MuscleMeat

IVDM - Juni 2017 - DieNase (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RFFNCK

Super Moderator
Super Mod
10 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
29.195
Waardering
8.335
Daar zijn we weer, met een nieuw interview! Dit keer interviewen we iemand die al jarenlang actief is op het forum en hier ook een grote bekendheid heeft opgebouwd, onder andere door zijn werk als fysiotherapeut. Dit, samen met onder andere zijn hier op het forum opgebloeide relatie, zijn voor ons reden om ons vragenvuur op hem los te laten. We interviewen DieNase !

-----

Laten we beginnen bij het begin. Hoe en wanneer is het sporten voor jou begonnen, en bij welke tak van sport lag je voorkeur?
Het sporten is voor mij begonnen toen ik zes jaar oud was en ik startte bij de F-jes bij de lokale voetbalvereniging. Sporten kon je het niet echt noemen aangezien ik meer interesse had in het gras, de bloemetjes en overvliegende vliegtuigen. Het echte sporten kwam 2 jaar later toen we kampioen werden met de E-tjes. Ik ben blijven voetballen tot eerste jaars A-junioren, waarna ik tijdelijk op basketbal ben overgestapt wat ik naast het voetbal al enige jaren fanatiek op de lokale pleintjes deed met een grote groep vrienden.

Op mijn 17de ben ik voor het eerst gaan fitnessen, toen nog om groot en sterk te worden aangezien ik een enorme dunne slungel was van 1m88 bij 70kg. Ik snapte er nog geen bal van en trainde alleen mijn bovenlijf icm een voedingschema gebaseerd op wat boterhammen, een pak melk, cola en chips.

Het basketballen was geen succes in clubverband, waarna ik weer ging voetballen, maar op een lager niveau. Dit heb ik tot mijn 26ste gedaan, tot ik moest stoppen vanwege enkelklachten. Niks ernstigs, maar ik had de wekelijkse ongemakken er niet voor over.

Oké, en hoe is toen het fitnessen verder geëvolueerd? Want dat heb je toen verder opgepakt neem ik aan?
Het fitnessen werd al wat serieuzer aan het einde van mijn "voetbal carrière", aangezien ik de laatste 2 jaar alleen maar wedstrijden speelde en door de week kracht training deed. Mijn eerste boek wat ik ooit kocht was een boek over HIT training, dit was zo rond mijn 23ste denk ik? HIT op zich werkte natuurlijk wel even, maar al snel begon ik te zoeken naar meer info online. Ik kwam de DC training methode tegen wat een betere rust pauze variant leek, maar al snel kwam ik over deze methode in discussie met leden van dit forum waar ik met mijn vorige account in 2005 lid was geworden. Vooral leden als Adema, Wacky en nog een paar oud leden veegden op een wetenschappelijk onderbouwde manier de vloer aan met dat soort methodes.

Ik begon me meer in te lezen en startte ondertussen met "Madcow 5x5" wat me al snel goede resultaten gaf. Mijn voeding veranderde toen van crap, naar meer gerichte crap (lees meer chocomel etc, het dikke powerlifter dieet). Inmiddels was ik bijna alleen nog maar in de PL sectie te vinden op het forum. De blessure sectie kwam ik in het begin ook vaak, maar dat frustreerde zo erg dat ik daar na 2 jaar voor een groot deel mee gestopt was. Ik kocht het boek practical programming in 2008 en begon aan "the Texas method", eerst in de pure vorm en later op advies van een gerespecteerd Vlaams lid (weet zijn nick niet meer, trainde met zijn broer) in een aangepaste versie.


Mijn leven was nog erg eenvoudig, ik had nog geen kinderen, dus het was toen nog vooral werken, trainen, eten, gamen. Mijn all-time PRs heb ik ook in dat jaar gezet. Totaal niet indrukwekkend, maar meer heb ik niet te bieden. Een bench van 110kg, een squat van 170kg en een deadlift van 220kg. Na deze PRs wilde ik meer en destijds dacht ik dat ik dan weer een ander schema moest proberen. Ik heb daarna van alles gedaan, voornamelijk Westside.

