MuscleMeat

Jan's log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

afgelopen dagen heel druk geweest, wel getraind.

Highlight was de deadlift 152,5 x 5 x 5 en de squat 120 x 4 x 7 (5x5 lukt nog steeds niet!)

Gisteren mn schrift vergeten mee te nemen naar de gym en dat beviel wel. Ga nu een maand ofzo, trainen zonder het bij te houden. Wil me niet blind staren op kilo's, maar meer op gevoel de grens opzoeken. Met deadlift en squat wil ik nog wel wekelijks wat verhogen (dus volg daar de structuur) maar bv vandaag met pull day meer dropsets toegevoegd. Eerst opgewerkt naar een gewicht voor een rep range van 6-8 en dan ongeveer 3 sets proberen alles te geven, gevolgd door een dropset. Ik vind pull de laatste tijd niet echt leuk, en nu ging ik gewoon van oefening naar oefening, afhankelijk van waar ik op dat moment zin in had. Wel focus op zowel wijdte als dikte, maar meer go with the flow. Beviel erg goed.

Gisteren met push day nog afgesloten met machine OHP. Ik boek te weinig progressie met de OHP en wil dit verbeteren.
Ik doe ook al een aantal weken op push day een front squat en blijf maar hangen op 60 kg. Wat ligt die barbell kut op mn schouders zeg. Gisteren wat gevarieerd met andere houdingen, maar mn polsen missen de flexibiliteit, dus de enige die een beetje werkt is de front squat met gekruiste polsen. Het bljift niet te doen, ik heb het een aantal weken de kans gegeven maar voor nu vind ik het bagger. Ga dus nu op de push dagen een lichte normale squat erbij doen om toch de benen te blijven stimuleren.

training van gisteren:
Squat
OHP
bench
cable fly supersetted met cable crossover
machine OHP

training van vandaag
bodyweight pull ups, totaal 50
BOR
seated row
unilateral lat pull down (plate loaded)
EZ curl
 
afgelopen dagen heel druk geweest, wel getraind.

Highlight was de deadlift 152,5 x 5 x 5 en de squat 120 x 4 x 7 (5x5 lukt nog steeds niet!)

Gisteren mn schrift vergeten mee te nemen naar de gym en dat beviel wel. Ga nu een maand ofzo, trainen zonder het bij te houden. Wil me niet blind staren op kilo's, maar meer op gevoel de grens opzoeken. Met deadlift en squat wil ik nog wel wekelijks wat verhogen (dus volg daar de structuur) maar bv vandaag met pull day meer dropsets toegevoegd. Eerst opgewerkt naar een gewicht voor een rep range van 6-8 en dan ongeveer 3 sets proberen alles te geven, gevolgd door een dropset. Ik vind pull de laatste tijd niet echt leuk, en nu ging ik gewoon van oefening naar oefening, afhankelijk van waar ik op dat moment zin in had. Wel focus op zowel wijdte als dikte, maar meer go with the flow. Beviel erg goed.

Gisteren met push day nog afgesloten met machine OHP. Ik boek te weinig progressie met de OHP en wil dit verbeteren.
Ik doe ook al een aantal weken op push day een front squat en blijf maar hangen op 60 kg. Wat ligt die barbell kut op mn schouders zeg. Gisteren wat gevarieerd met andere houdingen, maar mn polsen missen de flexibiliteit, dus de enige die een beetje werkt is de front squat met gekruiste polsen. Het bljift niet te doen, ik heb het een aantal weken de kans gegeven maar voor nu vind ik het bagger. Ga dus nu op de push dagen een lichte normale squat erbij doen om toch de benen te blijven stimuleren.

training van gisteren:
Squat
OHP
bench
cable fly supersetted met cable crossover
machine OHP

training van vandaag
bodyweight pull ups, totaal 50
BOR
seated row
unilateral lat pull down (plate loaded)
EZ curl
Front squat is ook gewoon helemaal kut
 
Legs

Squat
schoot in mijn onderrug. Gewicht verlaagd en weer proberen op te bouwen. Vanaf 90 kg last. Belt hielp ook niet. Toen geswitched naar leg extension

Leg extension supersetted met bench press
Ging lekker

Deadlift
140 x 8, 7, 7
Voelde het lekker bij de hamstrings dit keer.

Leg press
Ook prima


Eerst ff struggle tijdens de squat, maar vervolgens lekkere training van gemaakt. Nu een beetje contact met een gozer daar, die vraagt mij regelmatig om te spotten. Maar ook als ik aan het benchen ben komt hij mij ongevraagd helpen, dus kan ik er nog een paar extra reps uit persen. Geeft een goede vibe.
 
Pull up bodyweight
Voelde zwaar vandaag

Standing calf raise supersetted met dumbbell shrugs
Voor beide geeindigd met een forse dropset, tot 50 reps. Voelde de kuiten en traps enorm branden. Veel meer verzuring door het trainen op gevoel ipv met bijhouden van gewichten.

Zeer voldaan
 
Gisteren rust dag. Normaal doe ik cardio, foam rollen en stretchen, maar zit echt aan mn tax deze dagen vanwege werk ed dus een keer wat langer geslapen en eens rustig opgestart.

