XXL Nutrition

IVDM - November 2016 - Skatermarvin (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RFFNCK

Super Moderator
Super Mod
10 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
29.195
Waardering
8.335
Het tweede IVDM 'nieuwe stijl' is er!

Dit keer hebben we een man die al lang lid is van het forum. Hij vierde recent zelfs zijn tienjarige jubileum. Bijna 30.000 berichten verder heeft hij zelfs een eigen emoticon (zie onderstaand) vanwege zijn bijzondere eetgedrag, waarover we ongetwijfeld nog meer gaan lezen in het interview. De koning van het cheaten, strafcardio en time under tension, Skatermarvin !!

Natuurlijk willen we Marvin hartelijk danken voor zijn bijdrage aan het interview, hier zijn we erg blij mee!
Laten we meteen maar gaan beginnen met het interview.

:marvin::marvin::marvin:


Op dit forum hebben we natuurlijk een gezamenlijke passie voor bodybuilding en allerlei andere takken van krachtsport zoals bijvoorbeeld powerlifting. Welke tak van sport heeft jouw voorkeur, en waarom? En wanneer is dit voor jou begonnen?
Mijn voorkeur gaat uit naar bodybuilding. Dit begon denk ik in 2004 met het aanschaffen van een enkele dumbbell. Die gebruikte ik thuis om wat curls te doen en verder deed ik enkel wat sit-ups en push-ups.

Toen ik in 2006 op vakantie een bodybuilder (Glenn van der Veen) tegen het lijf liep en in gesprek raakte ben ik besmet geraakt met het bodybuildingvirus. In eerste instantie heb ik thuis een extra dumbbell, verstelbare bench en een preacher curl aangeschaft. Dit heb ik een half jaar volgehouden, voordat ik me uiteindelijk inschreef bij de lokale gym. Ik denk dat ik me rond die tijd ook heb ingeschreven op DBB om meer info over allerlei zaken te vinden.

En hoe is de progressie tot nu toe?
Tja, de progressie is inmiddels wel een beetje gestagneerd voor mijn gevoel en mijn trouwe loglezers kennen mijn (natty) struggles. Ben wel gekomen van circa 67kg skinnyfat tot waar ik nu ben ongeveer 80-82kg met een redelijk laag vetpercentage.

Mijn shape in 2013 was toch wel mijn beste welk ik tot op heden heb neergezet (Een kilootje of 78 bij 1.80m en ? % vet). Zie onderstaande foto's.

Qua krachtstats is het volgende. Al moet ik bekennen dat mijn focus daar momenteel ook niet meer echt ligt:
BP: 1*112.5kg @85kg
SQ: 1*170kg @80kg
DL: 1*225kg @80kg

[300p]
1IdkmW3.jpg
u9npR9y.jpg
[/300p]

Je log is drukbezocht en de vaste lezers weten er natuurlijk alles van; jouw manier van trainen. Kun je eens aan de mensen die je log niet volgen uitleggen hoe jij jouw training aanpakt?
Ik wissel nog al eens af qua schema. Zo heb ik traditionele splits, FB, UB/LB, P/P/L, WSB, Wendler etc. gedaan. Maar uiteindelijk ben en blijf ik gewoon een echte bro-scientist. Ik train stiekem best graag voor pomp, hou van lange time under tension (TUT) en luister maar al te graag naar hoe bodybuilders trainen. Mijn loglezers proberen me al jaren te overtuigen dat het zeker als naturel niet the way to go is.

Tot nu toe hebben ze me nog niet weten te overtuigen..ben behoorlijk eigenwijs.

Hoe vaak ben jij te vinden in de sportschool? En hoe ziet jouw wekelijkse trainingsschema eruit?
Momenteel doe ik UB/LB en train ik zo’n 4 keer per week. Begin vaak met een compound welk vaak gevolgd wordt door isolatie oefeningen. Daarbuiten ga ik weleens naar de gym voor enkel cardio .. meestal heet het dan strafcardio, omdat ik mezelf weer heb misdragen.

Wat betreft voeding kunnen we grofweg een onderscheid maken tussen de ‘brofood’-aanhangers en de mensen die een flexibeler dieet hanteren, onder het mom van ‘if it fits your macros’. Hoe vul jij jouw dieet in, en waarom? Hoe ziet een dag eten eruit voor jou?
Haha, hier wordt het interessant. Eigenlijk ben ik een echte bro-food aanhanger, maar kan me de laatste twee jaar vaak s’avonds en in het weekend slecht aan mijn schema houden. Hierdoor mondt het uiteindelijk toch vaak uit naar een IIFYM’s. Echter fit het vaak totaal niet in de macro’s.