Toen werd mijn zoontje geboren in 2008 wat mijn leven behoorlijk veranderde. Mijn relatie destijds was al niet zo sterk meer, maar tot overmaat van ramp kreeg ze na de geboorte een postnatale depressie, gevolgd door een burn-out. Dit betekende voor mij dat ik moest stoppen met krachttraining, een periode met weinig tot geen krachtsport voor 4,5 jaar...

En hoe heb je de boel toen weer opgepakt? Welke tak van sport beoefen je tegenwoordig, en waarom?
In 2012 ben in als fysiotherapeut een eigen praktijk gestart in Dordrecht en ben toen in maart van dat jaar weer begonnen met krachttraining. Nu ik een stuk meer van krachttraining en voeding wist startte ik eerst met starting strength om weer zo lang mogelijk van mijn lineaire kracht gains gebruik te kunnen maken. Daarna weer even mijn vertrouwde Texas method opgepakt. Op dat moment bedacht ik dat ik me echt op powerlifting wilde gaan storten en startte met "the cube method", mijn kracht stats kwam weer snel in de buurt van mijn all-time PRs (deadlift van 210), maar ik was niet blij.

Mijn werk vergde veel meer van me dan voorheen (ondernemer zijn gaat heel wat meer vrije tijd in zitten) en thuis ging het ook niet goed. Dit zorgde dat ik met trainen ook niet meer duidelijk voor ogen had wat ik nu wilde en na wat mislukte cut pogingen en vele schema wisselingen kwam ik bij 531 uit van Jim Wendler, dit schema heb ik toen 1,5 jaar gevolgd waarvan ik een half jaar voor het eerst goed gecut heb, namelijk van 103kg naar 86,5kg, met behoud van mijn 210kg deadlift.

Ondertussen was ik eind 2013 vader geworden van een tweeling (terwijl mijn relatie vanaf 2007 alleen maar slechter werd met de tijd, rare beslissing I know, maar geen spijt van, mijn dochters zijn geweldig) en tot overmaat van ramp werd 1 van mijn dochters ernstig ziek en heeft 6,5 week in het ziekenhuis gelegen. Ze is volledig hersteld gelukkig, maar thuis werd het er niet beter op.

Na nog wat 531 varianten (de keuze is reuze), kreeg ik eindelijk de ballen om de krachtsport te gaan doen die altijd al indruk op me had gemaakt: gewichtheffen. Deze keuze kwam mede door het log wat ik was gaan volgen van Nicky!. Deze sport beoefen ik nu nog steeds, al heb ik vanwege burn-out klachten de laatste maanden niet of nauwelijks kunnen trainen.

Ondertussen heb je ook een gelukkige relatie met Nicky?
Ik heb inmiddels een geweldige relatie met Nicky, sterker nog we gaan in oktober trouwen! :D

Gefeliciteerd :D Dus eigenlijk kunnen we stellen dat jullie het 1ste Dbb koppeltje zijn dat gaan trouwen? Jullie hebben elkaar hier leren kennen, toch?
Wij hebben elkaar hier op DBB leren kennen idd, in eerste instantie dmv van de interesse in het gewichtheffen en het feit dat we beiden jonge kinderen hadden. In de loop van de jaren leer je elkaar natuurlijk beter kennen en gaat de rest buiten het forum om, maar het eerste contact tussen ons was op DBB. :D

Hoe ben je op het idee gekomen om fysio te worden?
Een vriend van mijn ouders is manueel therapeut en acupuncturist. Aangezien ik met voetbal en basketbal al regelmatig in de kreukels lag, behandelde hij me al af en toe. Ik had tot aan 6 VWO geen idee wat ik wilde gaan doen en vond sport en het menselijk lichaam wel erg interessant. Zodoende ben ik de fysiotherapie opleiding gestart in een tijd dat er echt totaal geen zicht op een baan was in de fysiotherapie (mid jaren 90). In mijn laatste jaar van de opleiding was ik echter al aan het werk in een ziekenhuis in Rotterdam, nog voor ik mijn diploma had dus. :D

En uiteindelijk heb je besloten het ziekenhuis te verlaten om voor jezelf te beginnen?
Ik heb een jaartje in het ziekenhuis gewerkt, waarna ze een beetje moeilijk gingen doen met mijn contract (steeds weer een tijdelijk contract aanbieden, schoot niet op). Ik kwam toen per toeval in een particuliere praktijk terecht in Krimpen a/d IJssel waar ik uiteindelijk 11 jaar gewerkt heb als fysiotherapeut en later als manueel therapeut. In 2012 heb ik toen de praktijk van "mijn grote voorbeeld" overgenomen in Dordrecht. In 2016 ben ik een tweede praktijk begonnen in Landgraaf.

