Fitness Seller

Je hoeft elke spiergroep maar éénmaal per week te trainen

Je Hoeft Elke Spiergroep Maar Eénmaal Per Week Te Trainen


  • Totaal stemmers
    255

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn zat mensen groot geworden met een 1-keer-per-week schema, dus je HOEFT niet meer te doen. Helaas zijn veel van die grote mensen anabolen gebruikers dus hun ervaringen en kennis is totaal niet van toepassing op naturel sporters.

idd je moet niet appels met peren vergelijken
 
oneens; rug en benen train ik zeker 2 keer per week

armen/borst meestal 1 keer per week
;)
 
ik neem borst min 4 dagen rus en rug 3dagen...benen ook 4dagen...
dus 'n btje schipperen hoe het uit komt..6 dagen in de week trainen en als het niet uit komt cardio er tussen door!!!
 
biceps,triceps kan je wel vaker pakken
 
wel ik vind spierpijn een goede indicator voor geslaagde training..
maar spijtig genoeg krijg ik het zelden.. is dit persoonsgebonden?
of egh... train ik zo klote dan?? :o

Persoonlijk vat ik een training zonder spierpijn tijdens de volgende dagen op als een mislukte training.
Geen spierpijn betekent immers dat de overbelasting te gering geweest is om serieuze spiergroei te stimuleren. (let op, ik heb het over spiergroei, niet krachttoename)
De oorzaak kan zijn dat je trainingsintensiteit of -volume te laag ligt, of omdat je te weinig rustdagen hebt tussen 2 opeenvolgende trainingen van dezelfde spiergroep.

Zo zie ik het. :)
 
De "weerstand" (weet even niet hoe ik het anders moet noemen) tegen DOMS, neemt vaak toe naarmate de trainingsfrequentie van bepaalde spiergroepen hoger wordt en neemt juist af als er langere perioden van rust tussen specifieke sessies zitten.

Ik merk, wederom aangenomen dat andere factoren gelijk blijven, dat een spiergroep iets frequenter trainen (bijv. 1x per week zwaar en 1 keer per week lichter) op termijn minder vaak spierpijn en meer progressie oplevert.
keer amper kan lopen na zware squat sessies.

Waarschijnlijk is het zo dat het maar 1x in de 8 tot 9 dagen trainen van een spiergroep de spierpijn naderhand alleen maar NOG heftiger maakt en NOG langer laat duren.

Natuurlijk zal 8 a 9 dagen uiteindelijk wel genoeg zijn om alle spierpijn te doen verdwijnen, maar of deze indicatie het tot een optimale trainingsfrequentie leidt betwijfel ik ten zeerste.

Ik ben het er zeker mee eens dat voor maximale krachtopbouw de trainingsfrequentie hoger moet liggen dat 1X per week. Maar voor spiergroei denk ik dat het zeer belangrijk is dat je elke training opnieuw je spieren maximaal overbelast, hetgeen automatisch in serieuze spierpijn resulteert. Als je te frequent traint worden je spieren eraan gewoon, kan je ze niet meer voldoende overbelasten, en krijg je minder spierpijn.

Naarmate je spieren in betere conditie verkeren, moet je dus volgens mij minder frequent trainen om er nog in te slagen je spieren voldoende te overbelasten.
 
Ik doe alles gewoon 1 keer per week en wat ik achter vind lopen doe ik 4 setjes ergens in het midden van de week nog extra.
 
Ik train alles nu 3 keer per week voor de verandering. Meer kracht gericht
Vollume pas ik er natuurlijk wel op aan.
 
Ja als je genoeg volume draait en je lichaam een flinke opdonder geeft met een set of 8 ... Alleen squatten moet je , al was het alleen maar voor de techniek , toch wat meer per week doen imo.
 
In principe hoef je elke spiergroep maar 1 keer te trainen om goede vooruitgang te boeken en wat dat betreft ben ik het met de stelling eens.. Ik heb zelf 2 jaar lang volgens dit principe getraind en het is altijd goed bevallen!

Maar sinds ik Bill Star en DFT doe denk ik dat een spiergroep meerdere keren per week pakken veel beter werkt en in ieder geval natuurlijker is!
 
Dit is dus onzin, kijk eens naar doggcrapp. Daar heb je zo'n belachelijk laag volume dat je maar een zeer korte groei periode hebt, wat dus ook betekend dat je maar een hele korte herstel periode hebt. Kortom, laag volume = vaker trainen, hoog volume = minder vaak trainen. Ik denk dat over het algemeen de resultaten wel ongeveer gelijk zullen zijn. Het fijne aan doggcrapp vind ik dat alleen dat ik niet van die belachelijk spierpijn heb.

