we de legendarische emoticons die je hieronder gaat zien. De man zou een standbeeld moeten krijgen! Hoewel sommige leden dat maar wat graag weer af zouden willen breken.

Wie is nou die man, die legende, over wie zoveel te vertellen valt? Wie verdient er nou zo'n intro?

Sanca Saxon natuurlijk!

:marvin: :chocoslag: :choco: :piraat2: :piraat: :whiteknight: :wizard: :wortel: :marvin:

Sanca, allereerst bedankt voor het meewerken aan dit interview. Een beetje extra aandacht kon je natuurlijk wel gebruiken.

Op dit forum hebben we natuurlijk een gezamenlijke passie voor bodybuilding en allerlei andere takken van krachtsport zoals bijvoorbeeld powerlifting en bodybuilding. Welke tak van sport heeft jouw voorkeur, en waarom? En wanneer is dit voor jou begonnen?

Op mijn 15de, ondertussen alweer 23 jaar geleden, werd ik door het vriendje van mijn zus eens uitgenodigd om mee te gaan fitnessen, toen ik nog maar de gym binnenstapte was ik verkocht. Het was een gym waar allemaal grote jongens rondliepen en ik dacht (als magere scharminkel), zo wil ik ook wel worden ! Zo ben ik ongeveer een half jaar aan een stuk met die jongen mee gaan trainen, tot hij de relatie met mijn zus verbroken verbroken had. Daarna ben ik voor een periode van +- nog eens een half jaar niet meer gaan trainen omdat ik geen vervoer had om in een gym te raken :P. Omdat ik al enorm gebeten was door het virus ben ik toen een bankje, een barbell en wat gewichten gaan kopen en had ik op school zelf een stel dumbbells gedraaid op de draaibank. Ik wist toen natuurlijk helemaal nog niet wat ik deed want informatie haalde je toen enkel uit de boekjes en met die jongen had ik altijd op machines getraind...

Rond mijn 23ste ben ik toen in contact gekomen met een paar jongens die ook met gewichten trainden en muay thai deden, het duurde niet lang eer ik daar ook weer de gym instapte en intensief muay thai begon te beoefenen (op gegeven moment ging ik 4x/week zelf trainen en 1x/week gaf ik les aan de jeugd) en deed ik 'fitness voor erbij'.

Omdat groot worden toch nog altijd in mijn achterhoofd bleef zitten ging ik op een gegeven moment toch weer meer en meer de kant uit van het bodybuilding, mijn oude muay thai coach kreeg dit in de gaten en had mij een link doorgestuurd naar dit forum omdat hier veel informatie stond over voeding en oefeningen.
Gaandeweg begon ik hier ook zelf een log bij te houden en op aanraden van een paar leden hier kocht ik mezelf een power rack en 50mm gewichten, wat een openbaring was dit !

Omdat sommigen toen zagen dat ik meer powerlift gericht begon te trainen had ik een uitnodiging gekregen om eens Highland games mee te gaan doen, dit had ik al eens met de muay thai club gedaan en vond ik leuk dus dat zag ik zeker zitten. Dankzij die Highland games, en ook door een paar sterke mannen die hier een log bijhielden, ben ik toen in contact gekomen met de strongman sport. Ik herinner me nog wel mijn 1ste strongman training in Nederland in een donkere schuur waar de enige vereiste was dat je gemotiveerd was én 200kg kon deadliften, dat kon ik dus nog niet maar omdat ik het zo graag wou heb ik diezelfde avond in die schuur een PR van 200kg getrokken.

Omdat ik altijd best ver moest reizen om events te trainen had ik mijn tuin uitgegraven, beton gestort en materiaal gekocht om thuis strongman te kunnen trainen, in die tijd was ik de enige plek in B.Limburg waar je terecht kon voor strongman dus vaak had ik dan ook jongens die mee kwamen trainen en zo leerden we van elkaar.

Niet zo heel lang daarna ben ik in contact gekomen met Alex Moonen (sterkste man van Nederland en SCL- en WSM deelnemer) en had ik het geluk samen met hem te mogen trainen (tegenwoordig nog altijd :heart:), eerst in een koeienstal, waar we letterlijk tussen de beesten trainden, later op de vrije markt in Brunssum en tegenwoordig op SMTK, een strongman gym gelegen langs een CF box waar we een hechte, gemotiveerde groep hebben.


gym.jpg



Wat trekt je dan precies zo aan in het strongman-gebeuren?

