MuscleMeat

Je favoriete supplement! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FGVH

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2012
Berichten
144
Waardering
71
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
9%
Beste gymbro's,

Vroeger toen ik pas begon met trainen, was ik gek van supplementen. Ik bestelde elke maand voor goede bedragen bij body en fitshop en was altijd nieuwsgierig naar nieuwe dingen. Nu ik wat meer weet over voeding en training etc gebruik ik amper supplementen meer. Ik haal al mijn macronutriënten uit voeding (dus geen eiwitpoeder of WMS o.i.d.). Het enige wat ik neem zijn wat amino's voor training, vitamine D en visoliepillen. Nu maak ik prima gains en voel me goed, alleen vraag ik me toch af of er wellicht iets is wat ik mis. Is er ondertussen weer iets op de markt wat zinvol is om aan te schaffen, of een preworkout die zo goed is dat ik er 5 nachten niet van slaap? Ik hoor graag wat jullie favoriete supp is en waarom!!! Brand los.
 
Die aminos zijn ook overbodig.

Whey,rijstpoeder (niet echt een supp is gewoon gemalen gedroogde rijst) Als ontbijt met Mct olie.

Creatine,beta alanine.

Msm en glucosamine vanwege mn gewrichten. Of het echt werkt geen idee.
 
Ik gebruik eigenlijk standaard multivit, omega 3 en creatine
Daarnaast dan pre workout paar keer per week, soms bcaa's tijdens training en soms neem ik whey in de ochtend als ik lui ben
 
Multi's, D3, Omega3 soms wat BCAA (fasted training) en mijn favoriet: Pure Chocolade! :cool: :D
 
Advanced post workout
 
phosphatidic acid & vitamine d3.
 
Die aminos zijn ook overbodig.

Whey,rijstpoeder (niet echt een supp is gewoon gemalen gedroogde rijst) Als ontbijt met Mct olie.

Creatine,beta alanine.

Msm en glucosamine vanwege mn gewrichten. Of het echt werkt geen idee.

Volgens mijn eigen ervaring werkt dit zeker, ik gebruik 20 gram per dag en mijn pijn is voor meer dan de helft verbetert.
5gram msm met vit c of stuk fruit en dit 4x per dag.
 
Volgens mijn eigen ervaring werkt dit zeker, ik gebruik 20 gram per dag en mijn pijn is voor meer dan de helft verbetert.
5gram msm met vit c of of stuk fruit en dit 4x per dag.

:o ik neem 10 gr msm per dag.
 
Wat ik zelf ondervonden heb wat echt werkt: creatine, msm, koffie, whey (indien tekort in voedingsschema) , taurine, vit d3.
 
Ik vroeger ook maar toen ik de dosis verdubbelde merkte ik pas echt verschil.

Heb er nog niet veel over gelezen. Maar als ik wat meer info heb over hogere doseringen kan het zijn dat ik dosis ook verhoog.
 
Heb er nog niet veel over gelezen. Weet dus niet of 20gr nog oké is. Vandaar dat ik voorlopig op 10 gr zit.

Het zou volgens wat ik gelezen heb pas schadelijk zijn als je evenveel gram neemt als je lichaamsgewicht, 70kg = max 70 gram per dag zonder dat het schadelijk is.
 
Veiligheid en dosis
MSM is waarschijnlijk een zeer veilige stof. Het is vermoedelijk net zo ‘giftig’ als water: de LD50 (dosis waarbij de helft van de proefdieren overlijdt) voor MSM is meer dan 20 gram per kilogram lichaamsgewicht; een dosis van 1,5 gram/kg/dag gedurende 90 dagen veroorzaakte geen bijwerking of toxisch effect bij proefdieren.( 1,17,18) Dr. Jacob heeft vrijwilligers als experiment een maand lang 1 gram MSM per kilogram lichaamsgewicht laten gebruiken; hij zag geen nadelige effecten van deze hoge doses. Bij alle onderzoeken die zijn uitgevoerd, is nooit melding gemaakt van door MSM veroorzaakte allergische of toxische reacties. Toch zijn goed opgezette humane veiligheidsstudies met MSM nodig, ook omdat MSM de laatste jaren op steeds grotere schaal wordt gebruikt.(3)
 
Wat ik zelf ondervonden heb wat echt werkt: creatine, msm, koffie, whey (indien tekort in voedingsschema) , taurine, vit d3.
ik denk dat ik ff iets heb gemist, wat is MSM? Nog nooit van gehoord, of in ieder geval die afkorting
 
ik denk dat ik ff iets heb gemist, wat is MSM? Nog nooit van gehoord, of in ieder geval die afkorting

Als je gezond bent en nergens last van hebt moet je dit niet kennen.
 
Wat ik iedere krachtsporter aanraad is het volgende:
-Creatine
-Beta alanine
-Vitamine D3
-Whey (sommige maaltijden bevatten niet altijd een compleet aminozuur profiel waardoor je het hiermee kan aanvullen, daarnaast maakt dit de BCAA's overbodig.

Wat je daarnaast ook nog kan gebruiken en wat bewezen effectief is zijn:
-Cafeïne (Voor de training , geeft een bewezen hogere 1rm).
-Bietensap (zorgt voor een betere doorbloeding)
 
Wat ik iedere krachtsporter aanraad is het volgende:
Wat je daarnaast ook nog kan gebruiken en wat bewezen effectief is zijn:
-Cafeïne (Voor de training , geeft een bewezen hogere 1rm).
-Bietensap (zorgt voor een betere doorbloeding)

Zou ook je uithouding verbeteren.

Had bietensap wel eens willen lang genoeg proberen zodat het effect merkbaar is.

Maar ik krijg het echt niet binnen. Zo walgelijk. Ben er echt misselijk van als ik dat naar binnen giet.
 
Wat ik iedere krachtsporter aanraad is het volgende:
-Creatine
-Beta alanine
-Vitamine D3
-Whey (sommige maaltijden bevatten niet altijd een compleet aminozuur profiel waardoor je het hiermee kan aanvullen, daarnaast maakt dit de BCAA's overbodig.

Wat je daarnaast ook nog kan gebruiken en wat bewezen effectief is zijn:
-Cafeïne (Voor de training , geeft een bewezen hogere 1rm).
-Bietensap (zorgt voor een betere doorbloeding)
Merk je ook echt iets van de bietensap en hoeveel neem je in voor training?
 
Zou ook je uithouding verbeteren.

Had bietensap wel eens willen lang genoeg proberen zodat het effect merkbaar is.

Maar ik krijg het echt niet binnen. Zo walgelijk. Ben er echt misselijk van als ik dat naar binnen giet.

Al eens geprobeerd om gekookte bietjes te eten met wat appelazijn? Ik eet dat bijna dagelijks.
 
Back
Naar boven