MuscleMeat

Jaar progressie

Bezoekers in dit topic

John89

Novice
Lid geworden
7 aug 2020
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
19%
Goedemiddag allemaal,

ik zou me even voorstellen omdat ik nieuw ben hier.
Ik ben John, 31 jaar en nu sinds een jaar bezig met gewichten gooien.
Nu heb ik altijd wel gesport maar nooit serieus mee bezig geweest.
Vorig jaar wilde ik het roer omgooien en eens een keer groeien en groter worden.

nu ben ik binnen een jaar van 71 kilo naar 92 kilo gegaan. Waarin ik helaas ook redelijk wat vet aangekomen ben.
Nu is dit het stuk waar ik hulp nodig heb.
Moet ik nu gaan cutten? Moet ik verder leanbulken?

geprobeerd wat te cutten afgelopen maand op 2400 calorieën, sport 6 keer per week, split schema, maar ik val amper af.

wie o wie kan mij van tips voorzien
 

Bijlagen

  • 588C3D5A-85E8-4BB8-8240-139512C8E377.jpeg
    588C3D5A-85E8-4BB8-8240-139512C8E377.jpeg
    100 KB · Weergaven: 387
  • 7E874151-8E7F-4352-90B0-376A86884F90.jpeg
    7E874151-8E7F-4352-90B0-376A86884F90.jpeg
    100,7 KB · Weergaven: 447
  • 0722B794-41D7-471E-AA79-F6674BBF2ED1.jpeg
    0722B794-41D7-471E-AA79-F6674BBF2ED1.jpeg
    147,1 KB · Weergaven: 451
  • 6AE191BA-52A8-4658-B90C-5E1FE098382C.jpeg
    6AE191BA-52A8-4658-B90C-5E1FE098382C.jpeg
    134,5 KB · Weergaven: 428
Haha jazeker.
 
geprobeerd wat te cutten afgelopen maand op 2400 calorieën, sport 6 keer per week, split schema, maar ik val amper af.

wie o wie kan mij van tips voorzien
Wat versta je onder amper afvallen? Als je rond de 300-500 gram per week afvalt, zit je goed.

Anders minder eten of meer bewegen.
 
Niemand een tip over cutten of lean bulken?en wat is een normale periode om van 18 procent van naar 10 te gaan +-?
 
Niemand een tip over cutten of lean bulken?en wat is een normale periode om van 18 procent van naar 10 te gaan +-?
Je geeft in je beginpost aan dat je redelijk wat vet hebt aangezet. Als je daar niet blij mee bent: cutten. Als je nog meer wil aankomen: bulken.

Ik zou je niet te veel vastpinnen op een percentage. Kijk in de spiegel en bedenk voor jezelf of je tevreden bent of niet.

Als je op 18% zit en je bent daar niet tevreden mee, zou je kunnen cutten.
 
Niemand een tip over cutten of lean bulken?en wat is een normale periode om van 18 procent van naar 10 te gaan +-?

Enige wat je kunt linken aan tijd is 0,5 kilo vetverlies per week gemiddeld over een langere tijd.

vet% is een gevolg van dat, dus het is meer even omdenken wat je nu moet doen denk ik en zorgen dat je cut net zo fijn is als je bulk.

Dus je doel kan bijv. zijn; 10 vet% en je gaat cutten totdat je dat bereikt hebt.

Je kunt misschien met wat natte vingerwerk inschatten hoeveel kg spieren je aangekomen bent en iets van een berekening maken, maar dat is niet helemaal juist denk ik. Dus bijv. je bent 9kg spieren aangekomen dus je 10% is 9kg hoger dan je gewicht ervoor (80kg), dan zou het met 0,5 kg per week gemiddeld zo'n 22 weken cutten zijn om weer op 10% te raken (11/0,5). Maar nogmaals, ik weet niet of je zo kunt redeneren.
 
geprobeerd wat te cutten afgelopen maand op 2400 calorieën, sport 6 keer per week, split schema, maar ik val amper af.

Als je geen ervaring hebt met cutten dan is het niet makkelijk om naar 10% te gaan. De eerste kilo’s zijn makkelijk, maar je moet goed weten waar je mee bezig bent om de lijn door te zetten.

Je bent in een jaar tijd 21 kilo aangekomen waarvan het merendeel vet is. Dat is dus geen leanbulk maar gewoon een ouderwetse dirty bulk.

Voor zowel een leanbulk als een goeie cut zul je (helemaal zonder ervaring) alles moeten tracken wat je eet. Wil je lean bulken? Ga dan minimaal boven je onderhoud zitten om zo weinig mogelijk vet aan te zetten. Want dat moet er naderhand allemaal weer af.

Wil je zonder ervaring cutten, verdiep je dan eens in IIFYM, en intermittent fasting. Download Myfitnesspal en neem je tijd. De meeste gaan te snel en houden het hierdoor niet vol.
 
Goedenavond allemaal,

Ik wil toch graag even beroep doen op jullie kennis.
Ik ben nu een aantal maanden +- 5 maanden bezig met een personal trainer en heb in die periode wel wat gains gemaakt.

Echter heb ik in mijn bulk +- 20 kilo aangezet (dit duurde een jaar). Waarvan ongeveer 10 kilo vet zal zijn.