Strongman zag ik vroeger als klein manneke al naar op als ik die mannen op tv bezig zag, met gewichten sjouwen en met betonnen ballen gooien en aangezien ik jarenlang zwaar werk in de bouw heb gedaan lag dit natuurlijk sowieso in mijn straatje en toen ik een uitnodiging kreeg greep ik die natuurlijk met beide handen aan. Mijn 1ste wedstrijd deed ik toen ik amper 1x getraind had ervoor en de meeste onderdelen op die wedstrijd deed ik zelfs op die dag voor de 1ste keer maar het viel verrassend goed mee en ik wist meteen dat ik dit wou blijven doen.

Wat is er mooier om gewichten te verplaatsen die in het begin onmogelijk leken, en vaak ook waren, en je eigen grenzen te verleggen ? Mijn naïviteit was ik ondertussen ook al verloren en besefte dat ik zonder hulpmiddelen nooit echt groot zou worden, nou, dan maar liever sterk ! Highland games vond ik ook super cool maar al snel bleek dat dit enorm blessure gevoelig was en ik enorm gevoelig ben voor blessures...

Wat voor blessures heb je dan zoal gehad?
Mijn eerste blessure was aan mijn rotator cuffs als ik het me goed herinner, later ook de schouders in het algemeen, mijn nek heeft een paar maal vastgezeten, scheefstand van de heup, kuitscheur(tje) talloze keren door mijn rug gegaan op het werk wat resulteerde in 2 hernia's en een paar bulging discs en meest recent jumpers knee aan beide knieën waar ik een 6-tal maanden rehab voor heb gedaan.

Hier en daar ook een paar ernstige werk ongevallen gehad, waaronder naar onder tuimelen van een 7 meter hoge steiger, stukje van de vinger gesneden, hand geplet etc., en natuurlijk had ik altijd het 'geluk' dat ik zoiets meestal voorhad in de laatste week van mijn wedstrijdvoorbereidingen :roflol:
En dan natuurlijk de hartklep die ze in november 2015 onverwacht hebben vervangen bij me (wegens een aangeboren afwijking waar ik geen weet van had), dat was eventjes hard doorbijten en ik ben toen ook letterlijk terug vanaf 0 moeten beginnen maar begin januari 2016 trok ik alweer vrolijk 200kg van de grond en in juli stond ik alweer op het plein voor een nieuwe strongman wedstrijd. Ik hoor van velen dat ze in mijn plaats jaren geleden al hadden opgegeven maar ik doe het té graag om te laten en hoop nog een flink aantal jaren door te kunnen gaan met competitie.

Ervaarde je helemaal geen klachten van je hartklep-probleem? Hoe waren de eerste dagen na de operatie? Hoe voelt zoiets nou?
Nou, ik had toch een jaar of 3 last ervan zonder dat ik wist dat het door de hartklep kwam...
Vooral kortademigheid had ik enorm last van maar de huisarts zei altijd dat het door het roken kwam, hij schreef hier ook medicatie en puffertjes voor uit die het probleem alleen maar verergerden, zelfs toen ik gestopt was met roken, en op het laatste zaten mijn longen vol vocht en was mijn hart zo opgeblazen dat ik eerst een week op hartbewaking heb gelegen om dat weer onder controle te krijgen.

Een 2-tal weken voor mijn opname merkte ik dat er iets serieus loos was maar omdat ik toen ook gekapt was met roken weet iedereen het aan de 'afkickverschijnselen', ik kon op het werk letterlijk geen 20m. meer lopen zonder buiten adem te zijn en af en toe moest ik tegen een pallet gaan leunen om niet out te gaan, maar ik had zoiets van 'man the fuck up', trainen ging op het laatste ook gewoonweg niet meer.
Geregeld werd ik 's nachts ook wakker met een vieze hoest en ademnood, dit op een bepaald moment zo hevig dat mijn vriendin aandrong om toch maar eens op spoed langs te gaan, in eerste instantie weten ze het daar ook toe op roken maar na een paar uur onderzoeken kwam er een dokter verschrikt de kamer op; meneer, u staat op het randje en als je nu niet onmiddellijk geholpen wordt heb je nog maar een dag of 3 te leven, dit kwam natuurlijk als een donderslag aan en van toen af kwam ik in een rollercoaster terecht.
Van de week op hartbewaking weet ik nog amper iets omdat ze me zo vol medicijnen hadden gepropt en ook wel omdat ik die periode mentaal heb afgesloten :o

