Fitness Seller

IVDM - September 2017 - Robke78 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RFFNCK

Super Moderator
Super Mod
10 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
29.195
Waardering
8.335
In verband met de fotowedstrijd en zomervakantie hebben we een maandje overgeslagen, maar het Interview van de Maand is terug! Dit keer praten we met Robke78. Hij behoort hier inmiddels tot het meubilair, gezien hij al sinds 2006 lid is! Hij is reeds goed voor meer dan 50.000 posts, heeft een van de meest succesvolle en lang lopende trainingslogs van het forum en is bovendien altijd in voor een goede discussie!

Hij werd in 2011 al eens geïnterviewd door tremendes, laten we eens kijken wat hij zes jaar later te vertellen heeft!

--------------

Op dit forum hebben we natuurlijk een gezamenlijke passie voor bodybuilding en allerlei andere takken van krachtsport zoals bijvoorbeeld powerlifting en bodybuilding. Welke tak van sport heeft jouw voorkeur, en waarom? En wanneer is dit voor jou begonnen?
Moeilijke vraag in mijn optiek. Het één kan niet zonder het andere. Bij bodybuilding hoort nou
eenmaal ook krachtopbouw. Net zo zeer als je met powerlifting moet gaan isoleren om je
zwakkere punten bij te werken. Maar goed. Ik ga toch steeds kijken naar het verbeteren van
mijn fysiek. Kracht komt op de 2de plaats. Maar ik krijg wel de kriebels als ik tijdens een cut een
plate minder op mijn bar krijg. Haha. Vroeger interesseerde me het hele strongman gebeuren
ook wel. Maar dat heb ik ondertussen links laten liggen.

Wanneer begon het? Moeilijk. Ik weet nog dat ik een jaar of 12 was, dat ik één hex dumbell
had gekregen van mijn ouders. Daar deed ik dan pull overs mee op mijn bed en hammercurls.
Tja. Rond mijn 18de kwam ik dan voor het eerst in een Technogym gym terecht. Met enkel
toestellen en spinning/bodypump lessen. Tot mijn 21ste daar vetoeft. Toen een beetje in de
verkeerde buurt met de verkeerd vrouw terecht gekomen.
Terug naar het ouderlijk huis en daar uiteindelijk een homegym Kettler 2de hands op de kop getikt. Een gammel bankje en uiteindelijk
2 staanders laten lassen door de neef van mijn vader. Barbell van 30mm gekocht en op onderzoek
gegaan op bodybuilding.com Daar gare filmpjes gekeken van halve reps etc :) Daar heb ik best
wel lang zo verder gedaan. En tot slot, in 2006, op DBB terecht gekomen en bij mijn huidige vrouw.
Toen begon het ‘fatsoenlijk’ trainen. En na een paar keer de crawl of shame moeten doen, zei mijn
vrouw om toch maar een powerrack te kopen. En de rest vind je in mijn log :)

In 2011 zag je trainingsschema er zo uit:

- maandag: cardio & abs (start @ 15u00)
- dinsdag: borst & biceps (start @ 15u00)
- woendag: benen (start @ 10u00)
- donderdag: HIIT cardio + LIT cardio (start @ 15u00)
- vrijdag: HIIT cardio + LIT cardio (start @ 15u00)
- zaterdag: schouders & triceps (start @ 10u00)
- zondag: back, traps & rear delts (start @ 10u00)

Hoe pak je dat nu aan? Is je trainingsmethode heel anders nu?

Wow echt? Waar heb je dat gevonden :D

Ja... ik ben ergens geswitch naar HIT van Dorian Yates. Dus wel nog een echte bro-split. Maar daar liep ik snel op vast. Echt plateau busting kon je daar niet mee
doen. Want je moest beyond failure gaan en daar heb je eigenlijk een trainingspartner voor nodig. Dus, ben ik wat beginnen snuffelen naar een schema waarin ook
kracht ontwikkeling zat maar ook wat bodybuilding. En toen kwam ik snel bij Wendler terecht. UB/LB, geen gezeik, de gewichten moest je halen met minimaal
een aantal reps werden voorgeschreven en daar ging ik aardig hard op. X aantal krachtcycles later kwam ik bij de SVR variant uit van Wendler die me beter lag.
Nadien nog de Beyond versie etc geprobeerd, maar toch terug naar SVR telkens. Met een paar bodybuilding aanpassingen ben ik tot mijn huidig schema geraakt.
In & out op 60 minuten ongeveer en het past gewoon het beste in mijn leven. Familiaal, sociaal, etc...

