MuscleMeat

IvdM Juni 2020 - Biomek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LM

well mannered, bad behaved
Moderator
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 mei 2013
Berichten
8.924
Waardering
8.945
Deze maand had ik de eer om Biomek te interviewen. Hij viel mij altijd vooral op door zijn foto's van gehaktballen, tattoos en goede posts in de AAS sectie van dit forum. Ik was dus erg benieuwd naar de man achter de naam.

- Wie is Biomek?
Mijn echte naam is Devin. Ik ben inmiddels 31 jaar oud en ik woon in hartje Gouda. Ik werk al bijna 9 jaar op de ICT afdeling van een stichting voor gehandicapte mensen, Gemiva SVG. Ik draag mee aan het IT netwerk en digitale apparatuur voor alle zorgmedewerkers, zowel in beheer als support. Ik doe dus inhoudelijk zelf niets met zorg maar ik profiteer wel lekker mee van de zorg CAO :thumb:

Bij deze werkgever heb ik een zeer comfortabele positie voor mezelf gecreëerd. Ik woon 5 minuten lopen van mijn werk, ik doe mijn werk met mijn ogen dicht, ik krijg goed betaald, en ik mag tijdens werktijd gewoon m'n maaltijdjes opwarmen wanneer ik dat wil. Ik mag dus echt niet klagen en dat doe ik gelukkig ook niet. Voor iemand met een bodybuilding hobby is dit natuurlijk een ideale situatie.

- Hoe ben je in deze sport gerold?
Als tiener had ik best wel wat overgewicht. Tot mijn 18e heb ik met een vetpercentage gelopen van rond de 25 a 30 procent (niet gemeten, is een schatting). Vanaf mijn 18e/19e ben ik rond de 15kg afgevallen in een paar maanden tijd. Dit was echter niet door sporten of dieten, maar laten we het even op een "ongezonde levensstijl" houden met de nodige feestjes en oppeppende middelen. Pas toen ik dat zag realiseerde ik me eigenlijk hoe dik ik was, en besloot ik om vanaf dat vetpercentage lid te worden van een gym.

De keuze om krachttraining te doen was heel voor de hand liggend: mijn oudere broer ovation. Mijn broer deed al aan bodybuilding toen ik zelf rond de 10 jaar oud was, en hij heeft ook een paar wedstrijden gedaan. Ik kreeg dus al wel het één en ander vroeg mee. De eerste periode van mijn gymlidmaatschap ging precies hetzelfde als bij 95% van alle gymleden: dan weer een paar maandjes trainen, dan weer een half jaar niet, dan weer wel, dan weer niet. Geen enkel benul van de rol van voeding. Echt een cliché geval dus. Vanaf dat ik bij mijn huidige werkgever ging werken ben ik pas eigenlijk gaan "tellen" hoe lang ik train, en dat is nu bijna 9 jaar.

Mijn fascinatie voor grote spieren en brede gasten komt voort uit mijn innerlijke nerd persoonlijkheid: videogames en Dragon Ball Z.

Mijn fascinatie voor het trainen in de realiteit komt vooral door mijn oudere broer. Ik zag namelijk wat zijn training voor effect had op zijn fysiek en dat was toch wel mind blowing. Ondanks dat duurde het toch lang voordat ik zelf de keuze maakte om te gaan trainen.

- Wat heeft ervoor gezorgd dat je ben blijven plakken?
Aangezien ik bij mijn huidige werkgever zo weinig reistijd heb, kreeg ik er veel tijd bij om structureel bezig te zijn met training en voeding. Ook was ik vanaf dat moment veel op Youtube te vinden om video's te kijken van bodybuilders en wat zij te vertellen hebben. Niet alleen voor training tips, maar vooral tips over mindset en motivatie hebben ervoor gezorgd dat ik er helemaal in zat. De video's die ervoor hebben gezorgd dat ik qua mindset en motivatie toch altijd naar de gym ben geweest zijn Kai Greene - A Day In The Life en Dorian Yates - Blood & Guts.