Na de operatie was het heel confronterend om mijn hartklep op stille plekken te horen tikken zoals een klokje en ik te horen kreeg dat ik mijn werk in de bouw niet meer mocht verderzetten. Lichamelijk had ik de eerste weken na de operatie ook best veel pijn maar ik heb gelukkig een vrij hoge pijngrens en ik hield in m'n achterhoofd dat ik er alleen maar sterker uit zou gaan komen + ik had iets om naar uit te kijken omdat ik verder mocht blijven gaan met krachttraining én met strongman competitie.

Het herstel ging eigenlijk best vlot, ik ben 6 maanden naar een revalidatie centrum gegaan en daar stonden ze ook versteld maar ik wou nu eenmaal dat klepje me niet eronder laten krijgen. Een positief punt is ook dat ik daar cardio heb opgepikt en dit ook (noodgedwongen) ben blijven doen, dat kwam hiervoor niet eens in mijn hoofd op :P

En hoe heb je de trainingen vervolgens weer opgepakt?
Ik ben toen met een lege barbell voorzichtig terug begonnen met full body trainen en voorzichtig met stapjes weer verzwaard. Ondertussen heb ik na de operatie zelfs terug all time PR's verbroken op oa., squat, front squat, clean & press en log lift. De log lift PR heb ik dit jaar gezet op de 'push and pull' wedstrijd van Alex Moonen waar ik tot ieders verbazing, inclusief mezelf,een paar sterkere mannen achter me heb kunnen laten.

Ondertussen kan ik wel stilaan stellen dat ik weer sterker ben dan ooit, alleen de conditie laat nog wat ten wensen over, dit merk ik vooral nog bij events, maar kom, het is ooit slechter geweest ook en ik heb er vertrouwen in dat dit ook weer goedkomt.


Goed om te horen! En hoe ziet nu een weekje trainen eruit voor jou, qua indeling en oefeningen etc?
Ik doe 2a3 keer per week thuis een full body (achtige) training waar ik vooral de nadruk leg op power clean, strict press, deadlift/squat, rows/chins en hyper extensions/kettlebell swings. Elke zondag ga ik events trainen in Herentals. Tussendoor werk ik ook een beetje aan mijn mobiliteit met wat stretches.

Thuis heb ik zelf ook een behoorlijk arsenaal aan strongman implents die ik af en toe ook nog gebruik, hierbij moet ik jammer genoeg steeds meer en meer op mijn herstel gaan letten, waar ik vroeger vaak 's woensdags nog een volwaardige strongman training kon doen moet ik het nu meer beperken tot bv. log lift en tire flip of stones en niet meer hersenloos dan ook nog zware yoke en farmers erbij gaan doen, dan zegt mijn lichaam al snel; rustig aan ouwe. Ik probeer ook geregeld te gaan wandelen en een keer of 2-3 per week op de hometrainer te zitten of op de crosstrainer te staan.

Wat is je favoriete onderdeel?
Yoke heb ik altijd graag gedaan, een loeizwaar gewicht in de nek, dan het verstand op nul en lopen maar, zalig ! Het is wel tegelijkertijd ook 1 van de meest blessure gevoelige onderdelen imo, een misstap zetten kan veel miserie opleveren. Log lift is 1 van mijn mindere events maar die heb ik wel altijd graag gedaan, vind ik persoonlijk ook mooi om naar te kijken in een wedstrijd, hetzelfde met atlas stones, toch wel hét strongman onderdeel maar daar heb ik een grote haat-liefde verhouding mee.

