MuscleMeat

IVDM - Oktober 2017 - Punjab & HillR (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Leuk interview. De essentie is dus dat bodybuilders onzekere mensen zijn en werken aan hun zelfvertrouwen en powerlifters dit niet nodig hebben en zich vooral op de krachtsport zelf richten zonder zich druk te maken of anderen hun kontje wel strak genoeg vinden? :lifter:

Mooie conclusie, alleen doe je aannames die in jouw voordeel zijn. Dat is begrijpelijk :p
 
Mooie vooruitgang bij beide. Paar bijzondere uitspraken in het interview. je moet niet oordelen tot je het zelf hebt geprobeerd. Alle vormen van krachtsport vergen uiterste discipline op hun eigen manier.
 
Leuk interview!
Wel eens met Gijs. Vooral: 'Strongmen daarin tegen, die komen er tenminste vooruit dat ze gewoon zo sterk en massief mogelijk willen zijn, ongeacht of die massa vetvrij is of niet.' Dit is pertinent niet waar. Er zijn genoeg strongman die niet enorm vadsig willen (en) zijn maar wel beefy as fuck. en als je het hedendaagse strongman volgt zie je juist dat er een omschakeling aan het plaatsvinden is naar meer 'atletische' fysieken.
 
Neem het niet te serieus beiden :kiss:
 
Nog over lopen nadenken en zo heb ik het bijvoorbeeld ervaren. Ik heb ervaring met alle drie de sporten.
Qua training vind ik bodybuilding het makkelijkst, daarna powerlifting en het zwaarst Strongman. Op voedingsgebief exact andersom. Daarna nog de mentale factor die ik ongeveer gelijk beschouw over de drie. Powerlifting is voor mij bijvoorbeeld mentaal zwaar door de relatief weinige afwisseling en vaak hoge percentage van max lifts. Strongman is zwaar omdat er altijd blessures zijn dit is echt niet te onderschatten. Ook het Cns is vaker vermoeid wat ik met bodybuilding niet zo ervaarde. Het mentale aspect van de spiegel voor bodybuilding vond ik ook lastig dat raak je bij Strongman een beetje kwijt.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Nog over lopen nadenken en zo heb ik het bijvoorbeeld ervaren. Ik heb ervaring met alle drie de sporten.
Qua training vind ik bodybuilding het makkelijkst, daarna powerlifting en het zwaarst Strongman. Op voedingsgebief exact andersom. Daarna nog de mentale factor die ik ongeveer gelijk beschouw over de drie. Powerlifting is voor mij bijvoorbeeld mentaal zwaar door de relatief weinige afwisseling en vaak hoge percentage van max lifts. Strongman is zwaar omdat er altijd blessures zijn dit is echt niet te onderschatten. Ook het Cns is vaker vermoeid wat ik met bodybuilding niet zo ervaarde. Het mentale aspect van de spiegel voor bodybuilding vond ik ook lastig dat raak je bij Strongman een beetje kwijt.

Benieuwd naar wat nu de meeste "kick" geeft, de verandering in de spiegel of vet % bij bodybuilding of het behalen van een pr in krachtsport?

Ik wil weleens alleen bb gaan doen omdat ik in feite al jaren niks meer bereik qua kracht, maar kan het gewoon niet laten zware sets op de grote oefeningen te doen. Eenmaal een zware set gedaan, wil ik volgende training weer "eventjes kijken" hoe het er voor staat met kracht, en voor je het weet ben ik gewoon weer met een nieuw kracht schema bezig.
 
Benieuwd naar wat nu de meeste "kick" geeft, de verandering in de spiegel of vet % bij bodybuilding of het behalen van een pr in krachtsport?

Ik wil weleens alleen bb gaan doen omdat ik in feite al jaren niks meer bereik qua kracht, maar kan het gewoon niet laten zware sets op de grote oefeningen te doen. Eenmaal een zware set gedaan, wil ik volgende training weer "eventjes kijken" hoe het er voor staat met kracht, en voor je het weet ben ik gewoon weer met een nieuw kracht schema bezig.

zware sets en veel massa opbouwen gaat prima samen :dunno:
 
Leuk interview. Top
 
Ja, je zou bijna denken dat bb en pl exact dezelfde sport zijn.


nee hoor Calimero,PL'rs zijn dik ,lelijk

en lomp sterk ,bodybuilding is voor

echte atleten
 
Laatst bewerkt:
Had deze helemaal gemist, even bijlezen.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Back
Naar boven