Fitness Seller

J-Wheydoetookmee's lief dagboek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vandaag doktersafspraak gehad, hij dacht toch dat er iets was met meniscus.. Dus meteen een foto laten maken vandaag. Hoor volgende week de uitslag. Loop dr nu al een klein jaartje mee dus hopen dat er iets uit komt.

---------- Post added 10 April 2013 at 18:45 ----------

waarom hou je bij pecdek 20 sec spanning vast?
wat kan ik mij daarbij voorstellen, 1 keer naar binnen drukken en op het diepste punt 20 sec vasthouden is 1 setje?

Bij die oefening vooral vind ik het lekker om m vast te houden tot ie helemaal verzuurt.. Brand heerlijk en heb t gevoel dat t ook zeker meerwaarde heeft voor kracht

---------- Post added 10 April 2013 at 18:46 ----------

1e redelijk parallel? Waarom squat jij in vredesnaam met 150kg? Denk dat je het al moeilijk krijg met 100kg met een fatsoenlijke rom.

Als tip zou ik wel meegeven om in een losse korte broek te gaan squatten. Heb je veel meer bewegingsvrijheid.

Thanks, maar voorlopig helemaal geen squats, misschien quaters.. Heb al een tijd last van mn knie, toch maar even langs dokter geweest zoals hierboven gezegd.. volgende week uitslag. Hopen dat er wat uit komt
 
Keep us posted on de uitslag. Hopelijk valt het mee !
 
Update maandag 8 april
Rug borst triceps:


Deadlift
6x50kg; 6x90kg; 10x130kg; 5x170kg (blij mee..!!)

Pullups
6x hammergrip; 10x widegrip; 5x hammergrip bw+20kg; 3x hammergrip bw+40kg; 7x widegrip explosief opgooien; 6x widegrip explosief opgooien

TBar rows
12x65kg; 10x85kg; 10x105kg; 20x85kg

Dumbbel rows
10x 36kg, 3 sets per arm


Cable crossover van onder uit
12x20kg; 12x 25kg; 12x30kg; 12x35kg

pec deck
12x 50kg met aan het einde 30 seconden vasthouden; 12x 60kg, einde 30 sec vasthouden; 12x65 kg, einde 30 sec vasthouden

lying cable flyes superset met one arm chest pulls
(30 kg 10 reps en 15 kg 8 reps) drie keer

Cable triceps pulldown
12x30kg; 12x35kg; 12x40kg; 12x45 kg

kickbacks met 8 kilo, 4 setjes per arm van 12 reps


Voeding
dagelijks 3500 kcal, 170-180 gram eiwit. Gewoon de standaard zuivel, avondeten, chocola en wat fruit hier en daar, ik ga binnenkort cutten, dan zal ik mn voeding weer loggen, maar echt weinig bijzonders t.o.v. de andere dagen voeding die ik heb bijgehouden. Voor mensen die benieuwd zijn naar mn voeding, aan het begin van de log heb ik flink wat dagen bijgehouden.
 
Laatst bewerkt:
Srs ?

Toch niets vreemds ? Ik wissel oefeningen ook wel eens af door op 75% te gaan zitten waarbij continue spanning, op spanning vasthouden en langzaam retour. Ga je voelen !

500 x biceps curls doen met licht gewicht voel je ook
 
Update dinsdag 9 april
Benen, buik
> last van mn knie, dus train niet heel zwaar en let goed op beweging en voer ze langzaam uit

Lunges
10 stappen per been 28kg per arm
8 stappen per been 32 kg per arm
8 stappen per been 32 kg per arm

Leg press
15x 100kg langzaam,
meteen erachteraan 5x100kg per been apart; 20x 150kg 20x190kg

leg extention
12x65kg, 3 setjes

leg curls
12x60kg, 3 setjes


dragon flags (gingen voor mn gevoel goed recht, binnenkort keertje een nieuw filmpje)
3 setjes van 10-8-7 reps

Planks
3 setjes van 1:30 vasthouden

Windshield wipers 3 setjes van 10 reps

Goede spierpijn in mn obliques vandaag..!! Heb het idee dat die planks zeker wel werken, ookal lijkt de oefening niet zo zwaar


Voeding
dagelijks 3500 kcal, 170-180 gram eiwit. Gewoon de standaard zuivel, avondeten, chocola en wat fruit hier en daar, ik ga binnenkort cutten, dan zal ik mn voeding weer loggen, maar echt weinig bijzonders t.o.v. de andere dagen voeding die ik heb bijgehouden. Voor mensen die benieuwd zijn naar mn voeding, aan het begin van de log heb ik flink wat dagen bijgehouden.


---------- Post added 10 April 2013 at 19:35 ----------

500 x biceps curls doen met licht gewicht voel je ook

http://en.wikipedia.org/wiki/Isometric_exercise

Geen idee of het echt zoveel meerwaarde geeft, maar ik vind het een leuke afwisseling. Ga niet lopen roepen dat SINDS IK DIT DOE GAAT MN BORST HARD VOORUIT oid, zie ook geen verschil verder, maar het is weer eens wat anders.
 
Laatst bewerkt:
Last van je knieen en toch quarters gaan doen ? Dan krijg je net meer last....

Als je op diepte gaat dus parallel, dan ga je gelijk minder last krijgen van je knie.
In begin gaat het pijnlijk zijn maar dat werkt zich uit.
 
Vandaag rug biceps getraind, zal morgen update posten..! Geen pc bij de hand opt moment
 
Hee, volg je logje nu door de facebookpage.
Echt ziek fysiek heb je man! Mag je zeker trots op zijn!
Klopt het trouwens dat je in Arnhem traint?
Anders is het echt sprekend de F4F gym in Arnhem (3x 180kg deadlift!)
Heb daar zelf tijdje getraind, en zag er precies zo uit op je Youtube filmpje :p
 
Laatst bewerkt:
Wat voor facebookpage?

Arnhem ja? Da's om de hoek!
 
vergelijkbare stats, fysiek en blessures. ik ga je in de gaten houden ;)
 
Hee, volg je logje nu door de facebookpage.
Echt ziek fysiek heb je man! Mag je zeker trots op zijn!
Klopt het trouwens dat je in Arnhem traint?
Anders is het echt sprekend de F4F gym in Arnhem (3x 180kg deadlift!)
Heb daar zelf tijdje getraind, en zag er precies zo uit op je Youtube filmpje :p

Thanks! en heb je helemaal goed, ik trainDE bij de f4f in arnhem.
Leuk ook een nieuwe volger door fb:)!

---------- Post added 12 April 2013 at 16:06 ----------

Wat voor facebookpage?

Arnhem ja? Da's om de hoek!

woon in arnhem yes. Tegenwoordig wel eens te vinden in basic fit daarzo..!

---------- Post added 12 April 2013 at 16:06 ----------


welkom :D

---------- Post added 12 April 2013 at 16:07 ----------

vergelijkbare stats, fysiek en blessures. ik ga je in de gaten houden ;)

top, thanks! :)

---------- Post added 12 April 2013 at 16:07 ----------

thanks 4 the add

voor jou altijd vriendje <3
 
grappig ik woon in lobith, kom geregeld in arnhem ;)
 
Trainingupdate donderdag 11 april:

Rug biceps
5 minuten armfietsen als opwarmen

Pullups widegrip
6x (opwarmen), 10x; 12x; 8x

Planchepullups met voeten tegen de muur (lijkt me vet deze te kunnen, ga er voor trainen)
10x; 10x; 9x

Bentover Barbell Row
10x50kg; 8x70kg; 9x80kg; 6x90kg

Dumbbel rows
6x38kg; 6x38kg; 10x35kg; 10x35kg

Shrugs
20x65kg; 20x85kg; 20x105kg; 12x125kg; 10x135kg


Chin ups
10x; 10x; 12x

biceps curls ez bar
widegrip 6x40kg; widegrip 7x40kg; small grip 7x40kg; small grip 6x40kg

dummbel curls
15x12kg; 12xkg; 10x16kg




Voeding
dagelijks 3500 kcal, 170-180 gram eiwit. Gewoon de standaard zuivel, avondeten, chocola en wat fruit hier en daar, ik ga binnenkort cutten, dan zal ik mn voeding weer loggen, maar echt weinig bijzonders t.o.v. de andere dagen voeding die ik heb bijgehouden. Voor mensen die benieuwd zijn naar mn voeding, aan het begin van de log heb ik flink wat dagen bijgehouden.


---------- Post added 12 April 2013 at 16:27 ----------

Update 12 april


training
5 minuten armfietsen

borst triceps

Dumbbel flyes
10x20kg en 4 presses; 10x20kg en 4 presses; 10x20kg en 4 presses; 8x24kg en 4 presses; 8x24kg

cable flyes van onderaf
12x15kg; 12x15kg; 12x20kg; 10x20kg

Pec Deck
10 reps op 60 kilo, daarna 20 seconden vasthouden; 10 reps op 60 kilo, daarna 20 seconden vasthouden; 10 reps op 60 kilo, daarna 20 seconden vasthouden

Cable triceps extention
12x30kg; 12x35kg; 10x40kg; 10x45kg; 6x50kg

Cable kickbacks
10x8kg; 10x8kg; 7x10kg

dumbbell kickbacks nog 2 setjes even volpompen.


Voeding
dagelijks 3500 kcal, 170-180 gram eiwit. Gewoon de standaard zuivel, avondeten, chocola en wat fruit hier en daar, ik ga binnenkort cutten, dan zal ik mn voeding weer loggen, maar echt weinig bijzonders t.o.v. de andere dagen voeding die ik heb bijgehouden. Voor mensen die benieuwd zijn naar mn voeding, aan het begin van de log heb ik flink wat dagen bijgehouden.


en nog een lekker nummertje. :D


https://www.youtube.com/watch?v=-k7Ka3G61RA
 
Geen zak te doen vandaag, dus laat ik eens een blessure update posten:

onderrug al stuk beter, af en toe vast en stijf gevoel, maar vorige week wel 5x170 deadlift. Mn benen recht voor me uitstrekken als ik zit doet wel verrot zeer.

Knieën (en dan vooral de rechter) - gister hele dag gewerkt, en knie is om te janken atm. Knakt constant, af en toe pijnscheuten, moe zwak gevoel... begin serieus bang te worden voor schade aan iets van banden/slijtage/meniscus... woensdag rontgen gehad, hoor van de week de uitslag. Als er niks bijzonders uitkomt sowieso lopen janken voor een mri.

Schouders is beetje t zelfde. Ik heb geen pijn meer na een dag werk, of na een training, en ook al wekenlang geen pijnterugval gehad. Zijwaarts heffen voelt nog altijd k*t, en ook het op mn handen leunen tijdens fietsen oid (wanneer ik mn schouders op slot zet) voelt erg onaangenaam. Maar ik kan er goed omheen trainen, waar ik erg dankbaar voor ben.

Grootste zorg atm is mn knie
 
Laatst bewerkt:
Geen zak te doen vandaag, dus laat ik eens een blessure update posten:

onderrug al stuk beter, af en toe vast en stijf gevoel, maar vorige week wel 5x170 deadlift. Mn benen recht voor me uitstrekken als ik zit doet wel verrot zeer.

Knieën (en dan vooral de rechter) - gister hele dag gewerkt, en knie is om te janken atm. Knakt constant, af en toe pijnscheuten, moe zwak gevoel... begin serieus bang te worden voor schade aan iets van banden/slijtage/meniscus... woensdag rontgen gehad, hoor van de week de uitslag. Als er niks bijzonders uitkomt sowieso lopen janken voor een mri.

Schouders is beetje t zelfde. Ik heb geen pijn meer na een dag werk, of na een training, en ook al wekenlang geen pijnterugval gehad. Zijwaarts heffen voelt nog altijd k*t, en ook het op mn handen leunen tijdens fietsen oid (wanneer ik mn schouders op slot zet) voelt erg onaangenaam. Maar ik kan er goed omheen trainen, waar ik erg dankbaar voor ben.

Grootste zorg atm is mn knie

zwakke gevoel had ik ook in knie, maar gelukkig zat gewoon me knieschijf vast bij mij, kwartiertje sportmasseur was voldoende
 
Update 15 april
training

Rug borst biceps vandaag.

warming up: even 4 minuten arm crawlen, en even 30 seconden per been op zon bosu staan, voor mn knieen. Had van het weekend echt flink last van mn knieen dus ging met niet al te hoge verwachtingen voor mn deadlift de training in, MAARRRR

Deadlift
8x50kg; 6x90kilo; 5x130kg; 3x170kg; 1x180kg; 1x190kg << vorige PR; 1x195kg!!! PR
voelde echt superlekker, tijdens de dl ook niet zoveel last van mn knie nadat ik hem een paar keer goed had gekraakt.

Pullups
6x hammergrip; 5x hammergrip +20kg; 4xhammergrip +40kg;
6x widegrip, explosief opgooien, en 6x widegrip normaal
8x widegrip explosief opgooien, en 4x widegrip normaal

Low cable row (was teringdruk dus moest m even doen op k*tapparaat met max 50kg)
12x50kg; 20x50kg

cable lat pulldown
widegrip 7x70kg; smallgrip 6x80kg; smallgrip 6x85kg; smallgrip 6x90 kg


dumbbell flyes
10x 24kg per arm, 3 setjes

pec deck
60 kg, 8 reps en op einde 30 sec vasthouden,
daarna zelfde met 65 kg,
daarna nog een keer zelfde met 65kg

one arm cable chest pulls
8x 10kg per arm, 4 setjes totaal


barbell bicep curls
6x50kg; 5x50kg; 5x50kg

ez concentration curls
12x25kg; 12x25kilo; 10x25kg, bovenin lang vasthouden

dumbbell curls
8x16kg per arm, 2 setjes

chinups
6x; 6x; 5x

retelekkere training int begin, en kracht in biceps gaat ook goed




Voeding
dagelijks 3500 kcal, 170-180 gram eiwit. Gewoon de standaard zuivel, avondeten, chocola en wat fruit hier en daar, ik ga binnenkort cutten, dan zal ik mn voeding weer loggen, maar echt weinig bijzonders t.o.v. de andere dagen voeding die ik heb bijgehouden. Voor mensen die benieuwd zijn naar mn voeding, aan het begin van de log heb ik flink wat dagen bijgehouden.
 
Probeer je peckdeck en fly's eens met lichter gewicht en tergent langzaam retour ?

Mij helpt het het idee te geven getraind te hebben, voel het ook goed in borst maar lijkt voor mijn idee minder belastend voor schouders. Borst en schouders blijven knokken.

Goede tip BTW om rug zwaar te pakken met voornamelijk wijde grip ! Doe dat nu een week, merkbaar minder last en wel de feels in de rug en schouders.
 
Back
Naar boven