XXL Nutrition

Jay's log: een nieuwe start

Bezoekers in dit topic

Lekker bezig geweest man, ook sterke incline dumbell press!
 
Nog een goede incline DP na zo zwaar benchen.
Gewaagt dat je nog aan de 92,5 kilo begon.
 
Ga de draad weer oppakken mbt loggen. Tijdje afwezig geweest, wel gewoon blijven trainen natuurlijk. Doe nu 3 daagse split: borst+armen, legs, rug+schouders. Zal training van gister ff loggen. Had toen thuis getraint, kwam beter uit ;)


Borst + armen

Bench press:
20x20
12x40
5x60

3x87.5
3x87.5
3x87.5 vpr
Ga nu tijdje 3x3 proberen. Is weinig volume maar heb ook incline bp, flyes en dips voor chest :)

Incline bench press:
5x70 vpr
5x70
3x70

Incline dumbbell fly's
12x12.5
10x12.5
10x12.5
Was zwaar.

Dumbbell preacher curl
4 setjes met 12.5kg, lekkere burn

Dips
10xbw
10xbw
10xbw
Ga volgende keer gewicht eraan doen.

Dumbbell hammer curl
3 setjes 12.5kg


Opmerking:
Bench puur op kracht, alhoewel ik wel een goeie pomp en mmc had dus dat is mooi. Flyes en curls gewoon pompen, gewicht boeit bij mij dat soort oefeningen ook niet veel. Dips next time zwaarder, vind dat wel een vette oefening :)
 
Laatst bewerkt:
Mooizo man! Ik ben benieuwd hoe het nu gaat :cool: 3 daagse split klinkt wel goed met die combinaties.
Succes weer kerel!
 
Even afwezig Jay?

Yup, maar ben terug :D

Mooizo man! Ik ben benieuwd hoe het nu gaat :cool: 3 daagse split klinkt wel goed met die combinaties.
Succes weer kerel!

Thx man. Ja vind dat wel een leuke 3 daagse split. Heb tijdje push/pull/legs gedaan maar meestal aangekomen bij armen was ik mentaal er al doorheen want de grote spiergroepen ervoor zuigen je toch wel leeg.
 
Welkom terug man, gaan gewoon verder met volgen :thumbs:
 
Dat is lang geleden kerel!
 
Thx man. Ja vind dat wel een leuke 3 daagse split. Heb tijdje push/pull/legs gedaan maar meestal aangekomen bij armen was ik mentaal er al doorheen want de grote spiergroepen ervoor zuigen je toch wel leeg.

Ja dat kan ik mij wel voorstellen, ik had in mn bulk ook een extra armen dagje. Anders kon ik ze ook niet optimaal trainen.
Nu in de cut ervaar ik wel hetzelfde, maar mijn voorkeur gaat dan ook meer uit naar compounds.

Bench + incline bench pak je nog mooi zwaar man, kracht is wel aardig omhoog gegaan sinds de laatste training die je hebt gelogd dacht ik. Mooie training! ;)
 
Welkom terug man!
 
Goed dat je weer bezig bent man! Is het dan niet fijner om Borst + rug te pakken en schouders en armen? Of waarom kies je rug en schouders?
 
Welkom terug man, gaan gewoon verder met volgen :thumbs:

Thx man. Leuk dat je volgt!

Dat is lang geleden kerel!

Haha idd. Blijf jouw logje ook gewoon volgen hoor ;)

Ja dat kan ik mij wel voorstellen, ik had in mn bulk ook een extra armen dagje. Anders kon ik ze ook niet optimaal trainen.
Nu in de cut ervaar ik wel hetzelfde, maar mijn voorkeur gaat dan ook meer uit naar compounds.

Bench + incline bench pak je nog mooi zwaar man, kracht is wel aardig omhoog gegaan sinds de laatste training die je hebt gelogd dacht ik. Mooie training! ;)

Ja precies, wil wel dat alles in verhouding blijft maar merkte al snel dat armen achter gingen lopen (is nog steeds het geval :o).

Thx man, kracht is op zich wel vooruit gegaan idd. Komt denk ik ook door assists als dips :)

Welkom terug man!

Thx :)

Goed dat je weer bezig bent man! Is het dan niet fijner om Borst + rug te pakken en schouders en armen? Of waarom kies je rug en schouders?

Dankje wel man. Nou ik heb een tijdje borst en rug op dezelfde dag gedaan. Vond ik erg fijn om te trainen maar je pakt op die dag ook best veel armen en dat zat mn herstel echt in de weg. Stel ik doe op maandag borst en rug dan zijn bijvoorbeeld op woensdag mijn armen toch nog niet helemaal hersteld. En ik hou er wel van om op een frequentie van 1x per 5 dagen te zitten dus dat komt dan niet helemaal lekker uit. Heb de indeling die ik nu gebruikt van het P.H.A.T schema van Layne Norton gebruikt ;)






Morgen staat rug en schouders op het programma. Ben nog een beetje aan het strugglen mbt voeding. Heb een lactose intolerantie en dat is best k*t qua voeding. Want kwark is echt een makkelijke en magere bron van eiwitten. Heb maar lactose vrije melk gekocht en ook maar eens cottage cheese geprobeerd. Weer eens wat anders dan kipfilet of whey voor eiwitten :)
 
Ja precies, wil wel dat alles in verhouding blijft maar merkte al snel dat armen achter gingen lopen (is nog steeds het geval :o).

Thx man, kracht is op zich wel vooruit gegaan idd. Komt denk ik ook door assists als dips :)

Bij mij lopen armen juist voor tegenover LB :o Alleen UB vind ik nu alsnog matig, dus die afweging maken kan soms ook lastig zijn :D Armen hebben bij mij wel een groei spurt gehad toen ik volgens POF methode (position of flexion) trainde.

Dips is ook wel een goede om kracht te ontwikkelen bij presses dacht ik, zal eens kijken of ik die ook in mijn schema kwijt kan.


Succes met je training van morgen! Verschillende soorten eiwitbronnen is wel aan te raden, whey verveeld ook vrij snel :o is cottage cheese beetje te vergelijken met kwark?
 
Afgelopen tijdje beetje aangekloot mbt trainen. Vandaag naar fysio geweest van was iets in mn rug geschoten. Had gister thuis wat random buikspieroefeningen gedaan en bij side planks ging het mis. Dat voelde al niet goed en vanochtend zat mn rug dus vast. Heb die oefening nooit fijn gevonden dus ga ik ook lekker niet meer doen. Vandaag borst en armen gedaan en vlak ervoor had de fysio mn rug een beetje losgemaakt. Niet helemaal want daar zou ik teveel last van krijgen ofzo :rolleyes:

Heb ook een iets andere volgorde gedaan dan normaal. Heb biceps als 2e oefening gedaan want wilde dat weleens proberen. Deed voorheen altijd de kleine spiergroepen aan het einde maarja daar groeide de kleine spiergroepen niet goed op dus dan maar het roer omgooien ;)

Borst en armen

Bench press
15x30
10x50
6x70
4x82.5 vpr
3x90 vpr
Normaal doe ik 3x3 maar had ik nu ff geen zin in.

Ez bar 21'en
21x12.5
21x15
21x17.5
21x20
Lage gewichten want voel dit ook wel in mn rug. Komt niet door techniek maar meer dat mn rug al gevoelig was.

Incline bench
12x50 vpr
6x60
5x60
Laatste 2 setjes waren zwaar.

Toen nog een beetje gekut met hammer curl en skullcrushers. Wilde ook nog wel dips doen achteraf :o




Bij mij lopen armen juist voor tegenover LB :o Alleen UB vind ik nu alsnog matig, dus die afweging maken kan soms ook lastig zijn :D Armen hebben bij mij wel een groei spurt gehad toen ik volgens POF methode (position of flexion) trainde.