Hoe is dat nou, fysio op een bodybuildingforum? Word je niet doodgegooid met allerlei vragen?
Als fysiotherapeut op een forum als DBB is het een beetje dubbel. Er zijn er een hoop die om gratis advies vragen en mijn inbox is daardoor voorheen erg druk geweest inderdaad. Later word je daar een stuk selectiever in wie je wel en niet van advies voorziet. Zeker leden waar ik nog nooit van gehoord heb negeer ik tegenwoordig gewoon, daardoor is mijn inbox een heel stuk rustiger geworden. Ook discussies met mensen op dit forum over oa blessures is doodzonde van de tijd. Ik heb diep respect voor bijvoorbeeld Gymz die het blijft proberen. Niks zo frustrerend om discussies aan te gaan met mensen die echt weinig kennis van een onderwerp hebben, maar door hun Google skills denken de waarheid in pacht te hebben. Daar heb ik allemaal geen tijd meer voor.

Aan de andere kant heb ik inmiddels behoorlijk wat serieuze krachtsporters uit alle uithoeken van de Benelux op mijn behandelbank gehad, die hebben mij ook via dit forum gevonden.

Heb je een paar tips voor de doorsnee leden qua blessure preventie en/of mobiliteit ?
Wat betreft blessure preventie is het eigenlijk heel makkelijk, het is dus zeker voor de ervaren sporters een grote open deur die ik in trap. Het is echter wel iets waar er een groot verschil bestaat tussen weten en doen.
Mobility werk en een gedegen warming up zijn zeer belangrijk. Je wil je lichaam op alle vlakken voorbereiden op een goede training en dat kan alleen als je gewrichten voorbereid zijn op de maximale bewegingsuitslagen die nodig zijn bij de lift van die dag. Dit is me bij mijn eigen trainingen vooral duidelijk geworden toen ik ben gaan gewichtheffen (ik was toen tevens al 30+ dat werkt ook mee natuurlijk). Dit is mobility werk. Mobility is dus niet stretchen, dat is totaal iets anders.

Een mooie mobility drill waar ik zelf elementen uit haal voor mijn training (ik gebruik niet alles, daar heb ik geen tijd voor, het gaat erom dat je jouw lijf voorbereid op jouw training) is die van Greg Everet:


Daarna altijd beginnen met een lege barbell, langzaam opwarmen in kleine stapjes. Dit betekent niet dat je een ton aan volume moet doen in je warm up sets. Ik doe vaak maar doubles of triples, maar je moet voelen dat je je volledige range of motion haalt in je warming up, voor je er serieus gewichten aan gaat hangen.

En dan natuurlijk je techniek die moet zo goed mogelijk zijn. Let op, zo goed mogelijk, dus niet 100% perfect, dat is namelijk een utopie in de praktijk. Zelfs de hele grote sporters hebben dit lang niet altijd.

Nog even voor de minder ervaren sporters onder ons, wat houdt het begrip 'gewichtheffen' precies in? Wat maakt het anders dan bijvoorbeeld Bodybuilding of Powerlifting?
Het is de meest technische krachtsport die er is. Naast kracht, spelen factoren als explosiviteit, atletisch vermogen en timing een grote rol. De Snatch (trekken) en Clean and Jerk (stoten) zijn samengestelde oefeningen waar ook wel wat lef voor nodig is. Deze combinatie maakt het lastig, maar o zo uitdagend.

Onze main lifts worden ondersteund met squat-werk, deadlift- danwel pullwerk en presswerk. Omdat de lifts ter ondersteuning zijn van trekken en stoten, ziet de techniek er ook wel iets anders uit. Onze squat heeft andere prioriteiten dan bij powerlifting. de deadlift doen we vanuit een cleanpositie en met cleangrip waardoor ook andere spierbelasting is en het presswerk doen we in jerkwijdte en jerkgrip. Dit zijn voor ons dus assistance oefeningen die aan het eind van de training worden gedaan, alvorens we, mits nog voldoende energie, afsluiten met wat bb werk: pompen op gevoel (eerlijk gezegd zouden we dat meer moeten doen)

Jij ziet in je fysiopraktijk natuurlijk allerhande klachten en blessures voorbijkomen. Wat is nu de meest voorkomende blessure? En hoe valt deze te voorkomen?
De klacht die ik het meeste zie bij powerlifters en strongman atleten is een "blokkade" of "dispositie" van het bekken. Met andere woorden: het bekken beweegt niet goed en dit heeft zijn weerslag elders in de bewegingsketen, meestal de rug, de heup en de knie.