Nadat mijn broer, na lange tijd niet getraind te hebben, weer begon met trainen zijn we uiteraard een aantal keer samen gaan trainen. Het is bizar hoeveel trucjes ik leerde van hem. In één trainingsessie met mijn broer leerde ik meer dan een half jaar Youtuben bij elkaar. Ook zijn we een paar keer samen gaan trainen bij zijn voormalige coach Willem Jonkman. Ook hierbij weer hetzelfde, erg veel geleerd van deze trainingsessies.

- Hoe zijn jouw trainingen opgebouwd en waarop zijn ze gebaseerd?
Wat ik zelf vooral belangrijk vind is om enigszins bij de basis te blijven. Ik geloof niet in allerlei exotische oefeningen die er heel moeilijk en interessant uitzien maar uiteindelijk geen enkele toegevoegde waarden hebben. Ik probeer het simpel te houden. Concreet betekent dat voor mij:

Borst: flat bench, incline bench, dumbbell fly
Rug: Bent over row, lat pulldown, seated row en soms pull ups of chinups
Benen: squats, front squats, stiff legged deadlift, leg curl en leg extensions. Soms split squats voor de afwisseling.
Schouders: shoulder press, side raises, upright row, reverse fly
Triceps: dips, rope pulldown, dumbbell tricep extensions
Biceps: curls curls curls

Met rug speel ik wel veel met handposities en grip. Voor pulldowns bijvoorbeeld wissel ik graag af tussen een wijde grip of een onderhandse grip.

Ik heb hele lange tijd met pyramide sets gewerkt omdat ik dat gewoon heerlijk vind aanvoelen. Maar dat iets heerlijk aanvoelt betekent niet perse dat het het meest effectief is. De laatste periode ben ik me wat meer gaan richten op de RPE trainingsmethode (rate of perceived exertion). Ik probeer dan op RPE8 of RPE9 te zitten. Een opwarmset, hooguit twee, en dan gelijk het volle gewicht.

Oh, en ik doe geen cardio. Ik haat cardio.

- Hoe ziet een gemiddelde (trainings)week er uit?
Ik heb over de jaren heen verschillende dingen geprobeerd, maar toch kom ik altijd terug op de volgende spiergroep combinaties. Ongeacht welke dag het is.
- Borst + armen
- Rug + schouders
- Benen + buik
- Repeat
- Vooral geen cardio. Ik haat cardio.

- Hoe train je in Corona tijd?
Ik had hele goede hoop om met een dumbbell setje van 2 x 15kg de Corona tijd door te komen, zodat ik in ieder geval het minimale kon doen. Dat ging prima, de eerste 2 trainingen. Daarna had ik echt zoiets van "waar ben ik mee bezig, dit heeft toch geen enkel nut?".

Toen werd er aangekondigd dat op 1 september pas de sportscholen weer open gaan. Op dat moment besloot ik volledig homegym te gaan en ook m'n sportschool op te zeggen. Als het goed is komen er deze week of volgende week wat spullen binnen, en kan ik gewoon weer vol gas aan de slag! :thumb:

- ATX Folding Wall Rrack
- ATX Death Bar
- In totaal 3x2 meter aan rubberen matten
- Voor nu 80kg aan schijven maar daar komt meer bij

- Waar heb je je kennis opgedaan?
Praktijk kennis van mijn broer, daar kan ik heel kort in zijn :D

Theoretische kennis vooral op dit mooie Bodybuilding.nl forum. Ik heb hier bijvoorbeeld heel veel geleerd over voeding en AAS. Met name de posts van Galen en Big Cat (RIP).

Ik ben ook best wel een tijd member en moderator geweest op het GH15 forum. Big Cat heeft daar erg veel nuttige informatie gepost (andere members ook wel maar dat was op één hand te tellen). Veel members zijn daar weggegaan en het niveau ging mijlenver omlaag, dus ik ben daar zo snel mogelijk weer opgerot.

Ook heb ik veel geleerd uit video's van mijn favoriete bodybuilders. Vooral uit interviews met Dorian Yates, Kai Greene, Tom Platz etc.

- Wat vind je het aller lekkerst om te trainen?
Dat is, en zal altijd blijven: borst en armen samen. No question.

- Wat zijn op dit moment je fysieke- en krachtstats?
Voor iemand die al 9 jaar krachttraining doet zullen sommigen misschien betere stats verwachten, maar in die 9 jaar ben ik niet 100% non-stop consequent geweest. Dat zijn er denk ik maar weinig. Op dit moment zijn mijn fysiek stats:
Lengte: 184cm
Gewicht: 104kg
Vet: 12%

En mijn huidige kracht stats:
Squat: 160kg x 6 reps
Bench: 130kg x 2 reps
Deadlift: 160kg x 1 rep (heb maar een paar keer gedeadlift lol)

Ik heb nooit echt gegeven om kracht. Ik ben tenslotte geen powerlifter en ben nooit echt op zoek gegaan naar mijn 1RM van bepaalde oefeningen. Ook vind ik low reps gewoon boring. Bodybuilders doen reps.

- Wat en hoe eet je om groot en sterk te worden?
GEHAKTBALLEN! :flexgrin::flexgrin::flexgrin:

Uiteindelijk is het belangrijkst om aan je macro doel en caloriebehoefte te komen. Ik heb mijn macro's op dit moment ingesteld op 280gr eiwit, 245gr carbs en 78gr vet. Dit komt neer op 2800 kcal en is bedoeld om te cutten. Normaal gesproken zou ik het in een cut instellen op 3000 a 3200 kcal maar vanwege de huidige coronasituatie kan ik niet trainen zoals ik gewend ben, dus stel ik m'n caloriëen wat lager in.

Ik heb door de jaren heen best wel wat manieren gevonden om gewoon heerlijk lekker te eten maar dat het toch "verantwoord" blijft. Ik kies een magere eiwit bron, ik kies een koolhydraat bron, en ik kies een smaakje.

Bijvoorbeeld kip, rijst met een woksaus. Pasta, gehakt met een pastasaus. Gehaktballetjes in tomatensaus met een italiaanse bol. Pangafilet met een aardappel variant zoals krieltjes, schijfjes, partjes uit de oven, noem maar op. Een harde (brood)bol met kipfilet, kalkoenfilet, ossenworst of casselerrib. Proteine pancakes bestaande uit eieren, havermout, yoghurt en/of whey.

Zolang je alles meerekent qua saus en/of toevoegingen is er niets aan de hand en kan je gewoon heerlijk eten terwijl je toch prima kan afvallen. Zolang je geen wedstrijden doet hoef je niet extreem dingen te schrappen. Voor voorbeelden kan je mijn posts erbij pakken in het "Post je maaltijden (met pics)"topic! :D
1.png
2.png
3.png
4.png
5.png


- Wat is je lifetime goal?
Dit vind ik een hele moeilijke. Wat ik vooral belangrijk vind is om te proberen zo gelukkig mogelijk te zijn, een enigszins comfortabel leven te leiden en vooral altijd trouw aan mezelf te blijven.

- Wat doe je naast trainen nog meer in je (vrije)tijd?
Tattoos, gamen, series en films kijken, muziek luisteren, eten, stukje wandelen met mijn vriendin. Uitgaan doe ik zo goed als niet omdat ik zo introvert ben als de pest :roflol:

Ik heb een lange tijd muziek gemaakt (industrial hardcore, oftewel HERRIE) maar hier ben ik enkele jaren geleden mee gestopt omdat ik steeds kritischer werd en de lat veel te hoog legde voor mezelf. Hierdoor verloor ik alle motivatie en ben ik er uiteindelijk mee gestopt. Ik sta zelfs met één van mijn tracks op de CD van Ground Zero Festival 2013 (CD3, gemixt door mijn favoriete hardcore act The Outside Agency).

