AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Ben benieuwd, vanavond proberen.. :)
     
    1004004013003086.jpg



    Was in speelgoedwinkel om cadeautje te kopen voor mijn dochtertje... En toen kwam het kind weer in me boven, en deze wagen voor papa meegenomen :p
    Jezus wat is dit spul veranderd zeg.
    Kan zo veel meer mee als vroeger, mooi spul.
     
    42000 stukjes? Of begrijp ik het verkeerd?
     
    42000 stukjes? Of begrijp ik het verkeerd?

    Nah, das het artikelnummer.

    Lijkt niet meer op lego.

    Mwah, toch nog wel hoor, maar in een modern jasje.
    Is wel lang geleden maar je kan er nu veel meer mee.
    Vroeger moest je echt je fantasie gebruiken om iets te maken zodat het ook werkte.
    Nu is er voor elk probleem wat je vroeger had wel een oplossing om iets makkelijk te kunnen maken.
    Maar aan de andere kant kan er nu zo veel dat je niet weet wat je er het beste voor kan gebruiken.
    Zou best wel eigen bouwsels willen zien van kinderen van nu.
     
    1004004013003086.jpg



    Was in speelgoedwinkel om cadeautje te kopen voor mijn dochtertje... En toen kwam het kind weer in me boven, en deze wagen voor papa meegenomen :p
    Jezus wat is dit spul veranderd zeg.
    Kan zo veel meer mee als vroeger, mooi spul.
    Jij bent al 2x zo oud man, jij moet minstens de engineer edition nemen met bijbehorend lasapparaat en geodreieck.
     
    Jawel Lego techniek bestond vroeger ook met die hijskranen en al die shit.
     
    Nah, das het artikelnummer.



    Mwah, toch nog wel hoor, maar in een modern jasje.
    Is wel lang geleden maar je kan er nu veel meer mee.
    Vroeger moest je echt je fantasie gebruiken om iets te maken zodat het ook werkte.
    Nu is er voor elk probleem wat je vroeger had wel een oplossing om iets makkelijk te kunnen maken.
    Maar aan de andere kant kan er nu zo veel dat je niet weet wat je er het beste voor kan gebruiken.
    Zou best wel eigen bouwsels willen zien van kinderen van nu.

    Ze maken nu veel te veel specifieke onderdelen die enkel en alleen te gebruiken zijn in het bouwwerk waar ze voor bedoeld zijn. Lego = lego niet meer. Lego was JUIST om je fantasie de vrije loop te laten. Kon je dat niet, dan speelde je met Playmobil...
     
    Ze maken nu veel te veel specifieke onderdelen die enkel en alleen te gebruiken zijn in het bouwwerk waar ze voor bedoeld zijn. Lego = lego niet meer. Lego was JUIST om je fantasie de vrije loop te laten. Kon je dat niet, dan speelde je met Playmobil...

    Is het niet gewoon het verschil tussen technisch en gewone Lego die nu besproken word?
     
    Is het niet gewoon het verschil tussen technisch en gewone Lego die nu besproken word?

    Niet door mij.
    Ik heb het over het verschil tussen de lego technic van pak em beet 20 jaar geleden en nu.

    Nu ik er over nadenk, pak em maar niet beet :p
     
    Is het niet gewoon het verschil tussen technisch en gewone Lego die nu besproken word?

    Nee, technisch lego bestond eerst ook alleen uit een x aantal standaard bouwstenen. Heb me daar toch een partij tijd mee doorgebracht vroeger! Playmobil daarentegen was ik echt binnen 5 minuten kotsbeu...
     
    kansloos tho als je voor 3400ekkies wat goud gaat kopen, die prijswaarde gaat toch nooit meer zo hard stijgen als het vroeger deed.

    Waar baseer jij je juist op? Lees immers vaak dat de "fundamenten" voor goud erg goed zitten (vb. grote aankopen van goud door centrale banken o.a. in China, centrale banken die een erg losse monetaire koers varen, etc.). Dat neemt natuurlijk niet weg dat het er de laatste weken/maanden niet echt geweldig heeft uitgezien voor goud. :o
     
    Waar baseer jij je juist op? Lees immers vaak dat de "fundamenten" voor goud erg goed zitten (vb. grote aankopen van goud door centrale banken o.a. in China, centrale banken die een erg losse monetaire koers varen, etc.). Dat neemt natuurlijk niet weg dat het er de laatste weken/maanden niet echt geweldig heeft uitgezien voor goud. :o

    Op lange termijn zal de goudprijs wel weer stijgen maar zakt die momenteel niet doordat overheden in financiele nood goud verkopen?
     
    Op lange termijn zal de goudprijs wel weer stijgen maar zakt die momenteel niet doordat overheden in financiele nood goud verkopen?

    Overheden hebben, normaalgezien, geen goud in hun bezit. Centrale banken staan, officieel, los van hun regering, zijn er dus onafhankelijk van. Staat volgens mij ook in een aantal Europese verdragen. Dit zorgt ervoor dat overheden niet eindeloos schulden kunnen maken die de centrale bank dan moet opkopen in de vorm van overheidsobligaties.
     
    Op lange termijn zal de goudprijs wel weer stijgen maar zakt die momenteel niet doordat overheden in financiele nood goud verkopen?

    hij zakt doordat de economie zich nu (effe, waarschijnlijk) stabiliseert.

    althans, dat las ik ;)
     
    prijs is alweer aan het stijgen heren
     
    Lijkt niet meer op lego.

    Idd, vroeger moest je nog alles zelf in elkaar zetten, tegenwoordig paar grote stukken waarop je 2 dingen moet zetten. Ik heb de oude nog hier, en veel. Bewaar ik voor de kleine, dat was nog echte lego !
     
    Back
    Naar boven