AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Bezoekers in dit topic

20191110_161415.jpg
 
Mooi, maar is het ook een beetje goed staal? Scherp te krijgen? Of alleen voor de sier?

white paper carbon ftw, of super a0gami.
Geen superzwaard zoals een albion van 1500 of 2000 euro.
Maar zeker geen muurhanger rommel.
Geen van mn zwaarden is muurhang rommel. Niet dat ik een expert ben. Maar reviews van mensen die HEMA doen en ze ook testen zegt al veel.
Mocht out of the box wel wat scherper zijn. Maar is zeer zeker scherp te krijgen.

Ook genoeg flex in het staal. Niet te veel en niet te weinig.

Kan het beter uiteraard. Maar dan moet je al richting 800 euro en meer gaan. En dat heb ik er niet voor over.

Prijs kwaliteit vrij goed.
 
Geen superzwaard zoals een albion van 1500 of 2000 euro.
Maar zeker geen muurhanger rommel.
Geen van mn zwaarden is muurhang rommel. Niet dat ik een expert ben. Maar reviews van mensen die HEMA doen en ze ook testen zegt al veel.
Mocht out of the box wel wat scherper zijn. Maar is zeer zeker scherp te krijgen.

Ook genoeg flex in het staal. Niet te veel en niet te weinig.

Kan het beter uiteraard. Maar dan moet je al richting 800 euro en meer gaan. En dat heb ik er niet voor over.

Prijs kwaliteit vrij goed.

Cool, ik ‘spaar’ Japanse keukenmessen. Iets kleiner, maar lijkt er een beetje op.

Mooi zwaard in ieder geval.
 
Cool, ik ‘spaar’ Japanse keukenmessen. Iets kleiner, maar lijkt er een beetje op.

Mooi zwaard in ieder geval.
Ben je kok,of kook je graag?

Ik heb er nog 2-3 op mn verlanglijstje staan. Scottisch claymore en een Italian longsword. En mss de Hanwei Rhinelander.
 
Ben je kok,of kook je graag?

Ik heb er nog 2-3 op mn verlanglijstje staan. Scottisch claymore en een Italian longsword. En mss de Hanwei Rhinelander.
Ik kook graag. Meer hobby dus.

Maar ik kan me jouw verzameling wel voorstellen. Geen wens om ooit een echte katana te bezitten? Wat een prachtige dingen zijn dat!

Claymores zijn ook gaaf, zeker voor een bodybuilder past het we...
 
Ik kook graag. Meer hobby dus.

Maar ik kan me jouw verzameling wel voorstellen. Geen wens om ooit een echte katana te bezitten? Wat een prachtige dingen zijn dat!

Claymores zijn ook gaaf, zeker voor een bodybuilder past het we...
Ik heb nog een collectie van een mes of 40. Allerhande (vaste,plooibare)

Voor de één of andere reden spreken middeleeuwse europese zwaarden me meer aan.

Niet dat deze superieur zijn tov japanse zwaarden en vice versa btw.Het hele europese middeleeuwse spreekt me meer aan dan japan.

Had graag HEMA willen volgen. Maar geen clubs in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een collectie van een mes of 40. Allerhande (vaste,plooibare)

Voor de één of andere reden spreken middeleeuwse europese zwaarden me meer aan.

Niet dat deze superieur zijn tov japanse zwaarden en vice versa btw.Het hele europese middeleeuwse spreekt me meer aan dan japan.

Had graag HEMA willen volgen. Maar geen clubs in de buurt.

Wat is HEMA?

Ik zou wel zo’n berucht zweeds zwaard willen, legendarisch staal. Flexibel, scherp, volgens mij weten ze nog steeds niet helemaal hoe dat gemaakt werd. Net als origineel Damascus trouwens. En een katana, gemaakt door een meester, met klaverblad in de kling.
 
Wat is HEMA?

Ik zou wel zo’n berucht zweeds zwaard willen, legendarisch staal. Flexibel, scherp, volgens mij weten ze nog steeds niet helemaal hoe dat gemaakt werd. Net als origineel Damascus trouwens. En een katana, gemaakt door een meester, met klaverblad in de kling.
Historical European Martial Arts.(leren vechten met zwaard,bijl,schild,speer e.d.)
 
Historical European Martial Arts.(leren vechten met zwaard,bijl,schild,speer e.d.)

Ah, ik snap het geloof ik helemaal. Lijkt me tof.

Is dat ookwat ze in Polen doen? Elkaar in groepen met botte wapens helemaal de tyfus slaan? Leuk YouTube materiaal wel!
 
Ah, ik snap het geloof ik helemaal. Lijkt me tof.

Is dat ookwat ze in Polen doen? Elkaar in groepen met botte wapens helemaal de tyfus slaan? Leuk YouTube materiaal wel!
Geen idee. Er bestaan wel wedstrijden in. Man tegen man. Of met ganse groepen.

Voor mij zou het gewoon zijn om wat technieken te leren.
Als ik wat heb wil ik er ook mee kunnen omgaan.
 
Back
Naar boven