MuscleMeat

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Is double edged niet sowieso illegaal hier?
 
yep.

legal to own, not to carry.

Als je aan t vissen bent mag je gewoon zo’n mes bij je hebben volgens mij. Oftewel je moet een goede reden hebben waarom je het bij je hebt.

Althans deze thug life crimineel heeft daar ieder geval nooit problemen mee gehad :roflol:
 
ja, spijtig, vroeger werd er al gezegd dat je het mes naast je hand moest houden, en de punt niet voorbij de palm mag komen, maar ik denk dat zelfs dat niet meer mag...

Wanneer wordt een mes een wapen? lijkt mij duidelijk.

Als het bvb in je autokoffer ligt, is het niet vrij voorhanden, wanneer het in je middenconsole ligt, wel.
Je moet het natuurlijk ook nog netjes en vriendelijk kunnen uitleggen aan de inspecteur die op dat moment er vast van overtuigd is dat het wel een wapen is... best is dan dat je naar een commissaris vraagt ...

En dan nog een beetje boerenverstand gebruiken, als bvb zou gaan met messen werpen in je tuin en je buurman kan dit zien, kan het zijn dat deze zich bedreigd voelt, de politie belt, en je het alsnog mag afgeven...

Er zijn al mensen voor de rechtbank moeten verschijnen omdat ze zo een leatherman gebruikten voor hun werk, wel vrijgesproken door de rechten, maar ondertussen moet je wel tijd vrijmaken voor de rechtbank, advocaat, ...
 
Als je aan t vissen bent mag je gewoon zo’n mes bij je hebben volgens mij. Oftewel je moet een goede reden hebben waarom je het bij je hebt.

Althans deze thug life crimineel heeft daar ieder geval nooit problemen mee gehad :roflol:


nope, tweezijdig geslepen lemmet valt onder de wapenwet. je kan niet zomaar zeggen ' ja meneer de agent ik heb een broadsword want ik ben aan het vissen.
waarom heb je een dagger eigenlijk?

ik ben al for zakmessen maar scherp aan twee kanten is alleen nuttig als wapen...
 
Laatst bewerkt:
Wanneer wordt een mes een wapen? lijkt mij duidelijk.

Als het bvb in je autokoffer ligt, is het niet vrij voorhanden, wanneer het in je middenconsole ligt, wel.
Je moet het natuurlijk ook nog netjes en vriendelijk kunnen uitleggen aan de inspecteur die op dat moment er vast van overtuigd is dat het wel een wapen is... best is dan dat je naar een commissaris vraagt ...

En dan nog een beetje boerenverstand gebruiken, als bvb zou gaan met messen werpen in je tuin en je buurman kan dit zien, kan het zijn dat deze zich bedreigd voelt, de politie belt, en je het alsnog mag afgeven...

Er zijn al mensen voor de rechtbank moeten verschijnen omdat ze zo een leatherman gebruikten voor hun werk, wel vrijgesproken door de rechten, maar ondertussen moet je wel tijd vrijmaken voor de rechtbank, advocaat, ...


kan 1000000 dagelijkse items bedenken die beter als wapen te gebruiken zijn dan een leatherman.
hell, de stenen waar ik mijn messen op slijp zijn een beter wapen dan mijn leatherman.
 
Wanneer wordt een mes een wapen? lijkt mij duidelijk.

Als het bvb in je autokoffer ligt, is het niet vrij voorhanden, wanneer het in je middenconsole ligt, wel.
Je moet het natuurlijk ook nog netjes en vriendelijk kunnen uitleggen aan de inspecteur die op dat moment er vast van overtuigd is dat het wel een wapen is... best is dan dat je naar een commissaris vraagt ...

En dan nog een beetje boerenverstand gebruiken, als bvb zou gaan met messen werpen in je tuin en je buurman kan dit zien, kan het zijn dat deze zich bedreigd voelt, de politie belt, en je het alsnog mag afgeven...

Er zijn al mensen voor de rechtbank moeten verschijnen omdat ze zo een leatherman gebruikten voor hun werk, wel vrijgesproken door de rechten, maar ondertussen moet je wel tijd vrijmaken voor de rechtbank, advocaat, ...

Aah zo, ok !

Ik moest vroeger ook de oefen-zwaarden, degens, stokken en speren in een afgesloten foedraal of zak steken, liefst in de koffer, en het kunnen aantonen dat we ofwel naar de training gingen, ofwel naar een demo of competitie (door uitnodigingn, poster,...)
En als je bij een controle op een slechtgezinde politie-agent viel kon het nog zijn dat je alles moets afgeven en het in beslag werd genomen...
Gelukkig wist men op de gemeente waar ik toen woonde wél dat ik chinese krijgskunsten beoefende :)
 
ja, spijtig, vroeger werd er al gezegd dat je het mes naast je hand moest houden, en de punt niet voorbij de palm mag komen, maar ik denk dat zelfs dat niet meer mag...

Mocht vroeger ook niet. Mss in de tijd van Napoleon. Dat werd idd gezegd door mensen en dan nagepapegaaid.

Als je een klein mesje zou hebben tijdens het vissen kan je dat verklaren. Maar zo gewoon rondlopen met een mes ookal is het zeer klein mag gewoon niet. En mocht vroeger ook al niet.
Als elektricien bv een cutter mes bijhebben geen probleem. Maar ermee gaan rondlopen om te gaan stappen in het week end mag ook niet.
In uw brooddoos een appelmesje gaan ze ook niet moeilijk over doen.
 
7-Wonders-duel-03.jpg
 
Mocht vroeger ook niet. Mss in de tijd van Napoleon. Dat werd idd gezegd door mensen en dan nagepapegaaid.

Als je een klein mesje zou hebben tijdens het vissen kan je dat verklaren. Maar zo gewoon rondlopen met een mes ookal is het zeer klein mag gewoon niet. En mocht vroeger ook al niet.
Als elektricien bv een cutter mes bijhebben geen probleem. Maar ermee gaan rondlopen om te gaan stappen in het week end mag ook niet.
In uw brooddoos een appelmesje gaan ze ook niet moeilijk over doen.

Dus de oplossing is altijd een hengel meenemen :p.
 
Lijkt een soort colonisten van Catan...
 
Catan is het boegbeeld van de moderne bordspellen, zelf ben ik geen fan van dat spel. Wel de kaartspel variant ervan. Heb zelf ongeveer 60 bordspellen, iets anders dan voor de tv zitten of console games doen.
Dit spel heeft veel meer diepgang maar begrijp dat je de overeenkomsten ziet.
 


Knivesandtools is echt een klotesite.
Zielige misbruikers van monopoli.

Markup van 30 tot 120% op producten.

Als een mes 100$ kost op ebay betaal je op knivesandtools 135-200€

Tijdje terug een mooi mes gezien, 220$ op bladehq (de vergelijkbare website in de US)
En 420€ ofzo op knivesandtools.
Geloof dat ik uiteindelijk na importbelasting ect mee te reken op een 107% markup uitkwam.

Het is zo erg dat zelfs met 21% belasting, 4.5% extra op import, 13.50 verwerkingskosten en rond de 10€ verzendkosten, het meestel goedkoper is te inmporteren uit de US dan via knivesandtools te kopen.
usb1SJw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Knivesandtools is echt een klotesite.
Zielige misbruikers van monopoli.

Markup van 30 tot 120% op producten.

Als een mes 100$ kost op ebay betaal je op knivesandtools 135-200€

Tijdje terug een mooi mes gezien, 220$ op bladehq (de vergelijkbare website in de US)
En 420€ ofzo op knivesandtools.
Geloof dat ik uiteindelijk na importbelasting ect mee te reken op een 107% markup uitkwam.

Het is zo erg dat zelfs met 21% belasting, 4.5% extra op import, 13.50 verwerkingskosten en rond de 10€ verzendkosten, het meestel goedkoper is te inmporteren uit de US dan via knivesandtools te kopen.
usb1SJw.jpg
Snap wel wat je bedoelt ja, maar dat is echt met heel veel producten zo....
 
Snap wel wat je bedoelt ja, maar dat is echt met heel veel producten zo....

Artificially inflated prices are a bitch

Grappige is dat sommige merken die binnen de EU gemaakt worden goedkoper zijn in de US dan op knivesandtools.

Je kan dus beter je product 2x de aarde over laten verslepen dan direct te kopen....
 
Als je een mes in je auto hebt en je rijdt een grote verkeerscontrole in, dan zou ik m snel verbergen in je kleding (jas bijvoorbeeld).

Wanneer het om zo'n grote technische controle gaat kunnen ze je auto binnenstebuiten halen, maar wordt je meestal niet gefouilleerd. Fouilleren gebeurd meestal alleen wanneer het zo'n controle betreft waarbij tevens gezocht wordt op wapens/drugs.

Zo maak je in ieder geval nog kans om niet gepakt te worden. Als je m in je dashbord of middenconsole (of ergens anders in je auto) laat, zullen ze em waarschijnlijk toch wel vinden.

Ik heb al een paar keer zo'n verkeerscontrole meegemaakt en ik ben nog nooit gefouilleerd.
 
Back
Naar boven