- Heb je nog tips voor de beginners?
- Stel je doel vast.
- Blijf bij de basis.
- Blijf bezig met je doelen, ook buiten de sportschool (lees erover, kijk video's, wordt lid op een forum).
- Geef niet gelijk op als er iets mislukt. Zet je er overheen en ga door.

- Waar zien we jou over een jaar of 15?
Ik heb heel veel moeite met deze gedachte. Altijd al gehad. Soms heb je voor jezelf een bepaalde verwachting over X aantal jaar en vervolgens blijkt alles compleet anders te lopen dan je had gewild of dan je had gehoopt. Ik hoop dat ik tegen die tijd nog steeds gelukkig ben, gezond ben en nog steeds in staat ben om te sporten.

- Je plaatst wel eens foto's van je tattoos op het board. Vertel daar eens wat meer over?
Heel simpel: ik ben verslaafd aan tattoos en ik wil het liefst helemaal onder zitten. Behalve m'n gezicht.

Allebei m'n armen zitten vol, inclusief m'n handen. M'n hele borst zit vol, en aan één kant loopt er een stuk vanaf m'n schouder naar m'n nek/trap en tot achter m'n oor. M'n rug, buik, benen zijn vrij. Het is dat het zo duur is anders had dat ook allang vol gezeten. Ook ben ik ontevreden over mijn linkerarm, dus die krijgt nog een keer een makeover.

De eerste en tweede foto zijn in de biomechanical tattoo stijl. Hier komt ook mijn username Biomek vandaan. De eerste foto gaat meer de bio-kant op, en de tweede meer de mechanical-kant. De twee uilen op de derde foto zijn mijn trots! En op de vierde foto een day of the dead girl die nog steeds nagelopen moet worden. Kreeg helaas ruzie met de betreffende artiest, en ben daarna andere dingen gaan tatoeëren.

Mijn linkerarm ben ik dusdanig ontevreden over dat ik er eigenlijk niet eens een foto van wil plaatsen. Het is niet dat het er ècht niet uitziet, maar het is gewoon niet af. Gelukkig wel makkelijk te coveren dus dat gaat goed komen :)

t1.jpg
t2.jpg
t3.jpg
t4.png


- Wie zijn jouw voorbeelden?
- Wederom mijn broer (geen uitleg nodig)
- Dorian Yates (zijn work ethic, zijn kijk op het leven, zijn kalme houding, zijn vermogen om logisch na te denken)
- Joe Rogan (motivatie, mindset)
- Tom Platz (zijn filosofie en liefde voor de sport is fantastisch)
- Brock Lesnar (gewoon echt een beest)
- Gordon Ramsay (oh jazeker)
- Guy Aitchison (grondlegger van de biomechanical tattoo stijl)
- Dave Chappelle (de meest komische man op aarde)

- Heb je nog suggesties voor het volgende interview?
Mijn broer ovation :flexgrin:

- Wie is je favoriete moderator?
Omdat ik me zo vereerd voel omdat LM mij heeft gevraagd voor de interview, kies ik voor.... LM :D:thumb:
 
Leuk geschreven, interessant!
Wel jammer van de weefsels tussendoor.
IMG_20200527_141145.jpg
 
Leuk om te lezen. Mooie tattoeages ook, vind het alleen relatief zonde omdat je je spierdefinities minder goed kan zien, wanneer je er zo veel hebt als jij. Heb je dit ooit in overweging genomen toen je ze zette?
 
Leuk om te lezen. Mooie tattoeages ook, vind het alleen relatief zonde omdat je je spierdefinities minder goed kan zien, wanneer je er zo veel hebt als jij. Heb je dit ooit in overweging genomen toen je ze zette?
Thanx voor de reply! :)

Ik was eerder verliefd op tattoos dan op het trainen, dus in dat opzicht heb ik het niet in overweging genomen. Ook heb ik geen wedstrijdambities dus het zal me niet in de weg zitten in die zin ;)

Ik heb wel gemerkt hoe belangrijk lichtinval is, als je bijvoorbeeld kijkt naar de Insta video in het interview. Als je dat vergelijkt met de foto van m'n arm is dat een wereld van verschil :)
 
Tof interview! Lekker eten, dat zijn goeie tips voor wat variatie in de cut. drool:
Verder dacht ik die in dat filmpje even dat je de broer van wovano was. :p
 
Leuk interview! Kunnen we dat hardcore nummer nog ergens op Youtube terugvinden? Ben wel benieuwd :)
 
2Stronk

Biomek - Realm of Existence (deze is gedraaid op de Ground Zero CD door m'n favoriete hardcore artiesten The Outside Agency). Deze track is ook gemasterd door één van hen, DJ Hidden.