Desalniettemin prep ik al ruim 5 jaar iedere zondag mijn bro-meals voor doordeweeks. Ik werk in principe met trainingsdagen en rustdagen in combi met intermittent fasting (IF). De dagen zien er vaak ongeveer zo uit:

Voeding, Trainingsdag:
7:15 2 koppen koffie
9:00 2 koppen groene thee
11:00 50-120g havermout + 30g whey isolaat (XXL) + 5g rozijnen + multivit + vit D
12:30 100-250g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie + grapefruit
15:00 100-250g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
Pre-workout: ?
Post-workout: 30g whey isolaat
18:30 Avondeten (~750kcals) + 25g nightprotein (XXL)
~1900-2600kcals, E/K/V = minimaal 180g / minimaal 150g / minimaal 45g (20%)

Voeding, Rustdag:
Pre-cardio: 5g BCAA (8:1:1, USP Labs)
7:30 2 koppen koffie
9:00 2 koppen groene thee
11:00 35g whey isolaat (XXL) + 40g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 125g spinazie + blik monster energy zero
15:00 150g kipfilet + 125g spinazie
Pre-cardio: 5g BCAA (8:1:1, USP Labs) + 200mg caffeine
17:30 30g nightprotein (XXL)
18:30 Avondeten (~850kcals)
~1800kcals, E/K/V = 190g (41%) / 110g (24%) / 70g (35%)

Als ik ga cutten/bulken speel ik vaak enkel met mijn carbs (rijst/havermout) op trainingsdagen. Verder ga ik tegenwoordig vaak aan de lage kant zitten, ook op trainingsdagen. Dit ter compensatie van ongepland voedsel en de weekenden..zo ontstond dan ook de vicieuze cirkel van het “Marvinnen”

Je hebt sinds kort je eigen emoticon op het forum. Hoe is dit tot stand gekomen? En hoe bevalt deze gigantische eer je tot nu toe?
Haha, ik vind het een hele eer hoor. Die emoticon komt door mijn verstoorde gedrag rondom trainen en eten, maar voornamelijk door het eten…of moet ik zeggen vreten?

Hierboven noemde ik het “Marvinnen” al. Ik hou me vaak netjes aan mijn prep-meals, totdat er op mijn werk gebak staat…of ik uit eten ga..of thuis de frituur aanslinger in het weekend..

Dit wordt dan veelal gecompenseerd door minder te eten doordeweeks en door strafcardio. Is dit optimaal of gezond? Mogelijk niet, maar weet op deze manier redelijk mijn shape te behouden en kan in mijn ogen maximaal genieten van bijvoorbeeld een all you can eat..

Studeer je, of werk je? En hoe werkt voor jou de combinatie tussen je werk/studie en je sport?
Ik werk alweer een jaar of 7-8 als chemisch analist. Heb op mijn werk ruim voldoende tijd om te eten, mijn meal- en trainingplans te maken en mezelf op DBB te bevinden. Ik ben gewoon erg efficiënt als het om mijn werk draait en ondanks deze randzaken ligt mijn werktempo hoog.

Ook kan ik op mijn trainingsdagen vaak op tijd naar huis, zodat ik meestal al om 16:00u in de sportschool ben.

Heb je ook een voorbeeld? Of sporter waar je tegenop kijkt?
Er is niet echt iemand waar ik echt tegen opkijk. Maar vind een fysiek als bob k wel echt een voorbeeld. Echter met mijn natty struggles gaat dat natuurlijk utopie zijn.

Een veelbesproken onderwerp binnen de sport, en zo ook op dit forum en zelfs in je log en je noemde het al in dit interview, is het gebruiken van anabole steroïden. Hoe sta jij daar tegenover?
Gevoelig onderwerp dit. Ik struggle er voor mij zelf weleens mee, want mijn doel ligt eigenlijk verder dan wat naturel haalbaar is. Echter wil ik wel naturel blijven en dan raak je gewoonweg weleens gefrustreerd.

Waarom ik naturel wil blijven? Ik ben bang voor side-effects, geestelijke veranderingen en ken mezelf te goed. Ook al weeg ik na een paar kuren een kilootje of 95, ik zal dan nog niet tevreden zijn. Wat dat betreft is bodybuilding soms net een ziekte.

Echter keur ik het bij andere niet af. Wel vind ik dat sommige veel te vroeg beginnen of de verkeerde beweegredenen hebben. Het liegen binnen de branche kan mij als gefrustreerde naturel ook wel eens storen. Wat mij betreft zou het geheel gewoon gelegaliseerd moeten worden, dan hoeven we niet met zijn allen zo schijnheilig te doen.

