MuscleMeat

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Bezoekers in dit topic

DVORAK zou inderdaad ideaal zijn. Eigenlijk is het achterlijk conservatief dat we nog steeds QWERTY-toetsenborden hanteren en het heeft totaal geen meerwaarde meer, behalve dat iedereen het gewend is, maar is een slecht excuus (niet aan willen passen is immers een teken van zwakte).

PS. Ik snap overigens niet waarom een NL-talig iemand (of iemand die veel Engels typt) een AZERTY-toetsenbord handig vindt.
Ik vind het wel prettig, aangezien ik al >25 jaar op een QWERTY toetsenbord tik.

Die andere is misschien handig als je schrijver of journalist bent. Aangezien het niet mijn core business is kan mij die paar procent niet echt iets schelen. Ik wordt ten slotte per uur en niet per letter betaald. :D
 
Als je niet programmeert en constant speciale tekens nodig hebt, is qwerty opzich prima. Ik las ergens dat de snelheidswinst met andere layouts maar zo’n 5% is. Daarbij komt ook dat je maandenlang moet aankloten en de foute teken tikt omdat je brein gewired is voor qwerty.

Je kan meer winst halen door je qwerty typen te verbeteren of afkortingen te hanteren zoals ze bij kortschrift doen
Ik vraag me ook af hoeveel snelheidswinst er precies te halen valt. Bij iemand die niet zo snel typt, of beter gezegd, bij iemand bij wie de flight time geen limiterende factor is voor de typesnelheid, zal het nagenoeg niets uitmaken. Met QWERTY zit ik al jaren tegen een plafond aan te hikken, en ik heb het idee dat in mijn geval de flight time echt limiterend is geworden. Ik kan rond de 800 kpm foutloos typen, met korte bursts rond de 1000 kpm, maar dan verzuren m'n vingers gewoon heel snel. Ik type nogal veel op een dag, dus afhankelijk van de verwachtte snelheidswinst is het het me wellicht waard.

Sommigen beweren 20% snelheidswinst, maar dat geloof ik nou ook weer niet.
 
IMG_20180823_202032.jpg
 
Had wel even geduurd, omdat de bezorgdienst eerst een niet-correct adres had. Nadat dit gecorrigeerd was, werd het pakketje bij één van de buren uit het appartementencomplex afgeleverd zonder een briefje hieromtrent achter te laten.
 
Had wel even geduurd, omdat de bezorgdienst eerst een niet-correct adres had. Nadat dit gecorrigeerd was, werd het pakketje bij één van de buren uit het appartementencomplex afgeleverd zonder een briefje hieromtrent achter te laten.

Even, als in twee decennia?

:p
 
Even, als in twee decennia?

:p
Ik had ze 1 maand geleden besteld (wel uit de UK, maar alsnog). Omdat adres niet klopte, werd het pakketje weer teruggetransporteerd. Toen ik dit had laten corrigeren kwam ik er pas 1 week achter dat het bij één van de buren was afgeleverd.
 
Ik had ze 1 maand geleden besteld (wel uit de UK, maar alsnog). Omdat adres niet klopte, werd het pakketje weer teruggetransporteerd. Toen ik dit had laten corrigeren kwam ik er pas 1 week achter dat het bij één van de buren was afgeleverd.

Had laatst ook iets met een bestelling en problemen qua adresgegevens. Kreeg een e-mail om mijn adresgegevens nog te sturen (het pakketje was al bij PostNL, e-mail kwam van retailer), vond dit alleen vreemd aangezien ik mijn gegevens gewoon prima had ingevuld bij de bestelling.
 