Dus courant is het nu: (afhankelijk van de shift van mijn vrouw train ik ofwel om 5u in de ochtend of om 20u in de avond)
maandag: chest, overhead & 2 pulldown varianten met 1 row variant en wat isolatie voor schouders en armen
dinsdag: deadlift, squat, isolatie voor onderrug, benen, kuiten en wat buikspieren.
woensdag: cardio en schoudermobility met weerstandsbanden
donderdag: overhead, chest & 2 row varianten met 1 pull up variant en wat isolatie voor schouders en armen
vrijdag: squat, isolatie voor onderrug, benen, kuiten en wat buikspieren.
zaterdag: cardio en schoudermobility met weerstandsbanden
zondag: soms cardio, soms niet :)

Behalve de main compound train ik alles staggert en in antagonisme. Dus bv 1 set biceps, 1 a 2 min rust, 1 set tricep, 1 a 2 min rust, terug bicep, etc...

En nee, ik doe geen schoudermobility en stretches etc omdat ik schouderproblemen heb. Mijn vrouw & ik dansen namelijk bachata en daar heb je best soepele
schouders voor nodig. Dus ja, vaak is dat nog wel een uurtje (gewoon een les of oefenen) tot 3 uur (workshops bv) extra cardio zeg maar.

En voeding, hoe pak je dat aan? Hoe ziet een dag eten eruit voor jou?
Standaard 3 maaltijden en 2 shakes. Heel simpel eigenlijk. Als ik wil aankomen verhoog ik gewoon het aantal grammen. Afvallen, zak ik gewoon of voeg ik cardio toe.
's morgen muesli met een shake erdoor 's middags 200gr kip/rund/varkenshaas met 300gr groenten (en een pakje saus erdoor) met een Royco soepje
's avonds gewoon avondmaal. Maar dat is dus ook gewoon een 2 a 300gr vlees, groenten erbij en wat carbs in de vorm van pasta, aardappel, rijst, Ebly, ...
Nog een shake na het trainen.

In het weekend is het echter een ander verhaal. Dan eet ik gewoon wat er voorbij komt. Is dat friet, kebab, eender wat gaat het erin. Gezellig een biertje met wat hapjes erbij? No problem. Maar vaak compenseer ik dat dan door gewoon over de dag wat te leven op shakes of eiwitrepen. Dus het totaal aantal kcal valt dan wel mee. Tenzij we natuurlijk heel de dag van huis zijn. Dan ga ik niet liggen sleuren met Tupperware. En eet ik gewoon mee met wat er is.

Mijn uiteindelijke doel is dan ook niet -10% ofzo te staan. Dat is een look die ik niet mooi vind en mijn vrouw nog minder. Nah. Eerder lekker genieten en gewoon tussen de 12 a 15% staan. Dan krijg je ook niet gelijk de stempel van bodybuilder opgeplakt.

Heb je ooit aan wedstrijden meegedaan, of het overwogen? Waarom wel/niet?
Nope. Never will. Waarom? Ik voel de nood gewoon niet om mij tegenover iemand anders dan mezelf te bewijzen. Zelfs de DBB wedstrijd spreekt me niet aan om die reden. Ik probeer gewoon iedere dag een zo goed mogelijke versie van mezelf neer te zetten. Dat is wedstrijd genoeg voor mij.

Heb je wel een concreet doel voor jezelf, wat wil je bereiken?
100kg @ 12 a 15 % :-)

Vroeger had ik ook nog wel een paar stats die ik wilde bereiken.
Visible abs hebben. Dat is vorig jaar gelukt. En dit jaar wederom :)
150kg BP Maar ondertussen heb ik al 170kg gebenched.
100kg MP. PR staat nu op 110kg
200kg SQ. Een tijdje geleden heb ik de 210 al eens gedaan.

En dan het hekelpunt. Een 250kg DL. Maar dat staat nog steeds open. Dichtste bij wat ik ooit geraakt ben is 230kg.

Maar dus ja. Veel doelen heb ik niet meer. En eerlijk gezegd kan ik het ook niet meer opbrengen om echt altijd balls to the wall te gaan om er te raken. Ik ben ondertussen bijna 40 en heb al wat jaartjes onder de bar versleten. Nu is het tijd om de focus te leggen in het plezier van het trainen. Gewoon doen wat ik leuk vind.

