AndroidHealthClinic

Jaaks progressie vs Jaaks plafond (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jaak

Novice
Lid geworden
10 feb 2020
Berichten
4
Waardering
25
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
18%
Begin december ben ik begonnen met krachttraining
Woog oorspronkelijk 61 kg voor m76, nu 75,5 kg.
Op dit gewicht blijf ik nu al een tijdje hangen. De spiegel toont ook geen verdere vooruitgang meer.
Ik stelde mijn voedingsschema al bij, zit aan 3000 kcal, verdeeld over 40/40/20 verhouding en met een surplus van 300 kcal.

Ik train momenteel 4x per week:
Ma benen ( squat 6 sets van 10, deadlift 4 sets van 10 + 5 oefeningen 4 sets van 10-12 reps)
Di borst + rug ( bench press 6 sets van 10+ 3 oefeningen borst, 3 rug waaronder lat pulldown, seated row)
Do Schouders + biceps + triceps (shoulder press 6 sets van 10 + 3 oefeningen shouders 4 sets van 10-12, biceps 2x, triceps 2x)
Za full upperbody workout (borst 2x, shouders 2x, biceps 1x, triceps 1x)

De compounds komen elke week terug, de overige oefeningen probeer ik altijd wat te wisselen.

Hoe ver zouden jullie doorgaan met bulken? En wanneer starten met cut?
Nog hoger gaan in mijn kcal-inname voor meer te groeien?
Is het beter om mijn schema om te gooien naar fullbody workout 4x per week?
Graag tips/feedback.

In mijn rug en armen merk ik zelf wel de groei, maar borst vind ik persoonlijk weinig verschil.


Progressiefoto's:
24/12/19 vs 10/02/2020
 

Bijlagen

  • 24 dec (2).jpg
    24 dec (2).jpg
    146,5 KB · Weergaven: 130
  • 24 dec.jpg
    24 dec.jpg
    108,6 KB · Weergaven: 138
  • 10 feb (1).jpg
    10 feb (1).jpg
    136,6 KB · Weergaven: 133
  • 10 feb (2).jpg
    10 feb (2).jpg
    114,5 KB · Weergaven: 141
  • 10 feb (3).jpg
    10 feb (3).jpg
    107,3 KB · Weergaven: 129
  • 10 feb (4).jpg
    10 feb (4).jpg
    87,9 KB · Weergaven: 130
Genoeg progressie te zien, al zie je het zelf niet, clean bulk zoals je nu bezig bent lijkt me het beste om dit voor te zetten. Van vet toename is weinig sprake van.
Ik denk dat je je schema dus gewoon zo kan houden voorlopig.

Niet teveel verwachten op zo'n korte tijd, gaat gewoon goed zo.
 
  • Like
Waarderingen: Jaak
Begin december ben ik begonnen met krachttraining
Woog oorspronkelijk 61 kg voor m76, nu 75,5 kg.
Op dit gewicht blijf ik nu al een tijdje hangen. De spiegel toont ook geen verdere vooruitgang meer.
Ik stelde mijn voedingsschema al bij, zit aan 3000 kcal, verdeeld over 40/40/20 verhouding en met een surplus van 300 kcal.

Ik train momenteel 4x per week:
Ma benen ( squat 6 sets van 10, deadlift 4 sets van 10 + 5 oefeningen 4 sets van 10-12 reps)
Di borst + rug ( bench press 6 sets van 10+ 3 oefeningen borst, 3 rug waaronder lat pulldown, seated row)
Do Schouders + biceps + triceps (shoulder press 6 sets van 10 + 3 oefeningen shouders 4 sets van 10-12, biceps 2x, triceps 2x)
Za full upperbody workout (borst 2x, shouders 2x, biceps 1x, triceps 1x)

De compounds komen elke week terug, de overige oefeningen probeer ik altijd wat te wisselen.

Hoe ver zouden jullie doorgaan met bulken? En wanneer starten met cut?
Nog hoger gaan in mijn kcal-inname voor meer te groeien?
Is het beter om mijn schema om te gooien naar fullbody workout 4x per week?
Graag tips/feedback.

In mijn rug en armen merk ik zelf wel de groei, maar borst vind ik persoonlijk weinig verschil.


Progressiefoto's:
24/12/19 vs 10/02/2020
Hoeland blijf je al hangen op dat gewicht en heb je in de tussentijd geprobeerd je calorieën iets omhoog te gooien ?
3000 kcal klinkt voor mij niets als heel veel toen ik begon woog ik 70 KG en ben heel snel naar de 82-83 gegaan, daarna zijn de 'rookie gains' geweest en gaat het gewoon wat langzamer.
In ongeveer 3.5 4 maanden zoals je aangeeft 14.5 KG aankomen zie ik niet als stilstaan dat heb je heel netjes gedaan.
Als je vind dat je teveel vet hebt zou je kunnen beginnen met een cut ( hoeft geen lange periode te zijn ).
Als je verder wilt bulken en je komt nu niet aan kan je je kcal verhogen.
Sowieso is het verstandig om 1x in de zoveel tijd je training schema wat om te gooien.

Wat je zegt over rug en armen groeien wel maar borst niet, dat kan ook gewoon genetisch zijn.
Sommige mensen hebben nou eenmaal snel grote armen terwijl andere snel een brede borst hebben.
 
Back
Naar boven