XXL Nutrition

Jawel hoor, alweer een schema! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LPNL

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 mei 2008
Berichten
20
Waardering
0
Intro

Ik heb me sinds een week aangemeld op dit forum en leer elke dag weer meer. Nu zou ik graag jullie mening willen horen over mijn training en voeding ;-) Ik train nu al jaren, maar sinds kort ben ik er echt serieus mee bezig.

Leeftijd: 20 jaar
Gewicht: 78 kilo
Lengte: 191 m

Totale energie behoefte = 2563,08
Eiwit behoefte: Tussen de 117 gram en 156 gram


Trainingsschema:

Dag 1: Borst, Triceps, Schouders, Onderarmen, Buikspieren

Dag 2: Rug, Biceps, Buikspieren

Dag 3: 1 uur boksen

Dag 4: Benen. Buikspieren

Dag 5: Borst, Rug, Onderarmen, Buikspieren

Dag 6: 1 uur zwemmen

Dag 7: Rust

Voordat ik elke training in de sportschool begin doe ik 20 minuten cardio. . Per spiergroep doe ik 4 oefeningen die ik in 4 setjes doe en 8 keer herhaal. (behalve onderarmen en buikspieren).


Gemiddelde voeding op een dag:

09:00 uur

- 2 boterhammen worst
- 500 gram magere kwark
- 2 stukjes ontbijtkoek
- Whey shake


11:00 uur

- Appel
- 2 boterhammen pindakaas


12:00 uur tot 13:00 uur

- Sportschool

13:00 uur

- Whey shake

14:00 uur

- 2 pistoletjes of boterhammen met kipfilet (100 gram)
- banaan
- vifit

16:00 uur
-banaan (124)

17:30 uur

- Avondeten, wat de pot schaft, ik probeer wel vaak pasta's te eten


22:00 uur

- 500 gram magere kwark


Er zullen vast dingen zijn die anders en beter kunnen, vandaar ook deze post. Als ik nog meer informatie moet geven, shoot :-)
 
Laatst bewerkt:
1) meer eten, veel meer. Neem maar 3000+ kcal om te beginnen en 200+ eiwitten.

2) Waarom doe je cardio voor je training? tenzij je het heel licht doet als warming up kan ik het verstaan, alhoewel 20min veel is. Je gaat je zelf enkel vermoeien vooraleer je aan je krachttraining begint. Als je cardio wilt doen, doe het er dan na.

3) Je schema ziet er degelijk uit, maar post eens welke oefeningen je doet.
 
Cardio is inderdaad bedoeld als warm-up en wat betreft dat eten, daar heb je inderdaad gelijk in, ik moet echt meer eten :cool: Dat van de cardio na de training doe ik ook soms, maar misschien is het inderdaad handig om dat altijd te doen.

Borst:

bankdrukken 4 x 8
schuindrukken 4 x 8
dumb flyes 4 x 8
dumb press 4 x 8

Triceps:

Pressdown 4 x 8
dumb extension one arm 4 x 8
french press 4 x 8
dippen 4 x8

Schouders:

Dumb press 4 x 8
Dumb shrug 4 x 8
vertical rows 4 x 8
nog een oefening

Onderarmen:

Wrist curl 4 x 15

Buikspieren:

crunch + leg raises

Dit zijn bijvoorbeeld de oefeningen die ik op dag 1 doe, ik wissel ook wel eens een oefening voor een spiergroep voor een andere oefening.
 
10 minuten warming up is meer dan voldoende
 
Ok bedankt, ga ik dat maar doen de volgende training ;-)
 
Vind de maandag beetje overkill.
Wat je voedingsschemabetreft. Schrap de worst bij het ontbijt en de ontbijtkoek. Pak mager vlees (kipfilet o.i.d.). Zou de banaan van 14.00 pakken meteen na de training en de banaan van 16.00 schrappen, is nutteloos daar.
 
Is niet nutteloos, je kan het beter op een ander tijdstip nemen.
Ik zou triceps ook niet zoveel pakken, omdat je deze bi je borstraining ook al flink meepakt. 2 oefeningen voor triceps lijkt mij voldoende.
 
Ik zou ook idd meer eten met jou;n lenkte en gewicht maar weet niet hoe het met je stofwisseling zit

Ik zelf bvb moet niet hoger dan de 3000 cals gaan want dan word ik mega vet op lange duur
 
ok, bedankt weer voor de reacties :-)

Ik begin trouwens niet nu direct met meer te eten, want dat lukt nog even niet, ik bouw het wel op :-)
 
Gewoon proberen wat voor jou het beste is, ieder lichaam werkt verschillend. Zit nu zelf in de bulk en eet per dag 3900 kcal en kom nog nauwelijks aan..:(
 
Intro

Ik heb me sinds een week aangemeld op dit forum en leer elke dag weer meer. Nu zou ik graag jullie mening willen horen over mijn training en voeding ;-) Ik train nu al jaren, maar sinds kort ben ik er echt serieus mee bezig.

Leeftijd: 20 jaar
Gewicht: 78 kilo
Lengte: 191 m

Totale energie behoefte = 2563,08
Eiwit behoefte: Tussen de 117 gram en 156 gram


Trainingsschema:

Dag 1: Borst, Triceps, Schouders, Onderarmen, Buikspieren

Dag 2: Rug, Biceps, Buikspieren

Dag 3: 1 uur boksen

Dag 4: Benen. Buikspieren

Dag 5: Borst, Rug, Onderarmen, Buikspieren

Dag 6: 1 uur zwemmen

Dag 7: Rust

Voordat ik elke training in de sportschool begin doe ik 20 minuten cardio. . Per spiergroep doe ik 4 oefeningen die ik in 4 setjes doe en 8 keer herhaal. (behalve onderarmen en buikspieren).


Gemiddelde voeding op een dag:

09:00 uur

- 2 boterhammen worst
- 500 gram magere kwark
- 2 stukjes ontbijtkoek
- Whey shake


11:00 uur

- Appel
- 2 boterhammen pindakaas


12:00 uur tot 13:00 uur

- Sportschool

13:00 uur

- Whey shake

14:00 uur

- 2 pistoletjes of boterhammen met kipfilet (100 gram)
- banaan
- vifit

16:00 uur
-banaan (124)

17:30 uur

- Avondeten, wat de pot schaft, ik probeer wel vaak pasta's te eten


22:00 uur

- 500 gram magere kwark


Er zullen vast dingen zijn die anders en beter kunnen, vandaar ook deze post. Als ik nog meer informatie moet geven, shoot :-)


Veel meer colorieen eten. (verder staan er dingen in zoals die vifit. Wat moet je daarmee?)

Ik vind ook je 'dag 1' programma veel te druk. Neem gewoon borst en biceps, da's voldoende. Ik zou er geen schouder bij pakken, die hebben aparte aandacht nodig imo
 
Neem smorgens brinta 80 gram met 500cc halvolle melk met 1 broodje 30 gram pindakaas
Boem calorie rijk ontbijt en is zo weg.

Dit is een opstarter van de dag zeer belangrijk om op gang te komen.

Hier op het forum is nog wel ergens eetmeter 2002 te downloaden. Zeer makkelijk om voeding zamen te stellen suc6
 
Vifit ben ik aan verslaafd helaas :p Misschien toch maar eens afkicken ? :-)

Is het handig om de schouders op dag 4 erbij te pakken? Dag 4 is in principe geen zware training namelijk.


Brinta is inderdaad wel een goede tip om te eten s'ochtends ja
 
Thnx downloading :-)
 
Ik kan die stomme poesjes er steeds niet uithalen die door de letters staan bij rapidshare :@
 
Komt wel met de jaren
 
Ziet er inderdaad wel uit als een handig progamaatje :-)

Maar nog even over de schouders, is het handig om die erbij te doen op dag 4 ? Heb namelijk nog veel energie over op dag 4 :-)
 
Back
Naar boven