Waar liggen jouw doelen in de sport, zowel op korte als langere termijn?
Doelen?

Mijn doel is om vooral het trainen leuk te blijven vinden en een goede shape te behouden met een relatief laag vetpercentage.

Als jij een advies mag geven aan beginnende sporters, wat zou dit dan zijn?

Doe niet wat ik doe…dat werkt niet!

On a serious note: houd het trainen leuk, varieer en lees veel. Maak van krachttraining meer dan een hobby: maak het een passie!

En wat vind jij een absolute ‘no go’ voor beginners?
Te snel beginnen met kuren. Heb geduld!

Stel, jij was voor een dag de baas van het forum. Wat zou je dan doen?

Eigenlijk vrij weinig, ik zou een bar slechte moderator zijn die alle relletjes gewoon keihard laat escaleren.
Respect voor wat de mods hier op het forum doen en de tijd die jullie erin steken om het leuk te houden.

Nog een belangrijke vraag namens Sanca Saxon : heb je een baard?
Er zit wel wat haargroei op mijn gezicht, want als ik dat weghaal lijk ik wel 15 jaar oud. Maar mag je het ook een baard noemen? Denk het niet, het zijn eigenlijk meer uit de hand gelopen stoppels..

Heb je nog suggesties voor een volgend interview?
Ik volg behoorlijk wat logjes, dus vind het moeilijk een keuze te maken.
Basma , Pillz , wwe of misschien een keer een dame, zoals Natty87 of SP1988

Dit is overigens hoe ik aan mijn forum naam kom. Doe het niet vaak meer, maar kan het nog steeds..

[600p]
UQvN6L7.jpg

[/600p]


En dat was het weer voor dit interview! We willen Marvin graag nogmaals bedanken voor de medewerking en we horen graag wat jullie van het interview vinden!

:marvin::marvin::marvin:
 
Spot for sale.
 
Leuk interview.

Hoe oud ben je eigenlijk marvin?
 
Leuk!

Had wel een aparte vraag over apenkoppen verwacht.
 
Strong betoog.

I r8 7/8 m8


:marvin::marvin::marvin::marvin::marvin::marvin:
 
Als jij een advies mag geven aan beginnende sporters, wat zou dit dan zijn?
Doe niet wat ik doe…dat werkt niet!
:roflol:
 
Antwoorden die volledig bij Marvin passen... echt herkenbaar in ieder geval!

Had wel een aparte vraag over apenkoppen verwacht.
+1
 
Leuk interview.

Hoe oud ben je eigenlijk marvin?
30 alweer inmiddels ;)

Leuk!

Had wel een aparte vraag over apenkoppen verwacht.
Over die apenkoppen kan ik redelijk kort zijn. Ik houd nogal van snoep en heb er een handje van mijn cheats in mijn hoofd redelijk goed bij te houden en zo verscheen er regelmatig in mijn log dat ik 3, 4, 5, 6 of gewoon heel veel apenkoppen at..

Weet niet meer precies wat zijn forum naam hier is, maar een loglezer heeft toen mijn trainingsrating bedacht..de apekoppen:

MDmuBMh.gif


Eerlijkheid duurt het langst..:rolleyes:

Antwoorden die volledig bij Marvin passen... echt herkenbaar in ieder geval!

+1
Thanks, verder: Zie reply onder 040B
 
Haha prachtig.
 
Leuk interview Marvin. Je blijft gewoon een sympathieke gast :)


(Ik haat je nog steeds omdat je alles eet wat ik wil eten, just so you know.)
 
Leuk interview, maar om nou 15 keer een verwijzing te maken naar natty of natural training was niet erg bevorderend voor de leeskwaliteit.
:marvin:
 
nice!
 
Leuk interview Marvin. Je blijft gewoon een sympathieke gast :)


(Ik haat je nog steeds omdat je alles eet wat ik wil eten, just so you know.)
Haha, thanks! Compensatie & strafcardio ;)

Leuk interview, maar om nou 15 keer een verwijzing te maken naar natty of natural training was niet erg bevorderend voor de leeskwaliteit.
:marvin:
Tja, er waren ook wat vragen in die richting. En heb gewoon de boel naar eerlijkheid beantwoord.

Ik denk dat er best een hoop mensen zich herkennen in de 'struggles'..
 
Leuk interview Marvin! :)
 
Vermakelijk interview Skatermarvin ! Ik miste alleen nog een stukje over je frustratie af en toe over de hoeveelheden die je kan eten, zonder dat je taille toeneemt! :P
Van de 'natty struggles' heeft iedere sporter die niet aan de drugs zit wel eens last vermoed ik. ;)
 
Back
Naar boven