In eerste instantie kan je daar het beste toch eerst voor langs bij een goede manueel therapeut, osteopaat of chiropractor (liefst optie 1, omdat ik dat zelf ben ). Het bekken is nogal een complex gewricht en de "blokkade" is vaak 3D van aard. Vaak is het daarna handig gerichte stretches of zelfs lokale spierversterking te doen. Dat is wel maatwerk.Als je gewoon een circuit voor "je onderkant" wil doen kies dan bijvoorbeeld voor de limber 11 routine (Google is je vriend).

Kun je iets vertellen over jouw eigen blessureverleden? En hoe je dit hebt opgelost, met jouw kennis van zaken?
Ik heb wat heupklachten gehad met squatten, die pas weg zijn gegaan toen ik high bar ben gaan squatten. Dat was ook niet echt een blessure maar meer een ongemak. Mijn enige echte blessure met krachtsport is mijn rechter schouder geweest. Deze blessure kwam door een combinatie van een slechte snatch techniek en te weinig mobiliteit in vooral mijn bovenrug.

Het heeft lang geduurd voor ik er helemaal vanaf was, maar dat komt doordat ik net als alle patiënten er eerst te lang mee door loop voor ik er echt wat aan ga doen. De oplossing was dus de strek mogelijkheid van mijn bovenrug verbeteren en mijn schouder stretchen (kapsel) om weer een volledige mobiliteit te krijgen. Het komt dus zoals ik eerder al zei neer op zorgen voor een volledige rom die jij nodig hebt voor jouw training. Bereid het lichaam goed voor, dan kan alleen een slechte techniek je nog maar slopen.

Ik lees vaak dat voeding ontstekingen kan verhelpen/voorkomen, is dit een mythe?
Met voeding kan je heel veel interne problemen voorkomen. Ik heb dat eerder al met diëten gemerkt, maar de laatste maanden helemaal nu ik voedingsbegeleiding krijg om mijn burn-out aan te pakken. Dit werkt fantastisch! Maar goed dit is slechts mijn persoonlijke ervaring, ik ben geen voedingsdeskundige.

Wat zijn nu je doelen binnen het gewichtheffen? Wil je mee gaan doen aan wedstrijden, of heb je dat al gedaan?
Mijn doel op dit moment is weer kunnen gewichtheffen. Ik ben op dit moment herstellende van burn-out klachten (almost there), maar heb nog geen groen licht om weer echt te gaan trainen. Ik train nu dus een beetje voor de lol en niet gericht. Ik heb afgelopen december wel mijn eerste wedstrijd gedraaid (de laatste kans) en zou dat in de toekomst wel weer willen doen.

En hoe is je wedstrijd in december gegaan?
Niet zo best. 2 weken daarvoor had ik bij een jerk de stang achter me gedropt, maar niet ver genoeg, dus ik kreeg 82,5kg op mijn onderrug. Ik kon 2 weken niet op mijn rug slapen of fatsoenlijk trainen. Met de snatch daardoor voor een powersnatch gegaan met de wedstrijd (70kg) en de clean&jerk uiteindelijk 90kg gedaan. Beide net onder mijn PRs dus niet slecht, maar met mijn kracht stats van voor het gewichtheffen zou ik al hoger moeten zitten, dat ga ik straks anders aanpakken.