In de gym heb ik een voorliefde voor deadlift, ipv. dat iedereen vraagt 'hoeveel kun je benchen' vragen ze beter hoeveel je kunt liften want deadlift blijft imo dé nummer 1 krachtsportoefening.
Squat heb ik altijd gehaat maar ben ik in de loop der jaren van blijven houden.

Natuurlijk zijn we ook wel benieuwd naar je PR's ..
Squat: 200kg
Front squat: 155kg
Deadlift: 290kg (met suit)
Power clean & strict press: 95kg
Push press: 117,5kg

Het hoogtepunt van het strongman gebeuren was in 2012 waar ik op de sterkste man van Limburg 3de overall werd maar ook beloond werd met de titel 'sterkste Limburger 2012'


sterkste limburger 2012.jpg



Hoe pak je je voeding aan? Hoe ziet een dag eten eruit voor jou?
Nu ik al een hele tijd thuis zit via ziekenzorg eet ik natuurlijk een stuk minder dan toen ik nog in de bouw aan het werk was, als ik nu hetzelfde voedingspatroon had aangehouden als toen kon je me ondertussen wel rollen.

Een dag voeding varieert bij mij elke dag, het enige wat standaard is, is 's morgens een grote kom Brinta met 2 scheppen whey, noten olie, melk en fruitsap on the side, in de avond een warme maaltijd met aardappelen vlees, groenten en yoghurt en voor het slapengaan een pot kwark. Gedurende de dag hangt maar net van mijn goesting af, dit gaat van noten, vlees (ik ben een enorme vlees liefhebber), eieren, brood fruit, (Griekse) yoghurt en pasta tot pizza, kebab, weightgainer, super shake in de blender én 'slagroom uit het vuistje' (er bestaan geen makkelijkere kcals dan dit imo), hier ben ik erg wispelturig in geworden en dit is elke dag anders.

Vroeger hield ik vast aan elke dag kip en rijst maar dit heb ik zo vaak gedaan gehad dat dat resulteerde in een afkeer tegen kip, ik kan het zelfs niet meer ruiken tegenwoordig. Het heeft me in de tijd erg veel moeite gekost om van 70kg naar 100kg te gaan, toen maakte ik gebruik van het 'see food diet, eat every food you see' nu weeg ik rond de 105kg en dan kan ik redelijk goed vasthouden zonder overboard te moeten junken of enorm veel te eten.

Aangezien mijn gestel het niet leuk vind om nog veel zwaarder te worden vind ik het best om rond dit gewicht te blijven, ook voor bv. truckpull of een strongman wedstrijd met een - en een +105kg klasse is het beter voor mij want 140kg, zoals de grote jongens, zal ik toch nooit halen en zo een gewicht is wel leuk voor in de arena maar in het dagelijkse leven zit dit alleen maar in de weg.

Ik ben ook nuchter genoeg om te beseffen dat ik SCL of WSM nooit zal halen en dat strongman louter een hobby is, waarom zou ik dan 'mijn gezondheid op het spel zetten' om het cru te zeggen (daarom gebruik ik ook geen anabolen, als ik de aanleg had om internationaal potten te breken, dan zou ik het overwegen, maar niet voor wedstrijden rond de kerk), het blessure leed neem ik wel voor lief maar dat is enorm verbeterd sinds ik de training niet meer combineer met zwaar fysiek werk.

Wat doe je zoal buiten het sporten en het forum beheren, nu je nog zonder werk zit?
Dbb is life is tegenwoordig vrij letterlijk te nemen want de meeste tijd spendeer ik sinds de hartklep operatie hier... Memes verzamelen is ook een grote hobby van me, deze post ik dan op Glecky Van Den Becky aka Glecky Swaggins :spam:

Zoals ik eerder aangaf ga ik ook veel wandelen en dit doe ik dan het liefst in natuurgebieden en bossen, daar kom ik volledig tot rust en kan ik uren vertoeven. Voor de rest niets spannends, af en toe eens vrienden en familie bezoeken en chill momenten zijn voor mij genieten van een goede sigaar met een lekkere single malt whisky erbij. En natuurlijk quality time met het vrouwtje waar ik ondertussen al meer dan 11 jaar mee samen ben. Ons volgend doel is een eigen huis kopen en dan, wie weet, misschien ook nog een kindje kopen....

