MuscleMeat

Jaap Seidell: "Meer dan 150 gram eiwit per dag kan nierschade veroorzaken". WTF???

Bezoekers in dit topic

imnewhere

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
8.844
Waardering
9.176
Lengte
1m80
Massa
69kg
Ik zat zojuist naar 'Tijd voor MAX' te kijken en daar werd dit beweerd door Jaap Seidell van het Voedingscentrum in een item over de zin en onzin van eiwitshakes. Ik meende dat dit fabeltje al lang ontkracht was. Blijkbaar lopen Jaap en het Voedingscentrum een beetje achter op de laatste stand van de (voedings)wetenschap...:headbang:
 
Ik zat zojuist naar 'Tijd voor MAX' te kijken en daar werd dit beweerd door Jaap Seidell van het Voedingscentrum in een item over de zin en onzin van eiwitshakes. Ik meende dat dit fabeltje al lang ontkracht was. Blijkbaar lopen Jaap en het Voedingscentrum een beetje achter op de laatste stand van de (voedings)wetenschap...:headbang:
Had hij het er ook nog over bij wat voor personen het nierschade zou kunnen veroorzaken? Als hij het heeft over gezonde mensen dan is dat inderdaad een onhandige uitspraak, daar is geen enkel bewijs voor.
 
Had hij het er ook nog over bij wat voor personen het nierschade zou kunnen veroorzaken? Als hij het heeft over gezonde mensen dan is dat inderdaad een onhandige uitspraak, daar is geen enkel bewijs voor.
Nee, hij deed deze uitspraak in algemene zin (hij had het dus niet over mensen met een bepaalde afwijking, waarbij veel te veel eiwitten uiteindelijk dodelijk kunnen zijn).
Dus Henk en Ingrid denken nu dat >150 gram eiwit per definitie slecht is, want Jaap is de autoriteit op voedingsgebied bij MAX.
 
Back
Naar boven