En wat ga je dan anders aanpakken, als je weer voluit kan trainen? Hoe ziet uberhaupt een wekelijks trainingsschema van een gewichtheffer eruit?
Ik trainde bij een gewichthef coach. Zijn trainingen bestonden eigenlijk altijd uit een (power)snatch of (power)clean(&jerk), gevolgd door pull assistence (clean pull/snatch pull), soms een deadlift variant en elke training squats. Wat ik voor mij als beginner gemist heb zijn vooral meer techniek drills en ik heb het idee dat mijn basis kracht enorm achteruit gegaan is sinds ik met gewichtheffen begonnen ben. Ik zou dus mijn squats en deadlift varianten meer aandacht geven. Eind van de training zou ik dan nog wat hypertrofie oefeningen doen, volgens de Chinese gewichthef filosofie. De Chinese stijl van gewichtheffen ben ik erg voorstander van.

Nog even over die burn out, heb je tips om daar mee om te gaan en hoe je het eventueel kunt vermijden in de toekomst?
Een burn out vermijden is wel een lastige, omdat dat deels ook een beetje in een persoon opgesloten ligt. Iemand die graag met een dekentje op de bank ligt en zich niet zo snel druk maakt zal het dan ook niet zo snel krijgen. Bij mij kwam het voornamelijk door een enorme klote situatie thuis (leven met mijn ex was een living hell wat zelfs erger werd met de jaren) waardoor ik nog meer in mijn werk vluchtte.

Stap 1 was dus eindelijk de ballen hebben daarmee te stoppen en met de dame die ik 20 jaar eerder had moeten leren kennen verder te gaan! :heart:
Stap 2 was werk weer als iets leuks leren zien, kwaliteit van patiënten behandelen boven kwantiteit. Ik maak dus minder lange dagen tegenwoordig en plan mijn pauzes niet meer vol.

Die 2 stappen zijn de basis waarom het me niet meer gaat overkomen. Ik heb nu een geweldige vrouw die me energie geeft en ik benader mijn werk meer als werk en niet als way of life.

Om van een burn out af te komen als je er eenmaal in zit is nog een lastige. De huidige opvattingen zijn toch wel vaak dat de accu helemaal leeg is en je jezelf niet te zwaar moet belasten en na eerst volledig in de ziektewet te gaan langzaam weer kleine stapjes in je werk te zetten. Dit is onzin en duurt veel te lang. Zowel Nicky als ik hebben op de piek van onze burn out gewoon 50u per week gewerkt, dit soms zonder reistijden meegerekend.

Ik heb in dit geval het geluk meer connecties te hebben in het medische en heb de hulp ingeschakeld van collega Erik van Putten ([Link niet meer beschikbaar]). Hij is naast fysiotherapeut, manueel therapeut en sport fysiotherapeut ook orthomoleculair therapeut. Hij legde me uit dat een burn out niet iets psychisch is, maar een uitputting van diverse chemische systemen in je lichaam waardoor je hormoon as ernstig verstoord raakt (meer info: [Link niet meer beschikbaar]). We zijn een strikt dieet gestart, aangevuld met de nodige supplementen en ben na 6 weken al zo enorm opgeknapt dat ik er na fase 2 die morgen start waarschijnlijk over 6 weken voor 90% vanaf ben. Energie lvls zijn al enorm gestegen en ik mag alweer bijna normaal gaan trainen. Mensen die met dit soort klachten rondlopen kan ik dit met klem aanraden.

Er zullen ook wijsneuzen reageren die zeggen dat ik overspannen verwar met burn out en dat mensen met burn out klachten niet eens meer uit bed kunnen komen. De metingen die in het begin gedaan zijn sloegen diep donker in de burn out waardes, dus geloof wat je wilt geloven, I don't care.

Goed dat je er zo positief mee omgaat en het probleem aanpakt, dat is de 1ste stap naar genezing. Dus je hebt door die burn out ook een tijd niet kunnen trainen, merk je verbetering nu je terug aan het ijzer bent gegaan?
Dat is nog te vroeg om te kunnen zeggen. Het niet kunnen trainen ervaarde ik in het begin als stressvol, omdat je je slapper gaat voelen, de spierspanning mist en in je hoofd denkt dat je kleiner gaat worden. Ik mocht alleen simpelweg niet trainen, omdat het herstel van de hpa-as (hormoon as) en het ontgiften van mijn darmen (blijkbaar lag mijn hele darmfunctie op zijn gat, pun intended) mijn lijf al zoveel energie kost dat trainen het proces ernstig zou verstoren.