Je gaf eerder al aan geen anabolen te gebruiken. Heb je wel een mening over hoe hier tegenwoordig mee om wordt gegaan?
Om me heen heb ik al vaker gevallen gezien van anabolen gebruik maar ook van misbruik.
Jongens die naar middelen grijpen omdat ze niet snel genoeg resultaat zien of omdat ze 'als grote Jan' over het strand of de festivals willen lopen komen jammer genoeg steeds meer en meer voor, dit doen ze dan meestal nog zonder de nodige kennis, met alle negatieve gevolgen van dien.

Ze eten niet goed, nemen allerlei verschillende soorten middelen zonder te weten wat het effectief doet met het lichaam, doen geen behoorlijke na kuur etc., maw. ze doen maar gewoon op, wat dan meestal ook resulteert in het verlies van hun gains na de kuur en vaak zie je dan ook dat die jongens na een tijd ook stoppen met de sport, hier kan ik 0.0 respect voor opbrengen. Bodybuilding, en ook krachtsport in het algemeen, is geen sprint maar een marathon en je moet er veel voor doen en laten om enig resultaat neer te zetten en vooral over veel geduld beschikken en dat vergeten velen nog al eens, there is no short cut imo.

Aan de andere kant zie ik ook jongens die gebruiken om op een hoger niveau wedstrijden mee te draaien, jongens die wél eerst de nodige kennis opdoen en bewust bezig zijn met hun gebruik en gezondheid, informatie inwinnen over de verschillende middelen en op tijd bloedwaarden checken etc., daar heb ik alle respect voor en daar kijk ik zeker niet neerbuigend op neer. Ergens is het wel jammer dat ik zelf ook vaak moet strijden tegen jongens die wél gebruiken maar als ik dan hier en daar punten kan pakken van hun is de voldoening eens zo groot.

Het is een publiek geheim dat topsport en anabolengebruik hand in hand gaan met elkaar en daar is het publiek ook deels schuld van, wie gaat er kijken naar een wedstrijd terwijl je op de zijlijn denkt, nou, niets bijzonders, dat kan ik zelf ook wel ? Het publiek wil topprestaties zien en voor topprestaties is het nu eenmaal meestal wel nodig om middelen te gebruiken (uitzonderingen zullen er natuurlijk altijd zijn maar die zijn dun gezaaid imo).

Kun je ons vertellen wat jij zoal aan voedingssupplementen gebruikt, en waarom?
Standaard sowieso whey, en dan Allday protein in bijzonder , omdat een blend mij gewoon het meest compleet lijkt en dus de betere keuze, deze neem ik alleen 's morgen door mijn Brinta en af en toe een overdag.

Verder:

-D3, dagelijks, sinds kort weer omdat bleek dat ik een serieus tekort had
-Advanced post workout, na elke training
-Megagrow, deze wissel ik af met APW
-Isotonic, sinds kort, tijdens de training, lijkt me vooral in deze hete zomer voordelen te bieden
-XXL cafeïne caps, voor elke events training

-#1 all you need, af en toe, compleet product en handig
-Complex carbs gainer, standaard als ik thuis kom van events training en soms tussendoor
-Green magnitude (creatine), af en toe
-Bietenpoeder, sinds kort aangeschaft maar blijk ik altijd te vergeten, misschien ook wel omdat de smaak niet went xD
-Joint support, alleen als ik last krijg van blessures, nu al gelukkig een tijdje niet meer gepakt
-Protein pudding, niet echt een supplement maar wel handig én lekker
-Sport drops, soms tijdens de training

Zoals je kan zien gebruik ik dus enkel nog supplementen van XXL Nutrition , dit blijft imo dé winkel met de beste kwaliteit en klantenservice.