Dips is ook wel een goede om kracht te ontwikkelen bij presses dacht ik, zal eens kijken of ik die ook in mijn schema kwijt kan.


Succes met je training van morgen! Verschillende soorten eiwitbronnen is wel aan te raden, whey verveeld ook vrij snel :o is cottage cheese beetje te vergelijken met kwark?

Nou mijn armen groeien echt kut maarja bench gaat vooruit dus dat betekent iig dat mn armen dan ook meegroeien. Maarja zal ook wel een stukje aanleg zijn dus dan duurt het gewoon wat langer. En ik train armen nooit echt zwaar hoor. Vroeger had ik wel die neiging maar nu gewoon lage gewichten en lekker knijpen.

Ik neem nu wel wat meer whey dan vroeger ook omdat het makkelijk is om in te nemen. De hele dag door kip eten komt ook je strot uit. En ik kan sws geen zuivel nemen dusja dan maar meer whey. Is natuurlijk geen goeie vervanging maar ik heb daar maling aan. Prioriteit is bij mij om überhaupt aan mn eiwitten en kcal te komen en de rest zoals hoeveel verzadigde of onverzadigde vetten zal mij een worst wezen. Ik eet meestal pindakaas, avocado of eieren daarvoor dus dan zit je sws wel goed. En cottage cheese is een soort van kwark maar wel hartig, dus ook prima om op een boterham te nemen of misschien bij je rijst of pasta te doen. Is wel verhoudingsgewijs duur maarja je hoeft ook niet altijd voor het goedkoopste te gaan en bovendien kan afwisseling in typen producten nooit kwaad ;)
 
Vandaag pull. En ja ik had biceps gister al getraind maar toen voelde het niet goed door mn rug. Vandaag is rug zo goed als hersteld dus heb er een (lichte) pull training tegenaan gegooid. Heb vanaf vandaag ook vakantie trouwens en denk dat ik dan weer zo'n 5x per week naar de gym ga (3 daagse split).

Pull

Lat pull down
12x36
12x43
12x50
12x43
12x43
Mag tijdelijk geen pull ups doen van fysio, zorgt voor teveel druk op mn rug en moet (lichte) lat pull downs doen. Gaat ook puur om te beweging want als mn rug om de haverklap vast zit beleef ik er ook geen plezier aan.

Dumbbell rows
9x20 (r) + 12x20 (l)
10x20 (r) + 12x20 (l)
12x20 (r) + 12x20 (l)
Voelde goed, heb goed op de contractie gelet. Even rustig begonnen met rechts eerste 2 setjes.

Dumbbell rear delt row
3 setjes 12 reps met 5kg elke kant.
Gaat puur om voelen van rear delts dus gewicht boeit ook niet zoveel. Bij facepulls merk ik teveel traps ipv rear delts maar met deze oefening kan ik rear delts prima isoleren.

Seated dumbbell shrugs
12x16
12x16
12x16
Hele tijd niet gedaan en spijt van gehad. Is zo'n chille oefening, vooral zittend voelt het echt goed. Kan makkelijk zwaarder dus ga volgende trainingen ophogen.

Barbell 21'en
21xstang
21xstang+2.5
21xstang+5
Lekkere oefening om in te komen.

Hammer curl
12x10 (l) + 12x10 (r)
12x10 (l) + 12x10 (r)
Doe dit ook vooral voor onderarmen.

Standing dumbbell curl
12x10 (l) + 12x10 (r)
12x10 (l) + 12x10 (r)
Echt hele sicke pomp.

Nog wat wrist curls na. Is veel volume voor armen maar die krengen moeten maar eens groeien. Wrist curls doe ik ook omdat onderarmen echt mega ecto zijn. Wel lekkere burnoefening :D


Morgen legday.
 
Back
Naar boven