Na een week of twee in mijn nieuwe dieet en supplementen regime gebeurde er echter iets wat ik niet verwacht had. Ik viel af, zo'n 5kg (5kg ellende noem ik het maar) en raakte mijn vochtpens kwijt. Ook begon ik op 3 specifieke plekken opeens te groeien: mijn traps, borst en kuiten (Marvin lees je mee?). Ik heb hier nog geen verklaring voor anders dan dat mijn lijf al jaren ernstig in de war is geweest en nu een inhaalslag aan het maken is.

Ik train nu sinds een weekje weer volgens een simpel schema. Mijn volume is laag, het gewicht is laag en ik voel me na een training alsof ik onder een vrachtwagen gelegen heb. Squats don't heal, al heb ik op momenten dat ik boos was wel veel gehad aan een high intensity pull sessie (snatch pull, snatch deadlift, clean deadlift).

Het was al duidelijk dat je geen voedingsdeskundige bent maar kun je toch even wat dieper ingaan op dat nieuwe dieet?
Het lichaam is een complex geheel. Er zijn vele systemen die op elkaar inspelen.
Bij deze systemen: het zenuwstelsel, het immuunsysteem, het hormonale systeem, de psyche en het spier- en gewrichtstelsel; zijn de hersenen leidend. De connectie tussen de systemen wordt vaak onderschat.
Wil je een goede algehele gezondheid, dienen al deze systemen perfect op elkaar afgestemd te zijn.
Naar mijn idee, zijn micro nutriënten dan minstens even belangrijk als macro nutriënten. Zij zorgen ook voor balans in hormonale systemen, waardoor de voeding die je binnen krijgt, beter benut wordt.

Op dit moment ben ik bezig met herstel van darmproblematiek. Ik maakte de fout om vooral snel voedsel te nuttigen om macro's op orde te krijgen.Nu zie ik steeds meer welke negatieve effecten dat heeft gehad. Continue opgeblazen gevoel, continue eczeem, Uitslag op bovenarmen, afbrokkelende nagels, haaruitval etc.
Ik zet nu in op drie maanden volledig mijden van gluten, lactose en suikers. Ik eet biologisch. Als mijn darmproblematiek hersteld is, stress gereduceerd. Dan ga ik pas weer denken aan bouwen.

Je hebt dus je eigen fysiotherapie praktijk(en). Wat komt er zoal kijken bij het opzetten hiervan? En ben je van plan je imperium nog verder uit te breiden?

Ik heb in 2012 een praktijk te Dordrecht geopend en in 2016 een praktijk te Landgraaf. Eigenlijk groeit die laatste verbazingwekkend snel en vrees ik dat de pas verbouwde ruimte aan huis binnenkort te klein gaat worden. Ik weet echter nog niet precies de richting die ik op wil. Verder specialiseren en daardoor steeds meer enkel bij de complexere problematiek terechtkomen of juist, gezien het huidige zorgstelsel, zorgdragen dat ik naast de manuele therapie, voldoende voor handen heb of buiten de zorgverzekeringen om kan werken. Ik zal nooit een keten worden, die ambitie heb ik niet.

En waarin zou je je dan willen specialiseren?
Ik ben continue op zoek naar de nieuwste methoden en technieken. De meest uitdagende patiënten hebben al tig opties geprobeerd voor ze bij mij terechtkomen en zien me als laatste mogelijkheid. Deze doelgroep: die van de complexe ketenproblematiek past bij mij en zorgt ervoor dat ik continue op de hoogte wil zijn van de nieuwste methoden en technieken.

Alweer een jaar geleden dat ik de interessante methodiek Fascia-manipulatie volgens Stecco heb geleerd!
De wetenschap achter de anatomie en functie van de lichaamsfascie heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen. De familie Stecco is hier de grondlegger van. De mechanische eigenschappen van de fascie zijn zo uitgebreid en complex dat we eindelijk betere verbanden kunnen leggen bij uitgebreide keten problematiek. Ik hoorde vorig jaar bij de eerste groep van 20 therapeuten in de Benelux die deze cursus met succes afgerond heeft.

Hier zou ik me graag verder in verdiepen. Maar ook de Rapid Release methode ben ik benieuwd naar en ik blijf bijscholen met dry-needling. Ik ben nu ook begeleider wat ervoor zorgt dat je op meta-cognitief niveau flink over de stof moet weten en zo steeds een stapje verder komt.