Marcoumar, Emconcor en Amlor :trollface:

Wie zijn voorbeelden voor jou, zowel binnen de sport als daar buiten? En waarom?
Alex Moonen natuurlijk omdat we ongeveer samen zijn begonnen met de strongman sport en ik hem heb zien groeien naar een wereldniveau. Zydrunas 'Big Z' Savickas omdat hij gewoon een baas is en ook onze eigenste Dbb Duracell konijn Gijs Boeijen aka g-men omdat ik in hem ook veel van mezelf herken.
Buiten de sport, en toch ook eigenlijk binnen de sport, heb ik enorm veel respect voor wijlen Big-T en voor de community die hij hier heeft opgebouwd, om het werk verder te zetten dat hij deed moeten we alles verdelen onder de groep moderators en hebben we zelfs een pro-IT'er in dienst moeten nemen.

Als je terugkijkt op jouw eigen loopbaan in de sport, welke fouten heb je dan gemaakt? Wat had je anders moeten doen?
Ik heb vooral 'spijt' dat ik niet eerder met strongman begonnen ben, soms vraag ik me wel eens af wat ik bereikt zou kunnen hebben als ik op pakweg mijn 20ste ermee begonnen was en niet op mijn 27ste...
Welke fouten, goh, dat is een moeilijke, misschien wel dat ik niet genoeg naar mijn lichaam luisterde maar ik ben nu eenmaal een vrijgevochten koppigaard en als iets in m'n hoofd zit wil ik er ook volledig voor gaan. En ook wel dat ik een lange tijd zonder de nodige know how alleen getraind heb, maar ja, ik stam dan ook van uit het pré-internet tijdperk.

Het meest domme wat ik gedaan heb is volgens mij een 6-weeks Russisch PL schema waar ik de bench press vervangen had door push press en zodoende 4x per week push press deed en op de lichte dagen dan nog volume deed met 90kg, dit was volgens mij, icm m'n werk en zware strongman events, de reden dat ik die jumpers knees heb opgelopen en daar heb ik enorm lang last van gehad, tegenwoordig blijven de knieën trouwens nog altijd een gevoelige plek.

Ik heb een paar keer in de finale van België mogen staan maar heb daar helaas door blessures nooit echt kunnen laten zien wat ik werkelijk in me had en dat vind ik wel jammer.

Welke tips kan je beginnende Strongman dan ook meegeven?
Zorg dat je je omringd met gemotiveerde, sterke mensen die je de events kunnen aanleren.
Twijfel niet als je de ambitie hebt om met de strongman sport te beginnen omdat je denkt dat je niet sterk genoeg bent, stats in de gym willen vaak niets zeggen over de prestaties op het plein !
In tegenstelling tot 'in mijne tijd' zijn de instapgewichten tegenwoordig vaak beginners vriendelijk en voor iedereen die ervaring heeft met krachttraining doenbaar. Check youtube en kijk alle oude WSM en SCL filmpjes maar let op, eenmaal gebeten door het virus laat het je niet meer los....

Wat zou jij graag willen veranderen in de krachtsportwereld, als je dat kon doen?
Aan de krachtsport zelf zou ik niets veranderen denk ik. Maar de trends ala Basic fit ketens waar de eigenaars niets doen aan begeleiding en alleen maar aan het geld denken vind ik een kwalijke zaak, die zou ik wel 'verbieden'. Eigenlijk is het ook wel een beetje de fout van het volk, ze zoeken de goedkoopst mogelijke gym, dit is oké voor mensen die al (ruime) ervaring hebben maar ik vind dat als je toch een abonnement moet betalen er een vorm van begeleiding moet zijn, zeker voor beginners.

Dit weet ik uit eigen ervaring maar dat zie je ook terug in de vele filmpjes die op het net circuleren, veel mensen gaan naar een gym en doen maar gewoon op, ze gebruiken de machines verkeerd en doen oefeningen die nergens op slaan.

Hoe ziet een perfecte gym er dan uit voor jou?
Perfectie bestaat niet maar de SMTK (strongman team Kempen) gym komt toch al aardig in de buurt imo, hier kun je mij dus ook zo goed als elke zondag terug vinden om events te trainen. De gym is gelegen naast een CF box en er trainen dus zowel crossfitters, powerlifters als strongmen (bodybuilders niet zo). Er staat al ontzettend veel materiaal maar er komt zelfs steeds meer en meer bij nog én er lopen best veel mensen rond met de nodige ervaring waar je veel van kunt leren. Het is dat ik thuis zelf zoveel materiaal heb en het een redelijk stukje reizen is voor me, anders zat ik daar wel elke dag denk ik.

