MuscleMeat

Je hoeft elke spiergroep maar éénmaal per week te trainen

Je Hoeft Elke Spiergroep Maar Eénmaal Per Week Te Trainen


  • Totaal stemmers
    255

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Stelling: je hoeft elke spiergroep maar éénmaal per week te trainen. Eens of oneens? Geef je mening.
 
Afhankelijk van hoe zwaar je traint natuurlijk.
 
hangt af van veel factoren. maar 1keer per week is genoeg.
 
1 keer genoeg ? ligt eraan waarvoor.

Voor een beachboy/superdude lichaam wel.Maar voor bodybuilders niet.
 
Voor kracht of voor massa? Voor kracht? Liever vaker.......
Voor massa? Geen flauw idee....
 
Heb toch de gewoonte van de spiergroep die wat achterblijft 2X in de week te trainen
Dit helpt toch om bij te benen
 
Ja???

dan doe ik de laatst 23 jaar wel iets verkeerd.
 
Ik kan het niet voorstellen om 2 keer in de week alles te trainen. Ik ga helemaal voluit 4x in de week. Meer zou ik niet trekken.
 
Ja???

dan doe ik de laatst 23 jaar wel iets verkeerd.

Ja ... als ik vind dat mijn schouders wat achterblijven dan train ik die twee maal in de week bv een maand lang en dan is dit weer opgelost.
Kga niet zeggen dat dit bij iedereen zo is maar voor mij helpt dit wel
 
En of je kuurt of niet en dus sneller hersteld.

Voor een naturel is het dus ja imo.
Mwa. 3x per week fullbody is ook goed te doen er vanuit gaande dat je niet elke training tot faillure gaat en licht traint.

Dan belast je dus elke spiergroep 3x per week.
 
als naturel ja, trouwens je gebruikt veel spiergroepen bij het trainen van andere spieren ook.
 
Eens

1 x per 5 dagen is denk ik ideaal.
 
Ik vraag me soms af of 1X per week niet te vaak is. Ik heb soms 5 of 6 dagen na mijn training nog spierpijn.
Ik heb er al wel eens stiekem aan zitten te denken om elke spier slechts 1X per 8 of 9 dagen te trainen, maar het is er totnutoe nog niet van gekomen.

Iemand hier ervaring mee?
 
Al is je lichaam gebalanceerd en heb je geen achterliggende spiergroepen zou je je spiergroepen 1x per week aan kunnen pakken. Maar met achterliggende spiergroepen vind ik het toch belangrijk om die bepaalde spiergroep extra te stimuleren en aangezien bijna iedereen probleemzones heeft ben ik het oneens met de stelling :).
 
Ja hoor, hoeft maar 1 keer.... maar 2 keer is beter.
 
na jaren van trainen.. ben ik erachter 1x is voldoende... balen van al die jaren dat ik het 2 x deed... verspilde tijd.
 
Afhankelijk van hoe zwaar je traint natuurlijk.

En of je kuurt of niet en dus sneller hersteld.

Voor een naturel is het dus ja imo.

+Afhankelijk van trainingservaring. Een gevorderde haalt een hogere intensiteit omdat hij zijn spieren efficienter heeft leren gebruiken. Daarom gaan ze ook vaak oefeningen roteren etc.
 
verschilt ook per spiergroep...

kuiten en buikspieren groeien beter als je er meer dan 1 keer per week pakt.
 
Ik vraag me soms af of 1X per week niet te vaak is. Ik heb soms 5 of 6 dagen na mijn training nog spierpijn.
Ik heb er al wel eens stiekem aan zitten te denken om elke spier slechts 1X per 8 of 9 dagen te trainen, maar het is er totnutoe nog niet van gekomen.

Iemand hier ervaring mee?

nee, meer dan 4 dagen spierpijn heb ik niet. Zelfs niet als ik elke set tot failure doe...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven