AndroidHealthClinic

je 1RM bepalen hoe doe je dat?

Bezoekers in dit topic

franckylanssens

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
1.409
Waardering
22
Lengte
1m80
Massa
80kg
aangezien ik thuis train en nog niet lang bezig ben, wil ik het hier vragen hoe ik mijn 1RM voor benchpress kan bepalen, en doe je dat dan best tijdens een training, of een keer enkel benchen, met opwarming?
 
Ga nou maar gewoon eerst een paar maandjes lekker benchen. Niet te zwaar en goed op de uitvoering letten, zodat je de techniek onder controle krijgt. Hoeveel je 1 keer kan is nu nog helemaal niet belangrijk.

Er is trouwens wel een hel makkelijke site voor om dat te berekenen maar die moet ik je verschuldigd blijven.

Iemand hier weet em vast wel voor je;)
 
ok thnx
ja ik train bench volgens de pyramide!methode, verzwaar de reeksen volgens kunnen na een tijd.
het hoogster gewicht waarmee ik dan volgens pyramyde 1 herh mee doe is 45 kg.
ben 5 weken bezig met trainen nu.
Is omdat ik hoor van andere beginners dat hun waarden al veel hoger liggen.
Maar ja, ik ben dan ook al 42 jaar en nog nooit zo'n sport gedaan, gaat mssn iets trager komen bij mij.
 
thnx heb het al berekend, ja mijn hoogste herh bij de pyramidetraining is maar 2 kg lichter
 
ik doe het dus goed, gewoon met die methode verder trainen, vlogens die pyramide, start dus met 20x25kg en eindig nu momenteel met 1x 45 kg.
dus gewoon verder trainen zo, en als het gaat verzwaren
 
Cool, in therorie kan 1x48/50KG dumbbell pressen:P

Dat ik 105KG kan benchen klopt, ik kwam via de test op 106 uit. Maar er zijn 100den van dat soort site, rekenmachintjes. Je moet alleen niet net als mij doen, wat opwaren en gelijk je theoretische 1 rep doen.
 
werkt idd wel
ik kom uit rond 80-85 wat men rm is

edit:
werkt ook bij deadlift en squat voor mij
ik kwam uit op 199 deadlift ipv 200 en 148 voor squat ipv 150
 
leuk, eventjes rekenen. ben benieuwd wat ik allemaal kan volgens dat ding:p

[edit:] Your APPROX 1 rep max bench is 108.18 ???

Hmm, dat moet ik dan maar snel eens gaan doen :wl: :twitch:
 
Back
Naar boven