MuscleMeat

James Webb Telescope (JWTS)

  • Topic starter inVorm
  • Startdatum
  • Reacties 106
  • Weergaven 13K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

inVorm

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
5 apr 2005
Berichten
10.948
Waardering
8.513
Lengte
1m71
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Eerste beelden. Ben heel benieuwd wat deze opvolger van de Hubble Telescope ons gaat laten zien als hij volledig ingesteld is.

1659508929367.png



1659509026818.png
 
Hier een grappig filmpje met focus op de foto’s.
 
NASA’s James Webb Space Telescope has peered into the chaos of the Cartwheel Galaxy, revealing new details about star formation and the galaxy’s central black hole. Webb’s powerful infrared gaze produced this detailed image of the Cartwheel and two smaller companion galaxies against a backdrop of many other galaxies.

1659530311714.png
 
 
Misschien is het universum wel een onbewuste kracht dat samenwerkt, net als het lichaam van een mens een proces is van miljarden cellen en micro-organismen waar geen bewustzijn in zit en wat gewoon werkt.
 
Misschien is het universum wel een onbewuste kracht dat samenwerkt, net als het lichaam van een mens een proces is van miljarden cellen en micro-organismen waar geen bewustzijn in zit en wat gewoon werkt.
Ik vond het vooral interessant. ;)
 
Ik zal wel een domme boer zijn, maar ik vind dit zonde van het geld, en zonde van de tijd van deze ' wetenschappers' . Er zijn nog genoeg onverklaarbare zaken op aarde en dan ook nog een hele zwik oplosbare problemen die niet opgelost worden.

Genoeg te doen, eigen wereld eerst :thumb:
 
Ik zal wel een domme boer zijn, maar ik vind dit zonde van het geld, en zonde van de tijd van deze ' wetenschappers' . Er zijn nog genoeg onverklaarbare zaken op aarde en dan ook nog een hele zwik oplosbare problemen die niet opgelost worden.

Genoeg te doen, eigen wereld eerst :thumb:
Wat geld verspilling betreft kan je beter je pijlen ergens anders op richten.

En wetenschap in het algemeen werpt ooit zijn vruchten af vrij vaak ook op totaal andere gebieden, dus ik zie dit niet als verspilling van tijd van de wetenschappers.
 
Wat geld verspilling betreft kan je beter je pijlen ergens anders op richten.
Zonder vrede geen vrijheid. Zonder vrijheid nauwelijks wetenschappelijk onderzoek. Lijkt mij geen punt van discussie.

Stel je eens voor dat ze hulpbehoevende aliens gaan vinden, mogen die dan ook hier asiel aanvragen? En stel ze hebben honger..gaan we dan onze resources herverdelen.
 
Stel je eens voor dat ze hulpbehoevende aliens gaan vinden, mogen die dan ook hier asiel aanvragen? En stel ze hebben honger..gaan we dan onze resources herverdelen.
Stel je eens voor hoe ontzettend veel nuttige zaken hier voor ontwikkeld moeten worden.
 
Zonder vrede geen vrijheid. Zonder vrijheid nauwelijks wetenschappelijk onderzoek. Lijkt mij geen punt van discussie.

Stel je eens voor dat ze hulpbehoevende aliens gaan vinden, mogen die dan ook hier asiel aanvragen? En stel ze hebben honger..gaan we dan onze resources herverdelen.

Aliens die eigen middelen hebben om ons zonnestelsel te bereiken zijn denk ik meer dan welkom, want die beschikken over techniek waar wij nog niet over beschikken. Aliens die dat niet hebben en we op de foto's van de JW terugvinden, die moeten we daar lekker laten zitten natuurlijk.
 
Aliens die eigen middelen hebben om ons zonnestelsel te bereiken zijn denk ik meer dan welkom, want die beschikken over techniek waar wij nog niet over beschikken. Aliens die dat niet hebben en we op de foto's van de JW terugvinden, die moeten we daar lekker laten zitten natuurlijk.
Aliens die ons bereiken... zullen dat vooral doen om er zelf beter van te worden.
 
Prachtige aannames heren :lol:
Dat laatste kan je wel met enige zekerheid stellen. We hebben tot nu toe in het voor ons zichtbare deel van het universum nog geen buitenaards leven ontdekt, dus de rondreizend aliens komen (met als startpunt hun planeet) ontelbare andere sterrenstelsels tegen op weg naar ons.
 
Dat laatste kan je wel met enige zekerheid stellen. We hebben tot nu toe in het voor ons zichtbare deel van het universum nog geen buitenaards leven ontdekt, dus de rondreizend aliens komen (met als startpunt hun planeet) ontelbare andere sterrenstelsels tegen op weg naar ons.

Wat heeft dat de maken met het feit of hier wel of niet iets van waarde is voor ze?
 
Wat heeft dat de maken met het feit of hier wel of niet iets van waarde is voor ze?
De aarde is niet bijzonder kwa samenstelling en voor een levensvorm die zonder problemen vele lichtjaren kan overbruggen zijn wij nog minder ontwikkeld dan een stel mieren voor ons.

Als jij je tuin moet ophogen ga je toch ook niet zand uit het midden van Australië halen?
 
Back
Naar boven