Fitness Seller

Jacht op jongeren met "te dure" wagens (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Timmeeh

I feel like a monster
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
29 feb 2008
Berichten
12.216
Waardering
1.024
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Ik vraag me af wat dit gaat opleveren :D

Het Antwerpse parket en de politie hebben de jacht geopend op jongeren die rondrijden in heel dure auto's, terwijl ze eigenlijk geen fatsoenlijk werk of inkomen hebben. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Er zijn intussen al tien dossiers opgestart. Van een viertal jongeren is de auto al in beslag genomen.
Het proefproject 'Patsers' is een half jaar geleden gelanceerd op vraag van toenmalig burgemeester Patrick Janssens. Het loopt nog maar in enkele buurten van Antwerpen. De overlast die de jongeren soms veroorzaken - zoals luide muziek en roekeloos rijgedrag - lag volgens de krant mee aan de basis van de beslissing.

Al gaat het strikt juridisch dus om een witwasonderzoek. Zo moeten wijkagenten er de recherche tippen over jongeren die rondrijden in extreem dure wagens, terwijl hun familie amper rondkomt en ze zelf geen vast inkomen hebben. Op basis van de witwaswetgeving start het parket dan een onderzoek naar zogenaamd "zichtbaar crimineel vermogen", aldus de krant.

De jongere krijgt de kans om aan te tonen dat hij de auto met eerlijk verdiend geld heeft gekocht. Kan hij dat niet, dan wordt de wagen in beslag genomen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...09/Jacht-op-jongeren-met-te-dure-wagens.dhtml
 
ach ja, met wat papiergerotzooi kunnen ze alles weer bewijzen
 
verbaast mij dat dit standaard al niet gebeurt. erg slim ben je niet als op je op bijstand leeft en in een dikke Audi gaat zitten rond rijden.
 
Doen ze hier in Arnhem al jaren.
 
Hoe kunnen ze dat bewijzen? ???
 
Hoe kunnen ze dat bewijzen? ???

Volgens mij leggen ze het balletje bij degene die de auto bezit.
Als jij kan aantonen dat je er op een eerlijke mannier aan gekomen bent, lotto, erfenis, goede baan is het geen probleem natuurlijk. Iemand in de bijstand kan natuurlijk geen auto van €100.000,00 rijden.
 
Ik weet wel dat ze hier best slecht naar kijken bij wat oudere auto's. Wij hebben thuis bijvoorbeeld zo'n amerikaanse pickup (dodge d200) die nogal wat roestplekken heeft, de belasting schatte dat ding op 5k terwijl die hoogstens 2k was. Hoop gezeur toen om het kwartje te laten vallen bij die lui.

Dit zijn dan geen hoge bedragen maar als het hier al zo mee gaat dan kan je je ook wel bedenken hoe het met de wat duurdere auto's zal gaan.
 
Lol.

Vriend van mij heeft twee dikke wagens moeten verkopen omdat die aangekocht waren met cash, zwart geld.
Kerel rijdt ondertussen weer rond met een even dikke auto, maar van die kan hij aantonen dat die legit is :D

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 10:02 ----------

Ik weet wel dat ze hier best slecht naar kijken bij wat oudere auto's. Wij hebben thuis bijvoorbeeld zo'n amerikaanse pickup (dodge d200) die nogal wat roestplekken heeft, de belasting schatte dat ding op 5k terwijl die hoogstens 2k was. Hoop gezeur toen om het kwartje te laten vallen bij die lui.

Dit zijn dan geen hoge bedragen maar als het hier al zo mee gaat dan kan je je ook wel bedenken hoe het met de wat duurdere auto's zal gaan.
Hoe bedoel je?

In België werkt dat allemaal anders he qua auto's en taks etc die je er op betaalt.
 
Volgens mij leggen ze het balletje bij degene die de auto bezit.
Als jij kan aantonen dat je er op een eerlijke mannier aan gekomen bent, lotto, erfenis, goede baan is het geen probleem natuurlijk. Iemand in de bijstand kan natuurlijk geen auto van €100.000,00 rijden.

