XXL Nutrition

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Bezoekers in dit topic

onlangs besteld kost wat maar dan heb je ook wat :P

561580_2_1.jpg
 
werkt dat een beetje , maak zelf al jaren gebruik van een creusen machine en wet af met een japanse water steen

Heb veel positieve commentaren gevonden plus redelijk wat youtube users die heel tevreden zijn, daarom aangekocht omwille van snelheid en gemak
Nu zelf opstellen en beginnen gebruiken, zelf ondervinden he :)
 
Laatst bewerkt:
Als je weet hoe je hem moet gebruiken.

In principe kan je gewoon zelf de hoek bepalen tot de enkele graden, dat zal je op een wetstone niiet lukken.

Denk dat je alleen met een Wicked Edge betere resultaten kan krijgen.
 
stroppen is ook aan te raden al heb ik daar het geduld niet voor
 
Heb veel positieve commentaren gevonden plus redelijk wat youtube users die heel tevreden zijn, daarom aangekocht omwille van snelheid en
Nu zelf opstellen en beginnen gebruiken, zelf ondervinden he :)
En daarbij heeft ieder zijn eigen slijp en aanscherp methode's meerdere wegen lijden naar Rome , leuk om te zien dat ik niet de enigste gereedschap fetisjist ben
 
Als je weet hoe je hem moet gebruiken.

In principe kan je gewoon zelf de hoek bepalen tot de enkele graden, dat zal je op een wetstone niiet lukken.

Denk dat je alleen met een Wicked Edge betere resultaten kan krijgen.

Er is een graadmeter bij, en door het systeem kan je elke keer exact de juiste hoek instellen.

stroppen is ook aan te raden al heb ik daar het geduld niet voor

Er zit een lederen wiel bij om te stroppen :p

En daarbij heeft ieder zijn eigen slijp en aanscherp methode's meerdere wegen lijden naar Rome , leuk om te zien dat ik niet de enigste gereedschap fetisjist ben
:D
 
Wow, very nice !

Ik heb enkele blauwe coticule stenen maar daar lukt het me echt nog niet om elke keer opnieuw een mooie edge mee te krijgen...
Teveel moeite om de juiste hoek aan te houden met alleen handwerk :(
Had nog geen leer ook niet.

Nu dus de machine die in water gekoelde steen aan steeds dezelfde snelheid draait, en de hulpstukken die zorgen voor de correcte hoek plus het lederen wiel

Maar ook hier, oefening baart kunst...

O ja, de hulpstukken zijn voor beitels, kleine en grote messen, bijlen en scharen :p
 
Deze was geslepen door een maat van me oonde Wicked edge.

Al kan ik zelf wel een redelijke mirror krijgen op de sharpmaker en strops.

Paar maandjes oefenen met die Tormec en de goeie strops en een echte mirror edge moet zeker haalbar zijnm
 
Niet gekocht maar gekregen:
Alleraardigst. Compact, veilig (RFID) en voelt robuust aan. Ruimte voor 12 passen in de cardprotector + nog extra in de lederen etui.
Mooi ding!

Mijn portomonee is ook bijna op zijn eind. Dan ga ik er ook een halen. Merk dat ik steeds minder en minder cash bij heb.
 
Niet gekocht maar gekregen:
Alleraardigst. Compact, veilig (RFID) en voelt robuust aan. Ruimte voor 12 passen in de cardprotector + nog extra in de lederen etui.

Heb ik al meer dan 2 jaar geloof ik. Of 1...Maar dan zonder dat bandje. Werkt ideaal en blijft erg mooi.
 
Vandaag 6 nieuwe, mooie boeken gekocht, voor een prikje. Heelal, aarde, techniek, het lichaam, dinosaurussen, zoogdieren.
 
Back
Naar boven