Nu lukt het me gewoon echt niet om vet te verliezen, al 4 weken achter elkaar geeft de vetpercentage (4 punts meting) exact hetzelfde aan.

De afgelopen 2 weken aan intermittent fasting gedaan, op 2500 calorieen.
Ochtend cardio 30 minuten cross trainer, middag krachttraining +- 60 minuten.

Ook houdt ik me strikt aan mijn voeding. Ik snap er niets meer van en het demotiveerd me verschrikkelijk.
Ik ben echt een volhouder en wil oh zo graag, maar dit is wel elke keer een klap op mn muil.

Mijn voedingsschema is als volgt:

Ontbijt:
Whey iso
5 gr cacao poeder
75gr boekweit vlokken
5gr chia zaad
15 gr pompoenpitten
250 ml amandelmelk

Tussendoor:

Af en toe kleine pita met pindakaas

Middag:

200 gr zoete aardappel
175 gr kipfilet
60gr linzen

Tussendoor:

170 gr skyr
40 gr walnoten
vers fruit gemengd
whey iso

Avond:
150 gr gerookte zalm
200 gr zilvervlies rijst
Whey Iso

Voor slapen (Niet tijdens IF) Caseine shake


Wie kan mij helpen?
Wil niet weer crash dieeten en dan weer zo skinnyfat worden zonder massa
 
Minder eten en hard trainen?

Helaas had ik zo’n reactie al verwacht.
Dat is doorgaans de regel, waar ik me ook volledig aan houd.

Misschien iemand die iets meer informatie kan geven?
 
Helaas had ik zo’n reactie al verwacht.
Dat is doorgaans de regel, waar ik me ook volledig aan houd.

Misschien iemand die iets meer informatie kan geven?
wat ik dus degelijk zeg minder eten, als je niet afvalt eet je op onderhoud.

Beste kan je je elke dag wegen in de ochtend na je plasje. En na 2-3 weken kijken of je bent afgevallen, neem gemiddelde per week en vergelijk.

Is het gelijk, verlaag je met 500 kcal
 
Minder eten of meer cardio..

Ben zelf bezig met een cut en heb een pak meer spiermassa als u, 3keer kickboks en 5 keer bodybuilding en ik eet 2400 kcal

Mijn gewicht is 83kg op 1m70 met abs
(om even aan te tonen dat je wss teveel eet)

edit: onthoud dat het geen sprint is, neem het rustig aan en focus je niet op 4 punts metingen want die zijn zoiezo al niet perfect
 
Hou je je voeding en activiteit bij in een app? Kun je daaruit een grafiek van je gewicht en kcal inname de afgelopen paar weken of maanden per dag geven?

En hoeveel kcal at je in de bulk? Deed je toen hetzelfde aan cardio en krachttraining? 20kg aankomen in een jaar is bijna een halve kg per week dus zou gemiddeld bijna een 500kcal overschot zijn. Kun je ook weer terugrekenen ter controle van de andere berekeningen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe consistent eet je die voeding? Elke dag hetzelfde? Ook weekenden? Nooit iets anders erbij?
 
Laatst bewerkt:
Je had gehoopt op een bijzondere uitzondering? 99/100x is het volgende de oplossing

- Beter tracken van voeding/beweging (je doet te weining en eet misschien meer)
- Minder kcal eten
- Meer cardio

Als je stabiel was in de afgelopen weken zou ik op 2000kcal per dag gaan zitten om 0,5 kilo per week gemiddeld af te vallen en dat controleren over een week of 3-4.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Hier kan ik wat mee.

Ik doe momenteel 2 keer per dag cardio, op de nuchtere maag, dan id middag fitness en dan savonds evt nog cardio.

Mijn PT zegt dat we niet onder de 2500 moeten gaan omdat we dan te lang in deficit zitten?
 
Zou ook niet lager in kcal willen gaan met jouw stats en activiteit. Als alles klopt (veel vragen over)

Wat zegt je PT ervan dat je niet afvalt? Misschien balans van spiermassa aankomen en vet afvallen wat je uiteindelijk wel aan vooruitgang in de spiegel en training ziet?
 
Zou ook niet lager in kcal willen gaan met jouw stats en activiteit. Als alles klopt (veel vragen over)

Wat zegt je PT ervan dat je niet afvalt? Misschien balans van spiermassa aankomen en vet afvallen wat je uiteindelijk wel aan vooruitgang in de spiegel en training ziet?

Mijn PT vraagt het zich ook af.
Heeft mij geadviseerd een EMB bloedtest te doen?

Alles wat ik hier schrijf qua voeding en training vind ook daadwerkelijk plaats, ga niet mezelf voor de gek houden.
 
Maar waarom 2x per dag cardio en IF?

Kijk als je het fijn vind moet je het zeker doen, maar als je PT gelooft dat het bijzondere 'extra' voordelen geeft moet hij het volgende sticky even lezen: https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/

Toen ik dit gelezen had konden hier alle bijzondere bro-science de deur uit, helemaal nadat ik de sources ook nog eens gelezen had. De shit die we onszelf wijsmaken en die voedingsdeskundigen (waaronder PT's) ook gewoon gebruiken is belachelijk en dat allemaal om de fouten niet bij onszelf te zoeken. Dit laatste is dan even een aanname en als ik ongelijk heb over de PT dan is het meer een beklag in het algemeen vanuit mijn eigen ervaring ;)
 
Back
Naar boven