Vandaag PUSH, ging kneiterlekker!!!!

Squat (licht)

OHP
ging redelijk. Zelfs 1 push press gedaan, trillende benen en kon echt niet meer. Tevreden.

Bench
Al een paar sessies 70-72,5 kg high reps gebencht nadat ik elke keer faalde op de 85 x 5 x 5. Dit keer opgebouwd naar 90 en 5, 4, 5, 3 reps gedaan. Voelde heel goed! Vanaf dit punt ging de training echt super.

Cable fly supsersetted met cable crossover
Beide oefeningen 2 stappen geraised, super squeeze in chest en burn in rear delt

Machine OHP
Afgesloten met een paar setjes OHP en een dropset.

Had die goede vibe ook echt ff nodig.
 
zaterdag PULL

Pull ups
Matig mezelf ingespannen

Lat pull down
Licht gewicht met focus op techniek (ellebogen) en voelde het mega verzuren in mn lats. Sinds ik het gewicht verlaag en nu extra let op techniek, voel ik het eindelijk op de juiste plek branden. Kreeg ook een back pump (nog nooit gehad!)

Seated row
Ging prima

Cable curl
Prima

Overall een prima training, erg tevreden over de lat pull down. Ben de laatste tijd niet zo gemotiveerd voor rug, maar nu ik de lat pull down zo goed voelde kreeg ik wel een goede vibe!
 
zondag 'LEGS'

Squat
Mwah

Incline bench press
PR

naderhand nog fietsen, stretchen. Besloten weer naar stronglift 5 x 5 te gaan. Daarmee had ik constant progressie op de squat. Heb verder ook weinig mentale energie momenteel. Wil even een paar weken wat gas terug nemen. 4x pw trainen en de andere dagen niet naar de gym.
 
Maandag

Spierpijn in mn benen vh squatten gisteren. Ga woensdag beginnen met een variant stronglift 5 x 5. Hierbij vervang ik tijdelijk de BOR voor lat pull down.
Vandaag:

Lat pull down
Hier was ik dus vreemd genoeg voor gemotiveerd, en voelde wederom een goede burn + back pump!

Dumbbell shrugs
Rear delt raise
EZ curl

Intensiteit matig.


Komende weken:

Ma
Squat
Bench
Deadlift
Lat pull down

Wo
Squat
OHP
Dumbbell shrugs
Lat pull down

Vr
Squat
Incline bench
Deadlift
Lat pull down

Za
Dumbbell shrugs
Standing calf raise
Biceps
Triceps

Resultaten stronglift recent
Squat 117,5 x 5 x 5
Deadlift 155 x 5 x 5
Bench 90 x 5, 4, 5, 3

Ga starten op 100 kg squat, deadlift 145 kg, bench 85 kg.
 
Vanmorgen lekker getraind. Voelde energiek na een dag rust.

Squat
90 x 8 x 5.

Bench
85 x 5 x 5
85 x 6 VPR

Een week of 2 geleden faalde ik op de 85 x 5 x 5. Nu lukt het dus.

Lat pull down
Wederom flinke verzuring in de lats. Van een oefening die me maar matig interesseerde is het sinds vorige week ineens heel leuk om te doen. Echt het gevoel dat dit me veel wijdte gaat opleveren met deze uitvoering.

Shrugs
Afgesloten met een lekkere dropset
 
net ff schouder omtrek opgemeten. Is nu 122 cm. Laatste meting was 115 cm :-)
 
Squat
92,5 x 8 x 5

OHP
45 x 5 x 5 PR
T zou ook wel eens tijd worden, ga maar traag vooruit met OHP

Deadlift
145 x 5 x 5

Lat pull down
61,3 x 10 x 3

Wederom matige vibe bij aanvang, maar na de OHP begon ik er een beetje in te komen. Weet niet wat het is de laatste tijd, maar goed, alles gedaan wat ik wilde doen
 
Squat
92,5 x 8 x 5

OHP
45 x 5 x 5 PR
T zou ook wel eens tijd worden, ga maar traag vooruit met OHP

Deadlift
145 x 5 x 5

Lat pull down
61,3 x 10 x 3

Wederom matige vibe bij aanvang, maar na de OHP begon ik er een beetje in te komen. Weet niet wat het is de laatste tijd, maar goed, alles gedaan wat ik wilde doen
Doe je altijd 5x5 met OHP?
 
Doe je altijd 5x5 met OHP?
soms wel eens 5 x 5 gevolgd door een paar setjes 30 of 35 kg en max reps.
soms lager gewicht en een stuk of 8 reps
laatst ook eens geraised en naar 1 max rep gegaan en daarna nog een aantal lichtere setjes.
Heb jij nog tips?

Ik vind mijn OHP echt super zwak qua kilo's, maar laatst voor het eerst sinds tijden eens incline bench gedaan en dat was gelijk een goed PR. En schouders groeien ook.
 
soms wel eens 5 x 5 gevolgd door een paar setjes 30 of 35 kg en max reps.
soms lager gewicht en een stuk of 8 reps
laatst ook eens geraised en naar 1 max rep gegaan en daarna nog een aantal lichtere setjes.
Heb jij nog tips?