Had laatst ook iets met een bestelling en problemen qua adresgegevens. Kreeg een e-mail om mijn adresgegevens nog te sturen (het pakketje was al bij PostNL, e-mail kwam van retailer), vond dit alleen vreemd aangezien ik mijn gegevens gewoon prima had ingevuld bij de bestelling.
Idem hier. PostNL ben ik wel over te spreken, maar ik kreeg mijn pakketje met DHL (volgens mij is dat meestal bij internationale verzendingen, Norsk zorgde voor transport over zee). DHL vind ik ronduit k*t, zeker qua service. Het kan ook gewoon zijn dat de koerier in mijn wijk een zak is. PostNL heeft in ieder geval een vaste bezorger in mijn wijk en dat is een topgozer. Turkse man, altijd in voor een praatje ("Hé Bert, hoe gaat het? Hoe gaat het met trainen?"), heel beleefd en kent iedereen bij de voornaam. Hij weet ook van eenieder wat de voorkeuren zijn qua afgeven bij de buren e.d. indien je niet thuis bent.
 
Idem hier. PostNL ben ik wel over te spreken, maar ik kreeg mijn pakketje met DHL (volgens mij is dat meestal bij internationale verzendingen, Norsk zorgde voor transport over zee). DHL vind ik ronduit k*t, zeker qua service. Het kan ook gewoon zijn dat de koerier in mijn wijk een zak is. PostNL heeft in ieder geval een vaste bezorger in mijn wijk en dat is een topgozer. Turkse man, altijd in voor een praatje ("Hé Bert, hoe gaat het? Hoe gaat het met trainen?"), heel beleefd en kent iedereen bij de voornaam. Hij weet ook van eenieder wat de voorkeuren zijn qua afgeven bij de buren e.d. indien je niet thuis bent.

Same here hoor, PostNL heb ik nooit gezeik mee gehad en ook altijd dezelfde bezorger en weet wat mensen hun voorkeuren zijn.
 
Wat maakt dit speciaal schoenen voor deadlifts?

Zal de perfecte zool wel zijn. Vind ze altijd oerlelijk.

All stars doen het top hier en kan ik ook nog eens aan in het dagelijkse leven.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Zal de perfecte zool wel zijn. Vind ze altijd oerlelijk.

All stars doen het top hier en kan ik ook nog eens aan in het dagelijkse leven.

Precies, all stars zijn tenminste nog outfits mee te maken. En in sales ook gewoon voor €50,- te vinden.
 
DHL = Drop it, Hide it, Loose it
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Deadlifts doe ik zonder schoenen. Squats met Adidas Powerlifter. Daar zijn ook wel outfits mee te maken, ook al is dat tijdens de training natuurlijk vrij irrelevant en van ondergeschikt belang.
 
Deadlifts doe ik zonder schoenen. Squats met Adidas Powerlifter. Daar zijn ook wel outfits mee te maken, ook al is dat tijdens de training natuurlijk vrij irrelevant en van ondergeschikt belang.

Outfits maken buiten de training om doelde ik op. En een sick outje dragen tijdens de training is niet verkeerd imo.
 
Ik zie de noodzaak niet zo om relatief dure schoenen te kopen voor deadlifts, heb zelf neppe allstars voor 8 euro bij de bristol oid gehaald ooit.
 
bij allstars steek men kleine teen bijna naast de zool. Vans vind ik perfect maar dan begin ik ze altijd dagelijks te dragen. En deze hebben goeie grip, zijn licht en laag en redelijk goedkoop.
Ik wou gewoon iets voor alleen in de gym.
 
Ik zie de noodzaak niet zo om relatief dure schoenen te kopen voor deadlifts, heb zelf neppe allstars voor 8 euro bij de bristol oid gehaald ooit.

Die allstars waren bij mij op den duur aan elke van aan de zijkant doorgescheurd. Bij sumo dl 'duw' je je voeten toch naar buiten en zet andere krachten op die schoenen. Hoe dunner de zool dan hoe fijner ook. Vervangen door Reebok Crossfit Lite's (lijken wat op hoge allstars / chuck taylors) en die gaan ondertussen al 6 of 7 jaar mee. Heeft toch op 'tactische plekken' wat extra versteviging en zool is ook wat beter.

Sabo deadlift schoenen zouden ook zeer fijn zijn (zeker voor sumo dl'ers), en niet te duur.
 
Back
Naar boven