Dan leg mij eens uit waarom iemand in de bijstand geen auto van 100.000 euro kan rijden, de auto wordt door een derde geleasd en staat op de naam van derde, auto is all-risk verzekerd en is en blijft in eigendom van de leasemaatschappij. De auto wordt niet geraakt door de beslaglegging onder de bijstand ontvanger.
 
Ach ja, weer een nutteloze heksenjacht terwijl de EU-top dure reisjes naar Brussel maakt waar bedragen in omgaan waar je een gezin jaren van kan voeden.
De meeste van die gassies hebben toch een "bedrijf" of auto staat niet op hun naam.
 
Dan leg mij eens uit waarom iemand in de bijstand geen auto van 100.000 euro kan rijden, de auto wordt door een derde geleasd en staat op de naam van derde, auto is all-risk verzekerd en is en blijft in eigendom van de leasemaatschappij. De auto wordt niet geraakt door de beslaglegging onder de bijstand ontvanger.

Gaan ze toch even kijken waarom die 'derde' zo gul is om zijn wagen/leasegeld zomaar even te schenken.
 
Dan leg mij eens uit waarom iemand in de bijstand geen auto van 100.000 euro kan rijden, de auto wordt door een derde geleasd en staat op de naam van derde, auto is all-risk verzekerd en is en blijft in eigendom van de leasemaatschappij. De auto wordt niet geraakt door de beslaglegging onder de bijstand ontvanger.

Tuurlijk kan je er in rijden, maar er niet één bezitten. Daar ligt het verschil.
 
Gaan ze toch even kijken waarom die 'derde' zo gul is om zijn wagen/leasegeld zomaar even te schenken.

Is niet verboden hè en als diegene in het buitenland woont, wat wil je dan gaan doen ;) .

Tuurlijk kan je er in rijden, maar er niet één bezitten. Daar ligt het verschil.

99% zijn leaseauto's, leasemaatschappij (eigenaar-niet feitelijk bezitter), lessee is houder. Degene die de wagen uiteindelijk dagelijks gebruikt kan in beginsel nooit eigenaar/bezitter worden.
 
bij mij rijdt een mannetje van 30-40 in een veels te dikke chrysler. je zou echt zeggen hoe de **** komt ie aan dat geld? maar goed sommige mensen ZELFS met een k*t baan leven voor de auto. lelijke huis, weinig eten, niet douchen geen electriciteit gebruiken alleen om de auto te onderhouden... of is dit niet mogelijk en zit er toch witwassen in? ik weet het niet. ik heb gewoon een leuk klein autotje waar ik mee heen en weer kan toefen en afentoe coïtus op de achterbank kan hebben.
 
'Ik heb wel heel veel LSD gebruikt, tot dat ik op een gegeven moment discusie zat te voeren met een hamster van twee meter''
- Javier Guzman
 
bij mij rijdt een mannetje van 30-40 in een veels te dikke chrysler. je zou echt zeggen hoe de **** komt ie aan dat geld? maar goed sommige mensen ZELFS met een k*t baan leven voor de auto. lelijke huis, weinig eten, niet douchen geen electriciteit gebruiken alleen om de auto te onderhouden... of is dit niet mogelijk en zit er toch witwassen in? ik weet het niet. ik heb gewoon een leuk klein autotje waar ik mee heen en weer kan toefen en afentoe coïtus op de achterbank kan hebben.

gaat jou niks aan en bemoei lekker met je eigen leven.???
 
Waar kan je zelf zulke tips geven ? Kan zo een hele lijst maken met al het paupervolk in de omgeving waar geen snars van klopt. Gastjes met bontkraagje van rond de 19 jaar die een gloednieuwe mercedes cls amg rijden... Effe erbij naaien , makes my day :)
 
Back
Naar boven