Wat zou je graag nog aan het forum willen veranderen, als je nu een dag alles mocht doen wat je wil?
Ik heb de luxe om dingen te veranderen als ik dat wil ( :D ) maar ik denk dat we wel de goede koers bevaren én het blijft tenslotte de legacy van Big-T die we verderzetten dus als we iets veranderen denken we eerst na of hij het ook zo gewild zou hebben, de kern zal dus nooit of te nimmer gewijzigd worden !!

Je bent al meer dan tien jaar lid op het forum. Welke leden zijn je nu bijgebleven in de loop der jaren, en waarom?
Uiteraard op de eerste plaats de sterke mannen zoals Alex Moonen, Jarno Hams en Jitse Kramer, ze zijn niet meer actief op het forum maar met Alex train ik nog vaak samen. Jitse post wel nog af en toe filmpjes, meestal deadlift en dat is altijd puur genieten, wat een kracht ! g-men moet er natuurlijk ook bij, na het domineren op bodybuilding wedstrijden is hij nu niet alleen vaste stek op de -105kg finale in Nederland maar ook bij de zwaargewichten, hier heb ik enorm veel respect voor, Frenkpie ben ik ook al jaren aan het volgen en dit zal ik blijven doen ook.

Milky , Own Sculpturer, Sionnach, prosteenstoter , Bensch , Bulck en girovaki zullen ook altijd een speciaal plaatsje in mijn opgelapte hart hebben, om diverse redenen maar vooral omdat er toch een echte vriendschap is gegroeid in de loop der jaren.
Skatermarvin omdat het altijd lekker trollen en rellen is in zijn log en 3XL omdat hij gewoon een baas is en nu ik hem beter heb mogen leren kennen heb ik alleen maar meer respect voor hem nog.
Er zijn er natuurlijk nog veel meer maar dan kan ik blijven opnoemen...

Gebruik je ook olie voor je baard? :trollface:
Jazeker, mijn favoriete is die van Mad viking beard and moustache company, zij hebben ook een mooie community waar de 'bazen' van de states mij omgedoopt hebben tot #LIFTZ, deze eer is niet voor velen weggelegd, je moet tussen de 1000-den leden opvallen, eruit springen en dan krijg je misschien een naam, als je geluk hebt.

Blijkbaar hebben mijn trainingsfilmpjes en foto's toch een indruk achter gelaten, vast ook wel omdat die hele community ook mijn operatie en revalidatie hebben meegemaakt en zagen dat ik snel weer terug aan het liften ging en me niet klein liet krijgen. Tevens ben ik ook mede oprichter en beheerder van de Benelux chapter.


mad vikink beards.jpg



Zijn er leden hier met baarden die aan de jouwe kunnen tippen?
Natuurlijk, tymboo , Sionnach en Othon lagen toch wel aan de basis voor het laten groeien van mijn baard maar tymboo ben ik ondertussen al ontgroeid omdat hij veel te vaak trimt. 3XL is behoorlijk op z'n privacy gehecht maar ik ga hier wel stiekem verklappen dat hij een bazenbaard heeft. In de loop der jaren trouwens ook veel leden gezien die van een kaal gezichtje naar een baard zijn gegaan, mooie trend om te zien, laat ons die lekker voortzetten !
 
ARRRR! Mooi interview!:marvin:
 
Mooi interview!
 
Mijn 18.000 post ga ik wijden aan dit topic. Het valt me wel tegen dat ik in de OP niet ben genoemd door Sanca Saxon.
 
Klopt het dat er nog foto's bij moeten en dat deze het nog niet doen?
 
Goed interview, wel heftig van je hart. Gelukkig allemaal net op tijd bij :)
 
Mooi interview Sanca Saxon !
Leuk om te lezen hoe je ooit bent beginnen ook.
 
NIce!
Single malt.. I am in. :klink:
 
Sanca :heart:
Deadlift :heart:
Baard :heart:

Leuk om meer over je te weten te komen!
#sancafan

RFFNCK je bent een emoticon vergeten. :mad:
:baard:

en foto's doen het nog niet. :(
 
Back
Naar boven