En hoe zit het dan met chemische hulpmiddelen, in de vorm van anabole steroiden? Hoe kijk jij daar tegenaan?
Het is iets wat je voor jezelf moet uitmaken gewoon. En dan bedoel ik niet richting je doelen ofzo. Gewoon het gebruik op zich. Of je nou snel wat kilo'tjes wilt pakken voor de zomer, of je nog wat kilo's wilt pakken voor bovenop die 20kg die je al extra hebt. Maakt mijn inziens niet uit. Iedereen die het doet, wilt er gewoon beter uitzien of sterker worden. Al is dat maar tijdelijk. Zolang je maar weet wat je doet.

Op het forum wordt wel vaker geroepen dat je zulke stats moet hebben of dat je dedicated as fuck moet zijn om het doen, feit is dat er gewoon veel mensen het doen zonder dat ze beide hebben of doen. En daar is niks mis mee mijn inziens. Dus de huisvrouw die snel wat var en clen doet voor de zomer?

Waarom niet? Als ze haar daardoor beter voelt op het strand en bv minder schaamte heeft in bikini, waardoor ze een betere vakantie heeft, vind ik dat zeker kunnen. Net zo zeer als heren in hun zwembroek met een sixpack willen rondlopen en wat gaan winniën en clennen.

Uiteindelijk denk ik ook dat trainen met gewoon leuker is dan trainen zonder. Zelfs als zou je voeding geen 100% zijn, je schema ook niet, iets gebeurd er toch altijd als je de juiste producten kiest. Zelfs zonder een monster dosis. Het wordt natuurlijk wel een ander verhaal als je, zoals ik eerder zei, nog wat kilo's wilt plakken bovenop de 20 die je al extra hebt.

Je bent zelf ook vrij open over je AAS-gebruik, toch? Wat was voor jou de aanleiding om het te gaan doen?
Omdat ik eigenlijk met trainen alleen niet bereikte wat ik wilde bereiken. En waarom ook niet? Ik heb mijn tijd onder de bar wel gehad. Mijn sporen verdiend zeg maar.

Waarom moet ik bv uren en uren cardio doen om tot een bepaald fysiek te raken als dat met de helft van de tijd ook gaat en nog een beter fysiek neer zet? Uiteindelijk wil je resultaten zien. En als die resultaten en verwachtingen niet komen, zoek je middelen zodat ze wel komen.

Hoe lang geleden ben je nu begonnen met kuren? En hoe zijn de resultaten?
Goh... zoals zovelen ben ik begonnen met een winny/t3/clen kuurtje voor mijn huwelijksreis van 2008. Dacht dat ik destijds op een 83kg stond en ongeveer een 15% BF uiteindelijk. Het jaar erachter, in 2009, heb ik dan mijn eerste inject gedaan. Een weekje of 12 @ 600 op Super Sus. Beviel best wel goed. Geen idee meer hoe ik er uiteindelijk uitkwam.

Dan een heel aantal jaartjes niks. En eigenlijk puur op kracht getraind zonder echt nog te cutten. Uiteindelijk resultaat +30% BF op 118kg. Wel beresterk :p

In 2015 had ik het dan wel weer gehad met dik zijn. Het werd tijd voor eens een stevige cut. Gezien de wonder verhalen van tren, viel mijn keuze daar gelijk op. Dus hoppa, test, tren, T3. Clen afwisselend met T5. Na een weekje of 20.. Gedropt naar 95kg @ 18% ongeveer. Kracht verloren maar fysiek stond ik er zeker
beter bij. In 2016 dacht ik, hé, afgelopen jaar was leuk. Laten we dat nog eens doen :) Dus nog eens hetzelfde recept. Maar toen wilde ik echt harde abs hebben.Dus na een weekje of 20 stond ik 91kg @ 12%. Veel kracht kwijt maar goed. Ik vond troost in de spiegel :) Dit jaar dan een beetje de plank misgeslagen.
Ik dacht bold eens te testen ipv tren. Helaas pindakaas kreeg ik alleen bloat. En door de T3 verloor ik vvm en kracht. Uiteindelijk sta ik nu op 94kg op een procentje of 14, 15. Het ziet er niet slecht uit, maar niet zoals in 2016.

De toekomst? Geen idee. Misschien blijf ik wel lekker off. Misschien ook niet.

Hoe kan een beginner zijn eerste tijd in de sport het beste aanpakken volgens jou?
Doen wat hij graag doet. Of dat nou een bro split, UB/LB, whatever is. En whatever zijn keuze is qua bodybuilding, powerlifting, etc... Gewoon raad geven en eventueel bijsturen. Of verwijzen naar andere opties. Uiteindelijk als ze lang genoeg volhouden, gaan ze wel op zoek naar dingen die beter gaan werken
om vooruit te komen. In het begin gain je sowieso. En het type dat na jaren legpressen bv niet tevreden is over zijn benen, zal uiteindelijk wel gaan squatten. Maar na al die jaren, stoppen ze sowieso niet meer. Iemand gelijk gaan laten squatten waardoor hij/zij een afkeer krijg van het hele trainen zet gewoon helemaal
geen zoden aan de dijk. Daar help je niemand mee.

Als je terugkijkt op jouw eigen 'loopbaan' binnen de sport, wat zou je dan anders doen?
Niet zo lang bij dezelfde schema's blijven die eigenlijk niet zo goed voor me werktte. Die tussenstop van 2 jaar zou ik vermeden hebben. En ik zou beter mijn BF% onder controle hebben gehouden.

Niet zoveel supps kopen en veeeel eerder speciale supps gekocht hebben die wel werken :)

Voor de rest mag ik niet klagen. Ik ben vrijwel blessure vrij gebleven en na bijna 20 jaar trainen ben ik best wel tevreden over wat ik heb bereikt met beperkt materiaal, tijd, etc...

Kon het allemaal beter? Vast wel. Maar daar denk ik niet aan. Je moet tevreden zijn met wat je hebt. Maar ook met wat je niet hebt. Alles heeft een prijskaartje (materieel of familiaal/sociaal). Ook betere resultaten.

Je geeft aan thuis te trainen. Hoe ziet je homegym eruit?
Very basic. Een Powertec Powerrack met een pulley. Een ATX Ram Bar en een Tunturi Core Trainer. Een hele hoop 50mm Barbarian plates en dan nog een shitzooi aan 30mm plates waar ik aardig wat DB's mee kan maken. Tot 70kg zelfs. Spiegel tegen de muur en de rest van de ruimte bekleed met posters die
ik verzameld heb uit Muscular Development en van XXL. En een kleine werf radio voor metal & gangster rap te luisteren :D En dat staat allemaal in mijn tuinhuis. In de zomer bloedheet. In de winter ijskoud :)

Binnenshuis heb ik dan wel nog een 'cardiokamer' Daar staat een Proteus Engine V8 fiets. Een NordicTrack 5.0 crosstrainer en een steptoestel met een magnetisch geremde trommel. Alles 2de hands gekocht trouwens. Voor nog niet de helft van de nieuw prijs. Dat is het voordeel van cardiotoestellen. Mensen
kopen het, gebruiken het niet, en dan ben ik daarmee geholpen :)

Wat heeft jou doen bewegen een homegym te maken? Hoe ben je daaraan begonnen?
Tja. Zoals ik ermee begonnen was met dat gammel bankje/thuistrainer van Kettler :) En die 30mm bar met de gelaste staanders van mijn vader zijn neef. Ik moest nergens naartoe behalve destijds naar de garage bij mijn ouders thuis. Geen idiote trainers die zeiden dat ik niet zo zwaar mocht gaan. Geen wachttijden.
Maar dus vooral het gemak en het tijdsbesparende gedeelte. En van daaruit is dat gewoon gegroeid. Hier en daar wat materiaal kopen. Dan wel een grote aankoop met een powerrack en nadien de overstap naar 50mm was ook wel prijzig. Maar goed. Dat heb je uiteindelijk wel. En misschien kan mijn zoon er later ook nog wat mee doen. Een abbo bij de gym ben je kwijt eens je tijd verlopen is.

Toegegeven, je moet wel uit speciaal hout gesneden zijn om gemotiveerd te blijven in een homegym altijd maar op je uppie. Op rare uren en in allerhande rare temperaturen. Maar het is voor mij de enige oplossing ook. Iedere dag een uur of 2 van huis zijn is geen optie. Dus zonder homegym, zat trainen er waarschijnlijk al enkele jaren niet meer in.

Wat houdt jou bezig buiten het sporten? Hobby's, werk etc?
Natuurlijk werk ik netjes mijn 8 uur per dag. Dan komt er nog het huishouden bij, klusjes, en het zorgen voor mijn zoon. En dan is vaak een doordeweekse dag helemaal vol gepland.

Maar ter ontspanning gaan we vaak op uitstap. Terrasje links, terrasje rechts, wat winkelen, gewoon samen erop uit. We hebben regelmatig lessen in bachata. Dus best ook wel wat dansen. En dat zoeken we dan ook
vaak op in de vorm van bv Afro Latino Festival, Antiliaanse feesten, etc...
's avond ontspannen bij een goede film zit er ook wel regelmatig in. Thuis of in de bioscoop.

Echt uitgebreide hobby's heeft echter niemand thuis.

Tegen welke prof bodybuilder kijk je het meest op, en waarom? En zijn er ook mensen buiten de sport waar je tegenop kijkt?
Don't get me wrong, ik heb respect voor de fysieken die rondlopen in het IFBB. Vooral dan bv Flex Lewis enzo. Maar echt naar op kijken of ze als voorbeeld nemen? Nee. Op het einde van de rit zijn het gewoon een bende fakers & sell outs. Ze willen gewoon geld verdienen op de kap van de naïeve bodybuilders.
Prijzen producten aan die uiteindelijk maar voor 1% of minder werken. Allemaal hun goed recht natuurlijk. Maar dat vind ik geen voorbeelden noch kijk ik er naar op.

Jan met de pet kijk ik naar op. De man/vrouw die iedere dag gaat werken. Alles eraan doet om zijn gezin gelukkig te maken. En op het einde van de dag kan zeggen: "vandaag was een goede dag"

En hoe zit het met je mede forumleden? Zijn er leden waar je tegenop kijkt, veel van geleerd hebt of iets dergelijks?
Ik kijk tegen iedereen op die iedere dag staat te bikkelen en hun best doen. Maakt niet uit met welk gewicht, intensiteit of tak van de sport. Als je je best doet en je geeft jezelf verdien je respect.

Maar het forum is niet meer wat het geweest is. Vele zijn er vertrokken en hebben heel wat kennis meegenomen. Je hebt nog wel wat enkelingen die wat studies quoten, maar goed, dat zijn maar studies. Kunstmatig verkregen resultaten die in het echte leven vaak niet van toepassing zijn. Louter als guideline of tips te interpreteren dus.

Hier en daar pik je nog wel eens wat op in de logjes waarvan je denkt: "hé, dit ga ik ook eens proberen". Maar over het algemeen is het allemaal papegaaien praat. En als Jan, Piet volgens methode x traint moet Klaas dat ook maar doen.

In het begin heb ik hier natuurlijk wel veel opgepikt. Vaak adhv filmpjes etc hoe mijn techniek te verbeteren enzo. Maar uiteindelijk is het allemaal zelfstudie. Trail and error. En hoe je dingen in jouw leven, trainingen kan inpassen. Do what you can do, not what they tell you to do.

Je zegt dat het forum niet meer is wat het is geweest. Als jij het voor het zeggen had, wat zou je dan willen veranderen aan het forum?
Je kan er niet veel aan veranderen uiteindelijk. Het is de evolutie die het hele online gebeuren doormaakt. Google beslist wat er gepost mag worden. Dan heb je nog de bepaalde regels in het aas gedeelte. En de oude rotten die haast allemaal zijn verdwenen. Dat doet de kwaliteit van de posts en de informatie in combinatie met de censuur gewoon geen goed.

Hoe denk jij over voedingssupplementen, en welke gebruik je zelf? Welke zijn er onmisbaar, en welke overbodig?
De laatste jaren zijn mijn ogen ivm supplementen wel open gegaan. Ik heb op de tig jaren al vanalles getest. De overgrote meerderheid deed gewoon niks. En die wat wat deden, zijn ondertussen niet meer legaal :) Hier en daar hoor je nog wel eens dat iets werkt, maar dat duurt niet lang of het verdwijnt weer van de schappen geclassificeerd als novel food oid.

Zelf gebruik ik wel nog steeds:
Multi Vit (Jumbo Pack van Scitec)
Waarom? Tja. Ik heb niet altijd een even gezonde levenstijl en dit vult de tekorten aan.

Pre: Pomp/creatine supplement (Pump Blend - Myproteine of Complete Pre Work Out - Bulkpowders)
Waarom? Ik voel me wel lekker op Citruline/Creatine/Beta Alanine

Intra: Nr1 All you need - XXL of Ami NOxpress - Scitect
Waarom? Lekker smaakje in mijn water :)

Voor de rest? Een 250 a 500mg cafeïne als ik in de ochtend train en gewoon whey (XXL; Delicious Whey) en af en toe een proteine bar (Hardcore Proteine Block - BBN)

Zijn dit ook de supplementen die je aan beginners zou aanraden? En heb je nog trainingstips voor beginners?
Uiteindelijk heb je niks nodig behalve voeding. Maar ik moet nog de eerste gymrat tegenkomen die supps niet leuk vind :) Het blinkende label, de grote beloftes. Tja. Het moest maar eens werken :) En beginners kunnen daar net zo goed in mee als gevorderden. Waarom zouden ze geen creatine oid kunnen nemen. Ok, ze gainen sowieso in het begin, maar een extra'tje is toch nooit weg gegooid :)

Tip? Begin bij het begin :) Je moet niet gelijk de main compounds gaan doen of één of ander schema. Begin met hetgene wat je leuk vind. Leer je lichaam kennen en je herstel vermogen. Desnoods is dat met allerhande toestellen en een bro split. Zoek het plezier in het trainen en in je lichaam/kunnen te veranderen. Leer bij en blijf kritisch zijn. Op jezelf maar ook op de manier waarop je traint.

Wat vind jij het moeilijkste aan de bodybuilding-sport?
Je maakt het zo moeilijk als je zelf wilt natuurlijk :) Maar uiteindelijk is het gewoon een hele planning om zo'n sport in je leven toe te voegen. Zeker als je het een beetje goed wilt doen en je familiaal/sociaal gezien niemand naar achteren wilt stoten. Maar al bij al valt het wel mee. Ik meal prep meestal gelijk voor een hele maand ongeveer. Dus dat is een zondag voormiddag in de keuken staan. En mijn vrouw houdt ook wel rekening met mij tijdens het koken. En een pot kwark, blik tonijn, een proteine bar of proteine pudding is ook snel klaar in geval van nood. Dus qua eten is het eigenlijk nooit een probleem geweest.

Het trainen daarentegen zou een hele opgave zijn moest ik geen homegym hebben. Mijn vrouw werkt in wisselende shiften dus ik ben wel regelmatig alleen thuis met mijn zoon. Dan naar een gym gaan is geen optie want een 6 jarige laat je niet zomaar even alleen thuis. Nu kan ik lekker naar mijn tuinhuis gaan
als mijn zoon slaapt. Ik heb nog steeds een babyfoon mee moest er iets zijn en mijn zoon weet ook als die moest opstaan, dat ik in het tuinhuis zit.

Dus ja. Echt moeilijk is het niet. Ook niet qua motivatie ofzo. Eens je in een ritme zit, denk je er vaak zelfs niet bij na. En ga je gewoon.

Je bent nu bijna 40. Hoe lang denk je nog door te kunnen gaan met de sport? En moet je dan zaken anders aanpakken dan iemand van 20 jaar oud?
Geen idee. Zolang ik het kan, ga ik natuurlijk door :) En tot nu toe heb ik niks te klagen. Mijn lichaam pruttelt nog niet tegen. Ik heb zelden blessures en tja, het kost me ook niks. Geen abbo, geen reiskosten, etc... Ok, je bent wel vaker moe dan iemand van 20 bv. Maar dat is dan ook omdat je meer aan je hoofd hebt. Je hebt je werk, gezin, etc... als je 20 bent kan je lekker doen wat je wilt bij wijze van spreken. Maar in grote lijnen maakt het niet echt uit welke leeftijd je hebt.

Heeft bodybuilding je maatschappelijke carrière beïnvloed? Heb je door de sport juist meer kunnen bereiken of denk je dat het je misschien soms heeft gehinderd?
Nee. Noch het eene, noch het andere. Ik heb bodybuilding, trainen altijd als iets aparts gehouden. Iets van mij zeg maar en van mij alleen. Daarom ook dat ik eigenlijk op van die rare uren in soms rare omstandigheden train. Om andere mensen eigenlijk zo min mogelijk 'tot last' te zijn. Je wordt wel regelmatig aangesproken en de mensen onthouden je wel. Wat soms wel voordelen heeft. Maar natuurlijk ook nadelen :p

Maar over het algemeen valt het ook gewoon niet op. Het is niet dat ik een massa monster ben. Ik pas nog in normale kledij en als je een beetje lossere, bedekkende kledij aandoet, lijkt het gewoon alsof je niet traint.



We willen Robke78 graag bedanken voor zijn medewerking aan dit interview.
 
Je bent de foto's van mijn homegym vergeten :p
 
Mooi verhaal ouwe vlaamse reus. :)
Ik denk dat je wel een reeele kijk hebt op beginnende krachtsporters, beter een beetje curlen en bro-splits, dan dat ze meteen afbranden op pure compund training. Als het jonge mensen zij halen ze die 'verloren' tijd toch wel snel in.
 
Rob is mijn voorbeeld:marvin:

Uiteindelijk denk ik ook dat trainen met gewoon leuker is dan trainen zonder. Zelfs als zou je voeding geen 100% zijn, je schema ook niet, iets gebeurd er toch altijd als je de juiste producten kiest. Zelfs zonder een monster dosis. Het wordt natuurlijk wel een ander verhaal als je, zoals ik eerder zei, nog wat kilo's wilt plakken bovenop de 20 die je al extra hebt.
Quoted for truth:trollface:
 
Mooi verhaal ouwe vlaamse reus. :)
Ik denk dat je wel een reeele kijk hebt op beginnende krachtsporters, beter een beetje curlen en bro-splits, dan dat ze meteen afbranden op pure compund training. Als het jonge mensen zij halen ze die 'verloren' tijd toch wel snel in.

Thanks
Rob is mijn voorbeeld:marvin:

Quoted for truth:trollface:

:roflol:
 
Leuk interview!

Als je zoon ouder is ga je dan wel naar gym of altijd thuis?
 
leuk interview
 
Respect Robke :thumb:
 
Robke heeft zijn grootste geheim niet verklapt, maar desondanks een leuk interview hoor!
Ik wist trouwens niet dat je altijd staggered sets deed :).
 
Leuk hoe je jou leven indeelt met trainen erbij. Zo ga ik het ook doen. Anders valt idd niet goed te combineren :-)
 
Leuk om te lezen. :)
Vooral ook hoe je over de jaren heen van training kan veranderenen hoe je alles combineert (leven en trainen, werk en gezin etc... ).
 
Robke heeft zijn grootste geheim niet verklapt, maar desondanks een leuk interview hoor!
Ik wist trouwens niet dat je altijd staggered sets deed :).
Grappig, dat viel mij ook ineens op :)
 
Leuk interview!

Als je zoon ouder is ga je dan wel naar gym of altijd thuis?

Geen idee. Hangt er wat vanaf wat hij wilt natuurlijk. Hopelijk wilt die thuis trainen, moest het er ooit van komen. Dan heb ik weer een excuus om meer materiaal te kopen :p

leuk interview

Thanks T ;)

Respect Robke :thumb:

Voor jou ook man. Jij blijft ook maar buffelen ;)

Robke heeft zijn grootste geheim niet verklapt, maar desondanks een leuk interview hoor!
Ik wist trouwens niet dat je altijd staggered sets deed :).

Kasteel bier power! :roflol:

Leuk hoe je jou leven indeelt met trainen erbij. Zo ga ik het ook doen. Anders valt idd niet goed te combineren :-)

Tja. Het is niet makkelijk soms. Dus ja, er zijn nooit problemen, enkel oplossingen om te zoeken.

Leuk om te lezen. :)
Vooral ook hoe je over de jaren heen van training kan veranderenen hoe je alles combineert (leven en trainen, werk en gezin etc... ).

Het ijzer kruipt waar het bloed niet kruipen kan :p

Leuk om te lezen Robke78 :p

Jouw beurt komt ook nog ;)

Grappig, dat viel mij ook ineens op :)

:klink:
 
Geen foto's van de homegym RFFNCK ?
 
Leuk interview. Ik volg het logje van Robke78 ook al een hele poos.

Ik wil wel die homegym foto's RFFNCK :rolleyes:
 
20170711_105355_resized.jpg

20170711_105345_resized.jpg

20170711_105334_resized.jpg

20170709_102114_resized.jpg
 
Leuk en relaxed interview en als mede 40-er ook veel herkenbare stukken.
 
Back
Naar boven