Biomek & Embrionyc - The Sound Of...
Techno-achtig met Embrionyc samen (duitse hardcore artiest)

Biomek - Assuming Direct Control. Losse track door mezelf. Op de cover staat "featuring Embrionyc" maar dat gaat om de andere trsck die op die release staat :p

Biomek & Embrionyc - Our Night
 
Laatst bewerkt:
2Stronk

Biomek - Realm of Existence (deze is gedraaid op de Ground Zero CD door m'n favoriete hardcore artiesten The Outside Agency). Deze track is ook gemasterd door één van hen, DJ Hidden.

Biomek & Embrionyc - The Sound Of...
Techno-achtig met Embrionyc samen (duitse hardcore artiest)

Biomek - Assuming Direct Control. Losse track door mezelf. Op de cover staat "featuring Embrionyc" maar dat gaat om de andere trsck die op die release staat :p

Biomek & Embrionyc - Our Night
Vet man! Jammer dat je gestopt bent, want het klinkt best goed!
 
Vet man! Jammer dat je gestopt bent, want het klinkt best goed!
Thanx man! :)

Het vervelende eraan is dat als je beter wilt worden dat je niet snel tevreden bent, tot op een punt dat je een paar weken bezig bent met 1 geluidje en daarna zoiets hebt van "fuck it, ik begin wel wat nieuws", om vervolgens daar tegen hetzelfde aan te lopen. Dat werd ik een beetje zat :roflol:

Niks was goed genoeg na Realm of Existence, dat blijft m'n trots omdat ie gemasterd is door DJ Hidden en omdat ie op de GZ CD staat.
 
Thanx man! :)

Het vervelende eraan is dat als je beter wilt worden dat je niet snel tevreden bent, tot op een punt dat je een paar weken bezig bent met 1 geluidje en daarna zoiets hebt van "fuck it, ik begin wel wat nieuws", om vervolgens daar tegen hetzelfde aan te lopen. Dat werd ik een beetje zat :roflol:

Niks was goed genoeg na Realm of Existence, dat blijft m'n trots omdat ie gemasterd is door DJ Hidden en omdat ie op de GZ CD staat.
Klinkt inderdaad erg frustrerend haha. Deed je ook draaien op feesten en was het feit dat je track op GZ CD kwam geen opstapje?
 
Klinkt inderdaad erg frustrerend haha. Deed je ook draaien op feesten en was het feit dat je track op GZ CD kwam geen opstapje?
Ik heb op 3 feestjes gedraaid en ik kwam er al snel achter dat dat dus niet mijn ding is. Ik kan heel slecht tegen een zaal vol mensen en dat alle ogen op mij gericht zijn, dan voel me echt oncomfortabel als fuck en dat zuigt me mentaal helemaal leeg :p

Dit was rond dezelfde tijd als die GZ CD maar productie en draaien waren best wel losstaande dingen.
 
Ik heb op 3 feestjes gedraaid en ik kwam er al snel achter dat dat dus niet mijn ding is. Ik kan heel slecht tegen een zaal vol mensen en dat alle ogen op mij gericht zijn, dan voel me echt oncomfortabel als fuck en dat zuigt me mentaal helemaal leeg :p
Grappig, zat deze week een programma te kijken over duo’s gepresenteerd door Sander lantiga. Daar kwam Charlie lownoise aan het woord, die zei ongeveer hetzelfde. Is wel leuk om eens terug te kijken.
 
Back
Naar boven