Fitness Seller

Jarno Hams wereldrecord bustrekken

Bezoekers in dit topic

Shampoo83

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
2.446
Waardering
69
Zoals ik van mijn sportkameraad begrepen heb heeft Jarno gisteren een officieel wereldrecord bustrekken gezet. 17 ton over 50 meter in 1m13sec. Dit kunstje heeft hij in Peking opgevoerd!

Jarno, goed gedaan kerel!!
 
dus NAFZGER is zijn record kwijt ??

:D

Jarno TOPPRESTATIE :thumbs:
 
cool :) gefeli
 
gefeliciteerd dan unlimited
 
mooi, mooi.. rug weer beter?
 
cool...gefeliciteerd
 
goed bezig !!! Die is snel weer teruggekomen !! Congratz !!
 
gefeliciteerd dan Jarno, idd blessure dus weer zo goed als over?
 
Ben wel benieuwd naar het filmpje!!
 
Hey Mannen allereerst thanks voor de felicitaties.
We zijn zondag met 5 man richting Peking vertrokken.
Ilkka Kinunnen, Marcel Mostert, Tomi Lotta, Ervin Katona en ik.
Maandag morgen daar aangekomen en na een busrit van 2u even kunnen opfrissen in het hotel om daarna weer 2u in de bus te zitten om het eerste record te testen voor de Guinness Worldrecord show van die avond.
Wheelflip met een band van 440kg. Probleem met deze band was dat deze bijna 2,10m hoog was en dus bijna onmogelijk om te flippen. Het lukte Ervin om 3 flips te doen en die was toen kapot. Recordpoging 1 mislukt.
Volgende dag 's morgens record poging 2. Bustrekken met een bus van 17,2ton met alleen een harnas. Dit was een recordpoging met 2 atleten tegen elkaar.
Tomi Lotta en ik. Mijn start was goed, kreeg er snel tempo in. Alleen was er in de weken voor de poging over 25-30m gesproken en de dag ervoor was er besloten om het toch over 50m te doen. Was dus het resultaat heeft dat m'n benen na 35-40m supervol liepen. Dat laatste stuk ging dus ook echt puur op karakter. En dan toch 50m in 1m13sec. Is niet slecht.
Op dag 3 hebben we het record 20m lopen met een 300kg halterstang op de schouders ook nog gebroken. Dit stond met 11,1sec op naam van Agris Kazelniks.
Ik bracht het record eerst op 8,7sec. Waarna Ervin Katona er een halve seconde onderdoor ging en op 8,2sec uitkwam.

Oh nog even dit: Het bustrek record wat ik gevestigd heb is het eerste wat als vrachtwagen/bus trekken officieel door het Guinness instituut erkend is.
Alle andere zogenaamde records of ze nu van Nafger ;) of Derek Boyer waren zijn dus nooit officieel erkend en komen dus ook nooit in het grote Guinness record boek..

Ik ben op dit moment weer zo goed als blessurevrij. Ben in trainingen nog niet echt zwaar gegaan. heb al wel weer wat setjes met 300kg deadlift gedaan. Alleen met straps op het eind van sessie 2sets 300kg 4hh.
Benen voelen ook wel goed, anders lukt een pull van 50m niet. Schouders kunnen de 150kg boom ook weer een paar hh hebben.
Daar ga ik de komende tijd weer wat extra trainingen aan besteden.
En ja dan volgend jaar maar weer laten zien dat ik het nog steeds heb en kan.. :D
 
Laatst bewerkt:
Is er nog gefilmd Jarno?

Er is zeker gefilmd. Het komt daar in 7 grote tv show op CCTV 1. Dat is de grootste tv zender van China.
Krijg zelf in elk geval voor die tijd foto's en zal deze dan ook plaatsen..
 
Wat is het record van die wheelflip dan?
 
Nog gefeliciteerd Jarno en zo te horen gaat het trainen ook weer lekker!
 
Nice job Jarno!!
 
Knap gedaan Jarno!
 
Back
Naar boven