Ik vind mijn OHP echt super zwak qua kilo's, maar laatst voor het eerst sinds tijden eens incline bench gedaan en dat was gelijk een goed PR. En schouders groeien ook.
OHP is mijn sterkste lift, maar dat is denk ik genetisch

Ik heb veel kracht gegained op eens in de week 3x8 met touch & go en de andere keer in de week 3x5 paused te doen

Dit werkte voor mij iig, nu doe ik shoulder press 3x8 en ohp 3x5

Ik vind 5x5 zelf te vermoeiend en merk dat ik beter progress op 3x5
 
OHP is mijn sterkste lift, maar dat is denk ik genetisch

Ik heb veel kracht gegained op eens in de week 3x8 met touch & go en de andere keer in de week 3x5 paused te doen

Dit werkte voor mij iig, nu doe ik shoulder press 3x8 en ohp 3x5

Ik vind 5x5 zelf te vermoeiend en merk dat ik beter progress op 3x5

Ik merk ook dat ik op sommige oefeningen beter ga dan andere. Is denk ik ook een kwestie van aanleg.
 
ik ga eens een maand jouw strategie toepassen Vypaw . Woensdag weer OHP

Zaterdag

Dumbbell shrugs supersetted met standing calf raises
Ging beide lekker

EZ curl supersetted met EZ skullcrusher
Skullcrusher was ff aftasten qua gewicht, maar 2 dagen later nog steeds dikke spierpijn. Beviel zeer goed!

Maandag

Squat
95 x 8 x 5

Bench
Afgebroken, pijn bij sleutelbeen

Deadlift
150 x 2
160 x 2
170 x 2
175 faal
160 x 4, 3, 3, 3, 3

Ging lekker! Had gehoopt dat ik de 180 x 1 kon doen. Deed bij 175 de belt om en volgens mij had dat effect op de poging. Zonder belt ging makkelijker. Volgende week nog eens proberen.

Lat pull down
Ging ok.

Voor het eerst sinds een week weer een goede vibe in de gym. T zou ook tijd worden!
 
ik ga eens een maand jouw strategie toepassen Vypaw . Woensdag weer OHP

Zaterdag

Dumbbell shrugs supersetted met standing calf raises
Ging beide lekker

EZ curl supersetted met EZ skullcrusher
Skullcrusher was ff aftasten qua gewicht, maar 2 dagen later nog steeds dikke spierpijn. Beviel zeer goed!

Maandag

Squat
95 x 8 x 5

Bench
Afgebroken, pijn bij sleutelbeen

Deadlift
150 x 2
160 x 2
170 x 2
175 faal
160 x 4, 3, 3, 3, 3

Ging lekker! Had gehoopt dat ik de 180 x 1 kon doen. Deed bij 175 de belt om en volgens mij had dat effect op de poging. Zonder belt ging makkelijker. Volgende week nog eens proberen.

Lat pull down
Ging ok.

Voor het eerst sinds een week weer een goede vibe in de gym. T zou ook tijd worden!
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen man
 
Gisteren dus om 03.00 opgestaan XD, doen we niet nog eens!

Moest vroeg bij een klant zijn en wilde eerst ongehaast trainen. Nou ik was zo brak dat de training ook niet geweldig ging.

Squat
100 x 8 x 5
ging nog wel

OHP
47,5 x (4 + 1 push press) x 2
47,5 x (3 + 1 push press)

mwahhhhh, totaal geen energie

Dumbbell shrugs
44 x 10
48 x 8 x 2

Lat pull down

Zat totaal geen energie in de training. Ik kan wel denken, no matter what, no excuses, gewoon gaan enz, maar zo vroeg opstaan is niet meer gezond. Heb dat er ook niet meer voor over.
Sta normaal om 03.30 op en ook daar wil ik vanaf, maar het is zo freaking nice in de gym zo vroeg in de ochtend, en ik kan ongehaast alles doen. Gewoon alle tijd om op te warmen, foam rollen, trainen en naderhand nog te stretchen, zonder dat ik stress om het werk. Anders ga ik het afraffelen en dat wil ik niet.
 
Squat
opbouwen
110 x 3
120 x 2
125 x 2
130 x 1
135 x 1
140 x 1 x 2
130 x 2
120 x 3, 3, 4
100 x 8 x 2

Ging echt een keer nice :) Voelde wel wat zwaar, had de controle wel, maar op sommige dagen voelt dit beter. Denk dat ik op een goede dag wel 140 paar setjes van 2 reps kan, of de 150 kan aantikken.

Incline bench
40 x 8
60 x 8, 8, 7

Pijn bij rechtersleutelbeen. Had ik maandag ook bij bench. Had het niet bij OHP. FF aankijken de komende dagen wat wel en niet gaat

Deadlift
90 x 8
120 x 6
140 x 4
150 x 5 x 4
150 x 7

Lekker afgesloten.
 
Back
Naar boven