Echter, heb ik ook interesse in aanpalende vakgebieden. Wie weet ga ik nog wel eens wat doen richting osteopathie of orthomoleculaire therapie als aanvulling op mijn kennis en kunde.

Als jij een dag de baas van het forum mocht zijn, wat zou je dan doen?
Als ik een dag de baas van het forum zou zijn zou ik niks veranderen, ik denk dat het forum prima draait zo.

Heb je nog suggesties voor een volgend interview?
Ik denk dat Joost (IRONSLAVE ) een interessante optie is.

-----

We willen DieNase graag hartelijk danken voor zijn deelname aan dit interview!
 
First:marvin:

Mijn voeding veranderde toen van crap, naar meer gerichte crap (lees meer chocomel etc, het dikke powerlifter dieet).
:roflol::roflol:

Ondertussen heb je ook een gelukkige relatie met Nicky?
Ik heb inmiddels een geweldige relatie met Nicky, sterker nog we gaan in oktober trouwen! :D
Nogmaals gefeliciteerd!!:woot:

We zijn een strikt dieet gestart, aangevuld met de nodige supplementen en ben na 6 weken al zo enorm opgeknapt dat ik er na fase 2 die morgen start waarschijnlijk over 6 weken voor 90% vanaf ben. Energie lvls zijn al enorm gestegen en ik mag alweer bijna normaal gaan trainen. Mensen die met dit soort klachten rondlopen kan ik dit met klem aanraden.
Goed te lezen dat het beter gaat!!:thumbs:

Na een week of twee in mijn nieuwe dieet en supplementen regime gebeurde er echter iets wat ik niet verwacht had. Ik viel af, zo'n 5kg (5kg ellende noem ik het maar) en raakte mijn vochtpens kwijt. Ook begon ik op 3 specifieke plekken opeens te groeien: mijn traps, borst en kuiten (Marvin lees je mee?). Ik heb hier nog geen verklaring voor anders dan dat mijn lijf al jaren ernstig in de war is geweest en nu een inhaalslag aan het maken is.
:roflol: Wat vor dieet moest ik ook alweer gaan volgen? Vochtpens weg...groeiende kuiten:heart:
 
Laatst bewerkt:
SECOND
 
Tldr

:trollface:
 
Mooi interview.

Als ik het goed begrijp heb je Nicky geregeld via dbb? Boks ouwe :D
 
Heel tof open interview!
 
Leuk om te lezen! Ging volgens mij om the locust (steven) en niet zijn broer maar zusje. :D
 
Leuk interview!
 
Mooi om te lezen en ook erg herkenbaar!
Wat fijn dat je er weer wat meer boven op bent en Nicky! Natuurlijk ook.
 
Mooi interview waarin we de figuur Jaap best wel leren kennen. En het verhaal over verband tussen voeding, hypofysaire as en burnout zet mezelf ook wel een beetje aan het denken .....
Ha, ha, Nicky liet een tijdje terug al eens (per ongeluk?) het woord trouwjurk vallen in een discussie. Gefeliciteerd hoor!
 
Mooi interview waarin we de figuur Jaap best wel leren kennen. En het verhaal over verband tussen voeding, hypofysaire as en burnout zet mezelf ook wel een beetje aan het denken .....
Ha, ha, Nicky liet een tijdje terug al eens (per ongeluk?) het woord trouwjurk vallen in een discussie. Gefeliciteerd hoor!
Is een aanrader neet61, herstel is vele malen sneller dan de traditionele aanpak van burn-outs.

Nicky! zegt trouwens nooit iets per ongeluk. ;)
 
Mooi interview waarin we de figuur Jaap best wel leren kennen. En het verhaal over verband tussen voeding, hypofysaire as en burnout zet mezelf ook wel een beetje aan het denken .....
Ha, ha, Nicky liet een tijdje terug al eens (per ongeluk?) het woord trouwjurk vallen in een discussie. Gefeliciteerd hoor!
Nee hoor, sinds 2e kerstdag al verloofd...

En wat betreft Burn-out.. Je kunt er maar beter tijdig bij zijn, liever nog voorkomen dus als het je aan het denken zet : succes
 
mooi open verhaal :thumbup:
lekker dat alles de goede kant weer opgaat
en veel geluk in jullie voorgenomen huwelijk
 
Back
Naar boven