Bullshit. Als de trainingsintensiteit laag is maar het volume erg hoog, kun je ook vaker trainen.
 
Eens.
Maar komt erop neer dat ik meestal eenzelfde spiergroep na 5 tot 6 dagen weer train.
 
de enige sportdiscipline waar een spiergroep 1 keer in de week wordt aangepakt is bodybuilding, schema's die regelrecht van de pro's voortkomen en welke zoals we al weten onder massieve dosissen AS, HGH en dergelijke staan. Andere krachtgerichte disciplines waar dopingcontrole veel sterker is, trainen veel frequenter en maken hierbij de beste progressie, natuurlijk gaat het hier om kracht en explosiviteit vs massa, maar ik betwijfel ten zeerste dat het tegenpolen zijn, beiden gaan hand in hand.

maak zelf je conclusies, maar ik train liever 3 maal in de week het hele lichaam en maak hier zelf de beste progressie.
 
Hangt af van zoveel dingen; werk , eten , slaap , hoe snel je zelf herstelt , enz. Mits alles goed is van de zopas vermelde ( licht werk ), zie ik geen probleem om twee keer per week spiergroepen te trainen. Vooral de grote spiergroepen en achterliggende spiergroepen. Natuurlijk moet je dan ook niet overdrijven in de volume van je trainingen.
 
Ja hoor, hoeft maar 1 keer.... maar 2 keer is beter.


Komaan man dan train je je gewoon kapot!

Ik heb dinsdag armen getraind, vandaag zaterdag ga ik nog kapot van mijn triceps dus zijn ze nog aan het herstellen --> = GROEIEN dus zal ik ze even weer is gaan kloten en afbreken voor groei ? huhu no way dan ben je fout bezig

1 x keer is meer dan voldoende ! De supercompensatie duurt 3 dagen!

Als pro bodybuilder met al de as mssch 1.5 dagen dus idd die kunnen dan al weer volop knallen om weer extra groei te stimuleren

Wij naturals dus niet , wij moeten wachten tot onze spierkes zijn uitgerust!
 
Komaan man dan train je je gewoon kapot!

Ik heb dinsdag armen getraind, vandaag zaterdag ga ik nog kapot van mijn triceps dus zijn ze nog aan het herstellen --> = GROEIEN dus zal ik ze even weer is gaan kloten en afbreken voor groei ? huhu no way dan ben je fout bezig

1 x keer is meer dan voldoende ! De supercompensatie duurt 3 dagen!

Als pro bodybuilder met al de as mssch 1.5 dagen dus idd die kunnen dan al weer volop knallen om weer extra groei te stimuleren

Wij naturals dus niet , wij moeten wachten tot onze spierkes zijn uitgerust!

minder volume. Geen 30 sets per spiergroep maar max 8 ofzo.
 
Persoonlijk vat ik een training zonder spierpijn tijdens de volgende dagen op als een mislukte training.
Geen spierpijn betekent immers dat de overbelasting te gering geweest is om serieuze spiergroei te stimuleren. (let op, ik heb het over spiergroei, niet krachttoename)
De oorzaak kan zijn dat je trainingsintensiteit of -volume te laag ligt, of omdat je te weinig rustdagen hebt tussen 2 opeenvolgende trainingen van dezelfde spiergroep.

Zo zie ik het. :)

Ik heb nooit spierpijn aan m'n schouders( de rest wel) ,maar toch groeien ze het snelst.
Hoe verklaar je dat dan?
 
hoeft niet,maar kan wel
 
de enige sportdiscipline waar een spiergroep 1 keer in de week wordt aangepakt is bodybuilding, schema's die regelrecht van de pro's voortkomen en welke zoals we al weten onder massieve dosissen AS, HGH en dergelijke staan. Andere krachtgerichte disciplines waar dopingcontrole veel sterker is, trainen veel frequenter en maken hierbij de beste progressie, natuurlijk gaat het hier om kracht en explosiviteit vs massa, maar ik betwijfel ten zeerste dat het tegenpolen zijn, beiden gaan hand in hand.

Ik stel voor dat jij de komende maand even niets meer post en je eerst eens naar behoren gaat inlezen. Nog nooit zoveel BS gehoord.

BB is geen krachtgerichte discipline, maar een groeigerichte. Jij betwijfeld dat dat tegenpolen zijn?

Verschilt ook enigzins van persoon tot persoon, en hoelang je je routine al doet. Van tijd tot tijd veranderen geeft nieuwe stimulans.
 
ik train alles 2x per week...alleen op zaterdag rustdag...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven