MuscleMeat

ja weer iets :( > rode bultjes op benen+arm (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
hoi, ik heb overal kleine rode bultjes op me onder armen en benen...

me benen jeuken ook heel erg,...


t zijn allemaal hele kleine bultjes... soort uitslag

plaatje:

http://www.pbase.com/image/16249090

je ziet t niet zo supergoed.. maar best k*t. smam denkt dat dat eiwitalergie is !! :( plz tell me it's not true :(

drink 2-4 liter water per dag... en kep me eiwitiname beetje verhoogd.. dat wel. maar ik ga dat denk ik nu minderen..
 
Laatst bewerkt:
is uitslag.

eiwit-allergie... waarschijnlijk niet, als je dit maar pas hebt moet je zien wat er onlangs is veranderd in je omgeving. als je onlangs bent begonnen met eiwit supplementatie zou het kunnen dat je iets minder verdraagt. hoeft natuurlijk niet.

over't algemeen is een eiwit-allergie me dunkt redelijk zeldzaam en vanaf de geboorte bekend. want je moet dan heel je leven opletten om een bepaalde eiwit niet te eten.

probeer anders eens te minderen ja. 't kan zijn dat 't een wat teveel was in 1x, alhoewel.





ow, nog 1 klein off-topic dingetje.... wtf is dat met jouw biceps man ?? ?? ?? precies zoals in die cartoons van die neerzakkende slappe biceps ... raar
 
ja mij lijkt t ook geen eiwit alergie want ik eet al zoveel eiwitten sinds ... november vorig jaar. en in de winter heb ik er geen last van.

ik zelf denk dat t een warmte/zonne alergie is....

maar mijn biceps.. kweet nie hoe da komt dattie zo hangt.. ik had me arm zo opgetild en dan me pols naar buiten gedraaid zodat je de onderkant van me onderarmen beter kan zien.. denk dat t daarom zo mongolisch uitziet


zo ziet mijn bicep eruit als ik gewoon aanspan.. toch nix weirds ofwel? http://www.pbase.com/image/16249714
 
raar, ja dan is die wel wat meer ontspannen maar bij mij gaat ie toch niet zo hangen :) lol best wel grappig
 
Originally posted by Spike
raar, ja dan is die wel wat meer ontspannen maar bij mij gaat ie toch niet zo hangen :) lol best wel grappig

moet jij je arm optillen en dan je onderarm zo tillen dat je een 90 graden hoek hebt. draai dan je pols/hand naar rechts om (met je rechterarm). dan zal die bij jou ook zo gaan hangen denk ik :)

of je biceps zijn opgepompt :).

maar iig.. beetje :to:


kan iemand mij miss wat info over geven.. wat t zou kunnen zijn en wat ik er miss tegen kan doen. t enigste dat ik weet is dat ik dit heb sinds een paar weken terug....
 
ga naar een dokter en laat je wat bloed trekken is het enigste wat ik je kan zeggen om te helpen. een deskundige op het gebied zal je wsl beter kunnen helpen dan wij.
 
een gedacht mijnentwege : 't kan zijn dat het komt door een bepaalde stof die je draagt, of door een bepaald wasproduct. ik ken iemand die allergisch is aan wasverzachter, en elke keer ie kleren aandoet waar wasverzachter bij is gebruikt, krijgt ie vreselijke uitslag.

eens aan je moeder vragen of ze iets veranderd heeft in haar wasgewoontes of zo...
 
Originally posted by Spike
een gedacht mijnentwege : 't kan zijn dat het komt door een bepaalde stof die je draagt, of door een bepaald wasproduct. ik ken iemand die allergisch is aan wasverzachter, en elke keer ie kleren aandoet waar wasverzachter bij is gebruikt, krijgt ie vreselijke uitslag.

eens aan je moeder vragen of ze iets veranderd heeft in haar wasgewoontes of zo...

heb er ook last van gehad, vd wasverzachter dan. althans dat dacht ik, mijn ma die beweert dat ze geen ander merk heeft maar ik had in Turkijke vorig jaar een zonnealergie opgelopen wat inhield dat ik overal rode bultjes en vlekken kreeg, wat lag aan de zon. ik kreeg van de diesntdoende arts in turkije t volgende voorgeschreven:

fungoral douche gel
nizoral %2
propiyonat
stilex jel

een hele lijst vol met crempjes die ik dagelijks moest insmeren.

eenmaal thuis geen last meer van. mn huisarts gooide t op een combinatie van een allergie en schimmelinfectie.
tot een tijdje terug na t douchen toen ik me aan t afdrogen was. weer die vlekken op mn schouders en bovenkant borst.
t lag dus niet aan de zon waarna ik dus geijk aan mn ma croeg of ze van wasmiddel was veranderd. dit bleek echter niet t geval. ik heb er zo nu en dan nog last van maar wat de oorzaak is is voor mij nog steeds een raadsel.

Ik denk dat t bij jou ook een schimmelinfectie kan zijn, Frenkpie
 
hmm mja t rare is dat ik dit wel vaker heb in de zomer.. laatste jaren komt t elke keer terug in de zomer.


in de winter iig nooit last van.. en t valt niet zo heel erg op en heb er ook niet zoveel last van. als ik het erger wordt ga ik wel even naar de doktor.

(nogmaals) bedankt :)
 
Originally posted by Frenkpie
hoi, ik heb overal kleine rode bultjes op me onder armen en benen...

me benen jeuken ook heel erg,...


t zijn allemaal hele kleine bultjes... soort uitslag


Heeft zij er ook last van ?


:D
 
Re: Re: ja weer iets :( > rode bultjes op benen+arm

Originally posted by 3XL


Heeft zij er ook last van ?


:D


wie is "zij"

vriendin? heb ik geen :)
 
Is het geen zonneallergie?of heb je jezelf onlangs geschoren en heb je daar uitslag aan overgehouden.
 
nee ik scheer me benen en onderarmen niet. en ja waarschijnlijk is t dat
 
als het warmer wordt ga je zweten... de huidporien waar haar zit gaan open en dat zweet gaat infecteren daar... hebbut zelfde..
je moet het gewoon goed schoonhouden vaak en goed douche en iets desinfecterends smeren... tis vervelend ja :(
 
vaak douchen is uit den boze met uitslag.. douchen droogt de huid uit, waardoor je meer uitslag krijgt, dus max. 1 keer per dag. Ik kan het weten, want ik ben ermee geboren :(
 
Re: Re: Re: ja weer iets :( > rode bultjes op benen+arm

Originally posted by Frenkpie



wie is "zij"

vriendin? heb ik geen :)

hij bedoelt je piemol ;)
 
Re: Re: Re: Re: ja weer iets :( > rode bultjes op benen+arm

Originally posted by KaLe


hij bedoelt je piemol ;)

:D

nee 3xl ... die heeft er geen last van ;)
bedankt voor je interesse... denk ik :lol:

btw, de uitslag op me onderarm is nu wel stuk minder (heb gisteren wel veel in de zon gelegen..)
maja douchen doe ik zowiezo niet meer dan 6-7 x per week.
 
Yo Frenkie,

ligt waarschijnlijk toch aan je eiwit inname.
Bij was het de combinatie van eiwitten + af en toe alcohol. Zat met name zondag tot dinsdag helemaal onder, trok het langzaam weg, en toen het zaterdag was kwam het weer terug(zaterdag alcoholdag:D ).

Had toen proteineshakes en at erg veel eieren. Heb er nu al een jaar of 2-3 geen last meer van. Moet er ook bij vermelden dat ik toen ook nog voetbalde (warmte).

Kijk even of je iets gewijzigd hebt of een ander supplement in je dieet.

Good luck.
 
Originally posted by RichardV


Had toen proteineshakes en at erg veel eieren. Heb er nu al een jaar of 2-3 geen last meer van. Moet er ook bij vermelden dat ik toen ook nog voetbalde (warmte).

.

dat voetballen kan ook een factor zijn qua pollenziekte.
 
Back
Naar boven