MuscleMeat

Je biologische leeftijd (echte leeftijd) berekenen

Bezoekers in dit topic

Transforming

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2006
Berichten
775
Waardering
0
Ik zie op het internet steeds meer informatie opduiken over het berekenen van je echte leeftijd, je biologische leeftijd. Programmas als SOS Sonja ;) gebruiken hiervoor een ontsettend dure weegschaal [Link niet meer beschikbaar] .

Natuurlijk blijft dit altijd een groffe indicatie wat je altijd met een korreltje zout moet nemen, maar het is een mooie tool om mensen te motiveren meer te gaan sporten, hun lifestyle te veranderen en gezonder te gaan eten. Het werkt namelijk heel confronterend als je biologische leeftijd op 10 jaar ouder wordt geschat dan dat je bent.

Nou ben ik zelf benieuwd hoe je zonder zo n dure weegschaal je echte leeftijd, biologische leeftijd kan berekenen.

Zelf zat ik te denken aan:

BMI, alleen wanneer is je BMI te veel/laag bij welke leeftijd?
Vet percentage - maar hoeveel toeslag (jaren) zou je krijgen als je als man bijv boven de 15% bf zit?
Bloeddruk - eigenlijk zelfde vraag
Fittest - alleen wanneer ben je fit, voor welke leeftijd, en wat als toeslag factor gebruiken

Soort gelijke aanbieders van bio leeftijd testen:
links: http://www.bioagetest.com/how-it-works
[Link niet meer beschikbaar]

Alle ideen, artikelen en andere informatie zijn zeer welkom!
Misschien dat we gezamelijk een methode kunnen bedenken om iemand zijn of haar biologische leeftijd te berekenen.




Thx

Groeten,
 
[Link niet meer beschikbaar]

dat mss? :)
 
Zoiets werkt niet voor krachtrainers, mijn hartleeftijd zou 44 zijn en bloeddruk oké.
 
wat een onzin; vraagt niet eens diastolische druk!
 
Die test klopt wel. Ik kom uit op 24
 
De test van Je Echte Leeftijd was een paar jaar geleden heel populair...

http://adv.jeltests.nl/2005/home.asp

Om jouw testresulaten te bekijken is het noodzakelijk om in te loggen. Op deze wijze kunnen wij de privacy van de deelnemers waarborgen.


Net zoiets als, dit is een anonieme enquette, maar vergeet niet je naam, adres en pincode op het formulier te schrijven. :scratch:
 
k*t, 25 jaar kom ik uit.

geestelijk voel ik mij 11. dus tussen me lichaam en geest zit potverdomme 14 jaar.

daarom zit ik dus aldoor in de knoop met mezelf, het leeftijdsverschil is gewoon te groot:mad:
 
1 jaar ouder dan werkelijkheid, mijn bmi is te hoog... oke dan!
 
Wat een onzin dit, die vragen zijn veel te vaag....
Hoe vaak eet u gefrituurd of gebakken voedsel stond er.
Ik wok dagelijks een maaltijd met groenten en rijst en kip, dat staat toch niet gelijk aan een kroket frituren:dunno:
 
26 jaar haha
 
:fuu: ik ben veel te zwaar
 
Er zou idd een aparte "echte leeftijd" test moeten komen voor bb's
 
Back
Naar boven